Forstår ikke Gule Vester-demonstrasjonen lenger.

Slettet bruker
20.04.2019 kl 18:02 427


Er det egentlig politiet som driver maktdemonstrasjon, eller?
Gulvestene er rolige og synger og roper slagord. Noe som tydeligvis gjør le police dritforbannet.
Etter å holdt på med dette en stund slår nemlig politiet til med plagsomme
røykbomber og marsjer inn og plukker med seg den som sang høyest.
Deretter blir det stille en stund før det hele starter oppattatt.
Se selv. Ikke lett å bli klok på
https://www.youtube.com/watch?v=kt2xBnFWLp8
Slettet bruker
20.04.2019 kl 18:47 413

Eller er Soros med på å fyre oppunder....
polemiker
20.04.2019 kl 22:01 382

Ja, ikke helt lett å bli klok på Grauten,

På meg så virker det nå som at demostrantene består hovedsaklig av venstrevridde folk som ikke helt er fornøyd med det "sosialisten" Macron lovet dem før valget. Noen mener han slettes ikke er noen sosialdemokrat, men heller er en representant for eliten og som fremmer de rike. At han selv tilhører eliten er det ingen tvil om, men hans utgangspunkt fra sosialistpartiet skulle borge for en sosialistisk politikk.

Han deler definitivt sosialistenes ståsted når det gjelder globaliseringen og innvandring. Han er for et åpent EU og tvang overnfor EU landene til å ta i mot asylsvindlere og legaliserere ulovlige innvandrere. De Gule Vestene aksjon er nok litt mer enn skatteregime, men er nok også et uttrykk for frustrasjon over at Frankrike er i ferd med å gå til grunne.
Redigert 20.04.2019 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.04.2019 kl 22:08 379

Agent Change - slutt med falskspredningen. Vestene er en arrest Soros bevegelse blant mye annet.
Slettet bruker
20.04.2019 kl 22:11 375

Herregud
x96 utkledd er mye annet.
Slettet bruker
21.04.2019 kl 08:28 352

At de gule vestene stort sett er sosialister, mange av den mer ekstreme sorten, har jeg hevdet i månedsvis, mens hele forumet "forsvarte" dem da de trodde protestene handlet om innvandring.

Se blant annet denne topicen

https://forum.hegnar.no/thread/21404/view/356709

I helga protesterte de over at milliardærer gir penger til oppbyggingen av Notre Dame istedet for til fattige. Skal ikke rikfolk få lov å bruke pengene på hva de vil? Hva med milliardærer som støtter fotballklubber? Hva med Trond Mohn som har gitt millarder til lokalidrettslag og sykehus. Skal noen forlange at Mohn heller skal gi pengene til fattige i Afrika?
atnorhe
21.04.2019 kl 10:06 330

Når massene åpent demonstrerer for å få "de rike" sine penger, er det revolusjon i vente. Intet mindre. En annen sak er at selv om de ikke uttrykker misnøye med Islamsk innflytelse i sine bannere, betyr ikke det at de synes det er greit med alle muslimske terrorangrepene i allah's navn,Paris har vært utsatt for de siste årene.

Antall Franskmenn sin mening om det finner du ved å telle stemmene til Marine le pen ved valg.

Jeg ville ikke tolke det som en tolerant aksept for Islamske parallellsamfunn .
Slettet bruker
21.04.2019 kl 10:23 323

"Jeg ville ikke tolke det som en tolerant aksept for Islamske parallellsamfunn ."

Nå var ikke dette poenget mitt heller. Diskusjonen dreier seg om de gule vestene og deres sak.
Det er sikkert veldig mange som er veldig imot innvandring i Frankrike men det var altså ikke hovedbudskapet til de fleste demonstrantene. Jeg limte inn de 42 kravene deres på den topicen jeg linket til i forrige innlegg. Det var en slags folket mot eliten greie. Litt slik som den anti-kapitalistiske Occupy Wall Street demonstrasjonen eller chavistene i Venezuela.