Rates at usd 42,356 per day
According to Arctic Shipping - LPG rates have reached usd 42,356 per day for VLGC. Up another 2%.....
Redigert 20.01.2021 kl 20:53
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Ratene til himmels i dag 2.Mai, 59,8 pr tonn og solid årsbeste:)
I går var de på 55, det har ligget i området 55 en hel uke nå og tatt en pause før neste byks.
Ratene går sterkt og kursen daler ? Det trodde jeg ikke var mulig, ned 5 % ? Børsen er faen meg gal det er dette nok et bevis på her.
I går var de på 55, det har ligget i området 55 en hel uke nå og tatt en pause før neste byks.
Ratene går sterkt og kursen daler ? Det trodde jeg ikke var mulig, ned 5 % ? Børsen er faen meg gal det er dette nok et bevis på her.
Redigert 02.05.2019 kl 09:32
Du må logge inn for å svare
googleearth11
02.05.2019 kl 09:57
11581
Stemmer ikke med årsbeste. Det har vært godt over 60 pr tonn. Forøvrig er ratene fra i går, og ned fra tirsdag.
Ned fra Tirsdag ? Det stod da 55 pr tonn. Så det er solid stigning.
Den eneste forskjellen er at det da var levering April og nå er det levering mai Spotpris.
Men det stemmer ser at det har vært marginalt bedre spotpris den 18. April.
Den eneste forskjellen er at det da var levering April og nå er det levering mai Spotpris.
Men det stemmer ser at det har vært marginalt bedre spotpris den 18. April.
Redigert 02.05.2019 kl 10:15
Du må logge inn for å svare
googleearth11
02.05.2019 kl 10:20
11488
60,29 på tirsdag - 43,949 usd pr day. 59.83 i går - 43,216 usd pr day. Så hvis ratene i dag er 55 så er det ytterligere ned. ganske mye også.
Sitter du å pimper alkohol ? Du får lese en gang til. Hva jeg skrev. Steg fra 55 til nesten 60 pr.tonn. på den grafen jeg har tilgang til var prisen marginalt bedre 18.april.
Redigert 02.05.2019 kl 10:30
Du må logge inn for å svare
googleearth11
02.05.2019 kl 10:33
11818
Kanskje du har tilgang på feil graf... :-) Jeg snakker om oppnådde rater. Ikke futures. Markedet forholder seg mer til hva som er oppnådd enn futures. Det ser en veldig greit på kursen.
Ok da forstår jeg selv om vel grafene samsvarer for det meste.
Prisene har uansett vært solide og det er styrke at det stiger igjen etter å ha ligget en uke omtrent på samme sted.
Prisene har uansett vært solide og det er styrke at det stiger igjen etter å ha ligget en uke omtrent på samme sted.
Redigert 02.05.2019 kl 10:57
Du må logge inn for å svare
googleearth11
02.05.2019 kl 11:01
11727
Veldig positivt at futurene er stigende! Alt tyder på en bra sommer :-)
De tjener godt med penger nå. Så tror det blir noen fine år fremover.
Redigert 03.05.2019 kl 23:21
Du må logge inn for å svare
Tændis
02.05.2019 kl 17:31
11227
Avance rapporterte $US/Mt på 96,5 Houston - Chiba for forrige uke. Ratene fra Fearnleys idag (for i går) VLGC: $45,313/d (-2.8%) Baltic VLGC og PAS rapporterer ett fall idag på 0,8% og økende arbitragevindu samt økende propan produksjon tross rekordhøy eksport. Blir penger av slikt har jeg hørt! Ikke noe å ta på vei for, bare å sitte musestille og ha litt tålmodighet.
fjellmann1
02.05.2019 kl 17:36
11215
https://www.cmegroup.com/trading/energy/freight/freight-route-lpg-baltic-futures.html
Ut i hva jeg kan se er futures over 40k i lang tid, blir solide utbytter av det.
På kort sikt er aksjekursen et skuespill som drives opp og ned for å melke ut penger der noen taper og andre tjener
Ut i hva jeg kan se er futures over 40k i lang tid, blir solide utbytter av det.
På kort sikt er aksjekursen et skuespill som drives opp og ned for å melke ut penger der noen taper og andre tjener
Tændis
02.05.2019 kl 18:17
11138
Og det har du fra hvor ? Jeg har enda ikke fått noe oppdatering fra Poten idag
Marinetraffic viser at det er god aktivitet på Avance sine båter så det blir nok et hyggelig 2.kvartal:)
Har fulgt med en måneds tid der nå.
Her er fra weekly report uke 18(side 4) Fearnleys :
"WEST: Focus in the West is still on end May ex USG, which is tight on vessel supply simply due to all the
forward fixing done over the last couple of weeks. Having said that, the Baltic has rallied and the
equivalent rate for Houston/East voyages is now up to about USD 105 per ton basis Houston/Chiba via
Panama, whereas last confirmed fixture ex Houston to go East was actually in the high USD 80’s per ton.
There are still a couple of (potentially) uncovered stems end May in the USG, although charterers’ rate
ideas and owners’ ideas are, time being, too far apart. Early June fixing has yet to kick off.
EAST: Most of the 1st half May positions in the MEG were covered during last week, and while shipping
availability was fairly tight for same period the bullish sentiment on freight continued."
Har fulgt med en måneds tid der nå.
Her er fra weekly report uke 18(side 4) Fearnleys :
"WEST: Focus in the West is still on end May ex USG, which is tight on vessel supply simply due to all the
forward fixing done over the last couple of weeks. Having said that, the Baltic has rallied and the
equivalent rate for Houston/East voyages is now up to about USD 105 per ton basis Houston/Chiba via
Panama, whereas last confirmed fixture ex Houston to go East was actually in the high USD 80’s per ton.
There are still a couple of (potentially) uncovered stems end May in the USG, although charterers’ rate
ideas and owners’ ideas are, time being, too far apart. Early June fixing has yet to kick off.
EAST: Most of the 1st half May positions in the MEG were covered during last week, and while shipping
availability was fairly tight for same period the bullish sentiment on freight continued."
Redigert 03.05.2019 kl 17:10
Du må logge inn for å svare
Tændis
03.05.2019 kl 17:24
10573
googleearth11 skrev Det i går var fra Poten. I dag fra Fernleays.
Snodig for jeg er på poten mailinglista og jeg fikk ingenting. Fearnleys idag er VLGC: $44,562/d (-1.7%) Baltic VLGC
Superoptimist
03.05.2019 kl 18:31
10487
Snodig hele gassgreia. Hva feiler det Oslo Børs? Dorian på USA børsen er nå opp nesten 2%, følger det ikke fraktratene?
googleearth11
03.05.2019 kl 19:49
10397
Så nå på pote. 41.800 usprday. Merkelige greier. Men way over b/e
danm
05.05.2019 kl 10:25
9991
Raterne ligger på så højt et niveau, at 5% den ene eller den anden vej, ikke burde bekymre, der tjenes mange penge.
Grønland
05.05.2019 kl 20:42
9658
hvilken indeks gjelder for LPG båtene på rater? Det er vel ikke BCI?
googleearth11 skrev Så nå på pote. 41.800 usprday. Merkelige greier. Men way over b/e
...og dette er 2 ganger gjennomsnittet for hele 2017...
Kjøper 2500 til om den ligger på dette nivået når jeg får mer penger. Skal sitte her noen år. Med disse utsiktene fremover og gode rater. Kjøpte nok litt sent, men var redd for emisjon. Dette utelukker jeg nå. Så med prognosene fremover føler jeg meg rimelig komfortabel med investeringen.
Redigert 06.05.2019 kl 11:08
Du må logge inn for å svare
googleearth11
06.05.2019 kl 12:47
9167
Går nok greit, selv om erkeidioten Trump fortsetter sitt proteksjonistiske korstog.
Rocky
06.05.2019 kl 13:17
9096
Ja, han Trumpen tjener vel fett på det sjøl, kjekt å kunne manipulere børsene ....
Kan på ingen måte se for meg at det ikke kommer en Handelsavtale, alt annet ville være idioti. Uansett hvor idiotisk mange mener at Trump er, så skal det sies at han er en meget kynisk mann. At han vil vende folket på Wall Street mot seg kan jeg aldri se for meg. Dersom han ønsker en minste sjanse på å vinne valget i 2020 må ha gjøre det. Både USA og Kina taper enormt på en slik strid, og det gagner begge parter. Det eneste problemet her er nok at Trump setter ekstremt høye krav, noe Kineserne ikke er helt fornøyd med, men kan være villig til å gå med på. Viktig å merke seg at Trump's største base er finansmenn, aksjonærer og bedriftseiere.
Dette er kun et pressmiddel og intet annet. Kjøp med begge hendene på dette nivået, er nok en gang penger på gaten. Lastet opp mer på duppen i dag.
Dette er kun et pressmiddel og intet annet. Kjøp med begge hendene på dette nivået, er nok en gang penger på gaten. Lastet opp mer på duppen i dag.
googleearth11
06.05.2019 kl 13:27
9072
Det er ikke gutta på Wall Street han trenger for å vinne valget. Tvert i mot. Han trenger Pizza Grandiosafolket, på lik linje som Frp trenger bygdeidiotene her hjemme. Make America great again, med oppstart av 70-tallets stålverk osv holder for å få ham gjenvalgt. At det går til helvete om 5 år, driter tosken i.
googleearth11
06.05.2019 kl 13:51
9012
Får håpe ratene holder seg noenlunde i dag, så går dette bra i dag.
Det er absolutt folket med penger han trenger å vinne stemmene til, de innflytelsesrike folkene. At han er en gal mann det kan jeg være helt enig i, men det han har fått til så langt på den økonomiske siden er ganske imponerende. Håper inderlig at vi slipper han fra 2020 og utover, men du skal aldri si aldri. Får han på plass en god handelsavtale også skal du se børsene spretter opp, og det tjener oss aksjonærene godt.
googleearth11
06.05.2019 kl 14:19
8979
Trump grunnfjell HATRR etablissementet. Han trenger dem til å drive landet, men ikke tiø å vinne valget.
Flere som plukket på duppen i går? Artig å se hvordan markedet overreagerer ved enhver anledning. Gjør meg ingenting da jeg har fått plukket mange billiger aksjer den siste tiden.
googleearth11
08.05.2019 kl 16:05
7388
Dorian starter pent opp i US, i alle fall.
Redigert 20.01.2021 kl 20:47
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
08.05.2019 kl 16:33
7341
Ja her skvetter Dorian avgårde. I motsetning til Avance. Er det Oslo Børs det feiler noe?
Redigert 20.01.2021 kl 20:47
Du må logge inn for å svare
googleearth11
08.05.2019 kl 17:24
7277
Vil tippe at dagsratene hadde et lite fall i dag også. Uten at jeg har fått noe fra Poten i dag. Vil tippe de ligger i underkant av 41.000 usd/day for spot. Guidinga den 15. Mai blir avgjørende for kursen framover, vil jeg tro.
Redigert 20.01.2021 kl 20:47
Du må logge inn for å svare
Slapp av folkens jeg ligger "kraftig i minus" da jeg kjøpte på 26. Men denne er "grønn aksje" og miljøvennlig som de sier. Ratene er over 40 000 dollar og det er over det dobbelte av break even. Noen som tror det kan gå galt da fremover om dette holder seg ? Ratene er vel heller spådd å fortsette opp etterhvert. Skal ha litt til før jeg stanser investeringen her og sitter i lang tid. Jeg tror utbytter kommer om ikke lenge om dette fortsetter og aller helst øker litt ratemessig:)
Redigert 20.01.2021 kl 20:47
Du må logge inn for å svare
Rocky
08.05.2019 kl 17:51
7628
Bwlpg gikk 2% opp i dag.
Redigert 20.01.2021 kl 20:53
Du må logge inn for å svare
googleearth11
08.05.2019 kl 18:12
7592
Jeg er også veldig optimistisk. Noe er nok avhengig av at US/Kina løser seg. Men det ser veldig bra ut for Avance.
Redigert 20.01.2021 kl 20:53
Du må logge inn for å svare
googleearth11
08.05.2019 kl 18:46
7538
Ratene forøvrig 40,190 i dag iflg Poten.
Redigert 20.01.2021 kl 20:53
Du må logge inn for å svare
tapogvinn
08.05.2019 kl 19:51
7470
Fra dagens Fearnley-rapport:
A couple of vessels were fixed ex US East Coast for loading in the beginning June at the end of last week, otherwise, it has been fairly inactive. Last week’s notion we made about the freight market struggling to find its feet, eventually saw a seemingly established floor of mid USD 90’s per ton Houston/Chiba via Panama for 1st decade June loaders ex US. A relatively short position list up to around 10th June leaves hopes that freight may remain in this region going forward.
VLGC shipping market East of Suez remains quiet, and the only real requirement seen (HPCL 23-24 May ex Ras Laffan) was eventually withdrawn. We do however expect to see more interest from Indian Charterers later in May, as congestion in India continues and hence their TC ships might run late. Otherwise shipping availability for next fixing window i.e. 2nd half May remains healthy, and one would expect next deal to be done at discount to Baltic. Most players are still not in a rush to do anything though, and also awaiting pending June acceptances from Adnoc and Aramco which should set the tone for end May/early June.
A couple of vessels were fixed ex US East Coast for loading in the beginning June at the end of last week, otherwise, it has been fairly inactive. Last week’s notion we made about the freight market struggling to find its feet, eventually saw a seemingly established floor of mid USD 90’s per ton Houston/Chiba via Panama for 1st decade June loaders ex US. A relatively short position list up to around 10th June leaves hopes that freight may remain in this region going forward.
VLGC shipping market East of Suez remains quiet, and the only real requirement seen (HPCL 23-24 May ex Ras Laffan) was eventually withdrawn. We do however expect to see more interest from Indian Charterers later in May, as congestion in India continues and hence their TC ships might run late. Otherwise shipping availability for next fixing window i.e. 2nd half May remains healthy, and one would expect next deal to be done at discount to Baltic. Most players are still not in a rush to do anything though, and also awaiting pending June acceptances from Adnoc and Aramco which should set the tone for end May/early June.
Redigert 20.01.2021 kl 20:53
Du må logge inn for å svare
Futtene øker igjen ser jeg i dag:) og da er de passert 56 igjen!
Og oppmådd rate passerte igjen 40 000 dollars grensen 40 469.
Og oppmådd rate passerte igjen 40 000 dollars grensen 40 469.
Redigert 20.01.2021 kl 20:53
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
20.05.2019 kl 17:00
6533
Hva feiler det Avance? Opp som... på morgen, nesten som vanlig, og ned på ettermiddagen som.... BWlpg nesten det samme, men klarte seg med nød og neppe. Men Dorian da???? Opp, nesten til himmels!!!!!!
Redigert 20.01.2021 kl 20:53
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »