NEL 17.04.19

Furuen
NEL 17.04.2019 kl 09:08 7411

Nel Hydrogen likte

Jon Andre Løkke


@jonandrelokke
3 t3 timer siden
Mer
Jon Andre Løkke Retweetet Nel Hydrogen
What a great event, more details will be presented tomorrow. Stay tuned and learn more on how we make hydrogen outcompete diesel!!!
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Sann
17.04.2019 kl 12:37 3092

Tenk hvis all utvikling skulle baseres på det som kanskje skjer om 3 år du, da hadde ikke mye skjedd her i verden. Du er sikkert blant de personer som ikke kjøper den nyeste modellen av noen ting fordi det kommer en ny modell neste år, og neste år og neste år... Derfor sitter du sikkert med en Ford Granada idag. Du er en tilskuer her inne og sprer din solide usikkerhet til alt her i verden, kommer ingen vei, på stedet hvil mens andre lever i nuet og høster gevinster i selskaper som genererer noe nå og ikke om år frem i tid. Nikola gjør nettopp dette og vil tilføre Nel enorme inntekter som vil gjenspeiles i kursen og som enda ikke er priset inn. Du burde slå deg sammen med de andre gretne her inne som aldri tjener en krone på noe. Hadde de gjort det hadde de ikke kastet bort sin tid på forum de ikke hører hjemme på.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
ole-hp
17.04.2019 kl 12:51 2992

Det blir uansett trangt i døra på tirsdag, mange vil inn eller mange vil ut. Amerikanerne kan show, det lille jeg så i natt med fancy slides, film og musikk er ikke noe som appellerer til meg. Virker nesten litt useriøst og glatt, er med på å dekke over det viktigste. Håper jeg tar feil. Er i alle fall bekymret for min solide post i Nel. Det ser ut til at flere deler min oppfatning når man ser på dagens utvikling. Stor nedgang på solid volum.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
rogneveien
17.04.2019 kl 13:02 2924

Enig
Det er fpr lite substans i det som framkommer. Hvis ikke NEL kommer med noen solide nyheter i natt, er jeg redd for en ny kursmassakre. Skepsis er sundt så lenge det ikke blir hets eller baising. Det er samme leksa hele tiden, store vyer, lite substans. Dette er det markedet gjenspeiler. Tror egentlig Løkke driter en lang mars i Aksjekurs og kjører sitt eget løp uansett. Det er da opp til hver enkelt om de ønsker å sitte eller være med.... Jeg blir nok med videre er jeg redd. Konsekvensene for meg er ikke så store da jeg har realisert innskuddet og har kun gevinsten som innsats. Har hatt en kursøkning på nærmere 200% siden jeg gikk inn.
Løkke til alle.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Furuen
17.04.2019 kl 13:03 2920

Du sa: Stor nedgang på solid volum

Nei, volumet var på oppgangen tidlig i dag. Nedgangen mot slutten var på mindre volum...og består vel stort sett av kortsiktige tradere som ikke våger sitte over påsken.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
spaggio
17.04.2019 kl 13:06 2899

Jeg tror knapt hva jeg leser. For det første går du igjen rett på personen og "håner" at noen har en annen mening enn deg selv. For det andre "kanskje skjer om 3 år". Du som har fulgt Nels historie gjennom snart ett århundre vet du hvor lang tid det tar men nye teknologi og implementering av denne ! Hvem har tjent på Nel hvis en ser bort fra at aksjeverdiene har hatt en særdeles hyggelig utvikling ? 22 emisjoner på 7 år, økende tap på drifta og marginal omsetningsøkning (organisk) de siste årene.
Det er fremdeles noen her inne som tror at Nel er i fokus på en bilprodusents show og sitter og håper på at Milton skal tvitre om de som evt. skal levere fyllestasjoner til bilene ( som er langt fra finansiert) Det kan fort ta 3 år her også før det blir fart i sakene, eller ?
For øvrig når tror du selskapet leverer overskudd på drifta ? Som sagt aksjekursene har steget enormt men å regne på P/B eller P/E de nærmeste 10 er utfordrende "
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2019 kl 13:12 2851

Helt riktig!
Volumet var i dag tidlig og da med oppgang.
Resten av dagen ble den tradet ned. (Noe de langsiktige ikke bryr seg veldig om).
Sånn er det ofte og i dag var ett typisk eksempel på dette.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2019 kl 13:34 2728

Kort om nattens release/visning:

- Nikola sjefen fremstår som meget ryddig og en bra mann for posisjonen, troverdig. - et pluss
- Showet som sådan: forsøk på amerikansk hype, men mistenker at studenter på Volda skulle klart å lage dette bedre ila 24 timer, men men. Greit og fint nok, men ikke som hype
- Jeg var overasket hvor kort Nikola var kommet i det hele, i forhold til hva jeg trodde
- Nikola har planer om mye fett, BLANT ANNET noe med Hydrogen, glem ikke det!
- En som het "the Lion hadde sikkert 100 posts ila live fremleggelsen, av typen kun "NEL + Nikol - wow - wow" etc etc, Det var vel Tigeren ?
- NEL's penger ligger noen år frem i tid for å si det mildt
- NEL skal presenteres idag, så dem som sier NEL ikke var mye nevnt igår. Det er rett og slett fordi NEL skal i manesjen idag.
- Til tross for alt dette er jeg stadig like bull NEL, om ikke enda litt mer. tror jeg kanskje skal litt ned før vi skal opp igjen, ja det tror jeg. MEN jeg sitter long, OG blir ikke lei meg om det ikke skal ned

til neste gang: burde Nikola fått et nytt event byrå ? absolutt
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Ypsilon 7
17.04.2019 kl 13:46 2654

E24:
Analysesjef: – Nå blir det mange flere kontrakter på Nel
33 minutter siden · Hans Jordheim
– Dette var nesten for godt til å være sant. Nikola er i rute og hadde ingen negative nyheter å komme med. Her blir det mange flere kontrakter på Nel og de blir sannsynligvis nødt til å bygge ut elektrolysør-kapasitet i USA, sier analysesjef Karl Johan Molnes i Norne Securities til E24.
Nel-partner Nikola arrangerer i går og i dag Nikola World 2019. Her har de vist frem sine hydrogenelektriske lastebiler som etter planen vil innta veiene om noen år.
Molnes satt oppe og så nattens show og ble mektig imponert.
– Noen ganger er det bare slik at folk leverer på det de sier.
Han hadde på forhånd sagt at gode nyheter vil kunne gi positiv bevegelse i Nel-aksjen, siden det norske hydrogenselskapet i fjor landet en milliardkontrakt med lastebilprodusenten.
Ved åpning var det imidlertid en rimelig sideveis utvikling i aksjen og i 13-tiden er den ned 1,3 prosent til 6,1 kroner.
Norne Securities har et kursmål på 7 kroner som vil revideres etter påske. Molnes kan ikke si hva det blir, men røper at det i alle fall ikke blir lavere.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Furuen
17.04.2019 kl 19:28 2121

Veldig mye twitring fra nel/Løkke nå.:

Nel Hydrogen
‏@nelhydrogen
51 min51 minutter siden
.⁦@jonandrelokke⁩ answering questions about #hydrogen on the #NikolaWorld2019 main stage

Nel Hydrogen
‏@nelhydrogen
43 min43 minutter siden
.⁦@jonandrelokke⁩ talking station planning and #efficiency on the #NikolaWorld2019 main stage

Nel Hydrogen
‏@nelhydrogen
1 tfor 1 time siden

.⁦@jonandrelokke⁩ explains how #hydrogen is going to outcompete fossil fuels on the main stage at #NikolaWorld2019
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Crom
17.04.2019 kl 20:01 2014

"To conclude - Nikola + Nel are vertically integrated"
fra presentasjonsslide vist i bilde på tweet: https://twitter.com/nelhydrogen/status/1118552548065992705
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Crom
17.04.2019 kl 22:26 1388

Liten demo av Nikola Two fra Nikola World: https://www.youtube.com/watch?v=NriRGAtVCb8
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare