Strongpoint nr. 3-19 Klar for vekst . Tidenes Q ?

Nå gir vi gass
STRONG 23.04.2019 kl 19:26 50106

Utbyttedato 29 april. Kjøp nå gir rente/utbytte større enn de fleste aksjer?
Neste Q gir i tillegg tidenes resultat & aksjeprising?

( Redigert 29 april: Tidenes resultat ble et faktum ! Aksjeprisingen deretter kommer selvfølgelig. )

https://www.strongpoint.com/no/

Q 1 2019
http://coxit.net/strongpoint/Webcast/index.html

Forrige lenke :
https://forum.hegnar.no/thread/21813/view
Redigert 21.01.2021 kl 09:37 Du må logge inn for å svare
larserne
03.05.2019 kl 11:01 3509

Tror det kan bli superbillige aksjer her iløpet av dagen? Nå underbyr selgerne hverandre voldsomt.. Tror alle får når dem starter dumpingen?????
Slettet bruker
03.05.2019 kl 12:09 3455

...noen vil synes det er dumt at jeg skriver om slike store nedsalg, men jeg vil være åpen og ærlig. Synes det er dumt om noen kjøper oppover, når det sitter en megler med altfor mange aksjer og bare venter på neste runde å pøse ut. Som sagt: jeg tror samtlige av de aksjene går raskt. Å kjøpe på 9-tallet nå er helt fair tenker jeg, men å kjøpe opp mot 11? Det kan også være greit, men ikke i et kort perspektiv. Egentlig BURDE vi nå være på 12-13 tallet. Pinnadø!
tunktee
03.05.2019 kl 12:14 3447

Vi driver knallbra og Jacob HAR fått det til! Ingen kan forutse når noen bestemmer seg for å lempe ut aksjer; noe som alltid har skadet kursen i Strongpoint.
Var vel på sensommeren i fjor at også en her var med på litt dumping, tror jeg kjøpte 30k av Stifinners aksje på 9,30 eller deromkring.

Et tips til de som er ute etter en bunnsolid yield aksje, er Norwegian Property (NPRO).
Selskapet er lavt priset sammenlignet med direkte investering i eiendom og de har lav gjeld etter bransjen.
Kursen er derimot enda seigere enn Strongpoint sin, og det kan ta lang tid før man ser den store kursgevinsten. Men omsetningen i aksjen er høyere.
Direkteavkastning ca 2,5%. Nye knalltall i dag.
(Jeg hadde 50k aksjer fra før og kjøper mer.)
Pelegrini
03.05.2019 kl 12:46 3421

Jeg har fulgt Strongpoint, en tid, uten å kjøpe aksjer her. Dere er aktiv på forumet og er strukturert med en tråd. Jeg tillater meg å stille noen spørsmål til dere som er inne i STRONG og vært med opp og ned en tid. Samtidig ser jeg at det er liten omsetning så det er små muligheter for trading.
Slik jeg forstår er Strongpoint aktiv i Europa med salgsorganisasjon i flere land. Mange investorer anser kanskje at cash er på vei ut og det er mer og mer elektronisk betaling som er økende.
Er det kun omsetningen som avgjørende for den svake interesse for aksjen?
I en andre deler av verden er fremdeles cash mer aktuelt, som for eksempel Sør-Amerika der cash fremdeles er dominerende, med omfattende opplegg for sikker og væpnet transport.
Har Strongpoint i dag planer om markedsføring av CashGuard i Sør-Amerika, der dette i høyeste grad er aktuelt siden det brukes mye dyr verdi transport og det alltid vil brukes mye kontanter?
Jeg har fått med meg at selskapet har flere produkter som er fremtids rettet med hensyn til elektronisk betaling, så spørsmålene er først og fremst vedrørende CashGuard.
Siden det er mange seriøse aktører på tråden, håper jeg på svar og andre opplysninger som kan være av interesse.
Slettet bruker
03.05.2019 kl 12:53 3410

Pelegrini: selvsagt og velkommen inn på tråden. Spør i vei. Her sitter det Strong-nerds fra A til Å. Vi har også flere av oss lurt på Sør-Amerika, men svaret er at vi er inne i nok markeder allerede. Og, det er jeg enige i. Men, mente også å høre at de tenkte ha en "lyttestasjon" i Syd-Amerika? Arrester meg gjerne om jeg husker galt? Se til Spania, hvor vi nå har CG suksess. Hvor stor tror du kontantandelen er der nede? Slå det opp, for du vil neppe tro på meg. Hehe. Kontantandelen i Europa som helhet. Bare muligheter, selv for gammeldags cash.
Strong må bli aksjen for de få en stykke tid til. Kan ligne på VC eller snarere PE dette, ikke et børsnotert selskap... Vurderer du å kjøpe, så kan du forsøke på 9-tallet og ganske sikkert få aksjer, men plutselig er noen nye store på vei inn?.. Jeg tror faktisk det, for de siste talla var knallgode og slikt legges merke til. Mye skjer i kulissene om dagen.
Redigert 03.05.2019 kl 13:00 Du må logge inn for å svare
larserne
03.05.2019 kl 13:17 3385

Da greide jeg ikke å holde meg og måtte bare plukke de 8k på 10 kr... Lurt, neppe?
Just_Nilsen
03.05.2019 kl 13:27 3383

Fint du følger med, Pelegrino. Cash er ikke inn i Norden, men Cash kommer til å forbli i overskuelig fremtid også her, ref sentralbanken. En økonomi trenger kontanter.

I verden forøvrig er cash king. Så har du fått med deg at SP er totalleverandør av løsninger for retail. I Norge er det først og fremst Norgesgruppen som har skjønt det. Jeg venter bare på at flere kjeder der i utlandet som Alimerka i Spania skal rulle ut totalløsningen. C&C kan være mangt. I SP sammenheng betyr det hele kjeden fra effektiv plukking til utlevering med aldersgjenkjenning. Så langt jeg vet ligger SP der helt i front teknologisk og kommer med nye løsninger tilpasset markedet. Som de forenklete CG'ene du kan lese om i Q1 rapporten. Billigere utgaver som kan selges til enkeltbutikker som ikke har råd til den fulle løsningen. Når det gjelder markedene i søramerika vil jeg tro at SQS teknologien vil kunne ha et kjempepotensiale. Penger stjålet er penger farget og ubrukelige. Sånt lærer man fort.

Papiret som sådant lider av for få aksjer og liten omsetning. Når en av de større aksjonærene bestemmer seg for å gå ut og ikke skjønner hvordan gjøre det på en best mulig måte både for han selv og SP så blir kursen liggende. Typisk er at en litt god nyhet sender aksjen ned. Dette er som du sier ikke noen tradingaskje, STRONG er for de som vil ha forenting på investeringen og god jkan vente med å selge..
Just_Nilsen
03.05.2019 kl 13:29 3385

Tidshorisont larserne! Tipper det gir minst 6% dirketeavkastning neste år. Kurs? Den tør ikke jeg tippe. Når den ene er ferdig dukker det en ny opp? Tror neppe det, men... Kursen gjenspeiler ikke verdiene i selskapet er nå min mening.
Redigert 03.05.2019 kl 13:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.05.2019 kl 13:33 3386

larserne da, la nå gauken få komme ned. Bare en liten pause, før nytt skyv. Hvilken retning? Kan fort bli opp. Noen som ønsker mange Strongaksjer kan nå få de uten så mye strev som det ellers ville vært i en low float aksje. Vi får se. Positivt med litt kjøpere her nede på 9-tallet.
Har selv "syndet" tidligere og kjøpt på høyt 10-tallet så... Hehe.
larserne
03.05.2019 kl 13:36 5305

Just, enig med deg... Har vært med lenge (i min verden), men ikke særlig aktiv her på forumet.. Begynner etterhvert å få et kanskje for høyt antall aksjer (i min verden).. Tror på positive overraskelser i nær fremtid?:-)
Grantchester
03.05.2019 kl 14:27 5450

Takk for spørsmål, Pelegrini. Jeg skulle ønsket selskapet utviklet seg litt mer i bredden (flere markeder når man har slike off-the-shelf kvalitetsprodukter som CG og SQS). Det er selvfølgelig viktig å fokusere på de historisk viktigste markedene men det er for lite ambisiøst. Det snakkes mye om Spania, men den nye CEOen kom til dekket bord der. Å ha for få markeder er også en svakhet når for eks et av de svikter stort. Det var store forventninger til Russland og salget der har stoppet opp. Spania kan også svikte. Det nylig holdte valget har sørget for en fremtidig sosialistisk regjering med potensielt en radikalvenstre koalisjonspartner. Det lover ikke bra. SQS-konkurrenten Spinnaker har bevist at det går an å åpne nye markeder i Latin Amerika (Chile). Spanskkunnskaper er det nok av i selskapet så det bør være naturlig å prøve å entre de sør-amerikanske markedene.
Nå gir vi gass
03.05.2019 kl 15:07 5404

Kontanthåndering ser ihvertfall ikke til å reduseres, for de selskapene som arbeider med dette.

Loomis B viser en sterk utvikling innenfor en stigende trendkanal på mellomlang sikt. Dette signaliserer økende optimisme blant investorene og indikerer videre kursoppgang. Aksjen ga kjøpssignal fra en omvendt-hode-og-skuldre-formasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 306 kroner. Videre oppgang til 370 kroner eller mer er signalisert. Aksjen har brutt opp gjennom motstanden ved cirka 344 kroner og videre oppgang er dermed signalisert. Det kortsiktige momentumet i aksjen er sterkt positivt, med RSI over 70. Det indikerer økende optimisme hos investorene og videre kursoppgang for Loomis B. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
tunktee
03.05.2019 kl 15:16 5386

Nå må dere grabbe til dere noen aksje!
Gjør som Trump, grab’em by the pussy, så hopper de!
Just_Nilsen
03.05.2019 kl 15:23 5381

Sånn går no daqan,) og ingen skjult på 10,20.
Redigert 03.05.2019 kl 15:25 Du må logge inn for å svare
tunktee
03.05.2019 kl 15:26 5371

Ja sånn går de, med 4% spread....
En var nå sporty og tok litt :)
tunktee
03.05.2019 kl 15:30 5371

Jeg fikk konge parkeringsbot i går. 5 kilometer fra Bergen sentrum, klokken åtte om kvelden oppi i en Fjellside med nesten ingen hus.
Var sikkert plass til 50 biler der, men jeg parkerte da tydeligvis i nærheten av et kryss og får gleden av å betale 900....
Hmm grompf
sulzrox
03.05.2019 kl 15:32 5366

Så neste gang tar du el-sykkelen :)

Ikkje noe er så surt som parkeringsbøter
Redigert 03.05.2019 kl 15:33 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
03.05.2019 kl 15:36 5361

Takker for den tuntee, man må leke seg litt, Surt med boten. I Oslo er det nå bilnummer som teller der i automater. Batalt avgift, men skrev en DR isteden for EK. Billig bot, men sure 350. Protest førte ikke frem! Er det rart parkeringsvakter er ansett som lavest på rangstigen i arbeidslivet?

E: og et kjøp av 13 aksjer til 10.45 lokket flere der under kurs en på vår anonyme selger som vi trolig alle vet hvem står bak?
Redigert 03.05.2019 kl 15:45 Du må logge inn for å svare
Pelegrini
03.05.2019 kl 15:57 5342

Takk for mange svar.
Jeg har slått opp det som gjelder Chile Argentina og Uruguay hvor følgende opplysninger fra studier viser kontant andelen i de forskjellige land
Ifølge en studie fra Banco Central, publisert i juni 2018, er "kontanter fortsatt det viktigste betalingsmidlet" i Chile
Dette fremgår av den økende balansen mellom sedler og mynter i omløp, som har gått fra 2,4% av BNP i midten av forrige tiår til 3,5% av BNP i september 2017.
En økonomisk undersøkelse i 2017 av husholdningenes økonomi som ble utført av BC og publisert i 2018, viser at kontanter fortsatt er den mest brukte betalingsmåten av husholdninger.
I 2000 var imidlertid transaksjoner forskjellig der debetkortene ble brukt mindre enn 1%, og i juni 2017 nådde deres deltakelse på 35%.
Til tross for dette indikerer studien fra BC, at etterspørselen fortsetter å vokse, på grunn av bruk av lav-verdige transaksjoner og personlig bruk. I virkeligheten har verdien av omløpsmidler økt raskere enn BNP-vekstraten siden 2008, slik at bestanden av sedler og mynter i omløp har gått fra 2,4% av BNP før 2008 til tall på rundt 3,5% de siste årene.
I Argentina brukes dobbelt så mye kontanter som i Chile
I Argentina er kontanter tilgjengelig for å foreta betalinger kontanter på 40%, mens de andre 60% er i innskudd i bankkonto og sparekontoer.
I Uruguay representerer kontanter 26%, mens de resterende 74% er innskudd i lønnskontoer og sparekontoer.
I Chile er andelen 22% kontant og 78% i bruks og sparekontoer.
I Argentina gjelder følgende for penge transport selskapene
Innsamlingsselskapene - mellom hvilke Rapipago og Pago Fácil - per måned samler inn rundt $90 000 millioner i betalinger og må deponere det i en bank for deretter foreta tilsvarende overføringer til de 4.000 selskapene de jobber med. Bankene krever et gebyr på mellom 0,5% og 1% på tidspunktet for å motta innskudd. Denne prosentandelen kan vokse til 1,5% dersom inflasjonen styrker flere sedler i omløp. Tjenestesamlingsselskapene mottar en 1% provisjon fra sine kunder for å samle betalingen av sedlene og foreta overføringene.
Det er nesten samme prosentandel som bankene tar betalt for innskudd. Derfor indikerer bankene at de vurderer hvordan man overfører denne kostnaden til forbrukere som betaler kontant, hvis servicefirmaene - blant annet lys, gass, kabel, forhåndsbetalt medisin og internett - ikke vil absorbere det.
Dette vil påvirke en stor del av de 15 millioner brukerne, da alle transaksjoner som utføres, utføres kun 10% med debit.

Det viktigste argumentet for Cash Guard er vel sikrere og billigere transport.
tunktee
03.05.2019 kl 16:14 5311

Takk for info Pelegrini,

Kan bidra med å fortelle at jeg var to måneder i Chile i vinter. De har andre vaner enn oss og bruker biipp-tingen på kortet over alt. Fikk aldri sjekket hvilken grense de har på biipingen, men fikk inntrykk av at alle brukte det i barer og på supermarkedet.
For øvrig er landet høyt utvikling på de fleste områder, også teknologi. Så de ville nok i utgangspunktet vært åpen og investeringsvillig i våre produkter.
Det eneste jeg så av relaterte produkter var store skap på Metrostasjoner, alla Strongpoint sine Click&Collect, men da ikke for matvarer men andre ting kjøpt online. Flere enorme supermarkeder hadde mye verdiprodukter (F.eks Gillette) stående i hyller langt fra kassene, så Vensafe tror jeg ville kommet til nytte.
bernes
03.05.2019 kl 16:25 5298

Jeg er skeptisk til å engasjere seg i Sør Amerika, kanskje bortsett fra Chile.
SP har mer enn nok med der de er nå.
USA og Canada foran Sør Amerika.
Cash Guard er butikkløsninger men's SQS er transportløsninger.
Redigert 03.05.2019 kl 17:34 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
03.05.2019 kl 17:33 5240

Ikke så galt denne uka. Greit at kursen gikk ned, men positivt nok gikk det et brukbart volum til STRONG å være. Kan nesten se ut som om Q1-resultatet har trigget noe mer interesse for aksjen. Legger ut realitetene for ukens 4 handelsdager:


Ukes-statistikk, uke 18

Ukens sluttkurs: 10,40
Tot.omsatt volum: 264 667
Tot.verdi: 2 699 972
Ukes-snitt pr.aksje: 10,20
Tot.antall handler: 166
Ukens laveste: 9,86
Ukens høyeste 11,00

Redigert 03.05.2019 kl 17:34 Du må logge inn for å svare
JosMag
06.05.2019 kl 07:08 4812

Den nye strategien til SP er jo nå å konsentrere seg om hjemmemarkedet + Spania. Overalt ellers så er det partnere som gjelder.
HitIT
06.05.2019 kl 09:30 4755

akk og ve, snart utbyttekroner på konto heldigvis.
bernes
06.05.2019 kl 09:34 4754

Ja, ta utbytte til fredag og vente på Q2...
LeifH
06.05.2019 kl 10:01 4712

Trur nok de som er optimistiske skal ut så fort kursen eventuelt går litt opp, som Collin.. en skikkelig luring. :D så er litt første man ut døren føles det som.
Krosta
06.05.2019 kl 10:57 4674

Det er ofte slik at de som snakker mest og best, også er de "lureste" (med tanke på å vri og vrenge på sannheten). Når det gjelder å skrive mest, og for all del best så kommer selvsagt Collin langt opp på listen her inne på Strongpoint-tråden.

Men i den grad det er mulig å stole på noen man aldri har møtt på et anonymt forum så har i hvert fall Collin min fulle tiltro på at han er ærlig i sine skriverier om sin langsiktige tro og manglende planer om å selge aksjen med det første. Collin virker for meg som en knakende god fyr, både som deltager i aksjemarkedet og i livet ellers. Så den kommentaren din LeifH syns jeg ærlig talt du kunne spart deg for.
Redigert 06.05.2019 kl 10:58 Du må logge inn for å svare
tunktee
06.05.2019 kl 11:40 4641

Enig ?
larserne
06.05.2019 kl 12:40 4591

Haha, her begynner det... Denne gangen uten meg... Alle bør vel skjønne at de aller fleste tenker først på seg selv før dem evnt. tenker på andre anonyme på et forum.. Når det er sagt, så synes også jeg Collin sine innlegg virker troverdige.. Han er nå likevel ofte vel ivrig og mye innformasjon drukner i ordflommen?
Nå gir vi gass
06.05.2019 kl 14:23 4537

"sin langsiktige tro"

Ja, aksjeforum er aksjeforum. Og det er mange tyver på samme marked.

Men/og aksjepriser blir manipulert opp & ned mer enn vi antagelig er klar over. - Ikke minst av roboter.
Men. Hvis man vil investere langsiktig, for konfirmasjons- barn eller egen pensjonstilværelse er nok ikke Strong så galt selskap å investere i.
Med en ledelse som virker ærlige og med en strategi som er langsiktig, i et marked og et selskap som er mer varig og foroverlendt enn f.eks. Orkla.
Og der investeringen betaler seg mer enn den beste bankrente, kun ved stødig utbytte. ( Vekst/langsiktig aksjeprising som en god bonus. )
Redigert 06.05.2019 kl 17:07 Du må logge inn for å svare
Norviking
06.05.2019 kl 14:54 4506

Den kommentaren var nok skivebom LeifH
Jeg har kontakt med Collin HVER ENESTE DAG , ja faktisk flere ganger om dagen og han er gjennomført hel ved.
Han driver ikke med manipulering eller bløff.
Han skriver det han tenker og mener og prøver ikke på noe fiksfakseri eller lurerier.
Det kan jeg garantere!
Prøv heller å gi litt kred til noen så blir humøret bedre skal du se :)
Nå gir vi gass
06.05.2019 kl 17:15 4441

Colin har jo også sagt at han har forbilder, og er en rå investor.
Men at han har investert Strong er jo dermed ikke bare negativt .
Strong er et selskap man investerer i fordi de er i FRONT når det gjelder handelsnæring.
Og den dagen handelsnæring, det enten gjelder E- eller fysisk, går dårlig. Da går alt dårlig.
Strong er en del av vår hverdag. På en positiv måte, enten vi er investorer eller ikke.
Norviking
06.05.2019 kl 20:12 4351

Du har forsåvidt rett at når handelsnæringen går dårlig så.....
Men når det gjelder dagligvarehandelen så må jo folk ha mat . Og når det går dårlig der med pressede marginer så må de jo investere i ny teknologi for å henge med. Da er strong der med løsningene.
Når det gjelder resten av handelsnæringen så har jo strong bare pirket borti. Ja nesten ikke det engang.
Så alt man kan legge til av ordrer der er jo bare pluss på plussen ....
Husk all handelsnæringen er i voldsom endring.
Vi er i forkant av fremtiden til de som driver med handel.
Jeg er overbevist om at vi blir vinnere så her selges ikke.
Kjøp og hold ...