Les herligheten Nel+Nikola=suksess
Utdrag fra trucks.com 22.april. Nikola Detaljer Ambisiøs Plan for Hydrogen og Service Network. Stasjonene vil kunne gi opptil 150 lastebiler og 200 personbiler per dag, sier Jon André Løkke, NELs administrerende direktør
Forutse en hydrogen fremtid, sa han stasjonene er utformet for å bli skalert opp for å håndtere fire ganger så mye og å produsere opptil 32 tonn hydrogen per dag. Stasjonsstørrelser vil variere, men de fleste vil være en standardstørrelse som kan gi opptil åtte tonn hydrogen per dag. De ville lagre og dispensere opptil 10 tonn
Les her: https://www.trucks.com/20
19/04/22/nikola-ambitious-plan-hydrogen-service-network/amp/?__twitter_impression=true
Forutse en hydrogen fremtid, sa han stasjonene er utformet for å bli skalert opp for å håndtere fire ganger så mye og å produsere opptil 32 tonn hydrogen per dag. Stasjonsstørrelser vil variere, men de fleste vil være en standardstørrelse som kan gi opptil åtte tonn hydrogen per dag. De ville lagre og dispensere opptil 10 tonn
Les her: https://www.trucks.com/20
19/04/22/nikola-ambitious-plan-hydrogen-service-network/amp/?__twitter_impression=true
Redigert 21.01.2021 kl 01:20
Du må logge inn for å svare
En stasjon enligt 150-200 lastbilar vill ta opp 10 fotbollsplaner.
Effektbehovet er 17,6 MW.
En stasjon på 32 tonn skulle sannolikt ta upp mellan 20-35 fotbollplaner og kräva 70 MW grid. Det nämns ingenting om en större stasjon under Nikola world.
Nikola planerar for 30% fornybar, inkludert solpaneler på tak og el fra grid.
De inkluderar atomkraft i fornybar (rettare sagt non carbon), andelen fra vind/vann/sol blir därför ca 20%.
Tidligere sa de 100 % fornybar fra solpaneler vid stasjon.
Solpaneler på tak, högt räknat 1000 st, kan ge 0,3 MW.
Nikola menar stasjonerna tar for stor yta i anspråk og må skaleras ned.
Nikola har gått fra 2 % batterilastbil i produktionsplanen till 20% på en månad.
Nikola presenterar 3-4 mindre fordon som alla drivs på batteri.
Hydrogen pro mener at NELs utstyr ikke klarar av fornybar, vilket stoppar iden med lokal solpark. Du må ha sikker tillförsel fra grid 17,6 MW 24h/dygn.
Allt tagit i beaktning, miljösvineri fra kolkraft, de oerhörda arealet fotbolsplaner som går åt, den ökande andelen leveranser av batterilastbil, og kravet på 17,6 MW grid tillgänglig gör att vi närmar oss en andel batterilastbilar där stasjonsnettet stoppas. Det er en smärtgräns som går nånstans, hvor vet vi ikke.
Effektbehovet er 17,6 MW.
En stasjon på 32 tonn skulle sannolikt ta upp mellan 20-35 fotbollplaner og kräva 70 MW grid. Det nämns ingenting om en större stasjon under Nikola world.
Nikola planerar for 30% fornybar, inkludert solpaneler på tak og el fra grid.
De inkluderar atomkraft i fornybar (rettare sagt non carbon), andelen fra vind/vann/sol blir därför ca 20%.
Tidligere sa de 100 % fornybar fra solpaneler vid stasjon.
Solpaneler på tak, högt räknat 1000 st, kan ge 0,3 MW.
Nikola menar stasjonerna tar for stor yta i anspråk og må skaleras ned.
Nikola har gått fra 2 % batterilastbil i produktionsplanen till 20% på en månad.
Nikola presenterar 3-4 mindre fordon som alla drivs på batteri.
Hydrogen pro mener at NELs utstyr ikke klarar av fornybar, vilket stoppar iden med lokal solpark. Du må ha sikker tillförsel fra grid 17,6 MW 24h/dygn.
Allt tagit i beaktning, miljösvineri fra kolkraft, de oerhörda arealet fotbolsplaner som går åt, den ökande andelen leveranser av batterilastbil, og kravet på 17,6 MW grid tillgänglig gör att vi närmar oss en andel batterilastbilar där stasjonsnettet stoppas. Det er en smärtgräns som går nånstans, hvor vet vi ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 01:20
Du må logge inn for å svare
oppvigår
22.04.2019 kl 23:22
4286
https://www.todaystrucking.com/nikola-wants-to-disrupt-your-truck-payments-by-including-fuel-costs/?
TTT:
Nikola’s first eight-ton station is to be in place by 2021, while the ramp-up to a target of more than 700 stations in the U.S. is to begin in 2022. Each station will cover a footprint similar to a truck stop covering a little more than seven acres, and also be able to fill mobile trailers for fueling at other locations.
TTT:
Nikola’s first eight-ton station is to be in place by 2021, while the ramp-up to a target of more than 700 stations in the U.S. is to begin in 2022. Each station will cover a footprint similar to a truck stop covering a little more than seven acres, and also be able to fill mobile trailers for fueling at other locations.
Redigert 21.01.2021 kl 01:20
Du må logge inn for å svare
oppvigår
22.04.2019 kl 23:41
4155
Du overdriver nok en del.
a little more than seven acres,
Skulle bli rundt 30000 m2 . En fotballbane blir vel 7000 m2. Da blir det 4-5 fotballbaner, og ikke 20-35. Blir en vesentlig forskjell da.
a little more than seven acres,
Skulle bli rundt 30000 m2 . En fotballbane blir vel 7000 m2. Da blir det 4-5 fotballbaner, og ikke 20-35. Blir en vesentlig forskjell da.
Redigert 21.01.2021 kl 01:20
Du må logge inn for å svare
oppvigår
22.04.2019 kl 23:46
4119
Det internasjonale målet er 68x105 meter, altså 7140 m²
Redigert 21.01.2021 kl 01:20
Du må logge inn for å svare
Ja en ac er 4000 m2. Fotbollsplan 7000 m2. Så 3-4 fotbollsplaner blir det. På 8-ton station. Blir väl upp till 16 planer på 32ton station där jag skrev 30.
Men troligen mindre, kanske 10 st
Men troligen mindre, kanske 10 st
Redigert 21.01.2021 kl 01:20
Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
22.04.2019 kl 23:57
4054
oppvigår skrev Det internasjonale målet er 68x105 meter, altså 7140 m²
Etter som jeg er opplyst er det oppfunnet effektive kraftlinjer og overføringssystem av elektrisitet slik at ikke all infrastruktur må ligge samlet i vegkanten rett ved siden av stasjonen....
Redigert 21.01.2021 kl 01:20
Du må logge inn for å svare
kjetilsen
23.04.2019 kl 00:18
3968
I California har de så stor solenergi produksjon, at de må betale nabostatene for å ta imot toppene!!! ? Samme med vind i Danmark. Vi må heller ikke glemme vind og vann i USA?
Redigert 21.01.2021 kl 01:20
Du må logge inn for å svare
Spectacular! This will be exponential .... Here we have the future insured !!!!
Redigert 21.01.2021 kl 01:20
Du må logge inn for å svare
Denne lånte jeg fra herlige Carlsberger på Shareville. Han vet alt om Nel og har en enorm kunnskap om det globale H2 markedet: NEL ble utvilsomt dratt frem som "Messias" under Nikola eventet og for meg fremsto det som at Nikola er helt avhenging av en aktør som NEL for å lykkes. En aktør som kan stille med kompetanse, track record og sitter på både elektrolysører OG fyllestasjons-teknologi. Det er Nel.
Redigert 21.01.2021 kl 01:20
Du må logge inn for å svare
Derfor vinner Nel verden: Les om hvorfor Nel har verdens beste og verdens mest effektive elektrolysører: https://www.shareville.no/aksjer/nel/kommentarer
Redigert 21.01.2021 kl 01:20
Du må logge inn for å svare
Manor
23.04.2019 kl 21:17
2868
Oioi! For et forsprang! Om hydrogen lykkes, lykkes NEL. Det er helt sikkert ut fra disse dataene :-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:20
Du må logge inn for å svare
Sjekk diagrammet og legg spesielt merke til Efficiency % og Electrical Consumption for NEL sin "største" elektrolysør A-485.
INGEN ER I NÆRHETEN! :)
INGEN ER I NÆRHETEN! :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:20
Du må logge inn for å svare
Breikjeften
23.04.2019 kl 21:19
2845
"Kanon", selger du deg ned ved EVENTUELL "MAI DIPP"?
Redigert 21.01.2021 kl 01:20
Du må logge inn for å svare
Starkt av nel. Dessvärre er det ikke nog att ge hydrogen ett genombrott, det er fortsatt för dyrt.
Best i klassen muligens, men ikke god nog för att klara sig utanför skolan mot billigare drivmedel.
Noterar också att proton har lavest effektivitet av alla, bara 60%. Varför skulle nel köpa det skräp-bolaget?
Best i klassen muligens, men ikke god nog för att klara sig utanför skolan mot billigare drivmedel.
Noterar också att proton har lavest effektivitet av alla, bara 60%. Varför skulle nel köpa det skräp-bolaget?
Redigert 21.01.2021 kl 01:20
Du må logge inn for å svare
Breikjeften skrev "Kanon", selger du deg ned ved EVENTUELL "MAI DIPP"?
Breikjeften. Jeg tror oppsiden nå er mye større enn nedsiden. Sitter på over kr 3.150 mill i Nel aksjer og skal nyde reisen oppover. Jeg laster opp på dipper. Vi får alltid korreksjoner. Men først en dag med Nel opp over +20% på noen timer, takk.
Redigert 21.01.2021 kl 01:20
Du må logge inn for å svare
kjetilsen
23.04.2019 kl 21:46
2700
Har en følelse av at vi får en dipp i mai 2022 fra 26 til 24, kan være smart å vekte seg ned da? Men oppkjøpsryktene flommer! Så risikoen for å gå glipp av ytterligere 40-45% er megastor??
Redigert 21.01.2021 kl 01:20
Du må logge inn for å svare
Sann
23.04.2019 kl 22:19
2588
XYZ, nå må du komme Kina til unnsetning før hele landet blir ruinert av feilinvesteringer. Kan du kontakte myndighetene der? Les hva som skrives i media idag:
FREMTIDENS KJØRETØY Kina vil sette i gang med å utvikle landets hydrogen- og brenselcellebil-industri. Det sa en statsansatt tirsdag, ifølge Reuters.
– Brenselcellekjøretøy som bruker hydrogen og rene elektriske kjøretøy med litium-batterier er viktige tekniske retninger for nye kjøretøy, sa Huang Libin, talsperson for industri- og IT-departementet i Kina.
Han sa at rene elbiler passer bedre for kortdistansekjøring i byer, mens hydrogenbiler er bedre egnet for lengre distanser og kommersielle kjøretøy.
– Vi tror at hydrogenbiler og helektriske vil eksistere sammen og utfylle hverandre, uttalte Libin.
FREMTIDENS KJØRETØY Kina vil sette i gang med å utvikle landets hydrogen- og brenselcellebil-industri. Det sa en statsansatt tirsdag, ifølge Reuters.
– Brenselcellekjøretøy som bruker hydrogen og rene elektriske kjøretøy med litium-batterier er viktige tekniske retninger for nye kjøretøy, sa Huang Libin, talsperson for industri- og IT-departementet i Kina.
Han sa at rene elbiler passer bedre for kortdistansekjøring i byer, mens hydrogenbiler er bedre egnet for lengre distanser og kommersielle kjøretøy.
– Vi tror at hydrogenbiler og helektriske vil eksistere sammen og utfylle hverandre, uttalte Libin.
Redigert 21.01.2021 kl 01:20
Du må logge inn for å svare
Ja det blir stort både el og hydrogen. Just nu leder batteri, hydrogen måste ta flera kliv inom kostnad framförallt. Men också tillgänglighet och närvaro. Få ut de där bilarna och stationer nån gång!
Redigert 21.01.2021 kl 01:20
Du må logge inn for å svare
Z00L
24.04.2019 kl 03:40
2135
Mulig digresjon, men jeg kjenner ingen som spenner for en Tesla til campingkjerra si, da må det hydrogen til. Klart det vil være både el-biler og H2, helt enig. Men det er dette med høna og egget, som Løkke og Nel har løsningen på.
Redigert 21.01.2021 kl 01:20
Du må logge inn for å svare