NEL - Melding i dag etter stenging?

fastinvest
NEL 16.04.2019 kl 15:36 5345

Kan fort trille inn milliard ordre i dag fra Nikola. Mest sannsynlig blir dette da børsmeldt etter 16.30 i dag. Lov å håpe i alle fall.
"Europa nettverket"
Redigert 20.01.2021 kl 09:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.04.2019 kl 16:05 5132

Har også tenkt slik. Men det kan likevel ta noe dager etter påske. Nå har jo NEL så mange reelle trigger de neste 7 ukene, så personlig tar jeg også dette med i det totale realistiske bildet. Klinkende klart at NEL nå _må_ levere i løpet av få uker. Kan da godt komme en midlertidig dipp de første dagene etter påske. Men så blir det fult kjør :-) All In.
Keirax
16.04.2019 kl 16:11 5063

Hjelper veldig å få tallfestet noe fra Nikola :-)
oppvigår
16.04.2019 kl 16:20 4968

Mest sannsynlig før børsåpning i morgen.
Sann
16.04.2019 kl 16:23 4931

Det er nok mest sannsynlig at kursen stiger fra første virkedag etter påske da positive meldinger nok ikke blir publisert etter Nikola World. Tror ikke meldinger som skal børsmeldes først lanseres av Nikola, det blir feil. Kommer det meldinger idag eller imorgen etter børsslutt vil imidlertid også kurs drives opp kraftig etter påske. Uteblir meldinger før påske vil det ligge forventninger til meldinger i ukene etter påske og således også drive kursen opp. Så uansett utfall av meldinger tror jeg vi ser en hyggelig kursutvikling fremover. Det eneste som kan endre dette er negative nyheter i forbindelse med Nikola World. Dette har jeg imidlertid ingen tro på. Hvem aktør, Nel eller Nikola skulle bruke Nikola World til å lansere dårlig nytt?? Markedsføring på det verste i såfall. Nikola vil nok gjøre alt for å løfte Nel her og motsatt så dette er jeg overbevist om blir meget bra for de som vil sitte på aksjen rolig nå i ukene fremover.
Sann
16.04.2019 kl 16:26 4883

Rettelse av feil i første setning: Det er nok mest sannsynlig at kursen stiger fra første virkedag etter påske da positive meldinger nok ikke blir publisert FØR etter Nikola World.
Anywhere
16.04.2019 kl 18:09 4351

Mest sannsynlig ingen meldinger fra NEL fordi Nikola har et lite salgsproshow.
oppvigår
16.04.2019 kl 18:34 4199

Får se da hva det blir til. Kan da ikke være så til de grader trasig. Har forstått deg med tanke på den høye kursen. Men når du furter utenom, så er det noe helt annet .
kaliber
16.04.2019 kl 18:44 4097

Markedet har ikke store forventninger til At det kommer noe positivt fra Nikola/Nel!
Slettet bruker
16.04.2019 kl 18:59 4017

Det kan godt hende at det ikke kommer noen melding før etter påske (som mange nå alt har skrevet). NIKOLA jobber jo nå mot børs.
Den som nå legger inn en bestilling på hydrogen-trucher, ville jo vite pr. nå at det ville være som å kjøpe trucher uten motor.
Derfor vil uten tvil fyllstasjoner, være en stor del av dette showet.
rogneveien
16.04.2019 kl 19:30 3793

Hvis det skal være et fnugg av serriøsitet i dette så MÅ NIKOLA flagge fylkestasjonsnettverket NÅ. Punktum. Hvis ikke vil alt av troverdighet forsvinne.
Løkke til.
Slettet bruker
16.04.2019 kl 19:41 3702

Varför då? Nels kontrakt ska komma igång 2020 sa de juni 2018 men nå er Nikola opptatt med att få fram ny stakk. Det blir försinket.

Og nel må ha en plan for vad de ska göra under tiden de väntar på Nikola. Därför var det idiotiskt att bryta med h2v. Vi är nå i ett läge där nel investerar miljarder för att klara en order som flyttas framåt och kanske aldrig blir.


Slettet bruker
16.04.2019 kl 19:47 3635

Hvis nel fortsatt tapper penger på hver order så er det på tiden att se igenom kostnadssidan. 30% bruttomargin, ger 40% tapp på alt de säljer. Hvordann går det till? De har inga lån ens.

Ledelsen burde minskas og ersättas med kompetens. Det er ikke genom Twitter man bygger opp en bedrift. Förtroendet er strax som bortblåst läser vi på forum. Her har også styret en jobb att göra
Slettet bruker
16.04.2019 kl 19:51 3608

Det kan också gott vara att de skiftar till batteri. Slår sig samman med Tesla som jag sagt og kallar lastbilen Nikola Tesla.

Uppenbarligen er Nikola opptatt av besparing då de sa att Powercell var för dyr.

Här er nel en bättre partner då de nästan ger bort stasjoner med stora tapp.

På längre sikt tror jag dock inte att Nikola kan ha en partner som saknar allt av ekonomisk styrning og trovärdighet. Då går de mot Tesla där de sammen kan investera og bruka vätgas som en liten range extender enbart, og då trenger du ikke stasjonsnett.
Redigert 16.04.2019 kl 19:52 Du må logge inn for å svare
kentove
16.04.2019 kl 20:08 3488

fabrikken senker kostnadene opptil 40%... at stordrift med flere, og kontinuerlig arbeid senker enhetsprisen kan man også regne inn i stykket...
nikola bygger enkelte bev, til "småkjøring" som er eneste fornuftige bruk for bev i mine øyne, enkelte delstater i usa har effektprising på strøm, og hurtiglading koster faktisk 100$ i noen delstater... at noen i norge absolutt er 100% for bev, bl.a flere av mine mdg-venner skjønner jeg ikke, nettleien er alt svindyr, og å bygge ut infrastruktur vil koste flesk, for ikke glemme at nekene i mdg nekter å ha gruver i norge, og mener at kongo som har 60-70% av bl.a kobberet skal være miljøvennlig der de bruker 4 år gamle jenter uten noe som helst hensyn til hms og miljø skjønner jeg ikke, for å toppe det skal vi nå plutselig ha land-vindmøller... vil tro oppgradering av de siste hydroplantene, samt å gjøre de minste om til h2produksjon hvor det ikke lønner seg å bygge infrastruktur burde vært begynt for lengst. Men Elvestuen, som er veldig for h2 er tydeligvis kidnappet sammen med fru Hagen, har iallefall ikke vært observert det siste året ;) en kontrakt med tall kan bli vanskelig, nel jobber med en stor elektrolysør, som jeg regner med nikola er interessert i, angående rotolyzer så begynner vel vi alle å bli lei av å høre den er under testing, men den passer nok ikke helt for stordriftsskala før om mange år.
Slettet bruker
16.04.2019 kl 20:18 3420

Fabrikk, den nye, ska sänka kostnaderna 40% sa nel ja. Men då sa de også att Nikola ska få del av den besparelse.

Powercell sa nej tack till nikolas kontrakt. Där stod ting de ikke kunde acceptera. Vad står i nels kontrakt? Ska de acceptera vad som helst? Eller borde nel seja adjö till Nikola som Powercell gjorde? Många menar det.

Rotolyzer hör vi nog aldrig mer av. Den var hot en stund, jeg tror nel ordna två emissioner för att ordning ställa den revolutionerande rotolyzer. Än idag hör man några på forum prata lite trött om den den "helt fantastiska rotolyzer", men de flesta verkar ense att den är nedlagd.

Sedan var det ett par emissioner för h2v. Blev inget av det. Nå er det emission er flera gånger om året pga Nikola. Blir nog inget av Nikola heller. Bluff bluff bluff
Snasisneller
16.04.2019 kl 20:22 3397

''Powercell sa nej tack till nikolas kontrakt. Där stod ting de ikke kunde acceptera. Vad står i nels kontrakt? Ska de acceptera vad som helst? Eller borde nel seja adjö till Nikola som Powercell gjorde? Många menar det.''

Du og Gunnar som mener det eller?
kentove
16.04.2019 kl 20:24 3379

pcell var en av 2 fcellprodusenter Nikola var ute etter, kun til demotruckene, av den grunn holdt jeg meg unna dem... H2v var det nel som trakk seg fra, hvis du har bevis på annet så bør du anmelde Nel for å villede aksjonærene, siden de sier det var dem som trakk seg. Ifølge Nel er den under langtidstesting/fiksing, mener du dette er løgn, ja så anmeld dem for det også.
Forresten, spurt deg en gang før, men du påstår nel sine elektrolysører ikke takler fornybar energi, kan du forklare meg forskjellen på fornybar energi og annen energi? Vannkraft, er det fornybar? Vind? Kull er ikke regner jeg med, hva er forskjellen på disse? Siden Nel ikke tåler fornybar som du påstår? Foreslår du sender en mail til selskapet om du vil ha svar på noe, istedenfor å komme med feilaktig informasjon gang på gang.
Slettet bruker
16.04.2019 kl 20:26 3356

Som aksjonär har vi rätt att veta vad deltagelse i Nikola world kostar för nel.

Kan vi tro 10 miljoner? Det er resor og monter og avgifter till Nikola. Det ger ikke en krona tillbaka. Vad gör Simonsson därborta? Nel måste börja spara pengar och agera lite vuxet.

Powercells kurs har stått sig bra efter brottet ner från 70 till 55.
Redigert 16.04.2019 kl 20:28 Du må logge inn for å svare
OZZY
16.04.2019 kl 20:27 3347

Volvo avtalen blev heller inte gogon ting av men er var olje i nordskjøn endå. Tabben Powercell gjorde mot Nikola blir karnskje den «nye Volvoavtalen». Kjepphøga Svensker gjør inte nogon god affær.
Markedet for Rotolyzeren er her ikke enda. så derfor er det tilstand på den. så fort det blir et marked er den der, garantert.
40% billigere pga stordrift. 20% på Nikola og 20% til Nel. blir penger av det. Løkke til.
Selvfølgelig blir det presentasjon av Nel/Nikola sine stasjoner og nettverk.
kentove
16.04.2019 kl 20:32 3293

Nel skal ha flere møter når de er der borte, ifølge twitter, og selvsagt er det jo greit å profilere seg under åpning, legges det frem en plan over kommende fyllestasjoner så tror jeg neppe aksjekursen stuper ;)
Nikko
16.04.2019 kl 20:34 3280

InvestorXYZ, alis Karlsson. Larsson, Larsson jr., Hildur NOK; Ikke prøv å framstå som seriøs aksjonær i Nel. Du har aldri eid en en eneste Nel-aksje, din halvsvenske stakkar.
Redigert 16.04.2019 kl 20:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.04.2019 kl 20:38 3248

Det er veldig oklart vem som bröt med vem nel/h2v. Kanske samma med Nikola/Powercell.

Nel sa i q-presentation att de fortsatt drev og utvecklade utstyret. Det tog jag fasta på. I melding Fra brottet sa nel at de ikke fått betalt. Men ska man få betalt när man ikke utvecklat det man kom överens om?

H2v skrev sedan kontrakt med hydrogen pro, det var de som i finansavisen sa att nel tappat kontraktet för att utstyret ikke klarade förnybar. Nel varken bekräftade eller dementerade det.

Vad är då förnybar el? Normalt räknas vann, vind, sol, biobränsle hit. Men det er ikke att elen kommer Fra förnybar som er problemet, utan ojämn tillförsel. Som du har Fra sol och vind, beroende på om det blåser eller är soligt. Vann har normalt jämn tillförsel av el så det fungerar bra. Det er elektrolysörerna till nel som ikke verkar tåla toppar och dalar. De hade två år på sig att fixa en teknisk lösning på problemet till h2v, men man orkade inte eller om man inte brydde sig.

Man reste istället runt på investorträffar og sålde emissioner.

Men nu verkar denna lättja bita nel i svansen, Nikola har nämligen ogsp tänkt driva stasjoner med el og vind. Hur ska det gå?
Redigert 16.04.2019 kl 20:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.04.2019 kl 20:40 3232

Jeg har fortsatt tro på Nel på sikt, det økonomiske aspektet ser investorene enn så lenge ut til å se litt bort fra, men Nel må også levere på det etterhvert.
Har ikke aksjer i Nel pt. men tror rimelig sikkert at Nikola foretar en bestilling av en viss størrelse i løpet av en uke eller to. De må vel snart bestille skal de ha noen mulighet for å holde tidsplanen.
Sann
16.04.2019 kl 20:50 3165

Dette kan ikke stemme, XYZ mener noe helt annet og med den unike kunnskapen han har bør alle heller følge hans råd og selge seg ut før Nel går konkurs. Tenk på all den tid XYZ bruker på Nel trådene uten å tjene en krone. Han ofrer store deler av sitt liv til å advare oss andre mot Nel.
Slettet bruker
16.04.2019 kl 21:19 2996

Her varnas nels aktionärer för tekniksprång inom batteri.

https://e24.no/pluss/kommentarer/boerskommentar/boerskommentar-dette-teknologispranget-boer-nel-aksjonaerene-haape-lar-vente-paa-seg/24604449

Där vi är idag så hävdar Nikola att batteri är bättre på korta sträckor. Tesla menar att batteri är bättre också på långa sträckor. Vem har rätt?

Det vet vi ikke, men vi er nog ganska jämnt. Så det behövs nog bara en liten puff innan batteri er bättre. Og Nikola er vel inte helt igång innan 2025 så det finns gott om tid.