Aksjehandel via Nordea Investor ( NOI ) Erfaringer
Noen som har noe kunnskap og erfaring med Nordea Investor for kjøp og salg av aksjer ?
Jeg sliter som bare det . Mange feil , ofte utlogget i tide og utide, ordre som ikke gjennomføres men som gjennomføres uten at det vises i portefølgeoversikten . feil snittpris osv osv
Vil gjerne høre hva andre erfarer.
Takk
Mvh
Jeg sliter som bare det . Mange feil , ofte utlogget i tide og utide, ordre som ikke gjennomføres men som gjennomføres uten at det vises i portefølgeoversikten . feil snittpris osv osv
Vil gjerne høre hva andre erfarer.
Takk
Mvh
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Fluefiskeren
21.10.2024 kl 15:46
174
Se der ja. Nå vil man kunne bestemme selv hvor lenge man vil være innlogget på denne plattformen før man kastes ut. Det hjalp å sende melding til dem gitt.
Hei XXXX,
Det skal komme flere funksjoner i nettbankløsningen som vi håper vil gi en tilfredsstillende brukeropplevelse av plattformen. Tiden man er innlogget skal være utvidet så lenge man er inne på "Sparing og investering". Går du inn på en annen side/meny i nettbanken vil du nok måtte logge inn igjen dessverre.
Vennlig hilsen Sebastian // Nordea Aksjehandel
Hei XXXX,
Det skal komme flere funksjoner i nettbankløsningen som vi håper vil gi en tilfredsstillende brukeropplevelse av plattformen. Tiden man er innlogget skal være utvidet så lenge man er inne på "Sparing og investering". Går du inn på en annen side/meny i nettbanken vil du nok måtte logge inn igjen dessverre.
Vennlig hilsen Sebastian // Nordea Aksjehandel
Springer
22.11.2022 kl 16:53
1111
Vurderer det samme. Har du noen tips til solide banker med bra app løsning?
weed
22.11.2022 kl 14:15
1147
Bruker gamle nettbanken. Den nye er helt ubrukelig. Vurderer å bytte bank når den gamle nettbanken ikke lenger er tilgjengelig. Den nye siden er uoversiktlig og rett og slett umulig å bruke til trading.
Springer
22.11.2022 kl 14:06
1167
Etter update på min Nordea "mobilnettbankapp", så har snarveien til Nordea Investor forsvunnet. Finner den ikke andre steder heller.
Noen andre som har tilsvaredne problem?
I det hele synes jeg appen og web sidene til Nordea har fjernet seg totalt fra å tilfredstille oss som trader litt aksjer og liker å følge med.
Noen andre som har tilsvaredne problem?
I det hele synes jeg appen og web sidene til Nordea har fjernet seg totalt fra å tilfredstille oss som trader litt aksjer og liker å følge med.
Crash Bandikot
09.11.2021 kl 14:09
1699
Opplever det samme Struts. Veldig irriterende når jeg f.eks handler i 3 eller 4 forskjellige aksjer i åpningen kl 9.00 og ikke får håndtere dem før 2 minutter etterpå.
Absolutt ingen bagatell.
Absolutt ingen bagatell.
Redigert 09.11.2021 kl 14:15
Struts
09.11.2021 kl 12:59
1744
weed skrev Kan legge inn ordrer igjen nå.
Ja, og det funker - men for meg er det fremdeles reelle forsinkende (tidsmessige) problemer mht tidspunkt fra ordre er effektuert til man faktisk får bekreftelse på at ordren har gått gjennom. Bagateller kanskje, men dog...
Crash Bandikot
09.11.2021 kl 10:38
1854
Siden tirsdag morgen har Nordea hatt tekniske problemer på sin aksjehandelplattform, opplyser kommunikasjonsdirektør Christian Steffensen.
Han kan ikke si konkret når problemene startet, eller hvor lang tid det tar å fikse dem.
– Vi har alle tilgjengelige ressurser til å jobbe med dette, og håper det ikke skal ta for lang tid før systemene er oppe og går igjen, sier Steffensen.
Han kan ikke si konkret når problemene startet, eller hvor lang tid det tar å fikse dem.
– Vi har alle tilgjengelige ressurser til å jobbe med dette, og håper det ikke skal ta for lang tid før systemene er oppe og går igjen, sier Steffensen.
Bullen
09.11.2021 kl 10:21
1883
Det er dessverre noen mennesker der ute som har tatt gale tekniske beslutninger. Har ofte å gjøre med mennesker som ikke har nok kompetanse. Kan også være at Nordea har valgt rimelige tekniske løsninger som ikke holder mål. Å bortforklare det med tilfeldighetenes spill stemmer aldri....udugelige mennesker samarbeider gjerne med mennesker som også er udugelige.
Crash Bandikot
09.11.2021 kl 09:58
6068
Høyeste prioritet ja, det er samme feilen som i går ettermiddag sier de så da høres det litt merkelig ut.
Bullen
09.11.2021 kl 09:58
6067
Nå har alt ligget nede i ca. 20 timer. Det må være rekord. Ja, de har lav kurtasje, men 20 timer nede er uvanlig lenge. Kan de være hacket???
tuja
09.11.2021 kl 09:56
6077
Nordea Investor var ute av drift 2-3 siste timene i går. Logget meg inn på kvelden, og da kunne jeg legge inn ordre. Trode da at alt skulle være i orden til dagens handel. Men det ble vist skivebom. Meget irriterende.
edvi
09.11.2021 kl 09:52
6094
De betaler vel tilbake tapene til kundene, har lagt merke til at det er når det er store svingninger i kurser til enkelt aksjer dette skjer
Struts
09.11.2021 kl 09:37
6132
Holder også ut pga lav kurtasje. I dag er det faktisk enda verre (om mulig), de tar ikke en gang i mot ordrer manuelt over desken, hvis man skal tro følgende info:
sitat
Informasjon: På grunn av tekniske problemer er all aksjehandel stanset. Dessverre har vi ingen indikasjon på når problemet kan forventes å være løst men det har høyeste prioritet. Hvis du ønsker å kansellere ordre kan du ringe oss på 22485150. Vi vil dessverre ikke kunne gjennomføre handler for deg per nå. Vi vil sende ut oppdateringer så snart vi har mer informasjon. Beklager ulempen dette medfører.
sitat slutt
sitat
Informasjon: På grunn av tekniske problemer er all aksjehandel stanset. Dessverre har vi ingen indikasjon på når problemet kan forventes å være løst men det har høyeste prioritet. Hvis du ønsker å kansellere ordre kan du ringe oss på 22485150. Vi vil dessverre ikke kunne gjennomføre handler for deg per nå. Vi vil sende ut oppdateringer så snart vi har mer informasjon. Beklager ulempen dette medfører.
sitat slutt
nhydro
09.11.2021 kl 09:06
6213
Det er mye problemer med Nordeas systemer. Er det slik i andre banker også ?
tuja
09.11.2021 kl 09:05
6223
Tragisk. Begynner å bli litt for ofte. Taper stadig vekk på at Nordea ikke er "on-line".
Norviking
09.11.2021 kl 08:56
6250
Dette er bare tragisk.
Hva f.. er det dem driver med der i Nordea ?
Hva f.. er det dem driver med der i Nordea ?
Bullen
08.11.2021 kl 14:46
6394
Nordea er nede igjen over hele Norden . Ingen aksjehandel er mulig. Heller ikke meglerbordet er operativt. Dessverre skjer dette ofte i Nordea.
Nordea er heller ikke ansvarlig for tap kundene får pga. teknologisk inkompetanse. Uhørt
Nordea er heller ikke ansvarlig for tap kundene får pga. teknologisk inkompetanse. Uhørt
Redigert 08.11.2021 kl 14:50
emiro
10.09.2021 kl 14:49
6989
Har Nordea. Kun pga kurtasje. Elendig plattform, blir fortsatt logger ut hele tiden - feil som jeg ser er meldt ihvertfall tilbake til 2019. Så dette er håpløst. Siden jeg er nokså ny holder jeg ut. Fordi jeg har mange små handler enda. Prøver å lære - så kr 1,- er en fin kurtasje.
Men det stopper desverre der.
Men det stopper desverre der.
Crash Bandikot
17.08.2021 kl 15:42
7325
Nok en dag med nedetid her i alle fall hos Nordea: Informasjon: Vi har for øyeblikket noen tekniske problemer og har derfor stoppet handel. Vi beklager dette og jobber med å få dette løst. Dersom du ønsker legge inn ordre kan du ringe oss
Norviking
04.02.2020 kl 09:49
12824
Møkkaleverandøren Nordea er nede i dag også. Men å innrømme at de har feil.... Ikke faen .....
Er det noen som har bombet Nordea i dag - pga. AXA meldingen i går.
De er nede i dag også.
Huff, huff.
De er nede i dag også.
Huff, huff.
PSI- Investor
03.02.2020 kl 10:34
12934
Veldig typisk at det ikke virker når kursene er kraftig ned?
I alle fall så er det slike dager jeg prøver å kjøpe, handler ikke så ofte, og da er det ofte noe galt
I alle fall så er det slike dager jeg prøver å kjøpe, handler ikke så ofte, og da er det ofte noe galt
Norviking
03.02.2020 kl 10:02
12977
Nordea glimter til igjen. Snakk om møkkaleverandør av handelstjenester. Teknisk feil og dem jobber på spreng liksom. My ass !!!! Hadde den gjengen giddet å jobbe så hadde systemene holdt seg oppe. Hvor er backup løsningen som de burde hatt ???
Fordømte imbesile døgenikter ... arghhhhhhh.....
Fordømte imbesile døgenikter ... arghhhhhhh.....
Norviking
07.10.2019 kl 11:49
14018
Igjen er makkverket til Nordea nede for telling
Informasjon: Vi har for øyeblikket tekniske problemer. Vi har derfor stengt handel og vi beklager dette. Ved spørsmål ring oss på telefon 22 48 51 50
Ja hadde det vært et øyeblikk så .
Men det har vart nesten hele dagen !
Informasjon: Vi har for øyeblikket tekniske problemer. Vi har derfor stengt handel og vi beklager dette. Ved spørsmål ring oss på telefon 22 48 51 50
Ja hadde det vært et øyeblikk så .
Men det har vart nesten hele dagen !
Siphlonurus
20.09.2019 kl 10:38
14178
Mariush skrev Gikk du over til Nordea? Hvordan var det i tilfelle?
Enn så lenge sitter jeg på gjerdet.
Hadde håpet på noen erfaringer fra litt erfarne brukere som har fått testet ut Nordea en periode men det har ikke vært mye respons så langt..
Hadde håpet på noen erfaringer fra litt erfarne brukere som har fått testet ut Nordea en periode men det har ikke vært mye respons så langt..
Mariush
20.09.2019 kl 10:05
14216
Gikk du over til Nordea? Hvordan var det i tilfelle?
Siphlonurus
13.09.2019 kl 09:54
14348
Er det noen som kan komme med litt erfaringer med Nordea sin løsning?
Kom fra Netfonds men har foreløpig ikke byttet men får helt mark av Nordnet sin løsning. Ikke engang Volum har de klart å få med og ikke mulig med mer enn 5 ordredybder. E24 sin løsning er jo jo utrolig mye bedre og vurderer å betale for å få realtid der men dessverre tilbyr de ikke aksjehandel enn så lenge. Har mistet trua på at det blir noen bedring hos Nordnet og må bare finne noe annet!
Er det greit å komme igang hos Nordea? Hva er bra, hva er dårlig? Er det verdt å bytte fra Nordnet for dere som har gjort det?
Kom fra Netfonds men har foreløpig ikke byttet men får helt mark av Nordnet sin løsning. Ikke engang Volum har de klart å få med og ikke mulig med mer enn 5 ordredybder. E24 sin løsning er jo jo utrolig mye bedre og vurderer å betale for å få realtid der men dessverre tilbyr de ikke aksjehandel enn så lenge. Har mistet trua på at det blir noen bedring hos Nordnet og må bare finne noe annet!
Er det greit å komme igang hos Nordea? Hva er bra, hva er dårlig? Er det verdt å bytte fra Nordnet for dere som har gjort det?
Opplever veldig ofte trøbbel med innlogging, har klaget flere ganger på det og andre ting som er nevnt i tråden. Men ser ikke ut til at det blir noen bedring, heller andre veien.
tuja
27.05.2019 kl 09:24
14971
Samme her. Tekniske problemer( network issues). :(
Springer
27.05.2019 kl 09:18
14987
Eller er det BankID som lager krøll??
Springer
27.05.2019 kl 09:11
15007
Får ikke logget på NORDEA aksjehandel i dag. Flere med samme problem???
_K2_
19.04.2019 kl 08:24
15415
Sjekket nettopp web-løsningen igjen, den er oppdatert etter forrige innlegg!
Kanskje noen i Nordea leser Hegnar forum? :)
Nå står "Gj.snitt kurs" både under "Min portefølje" og på "Min side" > "Min beholdning".
Og under sistnevnte vises kolonnen uten å måtte zoome ned til 80%.
Den overlever attpåtil en 110% zoom. Nyttig "accessability"-fix..
Beløpene inkluderer tilsynelatende gj.snitt kurtasje. Ser plausible ut, uten at jeg har regnet på dem i detalj.
Kanskje noen i Nordea leser Hegnar forum? :)
Nå står "Gj.snitt kurs" både under "Min portefølje" og på "Min side" > "Min beholdning".
Og under sistnevnte vises kolonnen uten å måtte zoome ned til 80%.
Den overlever attpåtil en 110% zoom. Nyttig "accessability"-fix..
Beløpene inkluderer tilsynelatende gj.snitt kurtasje. Ser plausible ut, uten at jeg har regnet på dem i detalj.
tina2
19.04.2019 kl 05:36
15492
Takker og bukker for disse opplysninger folkens. Jeg bruker Nordnet, men hadde tenkt å ta i bruk Nordea for trading med småbeløp pga lav kurtasje. Jeg får heller finne noen andre. Ikke verdt å bruke noe som ikke fungerer.
Norviking
17.04.2019 kl 01:04
15618
Ja
Fortsatt lav kurtasje
Det er kun på grunn av at jeg har alt i Nordea at jeg er der
Det som er bra er at alt går inn og ut fra min normale konto så jeg trenger ikke tenke på å flytte over penger til en vpn konto for så å handle
Alt det der er faktisk på skinner
Fortsatt lav kurtasje
Det er kun på grunn av at jeg har alt i Nordea at jeg er der
Det som er bra er at alt går inn og ut fra min normale konto så jeg trenger ikke tenke på å flytte over penger til en vpn konto for så å handle
Alt det der er faktisk på skinner
Norviking
17.04.2019 kl 01:01
15622
ehmmmm...
Så om jeg skal handle så skal jeg legge inn ordren og så ta en lang pause ?
Når man har handlet en aksje eller et derivat så kan det jo hende det skjer ting som gjør at man vil selge igjen rimelig fort.
Skal man da sitte å bivåne at sidene til Nordea da ikke henger med ?
Har man handlet så må jo porteføljen oppdatere seg umiddelbart slik at man vet at man har fått det man har kjøpt og slik at man kan selge igjen.
Aksjehandel for de med allverdens tid bare ?
Hva om noe skjer og man må ut raskt ?
Skal man da godta at systemet ikke fungere eller ikke henger med ?
Utallige ganger har det vært feil og nedetid og man da får beskjed om å ringe dem om man trenger hjelp,
Men svært mange ganger så svarer de ikke på tlf heller da telefonlinjene er sprengt !
Edit :
Har Nordea påtatt seg å ha en tjeneste der de tar betalt for at man kan kjøpe og selge aksjer så bør jo systemet henge med !
Så om jeg skal handle så skal jeg legge inn ordren og så ta en lang pause ?
Når man har handlet en aksje eller et derivat så kan det jo hende det skjer ting som gjør at man vil selge igjen rimelig fort.
Skal man da sitte å bivåne at sidene til Nordea da ikke henger med ?
Har man handlet så må jo porteføljen oppdatere seg umiddelbart slik at man vet at man har fått det man har kjøpt og slik at man kan selge igjen.
Aksjehandel for de med allverdens tid bare ?
Hva om noe skjer og man må ut raskt ?
Skal man da godta at systemet ikke fungere eller ikke henger med ?
Utallige ganger har det vært feil og nedetid og man da får beskjed om å ringe dem om man trenger hjelp,
Men svært mange ganger så svarer de ikke på tlf heller da telefonlinjene er sprengt !
Edit :
Har Nordea påtatt seg å ha en tjeneste der de tar betalt for at man kan kjøpe og selge aksjer så bør jo systemet henge med !
Får man fortsatt den lave kurtasjen hele tiden, eller er det bare for en periode?
[Aksjehandel med lav kurtasje: Kun 0,04% av kjøpsbeløpet, med en minste kurtasje på 1 krone og maks kurtasje på 99 kroner.]
[Aksjehandel med lav kurtasje: Kun 0,04% av kjøpsbeløpet, med en minste kurtasje på 1 krone og maks kurtasje på 99 kroner.]
Ticker
17.04.2019 kl 00:46
15640
Du blir hevet ut om du åpner traderen på flere sider/skjermer samtidig for å jobbe raskere i trading og lignende (for det lar seg gjøre)
Men stenger du da et vindu så detter du ut av hele platformen.
Nordea Trader er meget enkel og er for småsparere som vil kjøpe noe i ny og ne.
Ubrukelig til raske handler og virker treg når det foregår mye handel i en aksje,da henger den etter og handlene "løper "ifra deg.
Jeg har brukt Nordea i flere år men den har mange begrensninger så jeg har Nordnet ved siden av til bla. tilgang på utlandet.
Men stenger du da et vindu så detter du ut av hele platformen.
Nordea Trader er meget enkel og er for småsparere som vil kjøpe noe i ny og ne.
Ubrukelig til raske handler og virker treg når det foregår mye handel i en aksje,da henger den etter og handlene "løper "ifra deg.
Jeg har brukt Nordea i flere år men den har mange begrensninger så jeg har Nordnet ved siden av til bla. tilgang på utlandet.
-
«
- 1
- 2 »