Aksjehandel via Nordea Investor ( NOI ) Erfaringer
Noen som har noe kunnskap og erfaring med Nordea Investor for kjøp og salg av aksjer ?
Jeg sliter som bare det . Mange feil , ofte utlogget i tide og utide, ordre som ikke gjennomføres men som gjennomføres uten at det vises i portefølgeoversikten . feil snittpris osv osv
Vil gjerne høre hva andre erfarer.
Takk
Mvh
Jeg sliter som bare det . Mange feil , ofte utlogget i tide og utide, ordre som ikke gjennomføres men som gjennomføres uten at det vises i portefølgeoversikten . feil snittpris osv osv
Vil gjerne høre hva andre erfarer.
Takk
Mvh
Redigert 21.01.2021 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Er_mi
17.04.2019 kl 00:09
15649
Synes vel Nordea funker, og er billig, men ikke så mye mer. Har vel egentlig Nordea fordi jeg bruker Nordea som privat bank, og har ikke giddet å teste noe annet :-)
Hvis man skal day-trade ville jeg definitivt brukt noe annet. Selv gjennomfører jeg vel kanskje tre-fire handler i uken i gjennomsnitt (på Oslo børs). Det funker helt greit. Bruker dog andre platformer for analyser, charts og for å følge realtidskurser og få børsnyheter (DN Investor og Investtech).
Hvis man skal day-trade ville jeg definitivt brukt noe annet. Selv gjennomfører jeg vel kanskje tre-fire handler i uken i gjennomsnitt (på Oslo børs). Det funker helt greit. Bruker dog andre platformer for analyser, charts og for å følge realtidskurser og få børsnyheter (DN Investor og Investtech).
Trygve`n
16.04.2019 kl 23:59
15371
Nordnet er beste plattformen, garantert.
Nordea er håpløs.
Nordea er håpløs.
hill
16.04.2019 kl 23:56
15377
Hadde også Nordea for en del år siden. Klaget da på de samme tingene som du nevner, uten at det skjedde noe.
Ser av din beskrivelse, at status, fortsatt er den samme.
Flyttet da til Netfonds, som har hatt en meget stabilt, godt og raskt handelssystem.
Nå går det desverre mot slutten her, da Netfonds er solgt til Nordnet.
Ifølge folk jeg kjenner, så er de fornøyde med deres handelsplatformer.
Håper å kunne si det samme, når vi blir flyttet over til dem i mai/juni.
Lykke til du også, med den plattformen du enn måtte velge :)
Springer
16.04.2019 kl 20:49
15450
Bruker Nordea sin normale Web løsning på mobilen. Blir litt zooming, men den er mer strømlinjeformet og gir meg den info jeg trenger.
Mye bedre enn Investor. Logger for kjappt ut, særlig når man hopper mellom 4G og Wireless.
Mye bedre enn Investor. Logger for kjappt ut, særlig når man hopper mellom 4G og Wireless.
Havsula
16.04.2019 kl 20:19
15334
Opplever samme elendigheten mtp utlogging, særlig på 4g mobil når jeg forflytter meg. Utlogget bestandig på få minutter.
Hadde jeg drevet mer aktivt med trading hadde jeg aldri brukt nordea. Nordea investor trenger en skikkelig overhaling.
Hadde jeg drevet mer aktivt med trading hadde jeg aldri brukt nordea. Nordea investor trenger en skikkelig overhaling.
Norviking
16.04.2019 kl 20:09
15349
Jeg vet hvordan siden virker eller ikke virker . Jeg har satt tiden til 100 min men opplever likevel at jeg kan bli logget ut etter få minutter.
Skal man gjøre raske handler så er Nordea helt ubrukelig.
Legg inn ordre sjekk om ordren har gått , om status viser at ordren ikke er effektuert så er de på å igjen å se om man kan endre ordre ,
Når man ikke klarer det men får feilmelding så sjekker man automatisk om ordren har gått likevel. Når den fortsatt står åpen så prøver man kanskje å slette og så går ikke det og den står fortsatt åpen i ordreoversikten . Til slutt kan man oppleve at man har fått ordren likevel.
Hele løsningen er et mareritt for den som skal handle mye eller trade.
Skal man gjøre raske handler så er Nordea helt ubrukelig.
Legg inn ordre sjekk om ordren har gått , om status viser at ordren ikke er effektuert så er de på å igjen å se om man kan endre ordre ,
Når man ikke klarer det men får feilmelding så sjekker man automatisk om ordren har gått likevel. Når den fortsatt står åpen så prøver man kanskje å slette og så går ikke det og den står fortsatt åpen i ordreoversikten . Til slutt kan man oppleve at man har fått ordren likevel.
Hele løsningen er et mareritt for den som skal handle mye eller trade.
_K2_
16.04.2019 kl 17:58
15423
Limit for automatisk utlogging kan man sette selv, men maksimum er begredelig lav:
- Klikk person-ikonet øverst til høyre, velg "Min profil"
- Utenfor "Automatisk utlogging etter minutter", velg 100
- Klikk "Lagre" (grønn knapp nedenfor valgmulighetene)
Ang. gjennomførte ordre tror jeg man må forholde seg til status på ordreseddelen.
Min erfaring er at aksjene dukker raskt opp i "Min portefølje" - og bare unntaksvis uteblir der over lengre tid (timer).
Irriterende at snittpris ikke vises under "Min portefølje", men "Gj.snitt kurs" vises på "Min side" under "Min beholdning".
Personlig må jeg "zoome" den siden til å vises i 80% størrelse for å se kolonnen med snittene,
den forsvinner i 100% visning. Hele webløsningen er preget av litt uryddig layout.
At snittpris som sådan kan være feil har jeg ikke merket, takk for tipset!
- Klikk person-ikonet øverst til høyre, velg "Min profil"
- Utenfor "Automatisk utlogging etter minutter", velg 100
- Klikk "Lagre" (grønn knapp nedenfor valgmulighetene)
Ang. gjennomførte ordre tror jeg man må forholde seg til status på ordreseddelen.
Min erfaring er at aksjene dukker raskt opp i "Min portefølje" - og bare unntaksvis uteblir der over lengre tid (timer).
Irriterende at snittpris ikke vises under "Min portefølje", men "Gj.snitt kurs" vises på "Min side" under "Min beholdning".
Personlig må jeg "zoome" den siden til å vises i 80% størrelse for å se kolonnen med snittene,
den forsvinner i 100% visning. Hele webløsningen er preget av litt uryddig layout.
At snittpris som sådan kan være feil har jeg ikke merket, takk for tipset!
bulkboy
16.04.2019 kl 17:33
15428
Bare tull i dnb også, hvertfall utenlandshandel
Vikingfk
16.04.2019 kl 17:15
15455
Hei
Har hatt nordea i 1 år nå. Opplever samme problemer. Skal flytte til noen andre men vett ikkje hvem
Har hatt nordea i 1 år nå. Opplever samme problemer. Skal flytte til noen andre men vett ikkje hvem
-
«
- 1
- 2 »