Veien videre


Nå er det på tide å legge disse bonuser bak seg. Jinhui har endret politikk det er helt tydelig. 2 utbytter på under 1 år viser dette. Pris bok på nivå med å stjele aksjen. Når Trump får avtalen i boks pluss en ny utbytte poltitik så kan denne dobles lett og fortsatt være billig. God påske.

Jinhui kjøper i dag to supramax bygget i hhv 2001 og 2002....hmmmm....de hadde jo nettopp kvittet seg med slike.

Ser forresten nå at de har kjøpt omtrent identiske skip (supra bygget i hhv 2001 og 2002) som de solgte i desember/januar. Profitten på traden beløper seg til ca 2,3 mill USD. Ikke verst på 4 måneder. I tillegg slapp de unna de verste månedene ratemessig. Igjen, godt håndverk! Måtte bare profitten bli liggende i selskapet...

Hvis går litt lenger bak i til, til sommeren i fjor, da solgte Jinhui et 2001-bygget supramax-skip for omtrent 3 mill USD mer enn de kjøpte et ltilsvarende for i dag.

Hva hjelper det? Slår ikke ut på kursen i all fall!

Er ikke dette en oppgave for Oslo Børs? Og hva med DNB Nor Markets? Får de noe under bordet kanskje?
nucleus
23.04.2019 kl 17:34 1311

Ka sier egentlig disse to "nye" kjøp av skipp?
Nærmer seg tom kontantkasse da.. pånytt? Emisjon?
Så "griske gribber".. kan melke ut småaksjenærer pånytt..
Nei takk, er definitivt ferdig med JIN.

For lite penger for en emisjon. De som sitter i GOGL de kan vente seg en kraftig utvanning og total utslettet egenkapital
Natt1369
23.04.2019 kl 19:37 1253

Til dere som klager over høye bonuser: Hvis dere ikke var klar over hvordan selskapet drives da dere gikk inn, ligger det en amatørmessig research til grunn.
Tror heller dere er ute etter å snakke ned kursen, for å plukke flere billig-aksjer, før den uungåelige oppgangen. Men volumet er så latterlig lavt om dagen, at sjefene kommer dere i forkjøpet, og plukker det lille som er.

It is currently expected that approximately 70% of the purchase prices of the First Vessel and the
Second Vessel will be funded by arranged and undrawn loan facilities and remaining 30% will be
funded by internal resources of the Group.

The Directors and senior management have been reviewing the individual
specification, maintenance quality and conditions of each of the vessels and considers the purchase
prices of these vessels are highly attractive.

Og de hadde 88 millioner us dollar på kontoen 31.12 så dette skal være helt innafor som arbeidskapital på nå 21 skip totalt. Jeg hadde vært mye mer nervøs på Gogl sine vegne med 300 millioner us dollar 31.12 med Capesize rater på 3000 dollar hele Q1 og hele 77 skip. Det er 4 dobbelt så mange skip og mindre egenkapital pr skip og de taper fortsatt på Capesize skipene. Ikke nok med det Gogl skal installere scrubere til 3 millioner us dollar pr skip i et dårlig marked.
Frodon
23.04.2019 kl 21:06 1212

Hva mente du? Tålte du ikke fakta eller vet du ikke fakta...?
BUBBAN
23.04.2019 kl 22:16 1179

Frodon! Fakta er ikke det du ser men det du ikke ser,
derfor jeg anbefaler forliksrådet for å få fram fakta.
Redigert 23.04.2019 kl 22:17 Du må logge inn for å svare

Jeg forstår ikke helt hvilke fakta som ikke har kommet frem. Det er jo avklart at bonuser har blitt utbetalt og det regnes som lønn. Så vidt jeg skjønner så er ikke dette forbudt ei heller en sak for forliksrådet. Det er styret i selskapet som godkjenner dette. I så måte så må småaksjonærer begynne å stemme over hvem som skal være i styret og ikke bare sitte passivt som småaksjonærer.

Alternativt stille ubehagelige spørsmål på generalforsamlingen som gjøres som en telefonkonferanse alternativt dukke opp i Hong Kong
BUBBAN
24.04.2019 kl 08:11 1067

Tankardjr!
Jeg er enig med deg.Alle fakta et kommet fram men det er noen som JimJhonny,Hau Hau,Frodon etc etc som ikke klarer å kjenne .De trenger forklaring så de bør sende til forklaringsrådet og ikke forliksrådet.

Det er bare å ta av seg hatten for nivået.......

Kan jo starte en kampanje der vi sender inn en beskjed om ny guiding og ingen bonuser på stemmeskjemaet på årets generalforsamling. Er jo nok plass å skrive på der.

Men jeg personlig har trua på ledelsen. Men det er bare et forslag for surmulerne her på forumet. Men det kan være en god ide.

Aksjen er billig, omsettes for halve prisen og derfor kjøpte jeg (og dere!). Hvorfor bare halve prisen? Vil det fortsette framover eller har dere trua på at det vil endre seg? Hvis mer aksjonærvenning endring er på gang er jo JIN et godt valg, hvis ikke så vil oppsiden fortsette å være begrenset, og da finnes det jo alternative aksjer! Tror ikke der er rare nedsiden, men det begynner å bli fristende å vekte seg ned ved neste anledning ... Ser av mottatte årsrapport om avklaring om utbytte 15 mai - "if any". Supramax duppet like under USD 8K, men har vendt nå opp igjen, det er da noe ;O).
Hau, hau.

Hvis det er slik at det ikke finnes nedside bare oppside så er det jo gull å sitte i Jinhui. Faktisk så tror jeg det er nærmere sannheten en de fleste er klar over. Tar man noen andre transport aksjer så er det flere aksjer som har mye større nedside. Jeg elsker å prate om Gogl med sine 300 millioner dollar nærmere 80 skip og med stor usikkerhet hvor mye de har tapt i Q1 på grunn av fullstendig kollaps i Capesize. Det at de skal installere scrubere på alle skip gjør ikke saken bedre.