Terror på Sri Lanka

Slettet bruker
21.04.2019 kl 08:37 1178

6 eksplosjoner, over 50 drept og 300 skadet i en rekke angrep mot kirker og hoteller.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/zGl8WK/lokale-medier-seks-eksplosjoner-paa-sri-lanka-minst-280-skadet

Explosions rock at least three churches and two hotels in Sri Lanka, police say

https://edition.cnn.com/2019/04/21/asia/sri-lanka-explosions/index.html
Redigert 21.04.2019 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.04.2019 kl 14:27 830

Dessverre får man ikke torturert de som står bak, så lenge de sprenger seg selv i lufta. Men tortur resten av livet er en fin og fair straff
Slettet bruker
21.04.2019 kl 17:32 892

Fordi jeg vet hva du mener og du vet ikke, blir det morsomt å pirke når du prøver å gjemme eller pakke den inn.
Slettet bruker
21.04.2019 kl 17:30 894

"Jeg tror du har vondt for å si det som det er med islam"

Hvorfor bryr du deg om hva jeg mener?
Slettet bruker
21.04.2019 kl 17:21 904

Og hva var feilen du obligatorisk henter frem fra Trump her, som selvfølgelig ikke går hus forbi.
Jeg vet du jabber hardt, men er du overarbeidet? Overivrig rata trump eller hva var failen som fanget din oppmerksomhet og som forumet blir opplyst om`?
Slettet bruker
21.04.2019 kl 17:16 906

Jeg tror du har vondt for å si det som det er med islam, uten å smette inn noe stygt om f eks katolikker som du stiller likt. Helst vil du bortforklare, om du så må vri tungen tipper jeg.
jabbadabbato
I dag kl 16:53 7
Muslimenes fremgangsmåte er av typen vi så i dag
Slettet bruker
21.04.2019 kl 16:53 914

Jeg tror du er lettere tilbakestående siden du får lov å gå rundt på forumet å kalle en fyr Sven. Noe som sannsynligvis er mot forumreglene om han heter det eller om du tror han heter det eller det er småsykt om han ikke heter det og du vet han ikke heter det. At du sammenligner brannen i Notre Dame med denne terroraksjonen bedrer ikke "saken" din. Jeg tror heller ikke at de fleste vandaliserte kirkene er vandalisert eller påtent av muslimer. Det er sekulære grupper, radikale feminister, satanister og mange andre. Katolikker er ikke spesielt populære for tiden pga deres middelalderske syn på kvinner, abort, homofili og mye annet, ikke ulikt islam. Muslimenes fremgangsmåte er av typen vi så i dag så derfor trakk jeg ut en bit fra en NRK artikkel som hintet til dette allerede i innlegg 2 i denne tråden.
Slettet bruker
21.04.2019 kl 16:15 922

Kirker,våre gudshus,blir ødelagt av branner,og bomber.
Er vel neppe forsikringssvindel det som skjer?
Hva tror du?
At det er tilfeldigheter?
Slettet bruker
21.04.2019 kl 14:37 957

https://ekstrabladet.dk/112/article7604503.ece
LIVE dekning her.
Slettet bruker
21.04.2019 kl 14:35 959

"Som vanlig må man ty til utenlandske media for å bli oppdatert. Bare slappe journalister i Norge."


Du kan jo lese innlegg 2 i denne topicen før du trekker tilbake den beskyldningen.
Redigert 21.04.2019 kl 14:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.04.2019 kl 14:32 960

It has emerged Sri Lanka's police chief warned of suicide bombers planning to hit "prominent churches" 10 days before today's attack.

Pujuth Jayasundara reportedly said: "A foreign intelligence agency has reported that the NTJ (National Thowheeth Jama'ath) is planning to carry out suicide attacks targeting prominent churches as well as the Indian high commission in Colombo".

The NTJ is a radical Muslim group in Sri Lanka that was linked last year to the destruction of Buddhist statues
https://www.thesun.co.uk/news/8907637/sri-lanka-colombo-easter-sunday-tourists-190-dead-bombs-toll-latest/

Som vanlig må man ty til utenlandske media for å bli oppdatert. Bare slappe journalister i Norge.
Slettet bruker
21.04.2019 kl 14:19 972

Just minutes after the government said the death toll had risen to 190, the police have said 207 people have been killed and 450 injured.

Slettet bruker
21.04.2019 kl 14:18 974

The president’s office has confirmed that Facebook, Instagram and other social media sites have been temporarily blocked in Sri Lanka, according to a state news portal, underlining that the blackout will continue as long as necessary for security forces to conclude their investigations into the attacks.

It said the decision was prompted by the spread of misinformation on those sites.
Slettet bruker
21.04.2019 kl 13:41 986

Trump liker å overdrive men her overgikk han seg selv.

Heartfelt condolences from the people of the United States to the people of Sri Lanka on the horrible terrorist attacks on churches and hotels that have killed at least 138 million people and badly injured 600 more. We stand ready to help!

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) April 21, 2019

(Slettet nå)
Slettet bruker
21.04.2019 kl 11:40 1022

Hva er motivet for terroren?

Dette sies det ikke noe om. I så fall blir det raskt klart at islam er en terrororganisasjon.
Slettet bruker
21.04.2019 kl 11:25 1038

50 millioner, og det hadde ikke venstresiden tenkt på før?
Hvorfor importere mer og mer og så ENDA MER islam, hvis forbud ikke er aktuelt?
Slettet bruker
21.04.2019 kl 11:21 1044

Jeg tror ikke forbud mot en religion som praktiseres av 50 millioner Europeere er spesielt lurt. Før forbudet så er det en liten brøkdel som vil drepe deg men den andelen vil nok stige dramatisk etter forbudet. Det er nærmest garantert at ingen av dem vil føle seg mindre muslimske etter et forbud.. Så nei, jeg mener ikke at et forbud er ensbetydende med å drepe men setter du igang en religion krig kan det lett eskalere den veien.
kokkohill
21.04.2019 kl 11:11 1054

På tide å forby fredens ideologi og sende disse til SA
Londonmannen
21.04.2019 kl 11:10 1055

Vel, det er da vitterlig en viss forskjell i å forby en religion som ikke aksepterer oss vestlige og det å angripe kirker i den hensikt å drepe flest mulig. Eller mener du at det å forby noe er ensbetydende med å drepe dem som utøver dem forbudte aktivitet? Jeg er blitt tatt i fartskontroll, men heldigvis har politiet spart mitt liv selv om jeg brøt et forbud.
atnorhe
21.04.2019 kl 11:03 1061

De første har så smått begynt..Det er ikke mye Islam i øst-europa.
Slettet bruker
21.04.2019 kl 10:57 1072

Du høres ikke spesielt mye bedre ut enn de du ønsker å forby.
Betonghue
21.04.2019 kl 10:51 1080

IHvilket vestlig land vil være det første til å FORBY Islam, hatets, hevnens og dødens ideologi ?
Londonmannen
21.04.2019 kl 10:32 1097

Når undersøkelsene etter brannen i Paris er ferdige vil det ikke overraske meg om det var muslimer blant arbeiderne som drev med restaureringen av ND. Jeg sier ikke at det var en muslimsk terrorhandling, men med tanke på terroren som de siste årene har rammet Paris og Frankrike, og med tanke på spenningene som finnes i det franske samfunnet, så vil jeg ikke bli overrasket om det var elementer fra der muslimske miljøet som står bak brannen.

Ikke glem at ND har stått i hundrevis av år og det har pågått restaureringsarbeider ved kirken i årtier, uten at noe slikt har skjedd. Og så skal det altså inntreffe midt i de kristnes viktigste høytid. Tilfeldig? Mulig. Men jeg er spent på hva etterforskningen viser. Den som lever får se.

Og så smeller det på Sri Lanka, hvor kristne nok en gang er mål. Synes å være en svært dårlig ide å blande folk fra hatets religion med vestlige kulturer. Dette vil bare bli verre og verre og ender trolig i et tragisk globalt blodbad. Man må ikke være rakettforsker for å se hva som skjer.

Svaret er ikke å angripe moskeer eller muslimer, men å stanse import av muslimer til den vestlige verden. Javel, de kriger seg imellom og det oppstår flyktningekriser. Vi skal selvfølgelig stille opp og hjelpe, men de må hjelpes der de bor eller i nærheten av der de bor og ikke tas inn i vestlige nasjoner. Vi gjør dem galt ettersom de ikke aksepterer oss vestlige og anser oss som urene. Må jo være nærmest en forbrytelse å bringe muslimer til en nasjon av hovedsakelig urene da de kunne fått bli værende i en kultur de kjenner og respekterer. Dette kanda ikke være så vanskelig å støtte.
atnorhe
21.04.2019 kl 10:19 1113

Helt enig, men at Islam er på fremmarsj igjen er noe vi etterhvert har vent oss til. At de Kristne har opp igjennom historien vært enda verre, er en stor trøst for svermere,og et godt argument for ikke være for fordømmende, eller som sosialistene sitt faste mantra: "vi fordømmer en hver voldshandling" Kan det sies bedre?
Slettet bruker
21.04.2019 kl 10:02 1127

Annet enn at det var en kirke involvert er jeg ikke istand til å se likheten til Notre Dame brannen.
Slettet bruker
21.04.2019 kl 09:54 1129

Jeg synes jabba kan benytte denne tråden til å si rett fra levra evt milten, sin mening om islam og mer av det til Norge.
Si det da jabba. Hva du mener. Si det. Ikke bare VG CNN NrK link.
Betonghue
21.04.2019 kl 09:53 1132

Et raskt søk viser at det befinner seg over 2 millioner muslimer på Sri Lanka, blant dem mange tamiler.
Islam viser nok sitt stygge ansikt igjen !!
Slettet bruker
21.04.2019 kl 09:53 1134

Først brant kirken i Paris,nå angripes kirker vha selvmordsbombere,men påsken feires av kristne.
Tilfeldig?
Nei,det er det ikke.
børst
21.04.2019 kl 09:44 1139

Dette er en trend. Det pågår en utryddelseskrig, i første rekke rettet mot kristne. Men egentlig alt som er vestlig.
Slettet bruker
21.04.2019 kl 08:54 1154

NRK melder om minst 129 drepte.

Nyhetsbyrået AFP melder at myndighetene på Sri Lanka skal ha blitt varslet om et mulig terrorangrep for 10 dager siden. Angrepet skulle rettes mot kirker i landet. Det ble pekt på at en radikal muslimsk grupperin kunne stå bak. Gruppen kaller seg NTJ (National Thowheeth Jama'ath).

https://www.nrk.no/urix/medier_-minst-129-drept-i-angrep-pa-kirker-og-hotell-pa-sri-lanka-1.14522694