Bud på NAS, hva vil Kjos akseptere?

Slettet bruker
NAS 15.04.2019 kl 17:09 3026

Spørsmålet er om Bjørn Kjos vil akseptere en pris på 100 kr nå! Aksjene er utvannet ja så mulig alt over 100 kr er godt nok for Kjos! Kan være riktig å ta noen lodd nå mår den er på ATL! Bare noen få fly har jo en verdi som er større enn hele børsverdien på NAS!
Redigert 20.01.2021 kl 09:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.04.2019 kl 17:11 3018

Flyene er jo belånt, det er der hele problemstillingen ligger. Norwegian har ikke finansiert flykjøp med resultater og organisk vekst, de har satset hardt og brukt gjeld til å oppnå skalafordeler.
Polarbjørn
15.04.2019 kl 18:38 2856

Hvis du tror at en aksje som står i rundt 40 kroner skal få et bud på over 100 kroner kan du jo like greit be nissen komme med en pengesekk til deg. Sier dermed ikke at det kan skje ved senere anledning
Slettet bruker
15.04.2019 kl 18:45 2825

Tror ikke det er noe problem. Per nå er Norwegian priset etter fullstendig feilslått 2019. Reward-programmet er estimert å være verdt mer enn hele selskapet per i dag.
Shotgun
15.04.2019 kl 18:46 2812

Aksjen er heller ikke på atl, men mye nærmere atl enn ath ja.
hstray
15.04.2019 kl 19:29 2731

Og med svært gunstig eksportgaranti finansiering fra Amerikanske og Europeiske myndigheter. Andre flyselskaper hadde Drept for tilsvarende gunstig finansiering idag
Slettet bruker
15.04.2019 kl 19:52 2662

Skulle ikke reward skilles ut som eget datterselskap? Mener det var snakk om det.
Slettet bruker
15.04.2019 kl 20:11 2579

Det var det, men det har ikke kommet noe info om det på ganske lenge nå.
Slettet bruker
15.04.2019 kl 22:21 2413

Kjenner ikke hvorfor folk spekulerer bud hver dag. Er det egentlig solid bevis NAS vil bli kjøpt opp, eller bare fantasi?
Redigert 15.04.2019 kl 22:26 Du må logge inn for å svare
undrende
15.04.2019 kl 22:32 2368

100 kr???
Er du gått fra vettet? Med tre ganger så mange aksjer, så må vel en potensiell budgiver bla opp en sum tilsvarende det som ble spekulert i for ett år siden, da IAG var på banen. Skal vel godt gjøres om allle piler peker riktig vei resten av året å få 60 nok pr aksje
TomW
15.04.2019 kl 23:03 2292

Hvis det er slik at IAG var villig til å legge 330 på bordet i 2018 så er ikke 100 kr i dag utenkelig. Om de faktisk la et bud på 330 kr priset de Nas til 14,8 mrd.
100 kr i dag vil prise Nas til 13,5 mrd.

Om det fortsatt er et oppkjøp case gjenstår å se. Det vil nok komme konsolidering i det europeiske markedet fremover, men om Nas er en del av dette vites ikke
Slettet bruker
16.04.2019 kl 09:20 2076

Tror ihvertfall ikke man kan forvente oppkjøp før Max og inntjening problem er mest løst, med mindre en skambud om kurs faller til 20 tallet. Kan man helle utelukke det verste scenarioet at NAS ikke blir konsolidert men helt går mot konkurs? Håper ikke det men alt kan skje. Tøff tid fremover både for selskapet og aksjekurs.
Slettet bruker
16.04.2019 kl 09:27 2038

Purchase ! Support line is 40 Kr ! Buy all under this !!!!!
Slettet bruker
16.04.2019 kl 09:38 1985

denne skal mer ned.. glem noe annet
TomW
16.04.2019 kl 09:44 1953

Å forvente eller satse på oppkjøp ville uansett vært galskap. Hva disse selskapene legger til grunn i en slik prosess er umulig for oss å vite, men de har nok vesentlig større perspektiver enn vi aksjonærer. IAG kom på banene rundt disse tider ifjor og inntjeningen var ikke bedre da enn hva den er idag. Det faktumet at veksten nå er tatt burde, om det er noe hold i hva Kjos og co har sagt de siste årene, tilsi at inntjeningen vil øke fremover. Kostnadene burde også fortsette å falle vesentlig fremover og det er verdt å merke seg at 2018 som var et år med en vekst på 25% endte på samme unitcost som 2016 som var et år med lav vekst. Rasken var derimot noe lavere, men dette er naturlig med tanke på alle de nye rutene, samt et tøffere marked. Klarer de nå å øke yielden fremover så vil kan det bli veldig bra. Og for q1 2019 så var Yielden opp kontra q1 2018. Load var derimot noe ned, men dette behøver ikke være tilfelle i sesong.

Max problematikken er ikke lett å spå. Nas har og må wetlease en del fly fremover. Spørsmålet er hvem som tar regningen for dette

TomW
16.04.2019 kl 09:47 1943

Lektor: Kan ikke du og Rompert starte deres egen tråd hvor dere kaster ut bullshit uten verdi?
Slettet bruker
16.04.2019 kl 10:02 1907


Ikke glem at bestillingen til de nye Airbus-flyene har blitt utsatt, og Boeings kompensasjon til norsk har ennå ikke blitt diskutert ... NAS er veldig godt posisjonert og snart vil du se det ...
undrende
16.04.2019 kl 11:52 1815

Må si meg helt enig i denne :(
Dette er bare plagsomt, som to mygg som virrer rundt hodet på deg. Det er sånn at man ikke gidder å åpne trådene,
Folk må i hvertfall ignorere dette;....men er det ikke mulig å stenge de ute da?
Slettet bruker
16.04.2019 kl 16:44 1557

Unnskyldninger er for dårlige investorer. En god investor hadde sagt: Jeg tok feil. Han sitter enda da, men uansett.