QEC in i hovedindeksen fra 01.12.2017 :)
QEC inn i hovedindeksen
Syv nye aksjer inn i Hovedindeksen
10.11.2017
Fra 1. desember kommer syv nye aksjer inn i Hovedindeksen mens ingen aksjer går ut av indeksen.
Oslo Børs har revidert utvalget i Hovedindeksen (OSEBX). Revisjonen innebærer at antall aksjer i indeksen vil være 67 aksjer.
Følgende selskaper inkluderes i indeksen:
•Borr Drilling
•BW LPG
•Questerre Energy Corporation
•Targovax
•Norwegian Finans Holding
•EVRY
•Funcom
https://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Om-Oslo-Boers/Nyheter-fra-Oslo-Boers/Syv-nye-aksjer-inn-i-Hovedindeksen
Villmannen
10.11.2017 kl 09:11
3627
Det er ikke så spennende tider for QEC som shorterne vil ha det til :). Det er ikke noe som tilsier at ikke Canada vil ha opp gassen for å bli selvforsynte. I tillegg er det mest miljøvern ekstremister, som har 0 oppslutning som roper at fracking ikke skal være metoden som velges. Fracking er eneste metode for å bli selvforsynt med energi i området. Dertil har vi det med sosial aksept som er helt greit. Det blir som når man foretar en større industri utbygging. Sosial aksept betyr at ikke at folk kan si nei uten en begrunnelse som er vesentlig. Dette går veien. Husk at bare de som for kort tid siden ble med på emisjon til kr. 5.70.- har satset 150 mill på at dette går veien. At noen kjøper aksjer på børs for å hører på rykte eller folk som kjøper/selger aksjer for 100k er for meg uforståelig. :):
Redigert 10.11.2017 kl 09:28
Du må logge inn for å svare
Karl Ewa
10.11.2017 kl 09:42
3528
Jeg er litt uenig i at det ikke er spennende tider i Qec. Vi sitter å venter på avgjørende reguleringer ang, Quebec. Og det er være eller ikke være i Quebec mener nå jeg. PS. For øvrig så savner jeg det gamle forumet, og lurer på hvorfor alt skal forandres, til og med ting som fungerer helt utmerket som det er. Jeg tror dette forumet vil bli lite brukt.
Redigert 10.11.2017 kl 10:00
Du må logge inn for å svare
mofi1
10.11.2017 kl 09:52
3496
Det er ingen tvil om at reguleringene blir vedtatt uten vesentlige endringer, alt annet er en gedigen overraskelse, og vil ikke skje. Det er veien videre, formalitetene rundt å skaffe seg denne «sosiale aksepten», hvor fort man kan starte opp pilot og hvor man begynner, som blir spennende.
Villmannen
10.11.2017 kl 10:02
3530
Karl Ewa
Det jeg mente var at Q3 er mindre spennende enn folk tror (nå på mandag). Jeg er og av den oppfatning at når ett land som Canada, uten "jalla" politikere man finner i noen Sør Amerikanske eller Sør Afrikanske stater, går inn for å utrede det å bli selvforsynt med energi, ja så setter de ikke igang en prosesss over flere år for å si "nei ". De har brukt disse årene sammen med bl.a. Qec for å finne de mest miljøvennlige og sikre metoder for å få energikilden de sitter på realisert. De gjør det for å spre bedre velferd innad i sitt eget land og med tanke på sine innbyggere sin fremtid. QEC og andre selskap kommer garantert til å bli likebehandlet i prosessen og i vedtakene. Det er ikke slik at enkelte får og andre ikke. "Metode" vil være sterkt avgjørende og den metoden vil QEC og de andre benytte. Dvs at kommer det ett krav som ikke er kjent for Qec og de andre, ja så impliserer man dette kravet i industrien.
Det jeg mente var at Q3 er mindre spennende enn folk tror (nå på mandag). Jeg er og av den oppfatning at når ett land som Canada, uten "jalla" politikere man finner i noen Sør Amerikanske eller Sør Afrikanske stater, går inn for å utrede det å bli selvforsynt med energi, ja så setter de ikke igang en prosesss over flere år for å si "nei ". De har brukt disse årene sammen med bl.a. Qec for å finne de mest miljøvennlige og sikre metoder for å få energikilden de sitter på realisert. De gjør det for å spre bedre velferd innad i sitt eget land og med tanke på sine innbyggere sin fremtid. QEC og andre selskap kommer garantert til å bli likebehandlet i prosessen og i vedtakene. Det er ikke slik at enkelte får og andre ikke. "Metode" vil være sterkt avgjørende og den metoden vil QEC og de andre benytte. Dvs at kommer det ett krav som ikke er kjent for Qec og de andre, ja så impliserer man dette kravet i industrien.
danm
10.11.2017 kl 12:58
3293
Qec. har en klar fordel i, at Binnion har været fortaler for sikkerhed og social accept, samtidig har Qec. en fordel ved at have været igennem processen med jordbesiddere før og har derfra god opbakning. Det tråden handler om, nemlig optagelse på hovedindekset, er en stor fordel for aktien.