Aksjehandel via Nordea Investor ( NOI ) Erfaringer

Norviking
NORDEA 16.04.2019 kl 17:05 15682

Noen som har noe kunnskap og erfaring med Nordea Investor for kjøp og salg av aksjer ?
Jeg sliter som bare det . Mange feil , ofte utlogget i tide og utide, ordre som ikke gjennomføres men som gjennomføres uten at det vises i portefølgeoversikten . feil snittpris osv osv

Vil gjerne høre hva andre erfarer.

Takk
Mvh
Redigert 21.01.2021 kl 07:34 Du må logge inn for å svare
Vikingfk
16.04.2019 kl 17:15 14369

Hei

Har hatt nordea i 1 år nå. Opplever samme problemer. Skal flytte til noen andre men vett ikkje hvem
Redigert 21.01.2021 kl 07:34 Du må logge inn for å svare
bulkboy
16.04.2019 kl 17:33 14342

Bare tull i dnb også, hvertfall utenlandshandel
Redigert 21.01.2021 kl 07:34 Du må logge inn for å svare
_K2_
16.04.2019 kl 17:58 14337

Limit for automatisk utlogging kan man sette selv, men maksimum er begredelig lav:

- Klikk person-ikonet øverst til høyre, velg "Min profil"
- Utenfor "Automatisk utlogging etter minutter", velg 100
- Klikk "Lagre" (grønn knapp nedenfor valgmulighetene)

Ang. gjennomførte ordre tror jeg man må forholde seg til status på ordreseddelen.
Min erfaring er at aksjene dukker raskt opp i "Min portefølje" - og bare unntaksvis uteblir der over lengre tid (timer).

Irriterende at snittpris ikke vises under "Min portefølje", men "Gj.snitt kurs" vises på "Min side" under "Min beholdning".
Personlig må jeg "zoome" den siden til å vises i 80% størrelse for å se kolonnen med snittene,
den forsvinner i 100% visning. Hele webløsningen er preget av litt uryddig layout.

At snittpris som sådan kan være feil har jeg ikke merket, takk for tipset!
Redigert 21.01.2021 kl 07:34 Du må logge inn for å svare
Norviking
16.04.2019 kl 20:09 14263

Jeg vet hvordan siden virker eller ikke virker . Jeg har satt tiden til 100 min men opplever likevel at jeg kan bli logget ut etter få minutter.
Skal man gjøre raske handler så er Nordea helt ubrukelig.
Legg inn ordre sjekk om ordren har gått , om status viser at ordren ikke er effektuert så er de på å igjen å se om man kan endre ordre ,
Når man ikke klarer det men får feilmelding så sjekker man automatisk om ordren har gått likevel. Når den fortsatt står åpen så prøver man kanskje å slette og så går ikke det og den står fortsatt åpen i ordreoversikten . Til slutt kan man oppleve at man har fått ordren likevel.
Hele løsningen er et mareritt for den som skal handle mye eller trade.
Redigert 21.01.2021 kl 07:34 Du må logge inn for å svare
Havsula
16.04.2019 kl 20:19 14248

Opplever samme elendigheten mtp utlogging, særlig på 4g mobil når jeg forflytter meg. Utlogget bestandig på få minutter.
Hadde jeg drevet mer aktivt med trading hadde jeg aldri brukt nordea. Nordea investor trenger en skikkelig overhaling.
Redigert 21.01.2021 kl 07:34 Du må logge inn for å svare
Springer
16.04.2019 kl 20:49 14363

Bruker Nordea sin normale Web løsning på mobilen. Blir litt zooming, men den er mer strømlinjeformet og gir meg den info jeg trenger.
Mye bedre enn Investor. Logger for kjappt ut, særlig når man hopper mellom 4G og Wireless.
Redigert 21.01.2021 kl 07:34 Du må logge inn for å svare
hill
16.04.2019 kl 23:56 14292


Hadde også Nordea for en del år siden. Klaget da på de samme tingene som du nevner, uten at det skjedde noe.
Ser av din beskrivelse, at status, fortsatt er den samme.
Flyttet da til Netfonds, som har hatt en meget stabilt, godt og raskt handelssystem.
Nå går det desverre mot slutten her, da Netfonds er solgt til Nordnet.
Ifølge folk jeg kjenner, så er de fornøyde med deres handelsplatformer.
Håper å kunne si det samme, når vi blir flyttet over til dem i mai/juni.
Lykke til du også, med den plattformen du enn måtte velge :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:34 Du må logge inn for å svare
Trygve`n
16.04.2019 kl 23:59 14286

Nordnet er beste plattformen, garantert.
Nordea er håpløs.
Redigert 21.01.2021 kl 07:34 Du må logge inn for å svare
Er_mi
17.04.2019 kl 00:09 14478

Synes vel Nordea funker, og er billig, men ikke så mye mer. Har vel egentlig Nordea fordi jeg bruker Nordea som privat bank, og har ikke giddet å teste noe annet :-)

Hvis man skal day-trade ville jeg definitivt brukt noe annet. Selv gjennomfører jeg vel kanskje tre-fire handler i uken i gjennomsnitt (på Oslo børs). Det funker helt greit. Bruker dog andre platformer for analyser, charts og for å følge realtidskurser og få børsnyheter (DN Investor og Investtech).
Redigert 21.01.2021 kl 07:34 Du må logge inn for å svare
Ticker
17.04.2019 kl 00:46 14440

Du blir hevet ut om du åpner traderen på flere sider/skjermer samtidig for å jobbe raskere i trading og lignende (for det lar seg gjøre)
Men stenger du da et vindu så detter du ut av hele platformen.
Nordea Trader er meget enkel og er for småsparere som vil kjøpe noe i ny og ne.
Ubrukelig til raske handler og virker treg når det foregår mye handel i en aksje,da henger den etter og handlene "løper "ifra deg.
Jeg har brukt Nordea i flere år men den har mange begrensninger så jeg har Nordnet ved siden av til bla. tilgang på utlandet.

Redigert 21.01.2021 kl 07:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2019 kl 00:51 14433

Får man fortsatt den lave kurtasjen hele tiden, eller er det bare for en periode?

[Aksjehandel med lav kurtasje: Kun 0,04% av kjøpsbeløpet, med en minste kurtasje på 1 krone og maks kurtasje på 99 kroner.]
Redigert 21.01.2021 kl 07:34 Du må logge inn for å svare
Norviking
17.04.2019 kl 01:01 14422

ehmmmm...
Så om jeg skal handle så skal jeg legge inn ordren og så ta en lang pause ?
Når man har handlet en aksje eller et derivat så kan det jo hende det skjer ting som gjør at man vil selge igjen rimelig fort.
Skal man da sitte å bivåne at sidene til Nordea da ikke henger med ?
Har man handlet så må jo porteføljen oppdatere seg umiddelbart slik at man vet at man har fått det man har kjøpt og slik at man kan selge igjen.
Aksjehandel for de med allverdens tid bare ?
Hva om noe skjer og man må ut raskt ?
Skal man da godta at systemet ikke fungere eller ikke henger med ?
Utallige ganger har det vært feil og nedetid og man da får beskjed om å ringe dem om man trenger hjelp,
Men svært mange ganger så svarer de ikke på tlf heller da telefonlinjene er sprengt !

Edit :
Har Nordea påtatt seg å ha en tjeneste der de tar betalt for at man kan kjøpe og selge aksjer så bør jo systemet henge med !
Redigert 21.01.2021 kl 07:34 Du må logge inn for å svare
Norviking
17.04.2019 kl 01:04 14418

Ja
Fortsatt lav kurtasje
Det er kun på grunn av at jeg har alt i Nordea at jeg er der
Det som er bra er at alt går inn og ut fra min normale konto så jeg trenger ikke tenke på å flytte over penger til en vpn konto for så å handle
Alt det der er faktisk på skinner
Redigert 21.01.2021 kl 07:34 Du må logge inn for å svare
tina2
19.04.2019 kl 05:36 14292

Takker og bukker for disse opplysninger folkens. Jeg bruker Nordnet, men hadde tenkt å ta i bruk Nordea for trading med småbeløp pga lav kurtasje. Jeg får heller finne noen andre. Ikke verdt å bruke noe som ikke fungerer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:34 Du må logge inn for å svare
_K2_
19.04.2019 kl 08:24 14215

Sjekket nettopp web-løsningen igjen, den er oppdatert etter forrige innlegg!
Kanskje noen i Nordea leser Hegnar forum? :)

Nå står "Gj.snitt kurs" både under "Min portefølje" og på "Min side" > "Min beholdning".
Og under sistnevnte vises kolonnen uten å måtte zoome ned til 80%.
Den overlever attpåtil en 110% zoom. Nyttig "accessability"-fix..

Beløpene inkluderer tilsynelatende gj.snitt kurtasje. Ser plausible ut, uten at jeg har regnet på dem i detalj.
Redigert 21.01.2021 kl 07:34 Du må logge inn for å svare
Springer
27.05.2019 kl 09:11 13808

Får ikke logget på NORDEA aksjehandel i dag. Flere med samme problem???
Redigert 21.01.2021 kl 07:34 Du må logge inn for å svare
Springer
27.05.2019 kl 09:18 13788

Eller er det BankID som lager krøll??
Redigert 21.01.2021 kl 07:34 Du må logge inn for å svare
tuja
27.05.2019 kl 09:24 13771

Samme her. Tekniske problemer( network issues). :(
Redigert 21.01.2021 kl 07:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.05.2019 kl 09:42 13738

Opplever veldig ofte trøbbel med innlogging, har klaget flere ganger på det og andre ting som er nevnt i tråden. Men ser ikke ut til at det blir noen bedring, heller andre veien.
Redigert 21.01.2021 kl 07:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.05.2019 kl 09:43 13731

Godtar ikke fødselsnr. mitt.

Huff, huff
Redigert 21.01.2021 kl 07:34 Du må logge inn for å svare
Siphlonurus
13.09.2019 kl 09:54 13149

Er det noen som kan komme med litt erfaringer med Nordea sin løsning?
Kom fra Netfonds men har foreløpig ikke byttet men får helt mark av Nordnet sin løsning. Ikke engang Volum har de klart å få med og ikke mulig med mer enn 5 ordredybder. E24 sin løsning er jo jo utrolig mye bedre og vurderer å betale for å få realtid der men dessverre tilbyr de ikke aksjehandel enn så lenge. Har mistet trua på at det blir noen bedring hos Nordnet og må bare finne noe annet!

Er det greit å komme igang hos Nordea? Hva er bra, hva er dårlig? Er det verdt å bytte fra Nordnet for dere som har gjort det?
Redigert 21.01.2021 kl 07:34 Du må logge inn for å svare
Mariush
20.09.2019 kl 10:05 13017

Gikk du over til Nordea? Hvordan var det i tilfelle?
Redigert 21.01.2021 kl 07:34 Du må logge inn for å svare
Siphlonurus
20.09.2019 kl 10:38 12980

Enn så lenge sitter jeg på gjerdet.
Hadde håpet på noen erfaringer fra litt erfarne brukere som har fått testet ut Nordea en periode men det har ikke vært mye respons så langt..
Redigert 21.01.2021 kl 07:34 Du må logge inn for å svare
Norviking
07.10.2019 kl 11:49 12819

Igjen er makkverket til Nordea nede for telling

Informasjon: Vi har for øyeblikket tekniske problemer. Vi har derfor stengt handel og vi beklager dette. Ved spørsmål ring oss på telefon 22 48 51 50


Ja hadde det vært et øyeblikk så .
Men det har vart nesten hele dagen !
Redigert 21.01.2021 kl 07:34 Du må logge inn for å svare
Norviking
03.02.2020 kl 10:02 11778

Nordea glimter til igjen. Snakk om møkkaleverandør av handelstjenester. Teknisk feil og dem jobber på spreng liksom. My ass !!!! Hadde den gjengen giddet å jobbe så hadde systemene holdt seg oppe. Hvor er backup løsningen som de burde hatt ???
Fordømte imbesile døgenikter ... arghhhhhhh.....
Redigert 21.01.2021 kl 07:34 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
03.02.2020 kl 10:34 11735

Veldig typisk at det ikke virker når kursene er kraftig ned?
I alle fall så er det slike dager jeg prøver å kjøpe, handler ikke så ofte, og da er det ofte noe galt
Redigert 21.01.2021 kl 07:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.02.2020 kl 09:20 11666

Er det noen som har bombet Nordea i dag - pga. AXA meldingen i går.
De er nede i dag også.

Huff, huff.
Redigert 21.01.2021 kl 07:34 Du må logge inn for å svare
Norviking
04.02.2020 kl 09:49 11625

Møkkaleverandøren Nordea er nede i dag også. Men å innrømme at de har feil.... Ikke faen .....
Redigert 21.01.2021 kl 07:34 Du må logge inn for å svare
Crash Bandikot
17.08.2021 kl 15:42 6126

Nok en dag med nedetid her i alle fall hos Nordea: Informasjon: Vi har for øyeblikket noen tekniske problemer og har derfor stoppet handel. Vi beklager dette og jobber med å få dette løst. Dersom du ønsker legge inn ordre kan du ringe oss
emiro
10.09.2021 kl 14:49 5790

Har Nordea. Kun pga kurtasje. Elendig plattform, blir fortsatt logger ut hele tiden - feil som jeg ser er meldt ihvertfall tilbake til 2019. Så dette er håpløst. Siden jeg er nokså ny holder jeg ut. Fordi jeg har mange små handler enda. Prøver å lære - så kr 1,- er en fin kurtasje.

Men det stopper desverre der.
Bullen
08.11.2021 kl 14:46 5195

Nordea er nede igjen over hele Norden . Ingen aksjehandel er mulig. Heller ikke meglerbordet er operativt. Dessverre skjer dette ofte i Nordea.
Nordea er heller ikke ansvarlig for tap kundene får pga. teknologisk inkompetanse. Uhørt

Redigert 08.11.2021 kl 14:50 Du må logge inn for å svare
Norviking
09.11.2021 kl 08:56 5052

Dette er bare tragisk.
Hva f.. er det dem driver med der i Nordea ?
tuja
09.11.2021 kl 09:05 5025

Tragisk. Begynner å bli litt for ofte. Taper stadig vekk på at Nordea ikke er "on-line".
nhydro
09.11.2021 kl 09:06 5015

Det er mye problemer med Nordeas systemer. Er det slik i andre banker også ?
Hardly
09.11.2021 kl 09:11 4980

Nå blir det Nordnet på meg.
Struts
09.11.2021 kl 09:37 4934

Holder også ut pga lav kurtasje. I dag er det faktisk enda verre (om mulig), de tar ikke en gang i mot ordrer manuelt over desken, hvis man skal tro følgende info:

sitat

Informasjon: På grunn av tekniske problemer er all aksjehandel stanset. Dessverre har vi ingen indikasjon på når problemet kan forventes å være løst men det har høyeste prioritet. Hvis du ønsker å kansellere ordre kan du ringe oss på 22485150. Vi vil dessverre ikke kunne gjennomføre handler for deg per nå. Vi vil sende ut oppdateringer så snart vi har mer informasjon. Beklager ulempen dette medfører.

sitat slutt
edvi
09.11.2021 kl 09:52 4896

De betaler vel tilbake tapene til kundene, har lagt merke til at det er når det er store svingninger i kurser til enkelt aksjer dette skjer
tuja
09.11.2021 kl 09:56 4881

Nordea Investor var ute av drift 2-3 siste timene i går. Logget meg inn på kvelden, og da kunne jeg legge inn ordre. Trode da at alt skulle være i orden til dagens handel. Men det ble vist skivebom. Meget irriterende.
Bullen
09.11.2021 kl 09:58 4870

Nå har alt ligget nede i ca. 20 timer. Det må være rekord. Ja, de har lav kurtasje, men 20 timer nede er uvanlig lenge. Kan de være hacket???
Crash Bandikot
09.11.2021 kl 09:58 4870

Høyeste prioritet ja, det er samme feilen som i går ettermiddag sier de så da høres det litt merkelig ut.