The perfect storm

Lykkeknotten
REC 23.04.2019 kl 11:16 1272

Slik jeg ser det er det tre ting som kan medføre store positive endringer for aksjen nå. Hver og en av disse kan mer enn doble kursen. Skulle de komme samtidig eller tett på hverandre er det duket for the perfect storm.

1. Handelsavtale. Det er debatert mye om når og hva denne avtalen vil innebære. At avtalen kommer anser jeg som 95% sansynelig. Men at avtalen blir så god som REC trenger, slik at man kan selge med gode vilkår til Kina, er kanskje bare 50%.

2. Leveranseavtale til batteriprodusent. REC har holdt kortene tett til brystet om samarbeid og leveranser til denne kundegruppen så vi vet lite om hva og når dette kan skje.

3. Shortindekkning av OSE sin kanskje mest shorta aksje starter. Dette vil trigges av de to punktene over, men kan også komme basert på økende global etterspørsel. Energy Watch Group sin ferske rapport sier klart hvor vi er på vei. http://energywatchgroup.org/wp-content/uploads/EWG_LUT_100RE_All_Sectors_Global_Report_2019.pdf

Det er selfølgelig en rekke skjær i sjøen for REC. Det er stor risko og derfor står vi på 0,72 i dag. Jeg regner med at det er et par nick som er mer enn villig til å fylle på med info om dette. Men det som er poenget mitt med innlegget er at vi KAN stå foran årets opptur på OSE dersom hendelsene vi forventer slå inn samtidig.
Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
23.04.2019 kl 11:24 1247

Pkt 3 slår garantert inn automatisk hvis pkt. 1 og 2 kommer samtidig. Vil nok også komme på både pkt. 1 og 2 isolert sett da dette blir sårt gode nyheter for en aksje som har vært i skyggenes dal og enda lenger ned enn det over laaaaaang tid. Leste akkurat på en anne tråd mht. hva forskerne tror mht. grønn energi, og ikke overraskende var SOLENERGI høyest rangert. Det rart hva som skjer når optimismen brer seg og solen også begynner skinne på REC igjen. Dette vil nok gjøre noe med aksjekursen og få den ut av hengemyra for en tid slik at REC kan ta grep og tjene penger igjen....
Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.04.2019 kl 20:16 1013

Ja det blæser op ... Og Shorterne er begyndt at dække deres positioner
Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
BIF78
23.04.2019 kl 20:22 991

Trenden er godt opadgående. Bunden bliver højere og højere for hver tilbagefald - en aftale med 0 pct. told og vi tager total af til skyerne med REC
Redigert 21.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare