Vil Nel eksplodere 16-17.april? NikolaMotors.com

Slettet bruker
NEL 15.04.2019 kl 09:13 12287

Nå røsker Nel avgårde som forventet. 6.05 og opp +1.94% på 9 minutter. Mye kan skje nå. 7.50 kan passeres på 2 dager. Triggere fyrer Nel. Dagens beste kjøp? Nel/Nikola verdenslanseres 16.april i Phoenix. Hele verden følger med på denne Zero Emission og Heavy Duty Vehicles H2 Fueling verdensbegivnheten fra Nel. Dette kan bli voldsomt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.04.2019 kl 21:37 4387

Ja kentove. Mye kan skje og smelle inn nå. Tradegate opp +4%. Hærlig ? Kan innebære Nel på OSE opp 5 % imorgen? Kan nå bli en vill hydrogenfeber før Nikola Show.
oppvigår
15.04.2019 kl 23:41 4059

Trevor Milton



@nikolatrevor
2h
2 hours ago


More
Countdown to the biggest advancement in vehicle engineering / architecture since steam engines were replaced with diesel engines. I am excited and humbled to unveil so many amazing products tomorrow and change the world as we know it. #nikolaworld2019
7 replies
10 retweets
54 likes
oppvigår
15.04.2019 kl 23:46 4041


Nikola Motor Company



@nikolamotor
51s
52 seconds ago


More
It's almost here! We're so excited for #NikolaWorld2019 and can't wait to share what we have in store for you! Be sure to catch our live-stream tomorrow night at 7 pm (MST / PT) on our website. http://www.nikolamotor.com .
Slettet bruker
15.04.2019 kl 23:55 4007

Festen er åpnet. Velkommen til bord med Nel og Nikola side by side: Fuel Cell og HDV fueling stations alt innen tungtransport og Zero Emission tar nå av i hele verden. Nikola is working with $Nel to have more than 700 #hydrogen stations in the US and Canada.
https://www.constructionweekonline.com/products-services/180680-advantages-global-applications-of-hydrogen-lng-alternative-fuels-for-trucks?utm_source=twitter&utm_medium=Social-Share
#Brennstoffzelle #FCEV #FuelCells #Hydrogen #Wasserstoff
Merk dere omsetningen på kr 82 millioner i dag. Og opp +3.71 %. Løftet blir endel høyere i morgen. Spenn beltene for the best ride with Nel & Nikola
Redigert 15.04.2019 kl 23:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.04.2019 kl 08:38 3597

Any. Hyggelig at du har tjent 20%. Jeg har tatt ut en over 400% fortjeneste. Men er nå denne eventyrlige reisen starter. Du bør heller kjøpe deg noen aksjer i Nel og spise Mæller's tran. Da slipper du å gruble på verdi, inntjening og P/E. Det er veksten og kursutviklingen som gjelder for moderne vekstseskaper som Nel. Aksjen kan gå himmelhøyt på vekst. Omsetningen til selskapet vil i Q1 skyte i været bl.a pga to demopumper til Nikola på kr 110 mill. Smil og vær positiv - så smilet livet. Jeg sitter komfortabelet med over kr 3 mill i Nel aksjer. Finnes ingen høydeskrekk her i gården. Dette går så det suser nå. ? Bare å laste opp ??
Slettet bruker
16.04.2019 kl 08:39 3581

En ny kanondag venter alle Nellere ??
Redigert 16.04.2019 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
spaggio
16.04.2019 kl 08:43 3545

Er det noen forandring i topp 20 eller er det bare "småaksjonærer" som driver kursen ?
Tradinator
16.04.2019 kl 09:25 3399

Det siger pent oppover. 6,30 next
Ypsilon 7
16.04.2019 kl 09:29 3374

Tigeren har substans - alle kritikere kan bare skygge unna ser det ut til. Ser ut til at kursen tar et tigersprang i dag også.
Slettet bruker
16.04.2019 kl 09:30 3374

Nel viser en rå styrke nå. Jepp.. 6.23 og opp 1.38% på vei opp til 6.30. Tunge eiere med mange norske store fond er nå inne i Nel. Alfred Berg, JP Morgan Chase Bank, Sissener, Storebrand og bla. Statoil er nå inne på topp 20. Dette viser tyngde og ståltro på Nel. Ath på 6.20 røyk lett etter 4 minutters handel. kr 19 mill i omsetning etter 29 minutter
Slettet bruker
16.04.2019 kl 13:01 3010

Herlig Tradinator. Tusen takk. Der aktionär pisker nå opp Nel stemningen føre det smeller: http://www.deraktionaer.de/aktie/wasserstoff-kracher-nel-springt-vor-nikola-world-auf-rekordhoch---heute-zaehlt-es--469450.htm
Slettet bruker
16.04.2019 kl 13:11 2940

(+) Dette teknologispranget bør Nel-aksjonærene håpe lar vente på seg
Nel er så absolutt en aksje for teknologioptimister. Men bare dersom batteriteknologien holder seg på stedet hvil.
Skrevet av Mail redaktion Johann Sundberg, minE24

Publisert 16 april 2019, 11.05
NELS «GJENNOMBRUDD» Denne uken skal Nels potensielt aller viktigste kunde, den amerikanske lastebilprodusenten Nikola Motor, tiltrekke seg nye kunder og ikke minst investorer til sin satsing på hydrogendrevne lastebiler.
For Nel er Nikolas planer, og ikke minst deres evne til å gjennomføre planene, helt avgjørende i forhold til hva slags selskap Nel vil være om fem til ti år.

Les hele børskommentaren på E24+
e24.no
Slettet bruker
16.04.2019 kl 14:07 2861

Wowhh ?? Rører seg bra nå. 6.21.
Nel på plass på Nikola-event: - Aksjen kan øke
Nikola skal vise frem nye hydrogendrevne lastebiler denne uken. Samarbeidspartner Nel tar sikte på å sole seg i glansen.
Utdrag fra E24.no - Dette blir storslagent. Nikola slår på stortrommen, sier Nel-topp Bjørn Simonsen.
Han og et knippe andre Nel-ansatte har vendt snuten mot Scottsdale i Arizona. Der arrangeres Nikola World 2019 denne uken.
– Dette arrangementet er av stor betydning for Nel. Hvis det bare kommer en bekreftelse på at produksjonen er i rute for Nikola, tror jeg Nel-aksjen vil kunne øke bare på det, sier analysesjef Karl Johan Molnes i Norne Securities.
Tror på kursbevegelse
Nel inngikk i fjor en milliardavtale med det fire år gamle selskapet Nikola for levering av 448 elektrolysører og fylleutstyr til hydrogenstasjoner. Med det ble Nikola Nels viktigste kunde. Nikola har tidligere annonsert at de vil begynne prøvetesting av Nikola Tre i Norge i 2020 og at masseproduksjonen vil starte i 2022–2023.
– Det mangler ikke på bestillinger, men blir det utsettelser, vil markedet anse det som dårlig nytt, sier Molnes.
– Man tror det ikke før man får se det, som det heter.
Norne har for øyeblikket et kursmål på 7 kroner på Nel-aksjen som tirsdag handles for i overkant av 6 kroner. Molnes er åpen for at det kan være de vil måtte øke denne etter Nikola World-arrangementet.
– Jeg er ganske sikker på at det kommer et eller annet nytt i alle fall, så det gjelder bare å ha et åpent sinn og vente.
Nel vil vise seg frem
Nels rolle er nå først og fremst å støtte opp rundt Nikola, forteller Bjørn Simonsen. Men det er nok av Nel-utstyr som vil kunne havne i deltagernes søkelys.
Blant annet står det en hydrogenstasjon installert inne i hallen der arrangementet finner sted. Simonsen er klar for å vise frem sitt selskap til alle interesserte.
Det er mange investorer som skal dit, både amerikanske og internasjonale, og vi har fått booket en del møter. Dette er et særdeles viktig arrangement for oss, først og fremst for å støtte Nikola, men også for å besvare spørsmål rundt Nels virksomhet, sier han.
– Er dette arrangement som skal vise at Nel har gjort rett i å hente penger gjennom flere emisjoner?
– Altså, jeg tror nok en vil se at dette er noe som kan bli veldig stort. Det heter Nikola World og det er nok en grunn til det. Kanskje kommer det noe spennende i tillegg til lastebilene.
– Man kan ikke gjøre dette alene. Det vi bringer til bordet er at vi faktisk bidrar med hele nettet, vi bygger 700 hydrogenstasjoner i USA. Det blir verdens største, sier konsernsjef Trevor Milton.
Redigert 16.04.2019 kl 14:14 Du må logge inn for å svare
Anywhere
16.04.2019 kl 14:21 2772

Jeg tror dem som venter på store NEL-fokus i kveld blir en smule skuffet. Det dreier seg om lastebilene til Milton, og selvsaft skal de gå på hydrogen, som selvsagt kommer fra pumpestasjoner. Men kommer de bare fra NEL sine??? Jeg tror at dem som ser behovet (antall) kan vedgå at det kommer også andre leverandører inn i bildet.

Saken er i alle fall slik at når man fra seriøst analytikerhold presterer å skape forventning for nyheter omkring NEL på Nikola world, så er fallhøyden ganske stor. Mange er sluset inn i aksjen av denne grunn.
Men hva kan sies?? NEL skal produsere hydrogen-eletkrolysører og pumpestasjoner. Ja, det vet vi jo, og vi vet hva som er kapasiteten til NEL fra 2020-end. Den er allerede brukt opp de tre første år til 2024, med kanskje et resultat i beste fall på 300 mill hvert år. Det betaler man i dag over 7 mrd for...
For DNO betaler man f.eks 20 milliarder for et resultat på godt over 3 milliarder - og det er løpende resultat i dag....som også er økende...
Redigert 16.04.2019 kl 14:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.04.2019 kl 14:32 2715

Nå er jo ikke en betydelig større avtale med Nikola, et være og eller ikke være for NEL, men hyggelig er det jo.
really
16.04.2019 kl 14:46 2632

Les fakta og bli klok er et godt råd. Hadde resten av innlegget holdt samme nivå hadde det blitt bra. Jeg anbefaler å ta en kikk på https://forum.hegnar.no/thread/26132/view der det er gjort et forsøk på å samle fakta rundt avtalen med Nikola. Om en gidder regne litt selv får en hjelp der.

Utfordringen med NEL er at det er mer nedside enn oppside fra dagens nivå om en ser et par år frem. De har jo ikke salg av betydning før i 2021.

Avtalen kan bli stor, så den er viktig for verdsettingen av NEL.
Ypsilon 7
16.04.2019 kl 14:51 2595

Tror det samme. Det blir ingen bevegelse i kursen dersom det ikke kommer ukjente fakta fram. Ellers er det bare å smøre seg med solkrem og tålmodighet.
Slettet bruker
16.04.2019 kl 15:08 2490

Straks i rødt terreng så markedet er ikke stresset...:))
Vi får satse på no mer konkret med utrulling av pumpestasjoner og materialisering av kontrakter til hoffleverandøren NEL.
Men selvsagt handler dette mest om Nikola sine lastebiler.
Men kjekt for NEL om de virker og blir produsert....:))
Derfor en stor dag/natt for alle nå.
Anywhere
16.04.2019 kl 15:12 2455

Really, deler ditt syn, og har fra første gang aksjen traff 6 delt utfordringene med prisingen av NEL all den tid vi kjenner for lite til hva som blir liggende i Nikola-avtale. Aksjen gikk fort opp til 6 kroner, og jeg fikk nesten ikke summet meg før jeg måtte erkjenne at mitt 4-års kursmål var nådd på halvannet. Jeg solgte, det kom emisjon og gjorde prisingen på 6 kroner enda mer utfordrende...
Og jeg må si jeg sliter med enhver kalkulasjon på NELS omsetningsmuligheter og ditto resultatmuligheter som skal forsvare dagens kurs. Det blir uansett ikke omsetning som kan forsvare dagens prsiing før om 3 år. Og er man god og dyktig klarer man kanskje, rent hypotetisk, å skape resultat som man kan være bob-bob fornøyd med når man har betalt milliarder for en butikk. Jeg tror faktisk man kan klare seg like greit i obligasjonsfond som ligger med risiko like under den aller laveste og genererer trygge 4-5% årlig. Da har man 15% på de 3 årene frem til NEL kan klare tilsvarende avkastning....

Foreløpig tror jeg vi kan gratulere alle som har benyttet denne hypen til å komme seg ut av NEL rundt 6,20. Det er en særs god pris.
Redigert 16.04.2019 kl 15:13 Du må logge inn for å svare
Sann
16.04.2019 kl 15:24 2335

Jeg er glad jeg ikke har fulgt dine råd tidligere, da hadde jeg mistet mye av gevinstene jeg har høstet jevnlig i Nel. Og du mener jeg bør selge alt nå idag på 6,20?
Takk for dine alltid kloke råd for å tape mest mulig men som jeg ikke har fulgt. Vi får snakkes om en liten stund for igjen å verifisere dine investor kunnskaper.
dreamliner
16.04.2019 kl 15:45 2228

På kort sikt er det vanskelig å si om kursen skal videre opp på sparket. På lang sikt (5 år) kan kursen doble seg 5 ganger. Mer er det ikke å si. Det er andre aksjer som også kan gå litt på kort sikt.