Videobevis viser at brannen i Notre Dame ble påsatt

børst
18.04.2019 kl 21:26 2531

Her er en forstørret versjon:
https://twitter.com/TipsyPianoBar/status/1118687891364831232


Her er originalvideoen. Man ser tydelig lysglimtet etter 24 sekunder:
https://web.archive.org/web/20190418032744/https://filmssite.viewsurf.com/paris02/11/22/media_1555340708.mp4

En annen video, publisert 16 april på Youtube "Captured at 17.05 on the evening of April 15 2019."
https://www.youtube.com/watch?v=IZ8rN0o_lUw

Referanse til videoen dagen etter, tirsdag 16.
https://occasion-to-be.com/3-notre-dame-fire-2019-04-15-person-moving-and-flash-on-the-roof-youtube/
Redigert 18.04.2019 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2019 kl 23:02 2492

Der har vi det.
Kan være at sikringene for området var manipulert på forhånd.
Denne karens oppgave var da å 'klemme' inn en metallklamp som
kortsluttet disse to ledningene... Uten at sikringen ryker
Går ikke lang tid da før det oppstår brann i denne kursens kabler.
(mao konklusjonen om overledning var korrekt :)
Redigert 18.04.2019 kl 23:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.04.2019 kl 01:06 2467

Betviler ikke et sekund at dette var påsatt, men å satse på at varmgang i en kabel/kurs skal starte brann er dårlig planlegging.
Hvor lang er kabelen på en sånn kurs? 30 meter? 100m?
Problemet er at det er null kontroll på hvor varmgangen skjer.
Kabelen kan brenne av hvor som helst - inne i en koblingsboks - inne i sikringsskapet - midt på et strekk på en vegg eller hva.
Selv om brudd/brann oppstår på en treflate er det ingen garanti for at det begynner å brenne. Ulme muligens, men som sagt - null kontroll. Så fort kabelen brenner av så er kretsen brutt og det kan like gjerne kjølne ned og "dø ut", selv på en tørr trebjelke.
Man trenger ikke mer enn litt erfaring med opptenning av vedovn for å vite at tykke kubber er vanskelig å få fyr på uten tørre tynne pinner/småved.

Slettet bruker
19.04.2019 kl 01:18 2461

Dette var påsatt.
Han tulling på taket kan ha inngått i designen. Han er plassert der for å gi inntrykk at
han er synderen. Men det er bare tull.
Proff påtenning er den enkleste ting av verden for SVFJWO.
Har vært stengt ute fra dette nettstedet nå over 1 time.
Slettet bruker
19.04.2019 kl 01:42 2451

Hallo? Har du konstant overledning i en kabel uten at sikringen ryker, så skal jeg love deg at det blir varmt
i den kabelen. Ikke bare blir hele kabelen fra sikringsboksen knallvarm, men ligger det ett par kveiler oppe
på rette underlaget så tar det raskt fyr., skal jeg si deg.
Hva annet kunne ha utløst blinket da...du som vet alt
Sotah
19.04.2019 kl 08:21 2402

Er vi sikre på at det i det hele tatt var noen brann? I beste HO-ånd mener jeg det hele bare er oppspinn. Du leste det først her, jeg har opphavsrett til den teorien.
ArneB 5.0
19.04.2019 kl 08:32 2392

Sikkert Jesus som har vært uforsiktig med tennstikkene.
HP17
19.04.2019 kl 09:17 2382

Var brannen påsatt eller var den ikke?
Og hvem ville i så fall settte fyr på en slik praktkirke?
børst
19.04.2019 kl 10:14 2367

Notre Dame er et av de fremste terrormålene i Frankrike, og i 2016 ble det rullet opp et plott med mål om å sabotere kirken.
https://en.wikipedia.org/wiki/2016_Notre-Dame_de_Paris_bombing_attempt

Og allerede mandag kveld publiserte diverse islamister trusler mot Notre Dame.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-6931361/ISIS-fanatics-warn-future-attack-fire-ravaged-Notre-Dame.html

At franske myndigheter var så raske med å utelukke terror, faktisk mens det fortsatt brant i katedralen, er kun av hensyn til "rikets sikkerhet", for å unngå ytterligere sinne og splittelse i befolkningen.

Redigert 19.04.2019 kl 10:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.04.2019 kl 10:23 2363

Man kan vel si at terroaksjonen er ganske mislykket da folk flest tror det er en ulykke.
børst
19.04.2019 kl 10:28 2350

Det er fordi folk flest ikke kjenner hele nyhetsbildet fordi de regime-tro hovedstrømsmediene kun fokuserer på det som kan virke samlende på befolkningen og unnlater å rapportere om hendelser og trender som kan skape negativitet, mistenksomhet og misnøye rettet mot regimet.
Derfor er det så utrolig viktig for PK-regimet å få stengt ned nettsteder som Resett og Document, fordi disse ikke har slike regime-vennlige vinklinger, men rapporterer om det som PK-avisene tier om.

En av regimets teorier er at angrep mot 'myke mål' er terror og at terror er handlinger som skal skape frykt og at man ved å ikke fortelle folk at det var snakk om terror, og heller ikke publiserer trusler om terror, skal få terroristene til å slutte med dette. Men har det fungert? Angrepene mot kirker, monumenter og gravsteder har tvert imot økt over hele Frankrike de siste ukene. En alternativ teori er at dette rett og slett er en utryddelseskrig, som i første rekke rammer alle andre religiøse symboler enn de islamske, ettersom også jødiske gravsteder og synagoger har blitt rammet. Og dette skjer hele tiden, selv om de regime-tro mediene unnlater å rapporterer om det. Så det styrker jo en teori om at dette ikke er terror, men rett og slett en pågående utryddelseskrig, et folkemord der ens kulturelle identitet og historie skal viskes ut. Det samme gjelder den epidemiske økningen i voldtekter. Voldtekter som et virkemiddel ved folkemord er jo velkjent.


Redigert 19.04.2019 kl 10:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.04.2019 kl 10:33 2347

"Derfor er det så utrolig viktig for PK-regimet å få stengt ned nettsteder som Resett og Document,"

Er det statsekretæren fra regjeringspartiet venstre du sikter til? Han som benyttet seg av sin ytringsfrihet. Vi vet jo fra Black Box saken at du er meget selektiv på hvem som fortjener å ha ytringsfrihet. Hvorfor skal ikke folk ha rett til å kritisere nettsteder som Resett når både du, Resett og hele kommentarfeltet der daglig kritiserer msm?


Redigert 19.04.2019 kl 10:36 Du må logge inn for å svare
børst
19.04.2019 kl 10:43 2335

Black Box er helt irrelevant i denne settingen. De gikk jo helt bevisst inn for å bryte en del lovbestemmelser i Straffeloven som i realiteten ikke gjelder. Det å ta seg inn på andres privateiendom, sitte der og kikke og ta bilder, har lite med ytringsfrihet å gjøre. Resett og Document bruker kun sin ytringsfrihet.
Redigert 19.04.2019 kl 10:52 Du må logge inn for å svare
atnorhe
19.04.2019 kl 10:56 2331

Det ble opplyst mens brannen stod på som verst, at dette var et uhell. Selv om det var en den raskeste konklusjonen av en brannårsak jeg har hørt om, kan det bero på Macron sin effektivisering av offentlig sektor.
SCK
19.04.2019 kl 12:50 2296

Hva med Soros - den jævla sniken. Svimerker på hendene kanskje???
Korsfest han, det er ikke påske for ingenting!!!
(Dessuten, vi hos oss på HO feirer påske hele året, vi)
polemiker
19.04.2019 kl 13:11 2284

Er nok ganske åpenbart at denne raske "etterforskningen" skyldes andre hensyn enn å få frem sannheten. Media og eksperter kappes i å finne naturlige brannårsaker som folket kan tro på.

Nå hører det vel til sjeldenheten at moskeer brenner, men samme kveld som Notre Dame brant ble Al-Aqsa moskeen i Jerusalem påtent. Brannfolkene i Israel var litt mer effektive enn sine kollegaer i Paris og fikk slukket brannen raskt. Al-Aqsa er den 3. viktigste helligdommen for muslimene etter moskeene i Mekka og Medina. Den ble bygget på 600 tallet da muslimene inntok byen.
Slettet bruker
19.04.2019 kl 13:29 2263

Ble en mistenkelig tråd dette får'n si.
Noen minutter etter at jeg la inn kommentaren om at denne linken til Børst
avslørte en mann som kortsluttet en elektrisk krets, gikk plutselig hele
HO online i 'svart'. (umulig å logge inn for ca 1 time)
Hadde ikke sett at andre nettsteder hadde konkludert med samme teori inntil da.
Ser i dag at hele 'staben' er i sving med å skyggelegge denne alvorlige saken på sedvanlig vis.

Med tanke på til tider tvilsomme moderatorer, og at innlegg med letthet kan utestenges innsyn,
kunne det vært artig å høre om alle kan lese mine kommentarer over, kl 23:02 og 01:42).:

"Der har vi det.
Kan være at sikringene for området var manipulert på forhånd.
Denne karens oppgave var da å 'klemme' inn en metallklamp som
kortsluttet disse to ledningene... Uten at sikringen ryker
Går ikke lang tid da før det oppstår brann i denne kursens kabler.
(mao konklusjonen om overledning var korrekt :)"

Iallfall var det pokker så mistenkelig at hovedbrannen oppsto på akkurat dette
området hvor mannen drev og tjonet et par timer i forveien.
Slettet bruker
19.04.2019 kl 18:21 2218

Snakker litt videre med meg selv jeg,
...kan også nevne at på HO begynte det hele med at alle kommentarfelt ble
stengt for kommentar. Prøvde også å bytte mellom 2 nettlesere. Begge disse
skiftet da bakgrunnsfarge fra grå til litt sterk blå, men nå med ingen
adgang til HO i det hele tatt.
Først 1 time senere var tilgangen tilbake, og bakgrunnsfargen normal.
Er ikke hypersensitiv, men dette syntes jeg ærlig talt var spesielt.
polemiker
19.04.2019 kl 19:26 2204

Minner vel litt om en bug på nettsiden dette. For sikkerhetsskyld bør du kanskje laste ned Malwarebyte og scann PC'en din.
Gøril
19.04.2019 kl 19:47 2196

Kan lese 23 og 142. Har det vært stengt i formiddag også.
Jeg tror seriøst at dette har med at Notre-Dame saken ble veldig varm.
Den var/er i ferd med å revne.
Nå har det fremkommet at de muligens ble brukt DEW. Direct Energy Weapon.
Bl.a. fordi røyken hadde mistenkelig farge.

https://www.youtube.com/watch?v=unE5es7a-bc
NWO har satt inn tiltak mot sannhetsavdekkingen. Fake videoer osv.
Men demningen går så mye at de blir oversvømmet.
Redigert 19.04.2019 kl 19:52 Du må logge inn for å svare
Sotah
19.04.2019 kl 19:52 2190

Jeg har hørt at steinene i toppetasjen er flintstein. Så har det gnissa litt under oppussingen. Du leste det først her.
Gøril
19.04.2019 kl 19:53 2188

DEW var det som ble brukt.
Slettet bruker
19.04.2019 kl 20:23 2174

Hei folkens:))

Og...hehehe - Zoten kaver fælt nå - han var jo hellig overbevist at det var vedlikeholdsarbeiderne og uvørent bruk av sveiseapparat slik etterforskerne og myndighetene fastslo etter 5 minutter - nå er han like sikker på elektrisk kortslutning, seff - zånn går no dagan for brannslukkeren i bunkerzen - for tenk om, tenk om:))...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Sotah
19.04.2019 kl 20:26 2173

Jeg satt flere hundre mil unna i likhet med resten av forumet. Og er ikke i posisjon til å være skråsikker. Det likner ikke meg. Hvis det i det hele tatt var noen brann, da. Jeg prøver å få med hjorden på en skikkelig konspirasjon her. Det burde gå.
Slettet bruker
19.04.2019 kl 21:13 2156

I'm tilback again.
Kjekt at dere ga lyd fra dere, Polemiker og Gøril.
Takker
Slettet bruker
26.04.2019 kl 13:13 1978

Hvis det er så enkelt å fullsette fyr på ei sånn kjerke, så er det rart det ikke har skjedd tidligere.
Med tusen kirkevandaliseringer i året (Frankrike), så skulle man tro beredskapen burde være bedre.

http://www.newswars.com/fmr-notre-dame-chief-architect-ancient-oak-doesnt-burn-like-that/

Hva som utløste det blinket har jeg ingen anelse om.
Det kan være fake video, det kan være en liten tennsats - whatever.
Men oddsene for påsatt brann vs slurv eller kortslutning vil jeg anta er 99-1 eller mer, med tanke på omstendighetene rundt "trangen" til å ødelegge kjerker for tida.....og tilrettelegge for berikelse...
Redigert 26.04.2019 kl 13:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.04.2019 kl 13:42 1959

Det har vært et multiagenda motiv bak dette. Å forsøke å stanse opprøret fra de gule vestene, forsøke å stanse Brexit,
avlede oppklaringen av New Zealand terroren, forsøke å skape sympati for superrike osv.
Underveis i multiagenda utførelsen har sånt som å forsøke å spa skitt på Trump dukket opp osv.
Slettet bruker
26.04.2019 kl 14:16 1948

Jeg tror Notre Dame er cover-up av lyktestolpe-terroren i Kristiansund som igjen var en coverup av trafikkarbeidet i Oslofjordtunellen i fjor høst. De jævla svina.
Daniel_K
26.04.2019 kl 15:19 1926

hehe, bra med underholdning på forumet her må jeg si.
Slettet bruker
26.04.2019 kl 16:15 1911

Lyktestolpen som datt ned (som kanskje jabba hadde befatning med ?) var i Molde og ikke
Kristiansund. Og Torstein Hagen fikk vel med seg den ?
At Jabba også jobber som terrorpøbbel i Oslofjordtunnelen, Nordbytunnelen og andre steder, er også gammelt nytt.
Synd han ikke gikk med i takbrannen på Notre-Dame, sammen med noen andre kolleger her på HO.
Vi får passe på neste gang, å hive'rem på bålet.
Slettet bruker
26.04.2019 kl 20:51 1875

Lyktestolpen i Molde var bare en FFO for lyktestolpen i Kristiansund.

Slettet bruker
27.04.2019 kl 20:04 1830

Scientists begin hunt for evidence on cause of Notre Dame fire

https://www.theguardian.com/world/2019/apr/25/notre-dame-fire-scientists-begin-hunt-for-evidence-on-cause

Det ble blant annet argumentert på forumet at vedlikeholdsarbeidet ikke var årsken til brannen pga strenge safety rutiner men stilasfirmaet har inrømmet at arbeiderene brøt røykeforbudet på stedet.
" A spokesman for the family-owned Le Bras Frères said some workers for its scaffolding unit had informed police that they had “sometimes” smoked on the scaffolding, despite a smoking ban on the site."

Strenge regler betyr ikke at de alltid blir fulgt.

Den eksplosive brannen på Bradford Stadium i 1985, som drepte 56 personer, startet med en sigarett som falt ned mellom to planker. Utviklingen av brannen var ikke ulik, med røykgass eksplosjonen under tribunetaket.
Brannen var filmet direkte på tv. Her er videoen fra den brannen. Følg med klokka. Det gikk vanvittig kjapt.

https://www.youtube.com/watch?v=iIxN3ypB3rw



Redigert 27.04.2019 kl 20:11 Du må logge inn for å svare