NAS - Pareto gjentar kursmål kr 100,-

drmoney123
NAS 25.04.2019 kl 12:58 5593

Pareto gjentar kursmål kr 100,-
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.04.2019 kl 13:15 5541

Ja så det :-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.04.2019 kl 13:47 5466

Ligger i kortene. Dette skal opp. Alle har tapt. Ny tid og skjerpings/modernisering også.. Tikk takk
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare
HP17
25.04.2019 kl 14:35 5347

NAS er nok snarlig kjøpt opp nå på dagens kursnivå og utsettelse av levering av fly i milliardklassen. Et bud på kr 80 og det er klart. Nå er NAS "penger på gata". Det er bare å laste opp skal kun en vei og det er opp.
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.04.2019 kl 14:51 5281

De som selger nå er crazy.. Lavmålnivå da forventningene også er store.. Norwegian er bankers..
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.04.2019 kl 14:54 5262

..bare starten dette..
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare
HP17
26.04.2019 kl 12:48 5018

Og kr 100 var før SAS streiken som kan bli langvarig. Her renner pengene inn i NAS. Tror NAS rigges for et salg før sommeren. Et bud på kt 75-90 også er NAS historie?
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.04.2019 kl 12:58 4984

Ser ik ut som det vil seg i dag. For mye uro..
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare
WallStreeet
26.04.2019 kl 13:05 4938

Sunt med en liten nedtur etter 8% opp igår. Norwegian kommer til å bli solgt før september. Kostnadskutt i milliardklassen og utsettelse av fly leveranse gjør Norwegian svært attraktiv. Husk Kjos og co har lært av arbeidet med IAG. Her er det bare å laste opp!
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.04.2019 kl 13:40 4835

Håper ikke det er emisjon på vei. Da spyr jeg.. Noen vet eller?
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.04.2019 kl 13:42 4823

Ønsker man snarlig salg, kan dette være den kyniske veien..
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare
pheks
26.04.2019 kl 14:11 4743

Norwegian er bankers??? Går det an å være lenger ute i ko-ko land? Mulig jeg tar en bet i NAS før stenging i dag, men da er det også med ganske stor margin høyest risiko i min portefølje.
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare
SomSa
26.04.2019 kl 14:54 4653


Pareto Securities med kursmål 350, nå 100 neste gang 30 mens aksjen er 15

5. januar 2018
- Som sådan anser vi trafikkstallene svært positive og forventer at aksjekursen øker i dag. Vi har en kjøp-anbefaling og kursmål på 350 kroner på Norwegian-aksjen, fremgår det av anbefalingen.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/01/Meglerhus-spaar-boersfest-for-Norwegian
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.04.2019 kl 14:58 4638

Og den gikk til ca 320 var det vel?
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare
Ypsilon 7
26.04.2019 kl 15:05 4604

Snakker om å sammenlikne poteter og epler ... ?
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.04.2019 kl 15:40 4520


The easiest way to earn 6% for the opening of Monday is here in the eyes of all ...;)
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare
SomSa
27.04.2019 kl 00:16 4339


Norwegian Air Hopes You Won’t Pay by Credit Card
Dealing with card processors has made life difficult for the company, which remains in a tight spot.
.
.
As a result, Norwegian’s now shows almost 62 billion kroner ($7.2 billion) in net debt. That’s a lot for a business that may struggle again to make a profit this year. Rising oil prices aren’t helping.

https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2019-04-25/norwegian-air-shuttle-hopes-you-won-t-pay-by-credit-card
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare
WallStreeet
27.04.2019 kl 00:26 4306

Husk at dette kun er meningen til en tilfeldig person, ikke Bloomberg.
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare
mandj
27.04.2019 kl 01:22 4267

Vil si "mening" er feil ord å bruke. Det er bare å se på regnskapet deres. Det er flere kredittkortselskaper som holder tilbake penger, og det er en utfordring for norwegian når de må finansiere dette midlertidig. Når det er sagt kan det være løsbart, men det er åpentabart ikke ønskelig for et selskap som fra før av er i en stresset situasjon.
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
27.04.2019 kl 11:10 4051

Jeg tror eneste løsning for Norwegian er at selskapet kjøpes opp av et større internasjonalt flyselskap,
f.eks Emerates Airlines, fusjoneres inn i dette og slettes. Det tåles ikke i Norge at andre har succsess.
Det har nå i et års tid pågått en målrettet kampanje mot Kjos & co, se bare alle de negativt ladede artiklene
i DN. Det er om å gjøre å dra selskapet ned i dritten, ingen bryr seg om at selskapet er og har vært en
svært god norgesreklame. I motsetning til andre land, som støtter sine selskaper, ref. bl.a. Air France
og British Airways, så er det viktigste i Norge å kappe hodet av den som lykkes. Vi som reiser en del
med fly, har svært mye å takke Norwegian Air for, med SAS som enerådende, er jeg sikker på at billettprisene
hadde vært det dobbelte.
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare
undrende
27.04.2019 kl 12:05 3992

Jeg er strålende fornøyd med NAS tilbudet jeg, og har vært mange år. Janteloven tror jeg ikke er gjeldende her, selskapet frakter jo så godt som fulle fly, iaff på de fleste ruter. Vanskelighetene har de nok selv bidratt til, de har vokst for fort, de har vært avhengig av å konkurrere i et marked der inntjeningen er marginal. Man trodde kanskje det var smart å være først i køen på enorme (til et selskap som NAS å være) flyleveranser. Moderne drivstoffgjerrige fly, selge unna deler av gammel flåte osv. Nå forsvinner konkurrenter ukentlig, fly selges fra konkursbo. NAS har kjørt skuta på grunna, er økonomisk låst på hender og føtter. Så får de, etter å først ha Dreamliner problemer, hele max8 katastrofen i hodet. Kanskje kunne de ha solgt eldre fly nå, men behøver vel hele parken selv siden de nye max flyene står på bakken. Tror ikke de har all verdens kapasitet til å avhjelpe nye kunder som en følge av SAS streiken heller. De har jo lenge hatt kanselleringer selv pga max problemet. Hele selskapet virker å gynge ytterst på kanten av et stup. Det spekuleres i belånte aksjer rundt ledelsen i selskapet. Man kan være trygg på at ulvene vil vite å utnytte dette, om det stemmer. Et salg synes å være det mest sannsynlige. Hva kan en budgiver håpe på? At NAS, som er fullt operativ, men som for hver dag som går nærmer seg nye gjeldsforpliktelser. Vil ikke eventuelle budgivere vente litt til? På et eller annet tidspunkt tror jeg det kommer et bud, elr to. Spørsmålet er når, og hvor kursen befinner seg da. Tror ikke det er hastverk for oppkjøpere på veldig kort sikt.

kursmålet til Pareto er det bare å glemme, det er nok til selvhjelp for seg og sine.
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
27.04.2019 kl 12:21 3956

Kursmålet til Pareto forutsetter at selskapet lykkes. Lykkes selskapet sier Morgan Stanley 125. Men tror begge er åpne for "0" også. Selskapet er jo eksepsjonelt gearet. Lykkes de får du utnyttet gearingen, da kan du få enorm avkastning, eller tape alt. Det kan falle enda mer, ja, men dette kan også fremstå som en mege god inngang om de lykkes og du ser litt frem i tid. Kommer de seg nå opp å stå kan dette bli meget bra. Jeg velger å tro det:) jeg er beredt på at jeg kan tape mer eller mindre alt jeg går inn med. Den vil jo åpenbart kunne trigges av mye fremover: avklaring max (det vil jo komme), passasjertall kommende gode flymåneder, streiken i SAS, refinansiering av lån i desember, lavere oljepris, mulige oppkjøp, bedring i kvartalstallene, spareplan lykkes, nedsalg er ferdig fra blystad og spetalen, short inndekning (nesten 5 prosent av aksjene er shortet), osv. Mye kan trigge den. Mye kan også felle den. Men jeg tror ikke de går under rett og slett.
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare
HP17
29.04.2019 kl 11:34 3601

Kursmål kr 100
Kurs under kr 39!

I tillegg fly NAS med stappfulle fly og til skyhøye priser.
Dette er enkelt valg
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.04.2019 kl 13:22 3455


Uhhhh several bull candles, this could close between 41 0 42 Kr
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.04.2019 kl 13:36 3399

Let's go up!
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare
SomSa
29.04.2019 kl 14:19 3317


HSBC mener Norwegian skal i 15 kroner.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/04/Jekker-ned-Norwegian-aksjen-igjen
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.04.2019 kl 14:21 3307

Nytt angrep fra gribbene. Kan nok bli turbulent denne uka, det er jo siste mulighet til å skape noe nå.
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare
drmoney123
29.04.2019 kl 14:23 3290

vi er ned 1,5 kr på aksjer verdt ca 5 mill.... ned på lavt volum.
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare
SMR52
29.04.2019 kl 14:35 3223

Her skal det manipuleres til den store gullmedaljen
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare
WallStreeet
29.04.2019 kl 14:50 3163

Shorter angrepet er solid. Men det man ser er at effekten blir mindre og mindre. Snart begynner skal man dekke inn dette, da blir det morsomt å være aksjonær. Jeg benytter muligheten til å kjøpe mer. Q2 kommer til å bli solid! Både med tanke på inntjening og pas.tall. Tror fremdeles at vi kommer til å ende positivt idag.

Bare Norwegian Reward og eierandel i NOFI er verdt 10milliarder. Så denne prisingen av aksjen inkluderer en konkurs!! Det er skjer ikke. Også spent på om noen kommer med BUD evt kjøper en stor andel ganske snart.
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare
boltzmann
29.04.2019 kl 15:30 3081

Regarding the “credit card hold-backs” problem mentioned by HSBC …

"Norwegian Air Hopes You Won’t Pay by Credit Card

Dealing with card processors has made life difficult for the company, which remains in a tight spot.

For air passengers, the nice thing about booking a ticket with your credit card is knowing you can probably get your money back if the carrier goes bust before you travel.

For cash-strapped airlines, the arrangement has a downside. If card providers are worried about a particular carrier’s finances, they can withhold more money on ticket sales from the company, potentially making its liquidity problem worse.

These so-called “credit card hold-backs” contributed to Flybe Group Plc’s cash troubles earlier this year, as well as Frontier Airlines’ Chapter 11 filing a decade ago. They’ve been a big headache too for Norwegian Air Shuttle ASA.

Norwegian was forced to raise 3 billion kroner ($350 million) in capital in February to head off a liquidity and capital crunch that was made worse by cautious credit card companies. And as the airline’s first-quarter results showed on Thursday, these hold-backs are still an unwelcome feature of its balance sheet."
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare
HP17
30.04.2019 kl 09:30 2926

Nå får en ca 200% dersom en tror Pareto har rett i sine analyser. Og nå må jo NAS være en perfekt oppkjøpskandidat? Et bud på 70-80 og NAS er solgt?
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.04.2019 kl 09:42 2871

Pareto er nok kanskje litt kraftige der, men de var vel ikke så voldsomt langt unna i fjor mtp bud. At den går til 100 av seg selv er verre å si noe om, tror jeg er ganske lenge til uansett.
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare
drmoney123
30.04.2019 kl 09:43 2859

NAS er opp mot kr 100,- før mai er omme:)
Redigert 21.01.2021 kl 03:42 Du må logge inn for å svare