Slettet bruker
25.04.2019 kl 13:31 3474

Men i kjent NEL stil, er verdien på denne avtalen hemmelig.
profit1
25.04.2019 kl 14:07 3378

Alle områder skal bli klimanøytrale, det er bra for Nel :)
Redigert 25.04.2019 kl 14:07 Du må logge inn for å svare
Carlsberger
25.04.2019 kl 15:09 3113

Innlegget er slettet
Gjør opp din reaserch før du kommer med motargumenter.

https://www.ssab.com/company/sustainability/sustainable-operations/hybrit

The total cost for the pilot phase is estimated to be SEK 1.4 billion. The Swedish Energy Agency will contribute more than SEK 500 million toward the pilot phase and the three owners, SSAB, LKAB and Vattenfall, will each contribute one third of the remaining costs. The Swedish Energy Agency has earlier contributed SEK 60 million to the pre-feasibility study and a four-year-long research project.

20 mill SEK er kun for å sette spaden i jorda....
rogneveien
25.04.2019 kl 15:34 3048

Veldig bra at NEL sin datter får en slik avtale, jeg bruker ordet avtale da dette er slik jeg ser det. De har en avtale med et annet firma om å sette opp et anlegg som beviser at det fungerer og at det er lønnsomt. Tror ikke marginene på dette er noe å skrive hjem om noe NEL heller ikke gjør. Om de hadde gått ut med summer og noen kloke hoder hadde regnet ut at her er marginene så lave at de kanskje til og med går i minus så hadde det ikke vært bra for NEL i det korte bildet. I det lange bildet så tenker nok Løkke at han vil inn i markedet selv om det så må være til selvkost, ja om så det til og med skulle koste han noe. Han ønsker å bevise at deres tekonlogi er bra og at dette fungerer. I neste runde kommer inntjeningen hvis dette viser seg å være butikk.
Nå er jeg klar over at dette er et datterselskap av NEL, men regner med at det inndirekte er NEL som styrer skuta, de har iallefall en stor finger med i spillet. Håper at det går seg til og at det de nå gjør legger grunnlaget for videre etterspørsel av nettopp slike anlegg som kan bli et gigantisk marked om dette viser seg å fungere. Ta for eksempel Asko, jeg vet ikke enda den dag i dag hva dette ble av utkomme for NEL. Personlig tror jeg det ble ganske magert. Vi får håpe dette med Asko er en brikke i at det er flere transportfirmaer som har bestilt Nikola sine biler hit til Norge. Bare litt tankespinn. Mulig jeg er helt på bærtur.
Korriger meg gjerne om dere mener jeg er det, men gjør det på en høflig og grei måte.

Løkke til.
Redigert 25.04.2019 kl 15:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.04.2019 kl 15:41 3003

BRING kjører jo stor reklame med at de har bestilt En Nikola Tre.
Fra hest og kjerre til hydrogen-reklamen som er på VG og Dagbladet.
Slettet bruker
25.04.2019 kl 16:10 2895

ASKO har 3 eller 4 Scania lastebiler med H2 i drift allerede.
JosefK
25.04.2019 kl 17:49 2701


Yeeeeeessssss!!

Når dere skjønner hvor stort stålindustrien bare i Sverige kan bli, ville dere blitt mo i knærne. Lkab anslår behovet til mellom 17 og 18 TW. Det begynner å bli en stund siden jeg plaget Bjørn Simonsen med disse tingene. Godt å se det kommer litt ut av det.

rogneveien
25.04.2019 kl 18:22 2602

Godt jobba JosefK
bra du er pådriver for slike storprosjekter. Vi trenger flere slike som deg som plager gutta litt. Stå på videre.

Løkke til.
Slettet bruker
06.05.2019 kl 23:42 2028

JosefK. Spot On. Denne svenske elektrolysører kontrakten kan bli en gigant kontrakt for Nel. “The aim is to develop a plant with a capacity of 20 MW, which would be Europe's largest water electrolysis plant for the refinery sector”. - and we all know Vattenfall recently signed Nel via Hybrit ? https://t.co/zuM4dRzJn5