50 fyllestasjoner årlig til 2030 i Sør Korea

MrPutter
NEL 22.04.2019 kl 15:00 1459

Men worldwide skal det settes opp <1400 fyllestasjoner melder nyhetsbyrået Yonhap

https://m-en.yna.co.kr/view/AEN20190422003000320?section=search

MrPutter
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.04.2019 kl 15:21 1394

Det er på linje med hva HyNet S.Korea jobber med. HyNet S.Korea er i første omgang basert på, subsidiert av, og sponset av giganten Korea Gas Corporation. De vil i likhet med Cadent organisere et nettverk basert på HyNets visjoner i Liverpool. Først og fremst med forestillingen om at kjøretøy med fremdrift fra fuelcells i utgangspunktet er miljøvennlig utifra et lokalt perspektiv. At de fremstiller hydrogen fra steamreforming av naturgass er undertonet...
https://hynet.co.uk/

edit: ref:
https://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20190311.OBI.20190311S93 11/03-2019 14:57:00: (NEL) Nel ASA: Awarded purchase order for two hydrogen fueling stations in South Korea
https://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20190222.OBI.20190222S38 22/02-2019 09:48:13: (NEL) Nel ASA: Received notice on bid winner for two hydrogen fueling stations in South Korea
"One station will feature on-site production of hydrogen from a natural gas reformer, where hydrogen will be produced and distributed via trailers to the other H2Station®."


Edit: Jeg overså og feilrefererte til denne meldingen tidligere, da jeg påsto at denne leveransen av 2 stasjoner var egentlig 1,5 siden det ville være lokal produksjon ved en.... Men senere la jeg merke til detaljen i siste setning: "One station will feature on-site production of hydrogen from a natural gas reformer, where hydrogen will be produced and distributed via trailers to the other H2Station®."
NEL skal altså kun levere stasjonsutstyr for fylling ved begge stasjonene. Ingen(!) onsite produksjon i regi av NEL, m.a.o
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.04.2019 kl 18:35 1176

Nikola kan kanskje hjelpe Korea i så måte. De har allerede en MOU pågående der de forventer å skape en industristandard for fyllestasjonskomponenter. Kanskje Hynet Korea klarer å finne noen anbud fra lokale produksjonsselskaper som utkonkurrerer NEL?
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Framtia
22.04.2019 kl 19:54 990

Igjen vil jeg påpeke at Nel er en teknologileverandør og påvirker vel i så måte lite hva kunden vil ha...Dessuten er det vel ingen forskjell om hydrogen blir produsert fra stram reformering/ kullkraft eller om elbilene batterier blir ladet med tilsvarende...Både FCEV'er og BEV'er vil uansett miljøregnskap, kunne ha en positiv effekt på miljøet lokalt...
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.04.2019 kl 20:00 954

Det har du forsåvidt rett i... Tanken med å diskutere denne problemstillingen her på hegnar under tickeren NEL, er vel hvorvidt denne franchisen vil gavne NEL eller deres aksjonærer?

Ellers heier vi på hydrogensamfunnet i samstemt kor
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare