Fremdrift Boeing 737 MAX

Slettet bruker
NAS 24.04.2019 kl 08:48 1253

BOEING:SER FAA-GODKJENNING AV PROGRAMVARE I MAI -REUTERS-KILDER
Oslo (TDN Direkt): Boeing har fortalt noen 737 Max-eiere at de har mål om at det amerikanske luftfartstilsynet (FAA) godkjenner selskapets programvareoppdatering så tidlig som den tredje uken i mai, og at flyene kan være i luften rundt midten av juli.
Det melder Reuters onsdag, og viser til opplysninger fra to kilder.
Datoene er en del av en foreløpig tidslinje som Boeing har delt i møter med flyselskapets kunder, der de har forklart oppgraderingen av Max-programvaren, skriver nyhetsbyrået.
Boeing har imidlertid ikke levert den endelige programvarepakken til FAA for godkjenning, ifølge kildene.
En Boeing-talsperson sier at selskapet fokuserer på en sikker tilbakevending av Max-flyene og at de arbeidet med luftfartsmyndigheter og kunder.
ØT, finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 20.01.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
manet
24.04.2019 kl 10:31 1157

Dette stemmer ikke helt med melding i går, som indikerer at flyen først kan komme i luften rundt 1. august:
Experts from nine civil aviation authorities have confirmed they will participate in the Boeing 737 MAX Joint Authorities Technical Review (JATR) that the FAA established earlier this month. The JATR team will conduct a comprehensive review of the certification of the aircraft’s automated flight control system.
The JATR is chaired by former NTSB Chairman Chris Hart and comprised of a team of experts from the FAA, NASA and international aviation authorities. The team will evaluate aspects of the 737 MAX automated flight control system, including its design and pilots’ interaction with the system, to determine its compliance with all applicable regulations and to identify future enhancements that might be needed.
The team is scheduled to first meet on April 29 and its work is expected to take 90 days.
Hugoil
24.04.2019 kl 10:44 1118

90dager vs midten av juli er 2 ukers forskjell.
Slettet bruker
24.04.2019 kl 10:52 1104

Kommer bedre tall enn forventet da Norwegian har funnet løsning allerede. Tap på Max flyene vet vi om. Dette kommer Norwegian i en eller annen form til gode. Boeing og NAS og faktisk spesielt Bjørn Kjos har svært gode relasjoner til Boeing. Kjos er en likanes kar til tross for den siste tids noe aggresiv utviding :)))
Slettet bruker
24.04.2019 kl 10:53 1095

"All in" jeg nå og vet det er rett!!
CC
25.04.2019 kl 12:19 932

"Bunnløs" beundring av hvordan du snur på flisa lektor79
Slettet bruker
25.04.2019 kl 15:07 853

Ja jeg snur når ting endres i Norwegian. Det er helt riktig. Håper du er med. Jeg har vært ærlig hele tiden. Jeg sa ikke selg for all del i går.. Det luktet gull..