NAS ; Hvor stort blir underskuddet ?
Regner med hele den nye egenkapitalen alt er borte
Etter 2. kvartal er de enten solgt eller konk
Dette ender med forferdelse rett og slett
Etter 2. kvartal er de enten solgt eller konk
Dette ender med forferdelse rett og slett
Redigert 19.01.2021 kl 17:14
Du må logge inn for å svare
Oysann, muligheter for liv etter "døden", hvem vet om ikke NAS er still going strong likevel!
NAS:STØRSTE UTENLANDSKE FLYSELSKAPET I NEW YORK
Oslo (TDN Direkt): Norwegian Air Shuttle styrker sin posisjon i New York ytterligere: Under seks år etter selskapets aller første interkontinentale flyvning har Norwegian nå blitt det største utenlandske flyselskapet i New York-området, opplyser selskapet i en melding torsdag.
En fersk rapport fra de lokale transportmyndighetene Port Authority i New York og New Jersey viser at Norwegian for aller første gang har fløyet flere passasjerer enn noe annet utenlandsk flyselskap. Dermed er Norwegian større enn Lufthansa, British Airways, Virgin Atlantic og Emirates i New York, noe som ytterligere forsterker selskapets fotfeste i USA.
I løpet av tolv måneder (fra februar 2018 til februar 2019) reiste 2 078 847 passasjerer til New York-området med Norwegian. Tidligere var Air Canada det største utenlandske flyselskapet i New York-området, men i februar i år reiste 11 800 flere passasjerer med Norwegian enn Air Canada.
- Å være største utenlandske flyselskap i New York der konkurransen er så hard, er bevis på at kunder på begge sider av Atlanteren setter pris på vår gode service, rimelige billetter og bransjens mest moderne og mer miljøvennlige fly, sier konsernsjef Bjørn Kjos.
Flyplasser som regnes som en del av New York-området er John F. Kennedy Airport, Newark Liberty International, LaGuardia og Stewart International.
ØT, finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Oslo (TDN Direkt): Norwegian Air Shuttle styrker sin posisjon i New York ytterligere: Under seks år etter selskapets aller første interkontinentale flyvning har Norwegian nå blitt det største utenlandske flyselskapet i New York-området, opplyser selskapet i en melding torsdag.
En fersk rapport fra de lokale transportmyndighetene Port Authority i New York og New Jersey viser at Norwegian for aller første gang har fløyet flere passasjerer enn noe annet utenlandsk flyselskap. Dermed er Norwegian større enn Lufthansa, British Airways, Virgin Atlantic og Emirates i New York, noe som ytterligere forsterker selskapets fotfeste i USA.
I løpet av tolv måneder (fra februar 2018 til februar 2019) reiste 2 078 847 passasjerer til New York-området med Norwegian. Tidligere var Air Canada det største utenlandske flyselskapet i New York-området, men i februar i år reiste 11 800 flere passasjerer med Norwegian enn Air Canada.
- Å være største utenlandske flyselskap i New York der konkurransen er så hard, er bevis på at kunder på begge sider av Atlanteren setter pris på vår gode service, rimelige billetter og bransjens mest moderne og mer miljøvennlige fly, sier konsernsjef Bjørn Kjos.
Flyplasser som regnes som en del av New York-området er John F. Kennedy Airport, Newark Liberty International, LaGuardia og Stewart International.
ØT, finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Ypsilon 7
25.04.2019 kl 15:38
1497
Uffda. E24 skriver faktisk "(+) Norwegian-tallene var IKKE noe å juble over"
Så da vet vi det. Lurer du på de mener med det er det bare å betale abonnement på e24.
Så da vet vi det. Lurer du på de mener med det er det bare å betale abonnement på e24.
Sum gjeld er altså svimlende 90 milliarder sier de på Hegnar TV , Haugen sier dette
De kan jo aldri gå med overskudd
De kan jo aldri gå med overskudd
Mitt anslag for tap lå altså 11 millioner for høyt i nedre del av mitt tips på 1,5 til 2 milliarder tap
Jeg vil si dette er innafor
Jeg vil si dette er innafor
Vi gleder oss langsiktig og mulig allerede fredag!
Redigert 24.04.2019 kl 14:36
Du må logge inn for å svare
TomW
24.04.2019 kl 13:38
2018
Ja dette var virkelig noen gode beregninger Matmons, men la gå. Uansett så mente du at egenkapitalen allerede var borte noe selv ikke ditt eget regnestykke skulle tilsi.
Q1 og Q4 er kvartaler lavprisselskapene stort sett leverer underskudd så her handler det om å få de så lave som mulig. Fasit får vi i morgen. Q2 og Q3 er kvartalene disse selskapene tjener penger. Hvordan gikk Q2 i 2018, var det overskudd eller underskudd?
Max problematikken er kjedelig den, men den er fortsatt kun en liten del av flåten. Dette hadde ingen, eller svært liten effekt på Q1. Q2 og Q3 kanskje, men her har de wetleaset fly for å ta produksjonen. Om Boeing tar disse direkte ekstrakostnadene gjenstår å se, men jeg blir svært overrasket om de ikke gjør det.
Q1 og Q4 er kvartaler lavprisselskapene stort sett leverer underskudd så her handler det om å få de så lave som mulig. Fasit får vi i morgen. Q2 og Q3 er kvartalene disse selskapene tjener penger. Hvordan gikk Q2 i 2018, var det overskudd eller underskudd?
Max problematikken er kjedelig den, men den er fortsatt kun en liten del av flåten. Dette hadde ingen, eller svært liten effekt på Q1. Q2 og Q3 kanskje, men her har de wetleaset fly for å ta produksjonen. Om Boeing tar disse direkte ekstrakostnadene gjenstår å se, men jeg blir svært overrasket om de ikke gjør det.
De nye flyene bruker mindre drivstoff enn alt som er i drift nå
Maks 20 kr pr aksje ved et salg
Kan bli helt ned til 1 kr pr aksje
Kan bli helt ned til 1 kr pr aksje
The assumption of speculators against the common sense of people! What is the company in international growth as it is Norwegian that does not have large debts? If not for the debts as the company grows? It is a little speculative to make believe that the company is worth nothing when it is not! Norwegian is an internationally stable company with all permits and a fleet of new aircraft, the company has large debts related to the purchase of more aircraft and expenses related to the growth of a company! That the company went through a bad time but Boeing ageno problem does not mean that it is speculated to lower the price to the ground when only the tangible value is above 50 Kr ... Who wants to sell is free to sell but I assure you that there are many more with a watery mouth to become master of their actions, Norwegian comes out of all this faster than many think, so average down and buy everything they want to give ....
Sann
24.04.2019 kl 12:58
2181
Med den positiviteten der har du vel sittet med Rec aksjer også helt fra ATH og til idag kanskje?
Sann
24.04.2019 kl 12:56
2189
Og hva tror du kursen blir ved et oppkjøp, billigsalg til kr 20? Alternativet er kroken på døra.
Hugoil
24.04.2019 kl 12:06
2268
Legg merke til driftsresultatet, både for q1 og 2019 og deretter:
--
NAS:EBITDA -57M VENTES I 1.KV 2019
ESTIMATER FOR FØRSTE KVARTAL 2019, TALL I MILLIONER KRONER:
=============================================================
Norwegian Air Shuttle offentliggjør sin rapport for første kvartal 2019 torsdag 25. april.
==============================================================
1.KV, MNOK Snitt Median Lav Høy 2018
==============================================================
Omsetning 8.113 8.078 7.996 8.299 6.993
--------------------------------------------------------------
Engangsposter 896 896 n/a n/a -40
--------------------------------------------------------------
Ebitdar -53 70 n/a n/a -881
--------------------------------------------------------------
Ebitda -57 9 -399 156 -1.891
--------------------------------------------------------------
Driftsresultat -1.371 -1.383 -1.491 -1.225 -2.226
--------------------------------------------------------------
Resultat før skatt -2.211 -2.187 -2.520 -1.948 -515
--------------------------------------------------------------
Nettoresultat -1.654 -1.633 -1.890 -1.461 -46
--------------------------------------------------------------
Resultat/aksje(NOK) -12,13 -11,95 -13,90 -10,70 -1,30
==============================================================
==============================================================
MNOK 2019 2020 2021 2018
==============================================================
Omsetning 45.520 49.388 52.888 40.266
--------------------------------------------------------------
Engangsposter 896 0 0 -994
--------------------------------------------------------------
Ebitdar 7.079 8.841 10.267 2.171
--------------------------------------------------------------
Ebitda 6.522 8.380 9.748 -2.183
--------------------------------------------------------------
Driftsresultat 881 2.633 3.607 -3.851
--------------------------------------------------------------
Resultat før skatt -2.187 -287 567 -2.490
--------------------------------------------------------------
Nettoresultat -1.603 -191 461 -1.461
--------------------------------------------------------------
Resultat/aksje (NOK) -11,77 -1,40 3,38 -34,40
--------------------------------------------------------------
Utbytte (NOK) 0,00 0,00 0,00 0,00
==============================================================
--
NAS:EBITDA -57M VENTES I 1.KV 2019
ESTIMATER FOR FØRSTE KVARTAL 2019, TALL I MILLIONER KRONER:
=============================================================
Norwegian Air Shuttle offentliggjør sin rapport for første kvartal 2019 torsdag 25. april.
==============================================================
1.KV, MNOK Snitt Median Lav Høy 2018
==============================================================
Omsetning 8.113 8.078 7.996 8.299 6.993
--------------------------------------------------------------
Engangsposter 896 896 n/a n/a -40
--------------------------------------------------------------
Ebitdar -53 70 n/a n/a -881
--------------------------------------------------------------
Ebitda -57 9 -399 156 -1.891
--------------------------------------------------------------
Driftsresultat -1.371 -1.383 -1.491 -1.225 -2.226
--------------------------------------------------------------
Resultat før skatt -2.211 -2.187 -2.520 -1.948 -515
--------------------------------------------------------------
Nettoresultat -1.654 -1.633 -1.890 -1.461 -46
--------------------------------------------------------------
Resultat/aksje(NOK) -12,13 -11,95 -13,90 -10,70 -1,30
==============================================================
==============================================================
MNOK 2019 2020 2021 2018
==============================================================
Omsetning 45.520 49.388 52.888 40.266
--------------------------------------------------------------
Engangsposter 896 0 0 -994
--------------------------------------------------------------
Ebitdar 7.079 8.841 10.267 2.171
--------------------------------------------------------------
Ebitda 6.522 8.380 9.748 -2.183
--------------------------------------------------------------
Driftsresultat 881 2.633 3.607 -3.851
--------------------------------------------------------------
Resultat før skatt -2.187 -287 567 -2.490
--------------------------------------------------------------
Nettoresultat -1.603 -191 461 -1.461
--------------------------------------------------------------
Resultat/aksje (NOK) -11,77 -1,40 3,38 -34,40
--------------------------------------------------------------
Utbytte (NOK) 0,00 0,00 0,00 0,00
==============================================================
Excessive low price for a company with a high tangible value ! I definitive continuo buying in here due is pure brokers manipulation to get lowers opportunities prices....
Det blir mye mindre enn forventet. Det blir en positiv sommer og høst.
tickerlover
24.04.2019 kl 11:40
2385
Gjesp.
Det er uinteressant å kommentere så lite kunnskap og så drøye påstander.
Mons, dette har du ikke greie på.
Anbefaler at du leser deg opp.
Det er uinteressant å kommentere så lite kunnskap og så drøye påstander.
Mons, dette har du ikke greie på.
Anbefaler at du leser deg opp.
Hugoil
24.04.2019 kl 11:37
2398
MAtmons: Hva mener du her?: "De nye flyene står enda på bakken, slik at drivstoff kostnadene blir adskillig dyrere både i 1. og 2. kvartal "
Ser man på priskurven for olje, kan man forvente noe rimeligere drivstoff for q1 enn q4, hsuk noe ettersløep i leveringen ift. spotpris. Så kan det også være at NAS har hedget mer på tiden for oljebunnen.
Ser man på priskurven for olje, kan man forvente noe rimeligere drivstoff for q1 enn q4, hsuk noe ettersløep i leveringen ift. spotpris. Så kan det også være at NAS har hedget mer på tiden for oljebunnen.
finnair tap 38,8 mill euro i Q1
scenrio 5
ny emisjon i jul hvor kjosern igjen lover gull og grønne skoger :-)
ellers blir det spennende å se hva deres hedge bringer oxo max flyene sitter kjosfast ut sommersesongen...
scenrio 5
ny emisjon i jul hvor kjosern igjen lover gull og grønne skoger :-)
ellers blir det spennende å se hva deres hedge bringer oxo max flyene sitter kjosfast ut sommersesongen...
Konsensus -51 MNOK. Ikke tre milliarder ☺
Ja har noen beregninger
Emisjonen innbrakte 3 milliarder
Det er ventet et tap 1. kvartal på 1,5 til 2 milliarder , nå får vi påsketrafikken slik at tapene i 2. kvartal blir noe redusert . La oss si ca 1 milliard i underskudd
De nye flyene står enda på bakken, slik at drivstoff kostnadene blir adskillig dyrere både i 1. og 2. kvartal
Etter 2. kvartal er den nye egenkapitalen brukt opp, og de var alt på grensen med låneforpliktelsene før de fikk inn disse pengene .
3-4 senario kan vi da ha
1 Oppkjøp (salg av hele butikken)
2 Fusjon med en større aktør (Lufthansa )
3 Styrt avvikling
4 Konkurs
Emisjonen innbrakte 3 milliarder
Det er ventet et tap 1. kvartal på 1,5 til 2 milliarder , nå får vi påsketrafikken slik at tapene i 2. kvartal blir noe redusert . La oss si ca 1 milliard i underskudd
De nye flyene står enda på bakken, slik at drivstoff kostnadene blir adskillig dyrere både i 1. og 2. kvartal
Etter 2. kvartal er den nye egenkapitalen brukt opp, og de var alt på grensen med låneforpliktelsene før de fikk inn disse pengene .
3-4 senario kan vi da ha
1 Oppkjøp (salg av hele butikken)
2 Fusjon med en større aktør (Lufthansa )
3 Styrt avvikling
4 Konkurs
TomW
24.04.2019 kl 11:02
2515
Regner med som i; 1) Fingeren i været og kaste ut et tall eller 2) har du et regnestykke bak denne påstanden?