Kronprinsens utslipp av 18 tonn klimagasser siste uke

Slettet bruker
14.04.2019 kl 11:12 803

I kampen for klimaet har kronprinsen og utviklingsministerens flyreiser ført til utslipp av 18 tonn klimagasser på turen til Tonga, Fiji og Samoa.
Totalt endte turen på 9.170 kilo klimagasser for kronprins Haakon og 9.007 kilo klimagasser for utviklingsminister Dag-Inge Ulstein (KrF), siden han ikke ble med til Samoa. Turen til landene i Sør-Stillehavet er omtrent det en gjennomsnittlig nordmann slipper ut hvert år: 9,8 tonn klimagasser.
https://www.msn.com/nb-no/nyheter/norge/kronprinsens-klimatur-til-stillehavet-utløste-over-ni-tonn-klimagasser/ar-BBVVlV2?ocid=spartanntp

HVEM ER DET KRONPRINS HAAKON AV NORGE TROR HAN ER SOM KAN TILLATE SEG SLIKT?
Redigert 14.04.2019 kl 11:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2019 kl 11:22 796

"HVEM ER DET KRONPRINS HAAKON AV NORGE TROR HAN ER SOM KAN TILLATE SEG SLIKT?"

Du har ingen rett til å stille slike spørsmål siden du er en klimafornekter.
MarkusP
14.04.2019 kl 11:24 788

https://www.tv2.no/a/3059298/

Kronprins Haakon innrømmet allerede for 10 år siden at han ikke levde som han predikerte mtp. miljøet.
Da har han vel bestemt seg for å fortsatt gi blaffen!

.....,men han kjører el-bil og prøver å ta toget!
Så da så.
Slettet bruker
14.04.2019 kl 11:27 786

"Utviklingsminister Dag-Inge Ulstein sier det er viktig at man møtes og bygger relasjoner. Han sier han er glad for at han dro og sier reisen har gitt ham mange innspill til det videre arbeidet med klimaforandringer og for et renere hav."

Med andre ord en ren tulletur - "fordi vi fortjener det" - og ingenting annet! Det er IKKE viktig at en norsk kronprins bygger relasjoner til Samoa.

Sist kongeparet besøkte Tonga, hadde Kongen i sin uvitenhet lovet dem bølgekraftverk som Kværner i ettertid hadde store vanskeligheter med å få avblåst fordi det var et rent tapsprosjekt som aldri kunne bli lønnsomt. Pinlig for Kongen av Norge! Hva skal vi med et slikt kongehus?
Slettet bruker
14.04.2019 kl 11:33 779

Til Jabbe! Det er nettopp klimarealister som meg som har ALL RETT til å påpeke klimaelitens galskap!

"men han kjører el-bil"... El-bil er et sinnsykt påfunn så lenge el-biler i verden lades med forurensende strøm. En el-bil bruker mer energi enn en vanlig bensinbil, og hvis el-bilen i tillegg må lade batteriene fra kullkraft eller annen karbonbasert kraft, så er el-bilen en klimaversting. Men det er vel for mye forlangt at klimamenigheten til NWO-eliten skal klare å forstå dette?
Redigert 14.04.2019 kl 11:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2019 kl 11:50 770

Miljøpartiet de Gærne driver ikke med politikk. De har gjort hovedstaden til sin personlige lekestue, hvor de eksperimenterer med samfunnet etter innfallsmetoden. Barna i Byrådet har nemlig bestemt seg for å gå videre med lekepolitikken «bilfri by», og nå har et av snøfnuggene der inne i Rådhuset fått enda et innfall: Små elektriske tohjulinger! https://www.document.no/2019/04/13/leketoy-til-folket/

Litt påskemoro fra Kent Andersen! ;-)))

"Denne hippe trenden er plukket opp i store byer i andre land, og unge friskuser med private initiativ har solgt seg inn hos Barna i Byrådet, som aldri får nok lek og moro. Det viser seg nemlig at det ikke var nok med rød asfalt, 20.000 tonn salt, utekontor, blomsterkasser, gatekunst, høner i bakgården, prikker på asfalten og dansing i gatene for å få Oslofolk til å legge om livsstilen sin tilbake til Maos sykkel-Kina. Folk flest vil rett og slett ikke gjøre som klorofyllkommunistene sier i verdens minst egnede sykkelby – så nå skal det innføres enda mer leketøy i byen som folket kan leke seg med.
Barna i Byrådet elsker sånt. Den grønne kommunismen er nemlig en naturlig ekstremisering av det lyserøde sosialdemokratiet, hvis mål er å gjøre alle voksne mennesker til barn av Mamma Staten. Da slipper nemlig voksne folk å bli voksne, og ta ansvar for seg selv, sine egne, og sine personlige valg. Og hvorfor er det så bra? Fordi voksne folk som aldri trenger å bli skikkelig voksne, vil heller ikke kritisere eller opponere mot Mamma Staten som passer så godt på dem, og gir dem alt de trenger av penger, leketøy og ubekymret moro. Og vips, så har du et samfunnssystem som belønner uansvarlighet, middelmådighet og kunnskapsløs troskyldighet. Slike samfunn er ikke stabile, for de blir ikke styrt av prioriteringer, men av følelser."
Redigert 14.04.2019 kl 11:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2019 kl 11:53 769

Havfruen,
Her må jeg arrestere deg. En ELbil bruker mindre energi enn en vanlig bensinbil. Ikke mer som du skriver.
ELbilen har en annen energieffektivitet. Den er ca 83 %, mens bensinbilen ligger på ca 18 %.
Og meningen er jo at strømmen som ELbilen lades med skal bli mer og mer fornybar. Dette er ikke gjort
over natten, men dette UTVIKLER SEG.
ELbiler skittner heller ikke til veier, veikanter og luften med forbrente sotpartikler. De bråker også mindre,
og gir bedre utformingsmuligheter inne i bilen.
En ELbil er enklere enn en bensinbil, og er derfor enklere å bygge og vedlikeholde.
Slettet bruker
14.04.2019 kl 11:57 764

Tror ikke du har fått med deg hele regnskapet her, fornybarn. Du får researche litt flere steder!
Slettet bruker
14.04.2019 kl 12:04 758

"Enkelte surpomper står fortsatt i veien for utopiene: Individualister. Realister. Teknologier. Fritenkere. Voksne folk. Barnefamilier utafor bomringen. Og ekte politikere på høyresiden med ansvarlighet, forsiktighet, budsjettforståelse og innsikt i kost/nytte-prioriteringer innenfor miljøvern.

Dessverre har alle demokratier et gjennomgående problem: Velgere er ikke så veldig interessert i politikk.

De vil heller ha enkle budskap og enkle løsninger, og ingen har enklere budskap og løsninger enn fanatiske miljøaktivister, og blodrøde sosialister. Men enkle løsninger skaper aldri stabilitet. Bare spør en borger av Venezuela. Lettvinthet er et kredittkort, med skyhøy rente, og Osloborgerne vil få regningen til slutt."

På én måte får vi i pose og sekk, vi folket, vi både betaler regningen og får forurensingen fra elitenes manglende samsvar mellom liv og lære!
Oskar2
14.04.2019 kl 12:08 753

Denne klima og miljø politikken er som å hente inn penger fra folket så Keiseren (Staten) skal få seg nye usynlige klær. Som vi ser har de fysiske lover begrensninger for om evighetsmaskinen er mulig ( se enerigi) men som vi skal forledes til å tro på med å flytte på penger for å at klima bærekraft skal se troverdig ut.
convert
14.04.2019 kl 12:09 751

Kanape-prinsen har vel, som stadig flere, oppdaget at klimasvingninger har sine høyst naturlige årsaker, og ikke avhenger av om flyr eller ikke. Han kan selvsagt ikke si det, bare handle ut fra dette.
Wish
14.04.2019 kl 12:39 735

Haakon den Politisk Korrekte har ofte klare formeninger om hvordan vi andre skal leve og tenke.
Selvsagt praktiserer han ikke dette selv,så hvorfor ikke dempe PK-retorikken og bli mindre
snusfornuftig?
Slettet bruker
14.04.2019 kl 12:40 732

Jabbadabba

Er en klimafornekter er som nekter for at det er et klima her på kloden?

Slettet bruker
14.04.2019 kl 12:49 729

MarcusP

men han kjører el-bil og prøver å ta toget!

Ha-ha-ha. ...og prøver å ta toget. Hvor mye prøver han på dette. Hver dag? Hver mnd? Hvert år? Hvert skuddår? Tror nok ikke denne nissen har prøvd hardt nok. Han har neppe tatt toget en gang siste 25 år.
Slettet bruker
14.04.2019 kl 13:32 718

Når Harald er borte er kongehuset borte.
Slettet bruker
14.04.2019 kl 14:23 707


Alt for Afrika i Norge.....
https://www.vgtv.no/video/38742/76-nasjoner-samlet-paa-slottstrappen
Slettet bruker
14.04.2019 kl 23:41 665

Helt riktig som du skriver.
El-biler går på strøm fra et batteri. De har ikke noe eksosrør. Følgelig sies det at de ikke slipper ut karbondioksid, CO2. Jeg inviterer derfor til noen minutter med fysikk og kjemi. https://www.derimot.no/kare-wahl-er-el-biler-miljovennlige/

Elektrifisering av biler og oljefelt: Vil medføre at Norge må importere kull-kraft........?
https://www.derimot.no/elektrifisering-av-biler-og-oljefelt-forer-det-til-at-norge-ma-importere-kull-kraft/

Slettet bruker
14.04.2019 kl 23:42 663

Elektrifisering. På sokkelen benyttes gass for å produsere elektrisitet i Europa med elektrisitet fra land. Med dette mener klima fjolsene å unngå klimagassutslipp fra kraftverkene på sokkelen?

Enorme mengder energi medgår for å pumpe olje og gass ned på kontinentet, hvor det blandes med forurensede kull og atomkraftverk, for så å levere det hele tilbake til the fool on the hill for å spare penger og miljøet «i hele verden, som Norge».

Om slike sviminger hadde fått muligheten til å regjere over ørken i Sahara, da ville de greid det kunststykke og sluppet opp for sand. Det er jo innlysende at slik praksis vil skape strømmangel i Norge.

En plattform til havs bruker like mye energi som 80-90000 husstander på land. Plattformen er en energibombe i seg selv får «landsstrøm» her fra CO2 drittsvinet og klimaklovnens hjemland. Vår egen gass energi i Nordsjøen får seg en tur til kontinentet «elektrifisert» og lagt i strømkabler fra Norge og ut på sokkelen hvor olje og gass leveres….
En vanvittig sløsing med energi til ingen verdens nytte, men derimot ødeleggende for både miljø og natur. Påståtte folkevalgte med millionlønninger kan altså gå god for dette. Skamløse mennesker eller hva det er.
Slettet bruker
15.04.2019 kl 00:30 651

Takk for artikkel om el-biler og utslipp, Oliver. Jeg anbefaler alle MDG/AUF-snøfnugg å lese beregningene til Kåre Wahl.
Selv nøyer jeg meg med å legge ut konklusjonen:
"Dersom Nissan Leaf lades med strøm fra et kullfyrt kraftverk, er den altså ikke mer miljøvennlig enn en vanlig bil, snarere tvert imot!"

I en reell verden må man dessuten beregne hvor ofte naturproduktet kull som påsats i kraftverkene er helt rent som forutsatt i regneeksemplet, hvor ofte kraftverket brenner optimalt, osv. Virkeligheten er nok ikke så ren som i skrivebordsberegningen, og dermed forurenser el-bilen mye mer enn en bensinbil. Og for Norges vedkommende vil vi måtte importere mer og mer (kull)kraft dersom el-bil andelen øker mer. Det var driften - produksjon av el-biler setter langt større karbonavtrykk enn produksjon av bensinbiler. Det må også med i beregningen.
Slettet bruker
15.04.2019 kl 01:20 639

produksjon av el-biler setter langt større karbonavtrykk. Nettopp.
Batteriene er full av kjemikalier også Kobolt ved bruk av grunnvann. Elbiler er skadelige for både mennesker og miljø, bidrar til barnearbeid, og tømmer planeten for knappe ressurser. https://www.tu.no/artikler/vi-ser-naermere-pa-elbilens-skitne-hemmeligheter/396938
Slettet bruker
15.04.2019 kl 22:28 594

https://www.theguardian.com/environment/2019/apr/15/david-buckel-lawyer-climate-change-protest
Buckel – a 60-year-old retired gay rights attorney –
set himself on fire to protest climate change

was Buckel’s death an act of optimism, or surrender? And what is individual responsibility, when confronted by the seemingly insurmountable crisis of a rapidly changing planet?
ladaen7,30
16.04.2019 kl 16:26 564

Joda, at Elbil forurenser mer i nesten alle ledd har da vært bevist lenge, men som sagt, det kommer ingenting ut av "røret" så da omfavnes dette av de som ikke skjønner sammenhengen.
Jamen, vi har da ren kraft hevdes det, ikke på papiret nei for strømmen regnes som "EU-vare" og da vi selger miljøgevinsten til Europa så sitter vi igjen med 70% skitten strøm.



https://www.aftenposten.no/okonomi/i/Oa5V/Slik-havner-skitten-strom-i-Norge
Slettet bruker
16.04.2019 kl 18:02 556


Den moderne analfabetisme: «Melken kommer fra butikken og strømmen fra kontakten.»
https://www.derimot.no/den-moderne-analfabetisme-melken-kommer-fra-butikken-og-strommen-fra-kontakten-nei-fra-russisk-gass/
Ekornet er på havets bunn og laksen er i treets topp. Etterpå var ingen mer med i krigen, enn denne staten vår? Mon Tro, noen vet hvor staten vår var, når denne krigen pågikk?