Tysk sjokkstudie:Elbiler har høyere CO2-utslipp enn diesel-biler

Slettet bruker
19.04.2019 kl 14:18 1727

Enda en løgn avslørt:

Ifølge en studie gjennomført av Tysklands ledende økonomiinstitutt er gevinstene med elbiler som Tesla mye mindre enn hva mange tror.

Å kjøre Tesla er verre for klimaet enn å kjøre diesel-bil. Det er konklusjonen til det tyske Ifo-instituttet, Tysklands ledende og mest anerkjente forskningsinstitutt.

Tar man høyde for CO2-utslippene knyttet til produksjon av batteriene og den tyske energimiksen, er utslippene fra elbiler «i beste fall litt høyere enn utslippene til en diesel-bil, og ellers mye høyere», heter det i konklusjonen.

Elbiler er dermed ikke en redning for klimaendringer, ifølge studiet.

Rapporten er medforfattet av professor Hans-Werner Sinn, tidligere sjef på Ifo, Tysklands mest kjente økonom og en av Europas fremste økonomieksperter.

Fysikkprofessor Christoph Buchal ved Universitetet i Köln og Hans-Dieter Karl, Ifos energiekspert er de to andre forfatterne.
Testet Tesla

De tre gjennomførte detaljerte utredninger med konkrete eksempler med
Telsa Model 3 og en moderne dieselbil, en Mercedes C220d.

https://www.nettavisen.no/okonomi/tysk-sjokkstudie-elbiler-har-hoyere-co2-utslipp-enn-diesel-biler/3423674397.html
Slettet bruker
19.04.2019 kl 14:22 1723

Sjokkstudie?

Hvem er sjokkert? Ikke jeg i alle fall.
Slettet bruker
19.04.2019 kl 15:32 1700

Halleluja!
God nyhet dette.
Jeg undres, hvilket "klima" er det som forringes med CO2? Hvem er det som "trues" av CO2? Det må være de de som hater mennesker, dyr og natur. De som ønsker å ødelegge Guds Jord.

Jeg ber til Gud at CO2nivået øker! Vi trenger MYE mer enn 400 ppm. Dyra trenger det (økt plantevekst). Plantene trenger det. Bløffen er avslørt.
Vi er våkne nå.
Redigert 19.04.2019 kl 15:33 Du må logge inn for å svare
polemiker
19.04.2019 kl 18:40 1669

He he, disse "forskerne" fikk vel godt betalt for denne rapporten tenker jeg. Har de sammenlignet med hva de tyske bilprodusentene sier de slipper ut eller hva de virkelig gjør? Uansett, selv i Tyskland hvor de lager strøm med køl og gass stemmer nok ikke dette.

Uansett om den er riktig eller ei, så er elbiler definitivt fremtiden. Om alle etterhvert kjører elbil er det kun opp til myndighetene selv å renske opp i dritten. Da er det deres ansvar å produsere utslippsfri strøm og ikke pålegge eller skattlegge bilistene for å gjøre dette.

Jeg har hatt Tesla siden de kom til landet og er fortsatt strålende fornøyd. Jeg kommer aldri til å kjøpe en fosilbil igjen.

Fosilbiler har nå svært avanserte motorer som nærmest er designet for å bryte sammen. Hundrevis av bevegelig deler som slites og må byttes. I stedet for å lage registerreim av stålkjede som før, bruker de nå gummireimer som bytte med gjenvne mellomrom, ryker den får du totalhavari. På dieselbiler må man vel kjøpe tilsetningsstoff til rensing i tillegg til drivstoff som stadig øker i pris.

Hele bilbransjen og spesielt de tyske bilprodusentene er i krise nå. Folk flest er drittlei av å bli svindlet av denne gjengen som fortsatt vil lage biler med fosilmotorer slik at de kan selge deg service, oljeskift og deler i åresvis fremover. Elbiler trenger service de også, men det er for det meste skift av vindusvisker og bremsedeler. Selv det er sjeldent, da meste av bremsingen tar regenereringen seg av.

Slettet bruker
19.04.2019 kl 18:47 1661

polemoker

"Jeg har hatt Tesla siden de kom til landet"

Og den kjøpte du fordi du var såååååååå miljøbevisst eller fordi den var så behagelig å kjøpe for lommeboken din i forhold til prisen på andre tilsvarende fosilbiler? (Et 100% ærlig svar forventes)
polemiker
19.04.2019 kl 19:01 1652

Miljø var definitivt ikke utslagsgivende, mer det jeg nevnte ovenfor med at jeg er lei av å bytte "blackbokser" og dritt som går i stykker. Kan vel ikke påstå at det var så behagelig for lommeboken...
Prelle
19.04.2019 kl 19:22 1646

Jeg har to biler.En el-bil og en diesel-bil.
El-bilen eier og kjører jeg kun fordi det gir meg ufortjente økonomiske fordeler.
De færreste kjøper el-bil pga miljøet,men jeg tror en del liker disse bilene når de
blir vant med dem.
Miljø er politisk korrekt og mange nikkere dytter det foran seg også når de kjører
el-biler,men vil de foretrekke el-biler når fordelene gradvis forsvinner?
Ikke jeg.
HawaH
20.04.2019 kl 10:17 1600

Sånn går det når myndighetene skal bestemme. Noen år siden skulle alle ha diesel, med Nøtteskrika fra Grenland som sjefanbefaler.
Nå er det elektrisk for alle penga, lurer bare på hvor lenge det varer.
Hver gang jeg møter en Tesla på veien tenker jeg: Snylter. For med piggdekk og 2,5 tonn vekt sliter den vel på veien den også. Men gratis skal det være.
Så de som tror de fleste kjøper elbil for å redde kloden er på ville veier.
Slettet bruker
20.04.2019 kl 11:58 1594

Jeg tenker på alt maset med lading, spesielt på vinteren, og hvor slitsomt det må være å hele tiden være obs på rekkevidde og ladepunkter på veien, men mest av alt byr det meg imot at det er så jævla PK.

Diesel er egentlig best, spesielt en overmotorisert tysk kvalitetsbil. De bruker lite og det er ordentlig skyv i dem. Fantastisk kombinasjon. Men jeg er jo fritenker og individualist. Hva passer da bedre enn en stor bensin V8 som bruker ett par liter på mila? Jeg synes faktisk det er verdt det som et statement og et føkk you til hele PK etablissementet.
Slettet bruker
20.04.2019 kl 19:32 1563

Jeg snur meg vekk i avsky hver gang jeg møter en Tesla....
polemiker
20.04.2019 kl 21:40 1540

Vel, vi elbil eiere synes det er flott at det fortsatt er fosilentusiaster som kan fylle opp statskassn med skattekroner og betale bompenger. Dere skal vite at uten dere ville ikke Norge fungere. Så på vegne av oss rare folk som tror på litt utvikling er vi evig takknemlige. Jeg håper at tysk propaganda og folks stahet fører til at folk vil kjøre VW, BMW og Mercedeser med STORE dielsemotorer fremdeles. Fortsett med å protestere mot myndigheter og miljøaktivister ved å fylle opp bilene med diesel og bensin.

Vi skal være overbærende med dere når vi ligger etter en morragretten dieselbil som lukter dritt. Vi skal unnskylde dere når det tar så jævla lang tid å komme opp i fart. Det koster å være antimiljøaktivist, så dere har vår fulle sympati. Folk som kjører elbil blir fremstilt som "snyltere", så da regner jeg med at dere takker nei til skattefradragene på selvangivelsene, ikke sant?
Slettet bruker
20.04.2019 kl 22:12 1532

Du ER jo en snylter. En hjernevasket snylter til og med. Kan ikke noe for at kvalmen melder seg når man møter en Tesla-fører som har ladet leketøyet sitt fra et dieselaggregat og vil ha fradrag fordi man kjører "rent".
Slettet bruker
20.04.2019 kl 22:16 1528

Bak på min bensinbil med 560 hk står det følgende: "Jeg bruker den bensinen du sparer"
Slettet bruker
20.04.2019 kl 22:49 1516

Bilfabrikantene vil strebe etter lavest mulig utslipp om det er gass, diesel eller bensin. Bare idioti og grønn galskap å tro at elbiler skal redde verden. De har et ibodd hat til alt som har med fossilt brennstoff å gjøre.
polemiker
20.04.2019 kl 22:51 1515

Vil takke deg for dette Papp, du gjøre en innsats vi elbileiere setter pris på. Du betaler ikke bare bompenger, men med en 300% skatt på drivstoff bidrar din 560 HK motor enormt til statskassen. Du gjør en god jobb, trå på gassen.

Det at vi med en liten P bak på lokket kjører skjorta av disse "muskel" bilene bør vi vel ikke nevne. Selv den siste "folke" bilen min overgår de fleste.
Redigert 20.04.2019 kl 22:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.04.2019 kl 23:08 1509

Og hvor lang tid bruker din panelovn med 4 hjul fra 0-100 og fra 0-200?
kokkohill
20.04.2019 kl 23:48 1498

SV dieselmiljøbil og etter det har den logiske tankegangen kollapset .

Miljøløgnene er blitt en religion ingen klarer å stoppe ,fundamentalistene og ekkokammerene i msm styrer hodeløse politikkere. Galskapen Vil aldri noen klare å stoppe...
Slettet bruker
21.04.2019 kl 00:30 1486

Lurer på hvor mange ampére som passerer under ræva på sjåføren når man gir full pinne på panelovnen;-) Den elektriske stolen blir vel å betrakte som et trippel A-batteri i forhold....

Kjenner veldig lite til prinsippet her men har hørt at batterispenningen ligger på rundt 400 volt? Vet heller ikke om det er enfase eller 3-fase motorer men hvis man i beste fall går ut fra det siste og si at motoren yter 300 kw så vil vel salige Ohms lov si at maks strøm ved fullt pådrag vil være (I=P/U/kvadratroten av 3) dvs. 300000/400/1,73 = 433 ampére.

Hovedsikringer i et vanlig hus er vel på 63 ampére...




Redigert 21.04.2019 kl 01:17 Du må logge inn for å svare
balder72
21.04.2019 kl 08:41 1459

Apropo Tesla eier. Det var en uheldig tesla eier som skulle bytte dekk selv. Han skulle løfte opp bilen med en garasjejekk men bommet på jekkpunktet. Det endte med at den gikk gjennom gulvet opp i batteriet. Og vips måtte vedkommende bytte batteri for egen regning til flere hundretusen kroner.
balder72
21.04.2019 kl 08:46 1458

Tesla eiere er egotripper. Tror du alenemor med tre barn har råd til å kjøpe teslabil til millionen. Det er en rikmannsbil.
Slettet bruker
21.04.2019 kl 08:51 1457

Det finnes da el-biler for "fattige" også.
Suppemølle
23.04.2019 kl 03:22 1406

Har sittet og lest og flirt på meg nesten magevondt:):) Pappsatan78 og Melvind går av med seier`n :)
Ser for meg den el-stolen med en del hundre ampere under, har dere sett ei sint katte som fræser og d gnistrer ut av øynene og reiser "bust" ha..ha..ha.. den likte jeg.
Skal ikke "messe" for mye til dere, men litt. El-biler joda, til sitt bruk. Har jeg f eks bodd en par mil utafor Oslo, Bergen eller Tr.heim så ok å bruke en vettug str elbil. For guds skyld styr unna hybrid. At dere lar dere lure av noe sånt. Bruk hue!! Alle skal tjene penger også bilfimaer. Om det har noen nytteeffekt det gir jo dem f... i, bare dem tjener penger. Dere må tenke: Fra "fødtsel og til død" på bilene.
Biler med forbrenningsmotor kan jo nesten alt gjenvinnes på en meget rimelig måte og svært lite forurensende. El-biler mye mye verre. Koster masse penger og ikke minst miljø. Jo, jeg sa miljø. Hvorfor? Her må en tenke mye mer på kjemi og fysikk! Mer trenger jeg ikke å si.
Hvorfor mitt kallenavn? Jo..ooooda, vindmøller skal jo rede hele "verden" nå! eller var det motsatt??
Suppemølle
23.04.2019 kl 03:27 1403

Pappsatan78
Glemte å spørre deg, likte den: Jeg bruker den bensinen du.... osv Er det noe ferdigtrykt for å feste på bilen??
Slettet bruker
23.04.2019 kl 07:11 1386

Bare å gå til et lokalt skiltfirma så skjærer de dette ut på 5 minutter i den fonten, fargen og størrelsen du ønsker. Koster like mye / lite som navn til ei postkasse.