B2h - noen som vet ..
hva som er galt med selskapet. Aksjekursen vaker så vidt over all time low.
Kan ikke se at det er meldinger fra selskapet som tilsier at dette går rett vest.
Etter å ha solgt meg ned tidligere, lurer jeg på om det også bare er å selge resten også.
Kjør debatt!
Kan ikke se at det er meldinger fra selskapet som tilsier at dette går rett vest.
Etter å ha solgt meg ned tidligere, lurer jeg på om det også bare er å selge resten også.
Kjør debatt!
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
lisleby
23.08.2019 kl 08:34
4032
En positiv ting tross alt er at pretax profit er ca. 20 mill høyere enn estimatet til Dnb (før nedskrivninger)...
Redigert 21.01.2021 kl 03:36
toffen4
23.08.2019 kl 08:32
4045
Siste man slukker lyset...
Megleren som kjøpte disse for meg igår, ringte meg nettopp. Han mener at dette er ventet og at tallene faktisk hensyntatt nedskriving så er faktisk ikke tallene dårlige. Dette medfører nok at små sparere hiver ut pengene sine idag sa han. Jeg dobler idag.
Further update based on preliminary financial information for the second quarter of 2019 (comparable figures for Q2 2018 in brackets) is as follows:
Gross cash collection of NOK 1,274 million (NOK 1,032 million) - up 23% y-o-y
Cash EBITDA of NOK 993 million (NOK 759 million) - up 31% y-o-y
Portfolio purchases of NOK 1,667 million (NOK 2,273 million) - down 27% y-o-y
Total gross ERC at end of quarter of NOK 22,595 million (NOK 20,119 million) - up 12% y-o-y
Leverage Ratio at end of quarter at 3.2x (3.3x) verifying that the company has a solid debt servicing capacity
Further update based on preliminary financial information for the second quarter of 2019 (comparable figures for Q2 2018 in brackets) is as follows:
Gross cash collection of NOK 1,274 million (NOK 1,032 million) - up 23% y-o-y
Cash EBITDA of NOK 993 million (NOK 759 million) - up 31% y-o-y
Portfolio purchases of NOK 1,667 million (NOK 2,273 million) - down 27% y-o-y
Total gross ERC at end of quarter of NOK 22,595 million (NOK 20,119 million) - up 12% y-o-y
Leverage Ratio at end of quarter at 3.2x (3.3x) verifying that the company has a solid debt servicing capacity
som vanlig så lekker det på verdens insidebørs OSE :P
varsellampene har blinket rødt siste advarsel da sjefen fikk fyken dager siden
dritten er overpriset og fallhøyden meget. kommer nok nedskrivninger på løpende bånd LOL
varsellampene har blinket rødt siste advarsel da sjefen fikk fyken dager siden
dritten er overpriset og fallhøyden meget. kommer nok nedskrivninger på løpende bånd LOL
Dette var dårlig timing for mitt kjøp igår, men skal doble idag og sitte noen år
børst
23.08.2019 kl 08:18
4131
Tar tap i form av nedskrivninger på 270 millioner. Javel. Men det står også:
Cash EBITDA of NOK 993 million (NOK 759 million)
- up 31% y-o-y
Så dette fortjener vel ikke så mye dramatikk. Det er bare en regnskapsmessig greie.
Cash EBITDA of NOK 993 million (NOK 759 million)
- up 31% y-o-y
Så dette fortjener vel ikke så mye dramatikk. Det er bare en regnskapsmessig greie.
lisleby
23.08.2019 kl 08:17
4141
Det kan vel bli fulgt opp av innsidekjøp for å støtte aksjen? Er det mulig så lenge resultatet er varslet, eller er det ikke mulig frem til 31/8..
Regner med at PW varslet utløser et hopp i kursen.
Usikkerheten som har preget aksjen er nå borte.
Kjøp.
Huff, huff.
Usikkerheten som har preget aksjen er nå borte.
Kjøp.
Huff, huff.
Slettet brukerskrev Bibelen er ikke SS så bevandret i. Fortell❤️ SS
For en ågermann ender det aldri bra. Det blir ti piskeslag for hver uredelige krone han har tjent!
Bare en liten påminnelse. SS er behørig blokkert hos meg.
Bibelen er ikke SS så bevandret i. Fortell❤️
SS
SS
Elsker å se slik gribbevirksomhet få seg en over kjeften! Står mye i Bibelen om hvordan det går med ågermenn!
Det passer også fint og minne om straffelovens paragraf 295-296:
'den som ‘ved rettshandel utnytter noens nød, lettsinn, uforstand eller avhengighetsforhold til å oppnå eller betinge et vederlag som etter de foreliggende omstendigheter står i et påtagelig misforhold til det som ytes’
Det passer også fint og minne om straffelovens paragraf 295-296:
'den som ‘ved rettshandel utnytter noens nød, lettsinn, uforstand eller avhengighetsforhold til å oppnå eller betinge et vederlag som etter de foreliggende omstendigheter står i et påtagelig misforhold til det som ytes’
ÆØÅ:
Kan ikke se at DU har lansert tanker om dette tidligere. SS derimot, har nevnt dette LENGE.
SS
Kan ikke se at DU har lansert tanker om dette tidligere. SS derimot, har nevnt dette LENGE.
SS
Nevnte land minner om billig sprit, skurker med trekkspill og lommetjuver.
OsloInvest
23.08.2019 kl 07:59
3994
At du solgte deg ut på 12-13 er bare BS.
Ja, jeg kan faktisk ikke dy meg idag (regner med at du kommer til å skrive noe i den retningen @Varsom), men når selskapet kommer med resultatvarselet idag og det på bakgrunn av det jeg har sagt hele tiden så må jeg bare rippe opp i noen sår. Men bra at du har solgt deg ut. Denne faller 20% idag
Ja, jeg kan faktisk ikke dy meg idag (regner med at du kommer til å skrive noe i den retningen @Varsom), men når selskapet kommer med resultatvarselet idag og det på bakgrunn av det jeg har sagt hele tiden så må jeg bare rippe opp i noen sår. Men bra at du har solgt deg ut. Denne faller 20% idag
Noni
23.08.2019 kl 07:58
4007
Vet ikke hva jeg skal si, er helt utslått. Det er bare å hoppe i vannet,
Joppe84
23.08.2019 kl 07:58
4008
Tror faktisk du kan gjøre et godt kjøp i dag hvis man er en verdiinvestor, men jeg stiller meg skeptisk til et selskap som leverer resultatvarsel en uke før de skal levere tall. Dette er ikke nytt for selskapet.
Ja, ja, når man opererer i land som Bulgaria og Romania. Er det da annet å vente???
Hahahah, ja hva sa jeg. Ante meg det der.
Men dere får høre på funderer og alle nybegynnerne.
I dag ser vi nok stygge salg ut en trang dør.
Kransen er i bestilling.
SS
Men dere får høre på funderer og alle nybegynnerne.
I dag ser vi nok stygge salg ut en trang dør.
Kransen er i bestilling.
SS
Ser ut som du kan henge en krans på veggen:)
Popcorn
23.08.2019 kl 07:38
4131
Resultatvarsel fra B2Holding
Gjeldsinvesteringsselskapet B2Holding varsler fredag at det vil rapportere en tap på 270 millioner kroner i andre kvartal som følge av nedskrivninger på 421 millioner kroner hovedsakelig fra nedskrivninger på sikrede porteføljer i Kroatia, Bulgaria og Romania.
B2Holding skriver at det er godt posisjonert til å levere stabile resultater fremover nå som nedskrivningen er tatt og selskapet har fått på plass tiltak for å sikre at slikt ikke skjer igjen.
Gjeldsinvesteringsselskapet B2Holding varsler fredag at det vil rapportere en tap på 270 millioner kroner i andre kvartal som følge av nedskrivninger på 421 millioner kroner hovedsakelig fra nedskrivninger på sikrede porteføljer i Kroatia, Bulgaria og Romania.
B2Holding skriver at det er godt posisjonert til å levere stabile resultater fremover nå som nedskrivningen er tatt og selskapet har fått på plass tiltak for å sikre at slikt ikke skjer igjen.
Noni
23.08.2019 kl 00:22
4214
Beklager, men har ikke kjennskap om det er noe galt.
Så du mener at siden kursen går ned, så stemmer ikke det han har "sagt" til deg?
Funderer
22.08.2019 kl 22:01
2175
Er det ikke vekst da ? Var porteføljene dårlige kjøp ?
Redigert 20.01.2021 kl 23:26
Varsom
22.08.2019 kl 21:57
2185
Han har lagt frem til meg at alt var bare gull og grønne skoger. At selskapet ble shortet skjønte han ingenting av, fordi her blir det bare vekst fremover. Porteføljenkjøpene som ble gjort våren 2018, var meget gode kjøp, osv, osv!
Rett og slett villedende informasjon.
Om noen her inne ikke vil tro på dette. Så dem om det!
Men dette er hva som har blitt meg fortalt!
Altså, hvorfor skal jeg gidde å lyve om noe slik!
Rett og slett villedende informasjon.
Om noen her inne ikke vil tro på dette. Så dem om det!
Men dette er hva som har blitt meg fortalt!
Altså, hvorfor skal jeg gidde å lyve om noe slik!
Noni
22.08.2019 kl 21:49
2193
Det er sikkert et godt råd, men det forutsetter at en har pengene klar, og det er
det nok flere som ikke har.
det nok flere som ikke har.
Funderer
22.08.2019 kl 21:34
2212
Varsom skrevInnlegget er slettet
Jeg klarer ikke tro at dalen Zahl har jugd til deg over telefon , det må være en missforståelse der . Han har ikke lov å utale seg om selskapets økonomiske sitvasjon til noen over telefon , heller ikke vis du hadde møtt opp på kontoret hans . Resultatene blir lakt frem , da er det likt for alle . De som jobber der å kan vite ting så de kan ikke kjøpe aksjer siste mnd før resultatet . .... Slik jeg ser det er det 80% sjangs for at noen insidere handler når resultatet kommer .
Varsom
22.08.2019 kl 19:00
2326
Er ganske skummelt og uforutsigbart om dagen. Jeg har noen får kr i aksjer, men sitter på mye kron på vps selv om dagen. Perioden nå og frem til et eventuelt julerally kommer til å bli ruglete. Er som du sier, kjøpe når blodet virkelig renner.. er der pengene ligger å venter!
Jeg er litt skeptisk til børser nå. Hadde AXA 17 og B2H kr 6 vert i 2014-2018 så skulle jeg nok lasta nå.
Men når vi er i enden av bullmarked, Trum har Twitter, Handelskrig, Brexit, Italia - Iran og ressesjonstegn i mange land, minusrenter osv, osv, nei da trår jeg "VARSOMT".
I dag solgte jeg fondet jeg har hatt en stund, så eneste eksponering jeg har nå mot børs er short i AXA (dekket 2/3 av den for litt siden da den snuste på 15 tallet), og short i NEL.
Jeg går heller glipp av noen kroner på tampen av sykelen, enn å miste penger som følge av grådighet for småpenger å tjene nå!
Bedre med peng på VPS og heller handle når blodet flyter, enn å kjøpe nå som det kan smelle når som helst.
SS
Men når vi er i enden av bullmarked, Trum har Twitter, Handelskrig, Brexit, Italia - Iran og ressesjonstegn i mange land, minusrenter osv, osv, nei da trår jeg "VARSOMT".
I dag solgte jeg fondet jeg har hatt en stund, så eneste eksponering jeg har nå mot børs er short i AXA (dekket 2/3 av den for litt siden da den snuste på 15 tallet), og short i NEL.
Jeg går heller glipp av noen kroner på tampen av sykelen, enn å miste penger som følge av grådighet for småpenger å tjene nå!
Bedre med peng på VPS og heller handle når blodet flyter, enn å kjøpe nå som det kan smelle når som helst.
SS
Varsom
22.08.2019 kl 18:41
2351
Hehehehe. Nei, de fleste har bommet noe jævlig her inkl meg selv! Tragisk hele greia egentlig!
Her er det bare å vente videre hvis man har tenkt seg inn!
Si gjerne ifra når du begynner å laste igjen Ss, skal ikke se bort ifra at jeg tar et lite jafs selv.
Her er det bare å vente videre hvis man har tenkt seg inn!
Si gjerne ifra når du begynner å laste igjen Ss, skal ikke se bort ifra at jeg tar et lite jafs selv.
Ja jeg ser det Varsom, samme i AXA.
Når nye eller ferske nick skal komme å belære meg om AXA og B2H, da kjenner jeg det klør her og der. Men de ser etter kort tid hvem som kan sine saker, og hvem som er lykkejegere !
Trenden er ned, og fallende, - men leste nylig om en som etter EN dag hadde konstatert bunn og stigende trend. Hahahahahaha - har ikke hørt mer fra han......
SS
Når nye eller ferske nick skal komme å belære meg om AXA og B2H, da kjenner jeg det klør her og der. Men de ser etter kort tid hvem som kan sine saker, og hvem som er lykkejegere !
Trenden er ned, og fallende, - men leste nylig om en som etter EN dag hadde konstatert bunn og stigende trend. Hahahahahaha - har ikke hørt mer fra han......
SS
Varsom
22.08.2019 kl 18:26
2370
Takker Ss! Er mange nye nick... mange nye folk som ikke veit helt hva de roter seg bort i her! B2h traff nesten 6 tallet i dag. Er nok ikke lenge til vi ser kr 5,-
Kniven faller fortsatt!
Kniven faller fortsatt!
Må dere skjerpe dere, Varsom har vert med lengre enn mange av dere andre, han kjenner selskapet godt.
Varsom ble vel overasket over fallet som så mange andre. Og tok deretter konsekvensen og solgte med tap, på et mye høyere nivå enn mange andre hadde baller til.
Alltid kjiipt å ta tap, og være med en aksje ned slik han og mange andre har gjort. Men man skal tross alt vise han respekt, for å ha baller til å stå frem!
Jeg vet at Varsom var i kontakt med CEO, for lenge siden, for dette har meg og Varsom diskutert i mailkanalen for en god stund siden.
Så skjerp dere, Varsom er ikke noen mann man skal rakke ned på. Han er veteran i B2H, og har god peiling.
SS
Varsom ble vel overasket over fallet som så mange andre. Og tok deretter konsekvensen og solgte med tap, på et mye høyere nivå enn mange andre hadde baller til.
Alltid kjiipt å ta tap, og være med en aksje ned slik han og mange andre har gjort. Men man skal tross alt vise han respekt, for å ha baller til å stå frem!
Jeg vet at Varsom var i kontakt med CEO, for lenge siden, for dette har meg og Varsom diskutert i mailkanalen for en god stund siden.
Så skjerp dere, Varsom er ikke noen mann man skal rakke ned på. Han er veteran i B2H, og har god peiling.
SS
Varsom
22.08.2019 kl 17:49
2401
Hvordan har det gått med eps osv det siste året da folkens! Er jo en grunn til at kursen ligger der nede og at shorterne fortsatt ikke dekker seg inn! Til og med i dag har kursen satt en ny bunn.
Det at jeg shorter er kødd altså!
Det at jeg shorter er kødd altså!