Venture kapitalen gjør seg klar for Nikola

JosefK
NEL 19.04.2019 kl 13:17 7312


Ett av årets høydepunkt blir garantert å få fullfinansiert Nikola. Og allerede dukker det opp litt småtjafs rundt dette. Jo tidligere de får den biten i orden, dess bedre for oss Nelionærer.

https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Why-Elon-Musk-Is-Wrong-About-Hydrogen.html
Redigert 21.01.2021 kl 04:15 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
19.04.2019 kl 22:22 4106

Hvor mange oljeselskaper er det foreksempel i dag... mer enn bare et par stykker. Noen av disse kommer til å ta kloke valg i det grønne skiftet som vil komme raskere og raskere på oss...
dotcom
19.04.2019 kl 22:38 4050

Ja, jeg er helt enig. Mange av oljeselskapene vil også branche ut i "grønn energi".
Jo fortere de gjør det, jo raskere stiger markedet og et er bare positivt for NEL.
Dette kan ta lang tid, men med de riktige triggerene kan det også gå veldig fort. Det er nettopp det som gjør NEL spennende akkurat nå. ?
JosefK
20.04.2019 kl 05:39 3771


Å jøye meg som det engasjerer at jeg drar fram finansieringen til Nikola. Tror nesten jeg må ta meg tid til å gi enkelte en «baise-smekk» en dag.

Jeg nøyer meg med følgende fakta:

1. Nel er vertikalt integrert i Nikolas utrulling av stasjoner
2. Nel har gjennom sin investering egeninteresse av at Nikola får etablert sitt nettverk på tvers av USA og Canada.
3. Nikola gir sin europeiske bil et norsk navn og vil gjøre unna testingen her til lands. (Når de kunne valgt en pittoresk italiensk alpe-landsby (som ville vært mitt valg))

Sikkert fordi «teknologien ikke fungerer», «stasjonene er for store», «trump er president», «det kommer ett batteri om fem år som kanskje er 5x bedre enn i dag», «etc, etc, etc»

Det er så mye stråargumentasjon her at jeg blir svett i øynene. Takke meg til tigergutten som trenger å korrigeres av og til. Men som klarer å innhente uhorvelig mye interessant informasjon når man bare leser og bruker eget hode.

Nikola ? Nel

MrPutter
20.04.2019 kl 09:37 3437

Dette tiltredes. Er også møkklei useriøse baisere som det er alt for mange av her på HO.

Takk, JosefK og fortsatt god påske!

MrPutter
Breikjeften
20.04.2019 kl 13:18 3238

Enig med JosefK/MrPutter vedr."alle slags konspirasjoner som blir fremsatt" av" skruller" i alle "fasonger" på HO

Tigeren bidrar med "mye relevant" info, "brønnpisserne " bidrag med "kun med fjas"(Gunsken/Svensken/andre figurer)

God Påske.
Breikjeften
20.04.2019 kl 13:19 3234

Enig med JosefK/MrPutter vedr."alle slags konspirasjoner som blir fremsatt" av" skruller" i alle "fasonger" på HO

Tigeren bidrar med "mye relevant" info, "brønnpisserne " bidrag med "kun med fjas"(Gunsken/Svensken/andre figurer)

God Påske.
Furuen
20.04.2019 kl 13:20 3229

EU agrees first-ever CO2 targets for trucks, delivering a 30% cut in fuel burnt and kick-starting zero-emission vehicles

https://www.transportenvironment.org/press/eu-agrees-first-ever-co2-targets-trucks-delivering-30-cut-fuel-burnt-and-kick-starting-zero
Furuen
20.04.2019 kl 13:25 3209

Norne Securities
@nornesec
Bosch has supplied 50 engineers for around 2 years or 220,000 hours to integrate its drive train to the Nikola hydrogen truck presented earlier this week at the Nikola World Event in Arizona..
Framtia
24.04.2019 kl 22:37 2279

Gunnar4X er tilsynelatende borte foreløpig, men hvem vet hvilke nick de opererer under...!? De høres like ut og er sannsynligvis nettopp d...
Hadde vært greit med et forum, der identiteten ikke var tildekt...Anonymitet får tydeligvis frem syke behov i enkle og sannsynligvis godt voksne sjeler...
Z00L
25.04.2019 kl 07:10 2103

Åpenbart OT men støtter denne, mann for sine ord er det noe som het før (kvinnebeveglsen påpeker at det burde hete person for sine ord).

Når det gjelder finansiering av Nikola, er det åpenbart at dette vil komme på plass. Det er mange med store pengesummer som ønsker klimatiltak. Kan de samtidig tjene på det er incentivene åpenbare. Videre ser vi hvor raskt taxiselskaper som Uber og Lyft fikk tilgang på kapital, selv om bransjen opererer med syltynne marginer. Ikke bekymret for Nikola i det hele tatt.
Slettet bruker
25.04.2019 kl 07:56 2007

Helt klart mye psykiatri her inne.
Burde vært registrert med fullt navn bak nick og Bank-ID.

Satser på litt oppgang i dag.
Nå er vel en del av emiaksjene solgt.
En melding med litt tyngde hadde smakt!!
Men ting tar tid. Det har vi lært...:))
Nikko
25.04.2019 kl 09:29 1900

Lurer på hva planer "Robbie" har for dagen i dag...?
Z00L
25.04.2019 kl 09:39 1866

Vel, 2 ganger nå er det kjøpt større bolker. Store salgsordre henger en stund, før de sankes inn. Om dette betyr at robbie har gjort forarbeidet ferdig eller ikke vites ikke.
Nikko
25.04.2019 kl 10:43 1806

Uten meldinger, så blir det nok enten 10øre opp eller 10øre ned...

Akkurat nå ser det ut som om "Robbie" er slått av
Redigert 25.04.2019 kl 10:47 Du må logge inn for å svare
quest
25.04.2019 kl 12:19 1603

Nel ASA: Receives 4.5 MW electrolyzer purchase order for fossil free steel production

(Oslo, 25 April 2019) Nel Hydrogen Electrolyser, a subsidiary of Nel ASA (Nel, OSE:NEL), has received a purchase order for a 4.5 megawatt alkaline electrolyzer solution from Hybrit Development AB a joint venture owned by SSAB, LKAB and Vattenfall. The solution will be used for a pilot which aim is to create a fossil free steel production for the future.

“Being chosen to supply electrolyzers to the first phase of the HYBRIT project is a true honor. It's encouraging to see the partners behind HYBRIT leading the way in the effort to decarbonize the steel industry; one of the most CO2-intensive industries globally today. In this important benchmark project, the HYBRIT-partners are determined to change the reliance on coal and move to a renewable, fossil free future,” says Henning Langås, Sales Director Alkaline Electrolyzers.

The pilot plant for fossil free steel production will operate in Luleå, Sweden from 2021 – 2024, followed by a demonstration phase, with target of full-scale implementation by 2035. The parties have decided not to disclose the value of the contract for the pilot plant.

HYBRIT (Hydrogen Breakthrough Ironmaking Technology) is an initiative between SSAB, LKAB, and Vattenfall, with the aim to develop the world’s first fossil free ore-based steelmaking technology, where coal will be replaced by fossil-free hydrogen. The steel industry is currently one of the highest carbon emitting industries, accounting for up to 7% of global CO2-emissions. If successful, the HYBRIT project can lead to a reduction of Sweden’s CO2 emissions by 10% and will consume approximately 15 TWh of fossil-free electricity.