REC vil få et løft allerede næste uge

Slettet bruker
REC 18.04.2019 kl 07:08 3846

REC vil allerede stige kraftigt i kurs i næste uge, både på forventningerne til mere samhandel med Kina, hvis USA og Kina bliver enige om at ændrer eller helt fjerne toldmuren.
USA er gået ind i en valgperiode og mr president skal leverer varer og skabe arbejdspladser i USA igen. Toldmuren har kostet mange arbejdspladser i USA som kan skabes igen.
Dertil kommer kæmpe udlån til shorter der skal dækkes ind, før de taber for meget , det er tydeligt at se fredagens sidste handler var shorter der er nervøse for at tabe formuer. Så hjælper robot handel ikke meget, når kursen på REC tager fart på.
Alle ved hvor hurtigt den kan komme op over 1,50.
Strong buy
Redigert 20.01.2021 kl 11:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2019 kl 07:28 3821

Regner med DNB snart kommer med en ny analyse på REC,
hvis handelskrigen slutter, nyt target og strong buy.
Ta invest
18.04.2019 kl 08:55 3671

Tror ikkje den stiger før emi aksjene er ute...
Eventyrer
18.04.2019 kl 11:28 3439

Alle 50 millionene, en god dags omsetning.. Tror ikke den blir rare fartsdumpen.
Sann
18.04.2019 kl 11:42 3407

Kan se ut som noen her inne får rett i at en handelsavtale blir inngått. Men dett vil tidligst skje i løpet av mai måned. Vil dette likevel være tidsnok til å redde Rec?
Det vil vel ta tid før dette materialiserer seg og emi midlene varer vel kun noen måneder før det er tomt i kassen.
Slettet bruker
18.04.2019 kl 14:27 3222

Hva mener du med tidsnok? REC har jo nettopp meldt at med emisjonen er man finansielt sikret ut 2020. Man kan mene hva man vil, men om man mener at man har bedre kalkyler enn ledelsen i REC er det fint om man kan underbygge dette. Hva er dine argumenter?
Aldara
18.04.2019 kl 15:10 3167

Sann er ikke sann..?
Sann
18.04.2019 kl 15:35 3106

Hvis de fleste investorer deler ditt syn på dette tidsaspektet og samtidig nå er sikre på at en handelsavtale er landet i løpet av mai burde kursen allerede nå ha ligget på 1,50 +++ bare på forventningene. Hva er så usikkerheten her hvis risikoen i Rec aksjen er fjernet og kun oppside ligger i horisonten?
Fjellaksjen
18.04.2019 kl 15:42 3083

Usikkerheten er inntjening. Må jo tjene penger på annet enn Butte. Og kanskje tilgjengelige kunder.
Aldara
18.04.2019 kl 15:45 3074

Du får ringe eller sende mld til Blackrock!
De er største shortinnehaver i Rec..
Slettet bruker
18.04.2019 kl 16:24 2995

Slettes ikke alle investorer er overbevist om at silisium er inkludert i handelsavtalen, eller i hvert fall ikke om at tollen forsvinner helt. Ikke jeg heller. Nettopp derfor er det fremdeles en god oppside igjen, for risikoen er ikke lav, og derfor er heller ikke handelsavtalen priset inn i kursen. Jeg har trua, men å være skråsikker på denne føler jeg blir naivt.
milk
18.04.2019 kl 17:24 2901

Enig med deg "grabein" Å satse alt på ett kort er jo naivt! Det er mange "happy" lottospillere i denne aksjen.... Nedsiden er minst like stor som oppsiden. Men jeg er også en liten gambler så jeg sitter med min post i REC... ;-)
bel68
18.04.2019 kl 17:56 2833

Nedsiden er minimal visst vi stenger ML og kjører kun Butte hva sier TA gjengen da da når Rec går med overskudd og ikke et rent lite et heller og så har vi 15% i Kina som vill gi overskudd etter vært......Nei opp siden på Rec er Ekstrem STOR God Påske
Redigert 18.04.2019 kl 18:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2019 kl 18:11 2805

Jeg støtter deg,bel, og er all in Rec. ML har drevet underskudd under handelskrigen, mens Butte tjener penger. Med tanken på satsningen i solar neste halvår, en slutt på polysiltariffer og oppstart av batteriindustri som bruker silisium og ikke minst silangass. Rec leverer 70% av verdens silangass. Det ligger store triggere i Rec som er veldig store. Vi vet at Rec har ledende teknologi. Men aksjespekulasjon er en risikosport som vi alle vet.
milk
18.04.2019 kl 18:46 2725

Som sagt så er det en vesentlig sjanse for "happy ending",så jeg er med ,men ikke overbevist..... Jeg slenger bare en lignende case ut, ELE.... Jeg gikk heldig vis ikke inn i den,men du store verden som den aksjen ble blåst opp på null å nada. Nå er det bare tragisk å lese om de som fremdeles klamrer seg til masten på ett synkende skip.... Det er lett å dra paralleller. Uten sammenligning forøvrig!
Gakoriheksa
18.04.2019 kl 18:58 2698

REC har vel ingen dødsspirallån, ettersom hva jeg vet, som er tilfellet med ELE. Jeg tenker at vi er heldige som enda har anledning til å handle REC på disse lave kursene. Det virker som om markedet ble tatt litt på senga med emisjonen, og at kursen ikke har fått korrigert seg riktig ennå. Nedsiden er betraktelig redusert, i og med at man nå også har tatt høyde for at ML kan stenges ned for en periode, og at det faktisk, uavhengig av handelsavtale, er muligheter for å levere et positivt resultat i nær fremtid. Strong buy.
nemi's
18.04.2019 kl 19:02 2688

PV-kapasitet i Kina vokser nå i halv fart. Ingen tvil om at det er mer enn nok billig høykvalitetspolysil til salgs fra fulle lager i overskuelig fremtid i Kina. Og det er jo greit å vite for dere som fortsatt drømmer om ML på 100% kapasitetsutnyttelse i dette tiåret. I motsetning til Meyer og Preben, som fornuftig nok advarer om at REC ikke vil kunne drive ML med overskudd selv uten om 57% tariffen skulle forsvinne inn til Kina, eller i det miste bli redusert til Sør-Korea tariff-nivå (5%).

Nei, det ser jævlig mørkt ut for ML, og hele fornybar-investeringshistorien til JUM.

"...alarm bells ringing in the boardrooms of manufacturers such as Longi, Daqo and GCL Poly who are currently breaking the bank to expand their production capacities"

https://www.pv-magazine.com/2019/04/18/new-figures-reveal-effect-of-policy-vacuum-on-chinas-large-scale-solar/
Redigert 18.04.2019 kl 19:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2019 kl 19:05 2684

Jeg er også enig i at oppsiden er større enn nedsiden. Derfor er jeg all in, med alle eggene i én kurv. Men selve handelsavtalen mener jeg ikke er priset inn, og jeg er ikke helt sikker på at den blir så god for REC som de fleste her inne tror. Noe av det er priset inn, så hvis avtalen ryker for REC sin del, vil aksjen nok kunne ramle ned på høyt .50-tall igjen. På kort sikt. Vill gjetting herfra.

Men ML er ikke alt, og som det påpekes går Butte bra. Og at Butte alene er verdt 1 kr pr aksje tror jeg nok. Blir det silisiumbatterier i stor skala er det også Butte som drar mest nytte av det, selv om også ML produserer silan fra 3 reaktorer og kan gjøre gode kroner der. Så selv om jeg håper ML forblir i drift, og tror aksjekursen får seg en real trøkk hvis ikke, så kommer den opp igjen dit den bør være når markedet skjønner hva slags pengemaskin Butte er.

Det hadde bare vært så utrolig digg å ikke måtte vente enda et år eller to på gode nyheter som sender aksjebeholdningen tilbake i grønt terreng. Derfor krysser jeg fingrene for at handelsavtalen blir bra for REC!
Slettet bruker
18.04.2019 kl 19:44 2600

Butte går bra! Det er en sannhet uten modifikasjoner. Levering til halvleder industrien vil øke betraktelig , ingen tvil. Betteriindustrien krever også mer sil, ingen tvil. Ingen fare med at Rec reduserer cash flow innen dette område. Rec leverer oxo 70% av verdens silangass marked. Til batteri og annet. Vi vi er enige om at Rec leverer til 1kr pluss?
Redigert 18.04.2019 kl 20:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.04.2019 kl 23:47 2046

Sand og Nemi's er nogle styrede Short trolde ... Kursen på REC er lav pgå kurs manipulation fra kapital fonde... Det er alt for let for dem at holde kursen nede... shorting burde forbydes...