Slettet bruker
20.04.2019 kl 21:44 3487

You are a clueless individual
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Computum
20.04.2019 kl 22:09 3311

dr. Stockman er en klok mann som har lært av livets ned og oppturer.

Men selvom "thepower" noen ganger er vanskelig å følge, er jeg helt enig i det han sier her:

"Dr S. The internet and mobile phones have stolen the very meaning of childhood from modern day children.

These things do not make us rich, they make us decidedly poorer."
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.04.2019 kl 22:47 3269

Dette her var egentlig en særdeles interressant artikkel....................

https://bitterrootstar.com/2019/04/new-surgery-center-at-daly-hospital-to-hold-grand-opening/
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
20.04.2019 kl 23:10 3243

"Dr S. The internet and mobile phones have stolen the very meaning of childhood from modern day children"
Er langt på vei enig i det. Alt som kan brukes kan også misbrukes. Nytten av å kunne kommunisere over avstander selv i fattige land er udiskutabel, og har vært en liten revolusjon i seg selv i disse landene. Men så kom smarttelefonen og bruken av data. Da oppstår mange fristelser og fallgruber. Muligheten for å innhente nyttig og opplysende informasjon er en betydelig ressurs enten det foregår på en PC eller en mobiltelefon (selv har jeg ikke engang dataabonnement på mobiltelefon), men etter hvert er det nok først og fremst den unyttige bruken som gjøre seg gjeldende, og som ender opp som en stor tidstyv (i tillegg til at store skarer barn og unge ender opp som nærsynte).
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
oddagod
21.04.2019 kl 01:37 3157

Det er vel ingen her som har definisjons rett på andres lykke?

At en generasjon sier alt var så mye bedre før, har altid blitt gjort, og kommer altid til å bli gjort.

Det samme gjelder livskvalitet, vi har forskjellige krav og ønsker.
Å fremstille noe som rett eller galt når det gjelder lykke eller den generelle livskvaliteten folk har satt for seg selv er regelrett feil.

Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.04.2019 kl 09:10 3022

Vel, jeg har ikke lest alt her, men det er vel ingen som har pålagt andre å gjøre det de mener bør gjøres?
Bortsett fra å kjøpe PHO- aksjer. Da hjelper man andre samtidig som en kan ta imot de kronene en tjener med ganske god samvittighet ;)
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
mofi1
21.04.2019 kl 09:22 3000

Enig i at Pho ser ut til å være et trygt og godt case, jfr overskriften, og vurderer stadig å kjøpe mer. Men hittil har kvartalstallene skuffet hver gang, og aksjekursen har stupt, når får vi en endring på det?
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
21.04.2019 kl 09:27 2994

Durable: "Hva var det som fikk deg til å trekke deg helt tilbake etter fire år med deltidsarbeid?"

Det korte svaret er at hvis man tjener 3-5.000 pr dag på jobben og investeringene kan svinge 100.000 pr dag blir det meningsløst å jobbe.
I alle fall å jobbe for andre.
Det lange svaret er at jeg fortsatt følte meg bundet. Når sola skinte i mars-måned og skiløypene lå der ny-preppa........
Transport til og fra jobb (penger og tid)
Jeg valgte å flytte til et sted lenger unna jobben hvor det var bedre å ha fritid og bedre for barn å vokse opp.
Du vil også oppdage at du ikke får uendelig med tid. Når du kan gjøre absolutt hva du vil går tiden enda fortere enn før. Jeg har uendelig med oppgaver jeg kunne tenke meg å gjøre. Jeg sporter mye. Har hytte på fjellet og ved sjøen. Elsker å kjøre rundt i verden med bobil. Tester ut nye ideer for investeringer, etc etc.
Dessuten har jeg mye mer tid til familie og venner. Hvis du savner arbeidskameratene kan du leie en kontorplass i et investormiljø. Det er et par av dem, i alle fall i Oslo. Sikkert i andre storbyer også.
En annen ting med å jobbe deltid er at jobben etterhvert ikke vil satse like mye på deg.
De første årene på deltid var min jobb avhengige av meg slik at jeg kunne stille betingelsene. Men etterhvert tilpasser de seg fordi de vet at du er på vei ut.
Dessuten gadd jeg ikke å bli målt på effektivitet når tankene mine stadig oftere vandret ut på andre aktiviteter enn jobb.
Sett i ettertid burde jeg nok ha sluttet et par år tidligere men det er alltid med en viss frykt man tar det store steget og hopper........
Det tok likevel ikke mange månedene før jeg var 100% sikker på at jeg aldri ville jobbe for andre igjen.

Folk er forskjellige. Noen må ha sikkerhet for å være lykkelige. Det optimale for dem er en fast jobb i kommunen. Jeg har kanskje enda større behov for sikkerhet. Derfor var jeg ikke lykkelig av å være avhengig av andre. Det eneste trygge er å ha et tilstrekkelig stort fond som vil fortsette å vokse inn i evigheten selv om man høster av det, nok til å leve.
Jeg var kanskje en materialist før jeg så muligheten til å hoppe av rotteracet. Men straks jeg bestemte meg for at jeg ville hoppe av forsvant lysten til å kjøre flotte biler og båter. Det ga mye større glede å investere kronene. Nå kan jeg kjøpe de bilene jeg måtte ønske, men jeg har bare en helt alminnelig og anonym bil. Faktisk den rimeligste i hele vennegjengen enda det er jeg som kunne kjørt de dyreste. Det merkelige er at det er de som absolutt ikke burde kjørt flotte biler som har de dyreste bilene. Da jeg var 20 så jeg opp til dem. Nå synes jeg bare synd på dem :-)

KONKLUSJON :
For hver dyr ting du kjøper tar du fra din frihet i fremtiden.
En bil til 1 million koster ikke 1 million, men 1 million pluss avkastningen av den millionen for all fremtid. Det blir titalls millioner, avhengig av hvor lenge vi er heldige å få leve :-)
Lykke til, du får neppe muligheten til å leve omigjen :-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.04.2019 kl 10:19 2925

mofi1,
Dersom du mener at aksjekursen har falt direkte etter kvartalspresentasjonene for Q3 og Q4 er jeg enig. Dersom en ser på utviklingen av kursen som sådan siden juni/juli 2018 har den steget betydelig.
Min vurdering:
Før Q2 2018 var det lite forventninger og kursen lå på midt 30 tallet før den presentasjonen. Spesielt Belette gav en "frisk" presentasjon og mange av oss tok dette som meget positive signaler på at "nå skjer ting i hutig tempo"

Forventningene til Q3 var derfor bygget seg kraftig opp og også kursen som stod i 56 dagen før presentasjonen. Selskapet leverte da fortsatt underskudd(noen trodde på overskudd), men skuffet nok markedet mest på antall utplasserte skop som var svært lavt, unaturlig lavt kan man kanskje si ift statistisk utvikling.

Forventningene mot Q4 var nok mer avmålt, men i markedet var det nok forventninger til oppdatert guiding som var hovedtriggeren. Da den ble holdt uendret på USD 20-25 mill ble nok det den utløsende fallfaktoren på kursen. Underskuddet var ikke stort og det ble satt ny utplasseringsrekord på 21 skop, 76% vekst yoy i USA, men disse fantastiske resultatene ble overskygget av guidingen.
I tillegg svarte Dahl på spørsmål fra salen om at det ikke blir overskudd i 2019 da de satser enda hardere i USA også i år, dette for å raskere oppnå enda større markedsandel.

Nå vet og eller antar markedet at det fortsatt vil bli levert minus resultater framover og således vil ikke noen kunne hausse kursen i forkant basert på resultat forventninger.
Men dersom selskapet fortsetter å levere stor vekst i inntekter og utplasseringer vil dette helt klart ha innvirkning på kursen framover.
Personlig tror jeg også at Schneider vil endre sin måte å presentere på slik at han vil skape mer entusiasme enn tidligere.
Så jeg tror de nå har forberedt markedet på en annen måte enn tidligere slik at forventningene er svært avmålt og at en derfor vil kunne slippe lignende fall framover.

I tillegg skal en heller ikke undervurdere MW sin rolle oppi dette. Det er meget enkelt å styre kursen som en ønsker i PHO hvor omsetning er såvidt lav på det jevne og det tror jeg dem har utnyttet til det fulle.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
21.04.2019 kl 10:54 2877

Scoopfinder
Takk for et særdeles godt og reflektert innlegg. Støtter dine tanker fullt ut. Jeg er også av den mening at alt for mange bruker kapitalen fullstendig feil. Kapital og handlingsrom de kunne benyttet til å skaffe seg økonomisk frihet, frihet som mange av dem de ser opp til faktisk har, så flasher de en rikdom og frihet de slett ikke har. Og i verste fall er denne «rikdommen» de flasher gjennom dyre biler og båter, lånefinansiert. I verste fall gjennom forbrukslån. Faktum er at de gjennom slike prioriteringer eroderer bort muligheten livet gir dem for å tekkes andre gjennom en lånefinansiert materialisme. Stakkars folk, sier jeg. Nei, man er sin egen lykkes smed og man bør fokusere mer på hvordan denne skal skapes enn å flashe sin «rikdom». Ikke har jeg båt og min bil bringer meg fra A til B uten at noen snur seg etter den.

God Påske!
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
21.04.2019 kl 10:56 2874

Bravi
Du ønsker tydeligvis å fremstille deg selv som en som kaller en spade for en spade. Men hva hjelper det når resten ikke henger på greip?

God Påske!
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
21.04.2019 kl 11:04 2859

Scoopfinder
"For hver dyr ting du kjøper tar du fra din frihet i fremtiden.
En bil til 1 million koster ikke 1 million, men 1 million pluss avkastningen av den millionen for all fremtid. Det blir titalls millioner, avhengig av hvor lenge vi er heldige å få leve :-)"

Helt på linje med deg der. De fleste tenker på hvor lenge de må jobbe for å få råd til å kjøpe luksusbilen, men det egentlige spørsmålet de burde stille seg er hva bilen representerer i tapt formue f.eks. 20 år frem i tid (eller mye lengre tidshorisont for den saks skyld). En bil til 1 mill vil konservativt beregnet representere en tapt verdi på 10 mill etter 20 år. Tror ikke folk har tatt inn over seg at i en tid hvor verdiskapningen i stadig større grad vil være knyttet til teknologi og ikke til arbeidsinnsats så vil også utbyttet av verdiskapningen ende opp hos dem som eier bedriftene og ikke hos dem som jobber i dem. Løsningen kunne vært radikal beskatning og tilbakeføring av verdiene til almenheten, men siden kapital (og mennesker) kan flyttes på tvers av landegrenser er dette en løsning politikerne er avskåret fra å gjennomføre. Kapitalen søker seg dit hvor beskatningen er gunstigst hvis det oppstår urimelige forskjeller. Derfor vil den form for inntekt som man føler det er mest grunn til å beskatte være den som i minst grad blir beskattet. Desto mer grunn for oss som har brukt mange tiår på å samle erfaringer i "aksjekunsten" å føle oss priviligerte og godt rustet for fremtiden.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
bravi
21.04.2019 kl 11:21 2833

Londonmannen, hva er det som ikke henger på greip?
Jeg ønsker bare at selskapet tar grep for å få fart på kursen, det går ikke med å presentere underskudd.

Du får ha lykke til og god påske.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
21.04.2019 kl 11:29 2817

Jo, når du vitterlig mener at ledelsen skal prioritere å få overskudd på bunnlinjen når det åpner seg en mulighet som kan gi oss investorer langt høyere avkastning, dersom de velger å reinvestere inntektene de nå har til å øke produktiviteten og veksten litt lenger frem i tid. Fatter ikke hvordan du og likesinnede tenker, sorry.

For å skaffe overskudd er det jo bare å kutte kostnadene til beinet, men da må du også akseptere at de ikke lenger kan betjene alle sim etterhvert ønsker å kjøpe deres produkt og veksten blir deretter; null niks og en av tidenes forspilte muligheter.

Akkurat den tanken henger ikke på greip.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
21.04.2019 kl 11:31 2816

Londonmannen

Helt på linje med det du skriver. Jeg er nok ganske ekstrem når det gjelder å ikke ha noe behov for å flashe rikdom (enten jeg har hatt den eller ikke). Skal man ane at jeg er bemidlet er vel eneste cluet å se hvor jeg bor. Muligens kommunens mest diskret plassering helt uten innsyn, romslig både inne og ute, men praktisk og energivennlig innrettet helt uten flisbelegning av tak og vegger og hva som måtte være in i tiden. Har to rimelige biler praktisk beregnet på hvert sitt bruksområde og i tillegg en Honda Civic 97-modell som jeg håper passerer neste EU-kontroll, og er den som brukes til de korte avstander året rundt (de to andre får stort sett hvile på vinteren). Den kjøres til den stopper og så taues den til opphugning. "Årlig service" er et fremmedord for meg, så bortsett fra skifte av registerreim en sjelden gang får de tre bilene klare seg så godt de kan. Samlet sett bruker jeg ihvertfall langt mindre på bil enn gjennomsnittsmannen med en bil. Av samme grunn merket jeg heller ingen forskjell i det daglige da 35 mill forsvant nesten over natten. Forbruksmønsteret hadde uansett vært det samme gjennom oppturer og nedturer. Disse tingene kommer heller ikke til å endre seg om jeg skulle ende opp som milliardær (noe jeg anser som ca 50% sannsynlig). Men jeg kan nok komme til å omgi meg med enkelte varige verdier av betydelig størrelse som f.eks. en villa i traktene rundt Marbella til vinterbruk. Mer reisevirksomhet blir det nok også, men det har ingenting med solsenger å gjøre. I sommer er det forresten "the walk" i Cornwall som står for tur - vandrings langs kysstien Cornwall rundt.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.04.2019 kl 11:52 2776

Ja dette var vel meget god artikkel som jeg med nøye leser.. I motsats til alle selvgode investorer som vil dele med seg
av sine mer eller mindre gode investeringer. vilket ikke er av større interesse før andre enn dem selv.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.04.2019 kl 12:11 2751

pafo,
Takk,
Ja, jeg forstår ikke heller diskusjonen over, men de må vel holde det gående for min del. Orker ikke delta i slikt selv.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
focuss
21.04.2019 kl 12:30 2723

I økonomisk teori så blir gjerne optimalisering av NPV ( Net Present Value) kriteriet som brukes. Å holde tilbake investeringer for å prioritere kortsiktig lite overskudd vil neppe være veien å gå for å maksimere NPV.

Det som imidlertid kunne vært et alternativ for PHO er å fremskynde investeringer slik at hele USA kunne dekkes så raskt som mulig og ikke bare 40%. En slik strategi vil kanskje fordre å låne penger til en slik akselererende investering. Strengt tatt så har vi så langt ikke hørt et pip fra PHO om hvordan strategi de har for å utvide til hele USA. Jeg antar de ønsker å se an utviklingen i MSA først.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.04.2019 kl 12:33 2719

Registrerer også at denne klinikken ikke er oppført på Cysview, det finnes faktisk ingen klinikker oppført på Cysview i denne regionen overhodet. Marcus Daly Memorial Hospital’s ligger i et belte av 7 stater i nordvest, hvor ifølge Cysview kartet ikke oppgir en eneste klinikk og det er spennende. Dette er garantert ikke den eneste klinikken i området og det kan derfor være tegn på at de har satt inn et støt også i denne regionen.

https://bitterrootstar.com/2019/04/new-surgery-center-at-daly-hospital-to-hold-grand-opening/

https://www.google.com/maps/dir//1200+Westwood+Dr,+Hamilton,+MT+59840,+USA/@48.3877044,-114.7494572,5.47z/data=!4m8!4m7!1m0!1m5!1m1!1s0x535eb76990f1fbe3:0xbe9a26db40238f9a!2m2!1d-114.172039!2d46.248255?hl=en

https://www.cysview.com/about/where-its-available/?locate=
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
focuss
21.04.2019 kl 12:36 2723

Andy
Det får meg til å tenke: Hvilke områder er egentlig dekket av 25 MSA? Skulle gjerne sett det vist på et kart.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.04.2019 kl 12:38 4334

Det er ikke jeg i stand til å svare på, dessverre.

Men ikke umulig at det finnes her:

https://www.google.no/search?q=hva+er+top+25+msa+hospitals+in+the+us&tbm=isch&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwie6MnQ_-DhAhUEposKHZHuCwEQsAR6BAgJEAE&biw=1920&bih=969#imgrc=0l_0QJKaegDPhM:
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.04.2019 kl 13:19 4302

De er jo 30 selgere idag og det er ca 4.000 sykehus som driver med cystoscope. Og bruker de en dag per sykehus, så bør det
ta ca 100 arbeidsdager att besøke dem de ikke besøkt fra før. Jeg trur ikke sykehus/urologer gidder bruke mer en en dag før att
bestemme om de vil gå vidare til ett innkjøp av cystoscope. Det er nok mange som vet i forvei om de er interessert eller ei..
Men det betyr jo ikke att de ikke kan endre seg om forsikkringsselskapet seier att de vil att de ska ha BLC flexiscope.

Så eg trur ikke det verdt besværet att oppsøke de som ikke er interessert. Det er bare att ta en telefon, så vet de.
Men behandlingen er alt før god og kostnadseffektiv. så pressen att innføre den kommer fra alle hold. Så de fleste
kommer snart att ha blåhvite Flexi og rigide scope. Og som det stod i artikkelen til Andy så var det enastående god
bildekvalitet på de nye scopen til Karl storz. Så det er bare att glede seg til fortsettningen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
focuss
21.04.2019 kl 13:48 4261

Andy
Takk for flott link. Når jeg ser på bildet som viser top 25 cities (MSA) så virker det litt rart for meg at det bare dekker 40% av befolkningen. Det dekker jo stort sett de fleste tettest befolkede områdene.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
focuss
21.04.2019 kl 16:09 4137

pafo
Hvor hsr du 4000 fra? Pho sier 400 innenfor MSA.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.04.2019 kl 16:19 4112

Det er hele USA det er ca 5.200 sykehus i USA som har spesialistbehandling. Men det er ca 4.000 i USA som har det meste.
De innenfor MSA bør de ha besøkt før lenge seden. Om de har gjort jobben sin. De sitter ikke en uke og lysner på en selger.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
21.04.2019 kl 18:36 4008

Såvidt jeg skjønte Schneider så jobber selgerne med å få overbevist en spesialist på det enkelte sykehus som deretter jobber inn mot sykehusledelsen for å få ledelsen til å bevilge nødvendige midler. Når ledelsen er overbevist og tatt beslutningen kommer så KS sine folk inn og inngår selve kontrakten. Med andre ord en prosess som kan ta noe tid før det ender med innsalg av scope.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
focuss
21.04.2019 kl 19:25 3963

Pafo
Synes ikke det er noe av hva PHO sier som støtter det du skriver her. Satsingsområdet til PHO er i denne omgang 25 største Metropolian Statisticel Areas (MSA)
med 400 store referanse sykehus og nå i tillegg 300 polikliniske urologiske praktiser. som følge av godkjennelse for poliklinisk surveillance.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.04.2019 kl 03:57 3785

Ja jeg skall ikke påstå att jeg kjenner prosessen helt hvor det går til. Men alle de hær sykehusen og urologerne har jo og bruker
rigide og flexible WLC scope fra før. Så den informasjonen de skall ha fra selger, er jo først og fremst hvor mye bedre
blåhvit lys er. Som bør vare i form av vitenskaplige studier.

Og var selger solgte 3 stk scope på ett år i 2018. Det tyder i vart fall for meg att de besøker en masse sykehus som ikke er
interessert på det tidpunktet og er bortkastet resurser. Det er ca 25 % av amerikanske urologer som er selvstendige næringsdrivende
men leier lokale og liggedøgn vid behov av sykehusen. De står før over 30 % av all urologisk behandling..Og eg antar att de
står før all innkjøp av utstyr de behøver som cystoscope....

Men de er avhengig av avtale med forsikkringsselskap om de skall ha pasienter. Og det er jo trots alt medicare og
forsikkringsselskap.som betaler cystoscopet med en viss sum per pasient. Så jeg mener de bør få forsikkringsselskapen
att engasjera seg mer. Og besøke urologer /sykehus som viser interesse først og fremst. Var de enn befinner seg.
Det finnes jo ikke noen behandling som kan vise til like lang tid før tilbakefall som BLC. Og bedre argument er det umulig
att finne før pasient og forsikkringsselskap og medicare.

Så en sak er sikker BLC kommer, det er ikke tvivel.

Eg glemmde ta med att det er 8 store forsikkringsselskap i USA som er dominerende i vart sitt område. Og får de innpass
i de forsikkringsselskapens område er mye gjort. Da de der ser vad de kan spare på BLC behandling.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
22.04.2019 kl 08:11 3683

Det er nok ikke bare å troppe opp på et sykehus, presentere BLC sine fortreffeligheter og tro jobben er gjort. Enten er de interessert eller så er de ikke. Det blir nok for lettvint å påstå at intet salg så er interessen null. Ja, å påstå noe slikt grenser til overfladisk og populistisk argumentasjon.
Her er nok flere faktorer som har innflytelse og tid er kun en av dem.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.04.2019 kl 08:49 3641

Jeg mener de skall ikke troppe opp på ett sykehus om de ikke er interessert. Det er ikke vanskelig att skikke informasjon i
førvei før att sen avtale ett møte om interessen finnes der. Jeg bryr meg ikke om vad for argumenter de har for att takke
nei til BLC. Men att påstå att eg har overfladisk og populistisk argumentasjon. Det viser nok mer om hvor begrensad du
er i tankegangen. du har ett merkelig sett att uttrykke deg på .
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
focuss
22.04.2019 kl 08:57 3623

Pafo
Nå har Schneider forsøkt å forklare at denne salgs prosessen er komplex. Liten grunn til å tvile på det. Prosessen inkluderer også KS. Jeg vil imidlertid tro det går lettere etterhvert når de kommer over kritisk masse og BLCC blir en " må ha" ting.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.04.2019 kl 09:07 3592

Ja det skall guderne vite den er så komplex att Bellete ikke gadd att kjøpe aksjer før hele gratisbeløpet han fikk i opsjons
programmet ens en gang.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
bravi
22.04.2019 kl 09:33 3554

Litt pussig at salgsprosessen ble så mye mere komplisert, tidkrevende og kostbar etter at Schneider kom ombord. Den satsningen som var før Schneider kom hadde vel omtrent like stor % vis vekst som etter. Enkelte hevder st satsningen før Schneider ikke tok hensyn til flex skop og surveillance, det er bare tull, selvfølgelig gjorde den det. Tror at inntjeningen per kr satset (investert) var høyere før Schneider kom.

Synes pafo sier mye fornuftig, det er ikke nødvendig å oppsøke et sykehus for n'te gang hvis de ikke ønsker BLC, det holder med en telefon samtale. Ser man antall utplasserte skop i forhold til antall selgere får man et utrolig lavt tall. Pafo har rett, det er mot forsikrings selskapene man må sette inn støtet, til det er det ikke nødvendig med 40 selgere.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
focuss
22.04.2019 kl 09:44 3539

Bravi
Tror du ikke PHO allerede jobber mot forsikringsselskapene og har gjort det lenge? Men det er ikke de som kjøper BLCC, det er det sykehusene som gjør. Og jobben er ikke gjort når de får BLCC i hus.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
focuss
22.04.2019 kl 09:51 3530

bravi
Hvem sier at PHO oppsøker sykhus n ganger hvis sykehuset ikke ønsker produktet? Tvert i mot så sier Schneider at det er vanskelig å finne en urolog som ikke tror på og ikke ønsker BLCC. Det han sier er imidlertid at jobben ikke derved er gjort ved at urologen vil ha produktet. Da starter en intern prosess som også inkluderer KS.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.04.2019 kl 09:55 3540

Ja det er nesten rett Bravi. innen du tar kontakt med ett sykehus/urolog, Så tar du rede på vad de har før førsikkringsselskap. Og får
en skriftlig uttalse fra en høyre sjef om vad de mener om att innføre BLC behandling. Og vad de kan kan tenke seg att
kompensere sykehuset med. Så blir det meget vanskelig att seie nei..
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
22.04.2019 kl 10:42 3492

Mulig jeg ordlegger meg på en måte som pafo sliter med å skjønne. Det får så være, jeg har til gode å oppleve at noen ikke skjønner meg, så i dette tilfellet tviler jeg på at problemet ligger hos meg. Nok persondiskusjon..

Det er derimot pussig hvordan noen her på HO mener de har bedre innsikt i utfordringene rundt innsalg av BLC teknologien enn dem som driver denne prosessen. Jeg tror heller ikke at selve prosessen har endret seg siden Schneider ble CEO, bortsett fra at selskapet da fikk en leder med innsikt i de utfordringene som tilligger å selge inn BLC teknologien til amerikanske sykehus/klinikker. Derved fikk vi en ledelse som lettere ser hvor efforten bør settes inn for å oppnå max effekt hos kundegruppen.

Men jeg tror vi skal gi Schneider noe mer tid før man feller en dom. For når du kommer som ny CEO, trenger du nødvendigvis tid til å bli kjent med selskapet, dets utfordringer, kartlegge situasjonen, komme opp med løsninger til forbedringer og få disse iverksatt i praksis. Med andre ord legge en strategi; hvor står vi, hvor vil vi og hva må til for å nå målet. Ført når dette er gjort og forbedringene har fått rimeligvis å virke, kan man danne seg et bilde av effekten og eventuelt hvor dyktig Schneider er med tanke på å kapre markedsandeler så raskt som mulig.

Såvidt jeg vet har selskapet så langt kun rapportert Q4 18 siden Schneider tok over ledelsen, altså skarve tre måneder etter at han tok posisjon. Det er etter min mening alt for kort tid til at eventuelle tiltak kan vise noen effekt, ja nesten for kort tid til at eventuelle tiltak er iverksatt.

Så la oss se hva som blir rapportert etter Q2 19 før vi begynner å slipe knivene.

Dersom det er noe i dette innlegget du pafo sliter med å skjønne får du gi beskjed så skal jeg etter ringe evner forsøke å forklare. Men det kan ta noe tid da jeg skal pakke ned og bevege meg tilbake til Bergen i løpet av dagen og i kveld er det kamp på Brann stadion. ;-))
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.04.2019 kl 11:14 3455

Jeg skjønner godt vad du mener. Men du kan gjerne forklare vad du mener nær du skriver så her.
(Ja, å påstå noe slikt grenser til overfladisk og populistisk argumentasjon.) Vad eg førstår så mener du att du vet bedre.
Men att vi har meninger om hvor og nær de skall prøve selge, er vel ikke så merkelig nær man sett vad de solgt hittils.
Mye folk og lite salg er vel ikke løsningen.

Vi har jo samme tro men ulike løsninger på hvor de skall få fart på salget, men nedlatende kommentarer selger lite.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
focuss
22.04.2019 kl 11:16 3451

Litt business etikk er ikke noe å undervurdere viktigheten av. Alle er nok ikke enige i at å starte ett mangeårig samarbeid med utpressing taktikk, er særlig smart fremgangsmåte. Forøvrig helt unødvendig. Både urologer og pasienter vil ha produktet.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.04.2019 kl 11:19 3445

Jeg tror ærlig talt ingen her på forum vet hvordan dette foregår i praksis.
Tullete diskusjon, det amerikanske helsevesen er rigid og byråkratisk, jeg har full tillitt til at Belette, Cohen og Schneider vet og gjør dette på en god måte.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare