Vesten dør...

Slettet bruker
24.04.2019 kl 16:22 1344

NAV jubler over at dagpengeutbetalingene ble redusert med over 20% i fjor. Nedgangen skyldes både at det var færre mottakere og mindre utbetalinger. Sammen med dagpengene sank også utbetalingen av arbeidsavklaringspenger med nesten 5%. - NTB for 4 timer siden.

Samtidig som Vesten strammer hjelpen til sine egne, bruker våre elitepolitikere skattepengene våre til å redde alle andre enn våre nærmeste.

Hva skjer når vi slutter å hjelpe våre egne, eller som bibelen kaller det: vår neste? De som var våre naboer og skolekamerater. De som ble syke og ikke fikk hjelp. De som mistet jobben og ble nektet hjelp. De som stelte seg dumt. De som var dumme. De som var uheldige. De som ble avvist. De som ble skilt. Tidligere tok vi oss av dem for å hjelpe og for ikke å ødelegge vårt samfunn med elendigheten. Men så lot politikerne og elitene tiggerne komme fra Romania, og så lot de flyktningene komme fra hele verden for å få våre verdier. Nå ser vi ikke lenger våre egne - og vår sivilisasjon dør!

Se den hjerteskjærende dokumentaren. Kan ses i alle vestlige storbyer! Seattle is Dying: https://www.youtube.com/watch?v=bpAi70WWBlw
-sannheten-
24.04.2019 kl 16:36 1333

Dette er grunnen til at Trump vil ha Mexicogjerdet.
Det er immigranter. Bl.a. San Francisco har vi store problemer med dette nå. Og mye av California.
Det trengs nye folkegodkjente valglover som muliggjør demokrati for første gang.
Et ekte demokrati hadde klart å rydde opp i dette.

Bl.a. Frankrike trenger også dette. Alle land egentlig. Norge også. Fins ikke folkevalgte i Norge,
bare partivalgte.
Redigert 24.04.2019 kl 16:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.04.2019 kl 18:44 1297

Ved bønn i Jesu navn påvirkes og bestemmes politiske valg's utfall. Bønn stopper valgfusk, heksekraft og 'mindcontrol'.
Bønn frigjør menneskers vilje og evne til å velge rett. Bønn iverksetter Guds engler. Bønn hindrer, ja stopper, demoner.

Salme 103:
Herren har reist sin trone i himmelen og hans rike hersker over alle ting.

2 Krønikerbok 7:
If my people which are called by my name shall humble themselves and pray and seek my face and turn from their wicked ways then will I hear from heaven and will forgive their sin and will heal their land. 

og så mitt folk som er kalt med mitt navn ydmyker sig og beder og søker mitt åsyn og vender om fra sine onde veier så vil jeg høre fra himmelen og forlate deres synd og læge deres land.

Jakob 5
..."En rettferdig manns bønn har stor kraft i sin virkning. Elias var et menneske under samme vilkår som vi, og han bad at det ikke skulde regne, og det regnet ikke på jorden i tre år og seks måneder; og han bad atter, og himmelen gav regn, og jorden bar sin grøde."
Redigert 24.04.2019 kl 18:55 Du må logge inn for å svare
SCK
24.04.2019 kl 19:12 1284

Fra et tilsvar i dagens Aftenpost om Aftenpostenkommentator Frank Rossaviks harselering med de som ser med kritisk blikk på ikke- vestlig innvandring. (Artikkelen ligger ikke bak betalingsmur.)

-----

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/GGr6bV/Et-mislykket-forsok-pa-a-forsta-innvandringsfrykt--Drange_-Rygg-og-Tronstad

---

Jeg kommer litt i stuss om det kan medføre riktighet at utgiftene for ikke-vestlig innvandring beløper seg til 250 milliarder årlig. I så fall er ansvarlige politikere så hinsides enhver fornuft at det grenser enten til sykdom. Eller grov kriminalitet. Det er ikke annet enn et tyveri fra landet vårt vi aldri tidligere kan ha vært vitne til.

Videre at det kommer 18 000 av samme kategori hvert bidige år er ubegripelig. Men familiegjenforeningen, denne djevelens anordning, er trolig jokeren til dette.

Havfruen har rett (igjen), våre egne kommer bakerst.


Redigert 24.04.2019 kl 19:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.04.2019 kl 21:17 1260

Det åpenbare forfallet rundt oss har ikke bare en pengemessig kostnad, men ødelegger også vår livskvalitet. Vi snubler i tiggerbein hvor vi enn går, mottar sanseinntrykk til enhver tid som viser oss undertrykte kvinner i vår likestilte tid, og fremmedfolk som er skitne og utkledd i tiggerfiller i den hensikt å spre dårlig samvittighet for det vi har skapt for vårt samfunn. Eliten og elitepolitikerne har bestemt at slikt skal vi ha innpå oss.

Vi som har smågutter i fotball vet så altfor godt hvilke trusler de blir utsatt for når de skal spille mot lag fra Oslos parallellsamfunn; de gruer seg og gråter før kampen og truslene som vanker om de ikke lar østkantlaget vinne. Nå har en fotballklubb tatt konsekvensen:

"Forrige fredag ble kampen mellom Vålerenga sitt G19-2 og Sterling avlyst etter 60 minutter. Årsaken var drap- og knivtrusler, skriver TV2. Det skjedde kort tid etter den kampen mellom to G16-lag i Groruddalen der tilskuerne stormet banen og angrep bortespillere. Dette skremmer fotballaget Driv IL fra Ytre Enebakk.
Det handler om trusler, sjikane, vold og aggresjon. Både spillere og trenere rammes, og NFF virker ikke å ta saken alvorlig. Nå har Driv IL meldt overgang til fotballkretsen i Østfold, på grunn av vold i Oslo-fotballen. – Til slutt så vi at vi ikke kunne garantere for sikkerheten til våre spillere i barne- og ungdomfotballen."
https://resett.no/2019/04/24/frykter-for-spillernes-sikkerhet-melder-laget-ut-av-oslo-fotballkrets/
SCK
25.04.2019 kl 12:09 1226

http://3.bp.blogspot.com/-tnSx_U-5doo/VbIS7-0ApNI/AAAAAAAAgIQ/_Yj6EdO-DFU/s1600/Human%2Bor%2BIslam.jpg

Bildet syns jeg viser arvelige årsakssammenhenger til den agressiviteten man litt for ofte ser fra ungdom av arabisk opphav.
Det mennesklige arabiske arvegenet har vært der fra uminnelige tider. Legger man til boosten disse får fra (egendefinert) koran hvor de selv er allahs opphøyde og utvalgte - øvrige folk er vantro, og horer, så får man en destruktiv miks.

Disse egenskapene ligger der latent, og kommer ikke så sjelden til overflaten, som gjennom krav om respekt etc.
Slettet bruker
25.04.2019 kl 15:10 1191

Jeg tror årsaken ligger i oppdragelsen guttene får hjemme. Jentene blir holdt strengt, de får ikke lov til å være ute, men blir passet på. Opprinnelig er det en frykt for at jenter som ferdes ute alene kunne bli voldtatt, mens gutter får frie tøyler, og er ute til langt på
natt uten noen restriksjoner, de blir oppdratt etter en sterkestes rett. Ayan Hirsti Ali beskriver dette i sin bok "Mitt liv, min frihet".
Disse guttene er oppvokst og oppdratt i en voldskultur som vi er ukjent med, og som vi ser er utbredt i innvandrerstrøk i Oslo, og nå i idretten.
Før dette blir tatt alvorlig av politikerne, kommer innvandrerstrøk å fortsette å være gettoer, hvor bilbranner og vold er vanlig kost.
Politikerne må ta sitt ansvar, de ha vært med å importere dette, og det er dem som må sette grenser for disse ungdommene,
ellers kommer vi aldri ut av denne onde spiralen.

Redigert 25.04.2019 kl 15:11 Du må logge inn for å svare
SCK
25.04.2019 kl 17:41 1160

Jeg tror du tar endel feil, Stella. Hadde det forholdt seg slik hadde endel vært overkommelig, bortsett da fra de enorme summer som brukes på importen av disse.

Den sosiale kontrollen jentene blir utsatt for er ikke redsel for at de skal bli voldtatt, men bunner i sosial kontroll slik den muslimske verden kontrollerer sine kvinner, de har full eiendomsrett til kvinnene, å komme inn på akkurat den biten vil føre for langt. Men det skal ikke rare greiene til før en kvinne/jente utfordrer møkkamennenes æresbegreper - bare for å ta det. Æresbegrepene, samt koranens skrifter er muslimske menns verktøykasse for makthåndhevelsen ovenfor kvinnene. Men litt for mange kvinner legger seg langflat og - noen av dem deltar sågar aktivt i svineriet.

Det er noe med genene til arabiske menn, med sinnet slik Havfruen kom noe inn på. Det kan ikke politikerne ta under behandling. De prøver med enormt mange milliarder, herunder også til "integrering", et tapssluk utenfor all fornufts rekkevidde forøvrig som sagt. Voldskulturen Stella er inne på skyldes gener, samt tusenårige (u)kultur.
Vedr. gener, bare et lite eksempel; flere norske leger, og sikkert øvrige vestlige, kvier seg for å behandle endel av disse, særlig der ettervirkningene er smertefulle. De kan ha problemer med å styre sinnet sitt. Arabere går ikke av veien for å lage et helvete om noe ikke går deres vei.

Verden erfarer dette daglig.

Slettet bruker
25.04.2019 kl 19:06 1137

Jeg er ikke helt sikker på at jeg kan tas til inntekt for at "Det er noe med genene til arabiske menn", SCK... Jeg mener de bør få beskjed om å oppføre seg som folk etter vestlige "kjøreregler" og at ukulturen de drar med seg fra primitive samfunn må slås hardt ned på hvis de skal få være her.

Romerriket gikk tapt da romerne begynte å respektere andre kulturer iblant seg. Et samfunn må insistere på omforente lover og regler, for ellers vinner de mest primitive og voldelige.
SCK
25.04.2019 kl 21:06 1123

Greit det, det var jo mine ord, ikke dine.
Men jeg tror du, og trolig de fleste innbiller seg at bedre og "riktigere" oppdragelse vil kunne rette arabiske menns egenskaper. For dem er det kun èn oppdragelse som gjelder - deres egen.

Hva vet du om romerne prøvde?

---

Edit.
Det kan vel ikke utelukkes at en totalt annen tilnærming til elementer du skisserte vedr. skolefotball ville forbedret forholdene.
Men når vi ser mangelen på tiltak og kraft for å sette uønsket adferd på plass, især i et land som Norge, så ser jeg oppgaven håpløs.
Politiet har i praksis for lengst gitt opp, innvandrerne har et beskyttende lovverk som diss elementer trykker opp i trynet på politi.
Med et kobbel av advokater på slep etter seg.
Som du og jeg betaler.


Redigert 25.04.2019 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.04.2019 kl 23:16 1101

Enig med din edit.

Så har du jo rett i at forskjellige folkegrupper har forskjellige gener - selv om det ikke er lov til å si det. Det er derfor jeg ikke sier det. ;-)

Men uansett forutsetninger, legninger og gemytt, så må et samfunn behandle sine borgere likt. Den dagen vi starter forskjellsbehandling, så bryter vi ned samfunnet og får gruppedelinger som vil brake sammen slik vi allerede ser det på fotballbanen til ungene våre. Det er ille at barna først skal utsettes for de uheldige konsekvensene av at vi inkluderer og integrerer det vi burde ekskludere og ta klar avstand i fra med konsekvenser for de som ikke følger våre lover og regler.

Når selv vårt lovverk tar forskjellsbehandling opp i seg, går det riktig ille. Vi får møte hverandre som folk alle sammen, ikke som lettfornærmede og ukrenkbare helligheter mot vanlig godtfolk, det kan vi ikke bygge noe nytt fellesskap av.

Jeg vet en del om Romerriket og hvordan det falt. Det begynte med at barbarene innvandret det velfungerende samfunnet og ikke ble integrert. Hvordan DET gikk kan vi se rundt oss daglig. Det foregår en systematisk og villet ødeleggelse av vestlige samfunn og et ønsket forlkemord på hvite mennesker og vår kultur - noen annen forklaring er det ikke lenger mulig å gi.
Redigert 25.04.2019 kl 23:22 Du må logge inn for å svare
SCK
25.04.2019 kl 23:59 1087

Jeg for min del har få problemer med å beskrive åpenbare genetiske forhold, som arabernes gemytt, bare for å ta det.
Men jeg forstår deg, f. eks å stå alene om å beskrive en virkelighet, som dog de flest samfunnsaktører har stiftet bekjentskap med, herunder legestanden, faller ikke alltid enkelt.

Selvfølgelig kan en ikke forskjellsbehandle. Selv om innvandrerne ofte slipper lettere igjennom ethvert nåløye, det er ikke alltid så enkelt for aktører inne nav etc å få en tirade og skjellsord som rasist osv.

Men dessverre så må samfunnet innrette seg etter nye forhold grunnet nye landsmenn, og forme lovverket etter det, det går vel litt for mange løs som burde vært under påsyn for å nevne noe. Tillitsamfunnet, som fungerte før 1970, bør en vinke farvel til.

Så får jeg gå til (u)ro med å prøve å finne ut hvordan man kan integrere barbarer.
For i min enfoldighet så tror jeg løpet er kjørt når man tar de inn i sitt land.
Kanskje romerne erfarte det?

For somalierne så forholder det seg faktisk en smule annerledes så vidt jeg har erfart.
I USA så stiller (i motsetning til Norge) myndighetene krav til disse. Forskjellen fra amerikansk-somaliere til norsk- somaliere er svært forskjellig, der borte fungerer de.
Men en bør merke seg at de også har en smule andre gener enn arabere.
Jeg forstår Trump og hans skepsis til muslimer. Men noen er verre enn andre viser det seg.
Redigert 26.04.2019 kl 00:03 Du må logge inn for å svare
Mythos
26.04.2019 kl 00:26 1079

Det er bare å se på fødseltallene. Muslingene føder som kaniner, men norske kjerringer gidder knapt å få unger. Man skal ikke være rakettforsker for å skjønne hvem som styrer her om noen år. Takk til våre politikere som vil ha det slik.
Slettet bruker
26.04.2019 kl 09:26 1052

Hvordan kan Norge ha råd til å huse på denne driten? Det meste som norsk er, er da nedlagt og avviklet, men så er klovneriket vertskap for dette. https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2019/04/25/195572820/familien-reagerer-pa-drapsdommen-et-monster
Slettet bruker
26.04.2019 kl 09:31 1049

Høyre er fornøyd med dagens abortlov, og sentralstyret vedtok søndag å slå ring om loven.
Folkeveksten og innvandring. Med Abortloven er Spedbarnsdødeligheten i Norge høyere enn i Etiopia I 2012 ble det utført 15 216 aborter her i landet ifølge Folkehelseinstituttet. Abort tillates ikke i Midtøsten, ei heller giftemål med 2 av samme kjønn. Men denne nå over 40 år praksisen er retningen for det norske folk og fremtid satt rett i doskålen. Noe ironisk kan man si «at ringen er sluttet» I sannhet et dassrike verdig.

I samme periode er et helt nytt folk, blitt hentet rett fra steinalderens og jordhytten Afrika, eller Asia. De glir Grosomt fint inn i øvrige urbefolkningen i Norge. De blir fraktfritt levert og får godt betalt for å bosette seg her i Ape driten, selveste sjefsrotten i en periode valgt og faneflukte slik de gjorde under denne helte «krigen» DE etterpå mente å ha vært deltagende i? Både Anders Behring Breivik sammen med norske” folkevalgte” kan være fryktelig heldige som bor i kongeriket Norge. I Midtøsten ville slike forbanne skamløse sviminger blitt steinet, lemlestet og drept i god tid før fredagsbønnen.

Tydeligvis er millioner, pakistanere, somaliere, afghanere, irakere sundanesere, jemenitter. PLO- terrorister. Rwanda og Balkan masse/seriemordere langt å foretrekke enn nordmenn med sin kultur. Jeg har aldri hørt HMK Kongen. Dronning. Kronprins. Jens eller Jonas. Erna og SIV å anbefale, andre lands og folk å gjøre som Kongeriket Norge, ønsker for seg og sitt land og folk, å Bli minoriteter i sitt eget hjem og fedreland? Hvorfor anbefaler dem ikke dette på sine mange reiser til FN EU som NATO? Norge Som stat og folk, det er "noe" ingen vettige mennesker lenger tar alvorlig.
Redigert 26.04.2019 kl 09:32 Du må logge inn for å svare
kaunis
26.04.2019 kl 10:01 1040

Det er at ingen av oss, som ikke er klarsynte nok, (noe de fleste av oss er ) til å se sammenhengen mellom religion og oppførselen i noen innvandrer-miljøer. Når barn får indoktrinert i sitt sinn, at de har mere rett til den riktige(eneste riktige) tro en andre så vil de selvsagt tro det. Det er jo deres foreldre som har kommet med denne påstaden og foreldre er jo noe barnets forbilde. Foreldrenes forbilde er deres foreldre og slik vil det fortsette til evig tid visst ingenting forandres. Ut fra denne erkjennelsen, er eneste forsvar å lage lover som strengt forholder seg de frie og demokratiske reglene for det folkestyre SOM vi har her i landet, og i samme lovverk forbyr andre lover, uansett om det er nye landsmenn som kommer hit, og er styrt av religiøse lover tidligere. Må vi bryte andre internationale lover, gjør vi det og slike lover vil opphøre over tid, andre vil fort følge etter. Kravet for å få Norsk statsborgerskap vil da bli å underskrive en erkjenneselse AV, å ha forstått dette lovverket og ved å underskrive forplikter en seg til å følge disse lover og ingen andre lover.
Vi må også gi god beskyttelse for de som vil forlate sin barnetro og som blir truet med drap og forfølgelse. Vi har alt for dårlige politikere i dette landet til å ha mot, til å forsvare oss mot religiøs tro som er voldelig og menneskefientlig i sin utøvelse, her i landet og i verden forøvrig. Så må vi stå opp, for de verdiene, som ivaretar alle (her er alle innvandrer inkludert) innbyggerne sine felles rettigheter, friheter og personlige tro. All form for religiøs styring av enkeltindiviet må bli straffbart og gi strenge straffer. Feighet er vår største fiende. DU SKAL SÅ INDERLIG VEL IKKE GODTA DEN URETT SOM IKKE RAMMER DEG SELV. DETTE BURDE STÅ OVER INNGANGSDØREN TIL STORTINGET.
Slettet bruker
26.04.2019 kl 10:22 1033

Hei SCK/folkens:))

Og...dette med Somaliere er bare tullball og tilbakevist med dokumenterte artikler her på HO flere ganger - Somaliere er like uintegrerbare, kriminelle og en belastning for samfunnet i USA som i Norge - ferdig znakka...ZnageZz....

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 26.04.2019 kl 10:23 Du må logge inn for å svare
ladaen7,30
26.04.2019 kl 11:11 1016

Jeg tror årsaken ligger i oppdragelsen guttene får hjemme.





Selvsagt er problemet hos foreldrene, foreldre som ofte hater alt det norske, de sender til og med ungene sine til hjemlandet (det landet de flyktet fra) til koranskoler for å hindre at de blir for "Norske". Men er det egentlig rart at folk flytter til rike land hvor pengene ligger og flyter? Hvem som helst ville ha gjort det samme.
Politikerne ønsker seg jo innvandring av flere årsaker, først dette vaset om at norske føder for få unger og å presse ned lønninger.

Hovedproblemet er politikerne som gjemmer seg bak statistikker som viser at det er gode tider og dermed ikke gjør noe med problemene. To politikere kan sitte og krangle over et problem selv om de bruker den samme statistikken, de bare plukker ut bruddstykker av statistikken som viser deres syn på saken istedet for å sette seg inn i problemet.

Mindre kriminalitet i Groruddalen kan man lese en dag, men neste dag kan man lese at politiet har mistet kontroll på akkurat samme område og de norske flytter i hopetall pga forholdene.

Statistikken viser også lav arbeidsledighet men flere og flere har problemer med å klare seg med lønna pga at det knapt er heltidsstillinger å få, pluss at de som ønsker seg inn i arbeidsmarkedet har snart bare bemanningsselskaper å henvende seg til. Og der er det bare midlertidige stillinger og ofte halvdags eller enda mindre å få pluss at 20% av lønna forsvinner til selskapene som tjener i bøtter og spann. Med politikernes velsignelse.
Så er det rart at elendigheten i samfunnet er økende med en slik politikk? Vi er langt unna amerikanske forhold enda men er på full fart dit om politikerne ikke tar et grep.

Men igjen, hvorfor skulle de det, de lever jo nær sagt på en helt annen planet enn oss andre, der det meste er gratis goder, høye lønninger og pensjoner andre bare kan drømme om.


http://wwwlivogleven.blogspot.com/2013/03/hvem-setter-moralske-standard.html



Og nå skal rentene ta et tigersprang om man skal tro på økonomene og da vil den hodeløse politikken som er bedrevet de siste årene slå ut for fullt da det plutselig ble bestemt at folk ikke skulle få låne 100% av boligen gjennom banken sin slik at de måtte ut på kredittmarkedet for å låne opp egenandelen til ågerrenter, dvs de som ikke hadde rike foreldre, og det er vel de fleste.
SCK
26.04.2019 kl 12:25 1001

Vedr. JBJB's korrigering av min antydning om at somalierne synes å fungere i USA, så kanskje det er passende her med følgende jungelord " Når noe høres ut til å være for godt til å være sant så er det gjerne heller ikke det".

Nåvel.
Kostnaden til flyktninger, altså de som reiser på ferie tilbake til landet de rømte fra, er så enorme at dette burde det være mer fokus på. Resett burde vie tiden sin mer til dette enn å spore opp meningsmotstandere og blottlegge deres adresse samt tlf. nr. Man må begynne å lure når en lite samfunn som Norge bruker 18-20 mrd årlig bare på integrering. Alle andre utgifter vedr. flyktninger asylsøker osv beløper seg til astronomiske beløp

Følerifolket er opptatt av barn av terrorister, (asyl)advokatene hiver seg på og har opprettet avdeling for mottak av tjenester. De vet å smi mens jernet...
Jon Helgheim berører noens krokodilletårer (mine ord), mens de 100 000 andre foreldreløse barn ikke ofres nevneverdige tanker.
Som han sier; Som vanlig må det store flertall av barn fortsette å lide fordi føleriet for et forsvinnende lite mindretall får all oppmerksomhet.
https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/rAM4Ra/Er-barn-av-IS-krigere-mer-verdt-enn-andre-barn--Jon-Helgheim

Ladaen minner om veien mot amerikanske tilstander i norsk arbeidsliv.
EU er tuftet på fri flyt av(billigst mulig) arbeidskraft. Dette alene for at bedriftseierne skal få arb.kraften billigst med således høyest fortjeneste. Skal man ta ordet elite i sin munn så må vel EU ledernes håndsrekning til den økonomiske eliten virkelig være et klassisk eksempel.
Lavtlønnede som ble skjøvet ut i UK av enda lavere lønnede protesterte, resultatet leser vi om daglig.
Da blir det som Ladaen hentyder; samfunnsforskjellene vokser og vokser. Opptøyer er et av resultatene.

Elitene gir f...
ladaen7,30
26.04.2019 kl 13:18 992

Opptøyer er et av resultatene.

Elitene gir f...





Har ingen tro på opptøyer i dette naive landet, dette er vel et politikers paradis hvor de kan forvalte enorme verdier uten at noen reagerer noe særlig på bruken, folk sitter derimot å forsvarer sine egne og skylder på andre politikere, her inne er det fremdeles "sosialistene" som har skylden for det meste selv etter mange år med høyreregjering.

Hvorfor skulle politikerne skjerpe seg med et slikt folk? Politikerne sløser bort penger i et økende tempo mens mange fortsatt hevder at om "de andre" hadde styrt så ville det ha vært mye verre.
Har det egentlig det lurer jeg på, de øser ut penger på tull og tøys, bygger veier som er så dyre å kjøre på at folk snart ikke har råd til å bruke dem, avgiftene som var skyhøye da de tok over er mye høyere i dag , de forvrenger statistikker for å vise sin gode politikk akkurat som "de andre" gjorde.

Problemet er at alle partier består av virkelighetsfjerne broilere som aldri har gjort et dags arbeid og har null forståelse for folks hverdag da de selv lever i en verden hvor nærmest alt blir dekket av systemet.

Det virker som at hele det politiske landskapet bare vasser i penger og det må jo betales av noen.



Fra januar 2017 til oktober 2018 leverte Haukeland Liadal reiseregninger for en halv million kroner til Stortinget, skriver Aftenposten.



https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2019/04/09/195568926/ap-topp-leverte-fiktive-reiseregninger-til-stortinget




På 10 mnd leverte altså denne "lokalpolitikeren" reiseregninger for en halv million, andre steder var summen 230000 men allikevel, hva er lokalt med dette egentlig?
Systemet er jo nærmest bygget opp for å svindles og hvor mange tusen politikere finnes det i landet?

Det politiske systemet sluker astronomiske summer hvert år og eliten har fullstendig mistet fotfeste når det gjelder pengebruken, det ødsles ut i stadig stadig økende tempo med den følge at vanlige folk blir overøst med stadig nye og idiotiske avgifter som gjør at folk får større og større problemer med å få hverdagen til å gå opp.


Hvordan skulle det bli bedre med slike broilere til å styre skuta?
Slettet bruker
26.04.2019 kl 14:05 988

EU er tuftet på fri flyt av(billigst mulig) arbeidskraft. Og bare boligprisene stiger.............? Rik som en argentiner.
Hva de gjorde det hele til. Argentina er verdens tredje største soyaprodusent, hovedsakelig selges det som dyrefôr i Europa og Kina. http://andresensblogg.no/et-usynlig-folkemord/
Repeat.
Argentina er et grotesk eksempel på det meningsløse forsøket å oppnå "Europeiske priser på afrikanske lønninger". Norge og EU vil gjøre det samme. USA med Trump har forstått at dette bærer galt av sted, men hva Argentina har gjort er vel verd å gjøre etter, velbekomme. Argentina er et skrekkeksempel på økonomer og politiker sin gjøren og laden. Argentina ble spart for 2 ødeleggende verdenskriger, og var verdens største kjøttprodusent/eksportører og en av verdens rikeste land, men hva fikk de omgjort dette rike vakre landet til? Med råd fra verdensbanken og det internasjonale pengefondet, samt sine egne gjennområtne korrupte politikere med alle sine udugelige økonomer/bankfolk- utarmet og utsultet de sitt eget folk, som sultet i hjel rett foran nesen på sitt eget matfat slik jesuittpresten Josef Stalin gjorde før han ble verdensfrelser og menneskevenn og kongeriket Norge redningsmann. Sovjet Stalin var en” alliert” noe kongerike Norge ikke var. Da det hadde stukket av, og dermed tapt sitt rike.

I USA skjedde akkurat det samme som i paradiset til Josef Stalin. Han ble kongeriket frelser og redningsmann og vant krigen for de påståtte rettferdige. Einstein viste ikke navnene på alle våpen i bruk under den annen verdenskrig. Ikke den tredje heller, men den fjerde vill vi bruke stokker og stein igjen. Den tidligere presidenten i Uruguay, Julio María Sanguinetti påsto i spøk at verden besto av 4 kategorier: Først de utvikla, så de underutvikla, dernest Japan, som ingen forstår kan være et utvikla land, og til slutt Argentina, som ingen forstår kan være underutvikla. Norge viste han heldigvis ikke noe om, og det er nettopp hva som er redningen for oss alle her i kongeriket vårt. For hva lo de godt og grundig av selv under ekvator, når vår Jensmann som «arbeidsmann» her fra APeland, (var i Australia) og fortalte at olje rikdommen skulle omfordeles via «avgifter og skatter», er det rart de knakk sammen i latter:-)). Selv der nede viste de at penger, kan trykkes gjeldfrie. «Når vi pumper opp en tønne olje» eller dyrker fram en sekk poteter, så skylder man ikke dette ned i bakken igjen med renters rente?

http://mittnord-norge.origo.no/-/bulletin/show/819631_hva-skjer-med-det-norske-oljefondet?ref=checkpoint
http://www.na24.no/m/?articleId=3632530
Redigert 26.04.2019 kl 14:08 Du må logge inn for å svare
Daniel_K
26.04.2019 kl 15:18 980

cry me a river!
Maken til grinebukker skal man lete lenge etter.

Slettet bruker
26.04.2019 kl 18:35 960

Dette er LANGT fra et gråtekor. (Det er gråt og tenners gnissel et helt annet sted, mye lavere og varmere enn på jordas overflate...)

Kjetil Olsen - Sannhetens tid CD (1994)
https://www.youtube.com/watch?v=FQ18D92M858

Inspirasjon til bønn for Norge? Inspirasjon til å tro at det som så så håpløst ut var 'no match' for Guds Kraft?
Edit: Ved valget 2008 følte mange amerikanere på håpløshet og at slaget om Amerika var tapt. Men det ble bedt mer inderlig og alvorlig av et folk som ikke gir seg. Det ble bedt alvorlig til Gud natt og dag. Gud hadde løsningen. Amerika har fått en ny sjanse! Norge med. Ja til og med Europa. The Great Awakening.

Korset og blodet
Hvitere enn snø - Denne synger jeg med på med volum på full guffe!
Ånden faller
Landet ligger åpent
Regn
Sannhetens tid
Hellige ånd
Hellig, hellig, hellig
Bruden står klar
Redigert 26.04.2019 kl 18:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.04.2019 kl 19:02 957

Det brenner en ild i Guds hjerte
Den brenner så sterkt for vårt land
Kom med Din ild i mitt indre
Kom over meg med Din Ånd

Gud kom og smelt mitt harde hjerte
Kom med nøden fra Din trone
Egoismen i mitt liv
Kom og brenn den opp med ild

Det brenner en ild i mitt hjerte
Det brenner en ild for vårt land
Det brenner en ild i mitt indre
Det brenner en ild i min ånd
Det brenner i meg for hver mann og kvinne
Ja jeg ser det i mitt indre
Ja tiden den er nå inne for å ta imot Åndens fylde

Ånden faller, Vinden blåser
Den tar tak i våre hjerter i dag
Ånden faller, Vinden blåser
Den tar tak i våre hjerter i dag

Jeg minnes det brant så sterkt i oss
Tiden var inne vi måtte slåss
Sannheten ble talt og mange skrek
Men Himmelens Gud han var alltid med
Du merket oss og ropte ut HVEM VIL BYGGE OPP EN MUR
Alt ble reist opp så rant tiden ut
Så kom Du og hentet oss til slutt

Ånden falt, Vinden kom,
Den tok tak i våre hjerter den gang
Ånden falt, Vinden kom

Ånden falt, Vinden kom,
Den tok tak i våre hjerter den gang
Slettet bruker
26.04.2019 kl 19:43 951

Det var mye brenning her, er det bra når det er så tørt i bakken?
Slettet bruker
26.04.2019 kl 19:49 948

For å si det slik, Oliver, du driver ikke gjøn med Guds Ånd. Ifølge Gud selv, forfatteren av Bibelen, er Han er en fortærende ild.

For Herren din Gud er en fortærende ild, en nidkjær Gud.
Deu 4:24

Hans røst rystet dengang jorden; men nu har han lovt og sagt: Ennu en gang vil jeg ryste ikke bare jorden, men også himmelen. Men det ord: Ennu en gang, gir til kjenne en omskiftelse av de ting som rystes, fordi de er skapt, så de ting som ikke rystes, skal bli ved. Derfor, da vi får et rike som ikke kan rystes, så la oss være takknemlige og derved tjene Gud til hans velbehag, med blygsel og frykt! For vår Gud er en fortærende ild.
Hebrews 12:26-29 Norsk

Når en kristen sang handler om blod og ild, eksempelvis https://www.youtube.com/watch?v=soxpWZ635No "Et Blodvasket Norge" og https://www.youtube.com/watch?v=gYdArKYZEuk "Blod og Ild" (det som også er frelsesarmeens motto), handler det om Jesu Blod og Guds Ild.

Redigert 26.04.2019 kl 20:47 Du må logge inn for å svare
SCK
26.04.2019 kl 19:58 947

Og der kom enda en.....

-----

Ladaen.
Jeg tror heller ikke på norske protester mot sløsingen av samfunnets midler. Vi har det for godt enn så lenge.
Protestene kommer som vi ser lenger sør, nå i Frankrike, hvor befolkningen åpenbart følger bedre med på sine egne negative utviklinger. Macron har plutselig våknet og har lovet noen tiltak mot de økede forskjeller. Så antatt vil folk se etterhvert at å pirke i en utvikling som har blitt såpass global har begrenset effekt.
Brexit er heller ikke annet enn en protest.
En protest mot følgene av den frie flyten av billig arbeidskraft.
Så ser man plutselig at LO har hivd seg på motstanden mot EØS, antatt grunnet overnevnte.
Lederne innen EU samt EØS bør kanskje gå denne ordningen etter sømmene?
Det vil aldri skje, det snør i helvete før man rokker ved den destruktive siden av globalismen.
Slettet bruker
27.04.2019 kl 20:02 914

Globalistene er glade i ordlek. Og da helst lek med ord som er breddfulle av positivitet, som ordet «bærekraft», eller det enda sterkere ordet «samhold». Du hører det i festtaler, i artikler og twittermeldinger at «samhold» er idealet for samfunnet vårt, og hvem våger vel å kritisere «samhold»? Men det er jo ikke samhold som preger europeiske samfunn lenger. De flerkulturelle samfunnene er heller preget av segregering, motsetninger og økende konfliktnivå. Samholdet vi hadde eroderer stadig raskere, takket være globalistenes flerkulturelle samfunnseksperiment. …

Macron tviholder nemlig på løgnen om at vi ateister og kritikere fortsatt ikke «forstår» islam, og trenger islam bedre «forklart». Det er feil. Vi forstår islam 100 prosent – og det er islam og muslimer selv som har fått oss til å forstå. Vi har lest boka, sett underkastelsen og kvinnehatet, og er langt bedre orientert enn de aller fleste muslimer. Det er ikke «høyreekstreme» som får fornuftige europeere til å hate islam. Det er islam som får folk til å hate islam. Dette vil ikke EU-eliten eller muslimske ledere forstå, og det er nettopp derfor det er unntakstilstand i Paris.

https://www.document.no/2019/04/25/globalistenes-logn-om-samhold/

Kent Andersen igjen med en utmerket artikkel der han retter skytset mot globlistene og deres fremste ideal i Europa - plastikkpresident Emmanuel Macron - og de solide poengene er mange i Kents utlegning om det meningsløse inntoget av Islam i vestlige samfunn:

Globalister nekter å anerkjenne hva islam faktisk er: En monokulturelt samfunnssystem fra 600 tallet, basert på en totalitær politisk doktrine med et komplett hellig lovverk, som igjen er forkledd som en religion, for menn, av menn, til menns velbehag!

På 600 tallet, var det sikker helt perfekt å være karavanerøver, krigsherre og slavedriver, med et kvalmende forhold til småpiker, og makt til å kappe huet av enhver som opponerte. Muhammed var sikkert et perfekt ideal for mannlige tapere i alle samfunnslag i den tiden, men denne formen for perfeksjonen er verre å selge inn i våre moderne tider…og da særlig i opplyste, reformerte og siviliserte Europa, hvor religion er en upolitisk privatsak, frihet og ytringsfrihet gjelder, og kvinner hverken er kveg eller sexslaver lenger.

Islam burde med andre ord vært fullstendig sjanseløst i Europa, men islam er en kameleon: En religion når det er mest nyttig. En politikk når det passer best. En identitet hvis det fungerer best. Og et samfunnssystem når det er mest bekvemt. Og bakenfor dette mangehodede trollet ingen klarer å hverken definere eller kontrollere, synger en alltid tilstedeværende voldskapital som underbevisst skremmer/paralyserer vestlige ledere og siviliserte europeere. Man vet at problemet er der, men aner ikke hva man skal gjøre med det uten å skape borgerkrig i Europa. Derfor blir ingenting gjort…som om det løser problemet.

Islam gjør muslimer til herrefolket. Alle andre er tjenere. Islam er historiens verste «oss-og-dem» driver noensinne. Likevel er det altså rause, inkluderende og åpenhjertige vestlige som får skylda for muslimers utenforskap.

Hva slags «samhold» er det vestlige politikere babler om at vi deler med muslimer og islam? - er spørsmålet Kent Andersen setter på dagsorden - er det det "samholdet" som gjør at politiet i år vil være væpnete vakter om de barna som fremdeles har så likegyldignaive foreldre at de sender ungene sine i 17. mai tog for å paraderes foran en konge som har den frekkhet å si til oss at "nordmenn i dag kommer fra Afghanistan, Syria og Somalia"? De må le seg ihjel alle disse folkegruppene over at nordmenn er den eneste gruppen som er blitt fratatt en egen identitet - og det i sitt eget land - til tross for at vi er et av få land i verden som i likhet med USA virkelig feirer vårt eget land, vår grunnlov og vår frihet. Vi gjorde en STOR feil i 1905 da vi hentet kongefamilie fra utlandet og ikke blant rotekte patriotiske nordmenn med kunnskap om vår historie og med vår frihetskultur i genene!
Redigert 27.04.2019 kl 20:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.04.2019 kl 20:13 910

"Globalistene er glade i ordlek. Og da helst lek med ord som er breddfulle av positivitet, som ordet «bærekraft», eller det enda sterkere ordet «samhold»"

I motsetning til hat, splittelse og mistenkliggjøring, som du er en representant for.
Slettet bruker
27.04.2019 kl 20:24 904

Det minner meg om, IKKE BRUK ORDET 'islam'. Bruk istedet det korrekte ordet, muhammedanisme. Det er det det ER. Muhammedanisme. IKKE 'islam'.
Korrekt ordbruk --> mental frigjøring fra psyop.

https://www.etymonline.com/classic/search?q=ism

muhammedanisme, satanisme, buddisme, hinduisme, ateisme, evolusjonisme etc.

Når du ut fra gruppepress assimilerer bruken av ordet 'islam' da gir du muhammedanismen en status den ikke har. Det er en isme.
Bøker som er mer enn 100 år gamle bruker konsekvent ordet 'muhammedisme'. Eksempelvis: A History Of Muhammedanism: Comprising The Life And Character Of The Arabian Prophet (1818) https://www.amazon.com/History-Muhammedanism-Comprising-Character-Arabian/dp/1104612968

Vi vet vi er 'over the target' når trollene skriker :)
Redigert 27.04.2019 kl 20:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.04.2019 kl 20:32 902

Hvorfor er det viktig å kalle islam for muhammedisme?
Det er mange retninger innen Islam og der er jeg helt enig i at man skal bruke korrekte benevnelser.
Redigert 27.04.2019 kl 20:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.04.2019 kl 20:38 895

Les Kent Andersens ord om Erna, vår antinasjonalistiske globalist fra elitens Høyre, som går imot alle konservative idéer!

Kent avslutter med å gjøre noe Havfruen lenge har gjort - trekke frem de felles kjørereglene vi må enes om for å være et samfunn:

"Skal vi skape fellesskap, må det gjøres ut fra felles ønske om felles samfunnssystem. Islam inngår dessverre ikke i det prosjektet.
Islam et helt annet samfunnssystem , og man kan bare ikke skape fellesskap i land hvor befolkningen ønsker to forskjellige samfunnssystemer. Ett moderne, og ett fra 600-tallet. Europa må velge. Hva vil du ha?"
Sotah
27.04.2019 kl 20:43 893

Nå er det ikke opp til enkeltpersoner hva som skal inngå i landet eller ikke. KA er en drømmer, hverken mer eller mindre.
Slettet bruker
27.04.2019 kl 20:49 888

Martin Luther King: Last night I was dreaming...osv en masse ord om urealistiske drømmer. LIkevel drømte han godt om natten, iallefall last night som han da fortalte om i den berømte talen. Det må være lov å drømmen litt.
Slettet bruker
27.04.2019 kl 20:50 887

Kent's egne ord, "Husk å være litt snillere med hverandre, og gjør barna glade.".

Det illustrerer en annen ting om nordfolk (nordmenn og nordkvinner): smålighet. Hvorfor bruker vi ordet "litt" SÅ MYE? Hvorfor ikke skrive: "Husk å være snillere med hverandre, og gjør barna glade." ?

(sidenote: Sjekket qmap nettop, 4 nye innlegg der, skal lese dem nå!)
Redigert 27.04.2019 kl 20:59 Du må logge inn for å svare
ladaen7,30
27.04.2019 kl 21:47 874

Bærekraft og samhold er i utgangspunktet fornuftige ord, men politikerne har såpass lett omgang med ordene at de ikke har noen mening lengre. Kommer de derimot så langt som å bruke ordet "spleislag" må man bare passe seg, for det innebærer store utgifter for alle andre enn dem selv for de bidrar jo særs lite i det meste..
Større egoister enn politikere finnes vel knapt i verden, om de har 30% eller 10% oppslutning.....
Slettet bruker
28.04.2019 kl 00:36 848

Det er opp til regjeringen å sikre landets grenser og hvem som skal få slå seg ned her! Så er det opp til Stortinget å avgjøre hvilke kjøreregler (lover og regler) alle skal underlegges på norsk jord. Det nytter ikke om det skal gjelde forskjellige lover for forskjellige grupper - slikt ender med vold til slutt! Det er nok ikke Kent som er drømmeren her!