Admoff
25.04.2019 kl 18:57 3255

Positive nyheter for h2 bransjen!

Helt klart. Men vet ikke om det er godt nytt for Nikola med tanke på deres egne lastebiler og ultimatisk deres stasjonsnettverk her i gården
Redigert 25.04.2019 kl 18:59 Du må logge inn for å svare

Morsom detalj på Shellpumpa i artikkelen... den kommer ikke fra NEL
Admoff
25.04.2019 kl 19:09 3180

Konkurranse er bra for en raskere utvikling. Uten at jeg har en susning på hva som ligger i avtalen med Nikola, kan vel NEL tilby sitt materiell til andre leverandører. Så flere fabrikanter desto større muligheter til salg.
JosefK
25.04.2019 kl 20:06 2991


Supert!

Fler til å bruke Nikola nettverket!

Takk, takk

Nei, heller færre solgte Nikolatrucks til å subsidiere bygging av "nettverket"
focuss
25.04.2019 kl 20:11 2965

Men mange skal til Hexagon
MrPutter
25.04.2019 kl 20:19 2900

Det er behov for hundretusenvis av tungbiler i europa for å komme igjennom det grønne skiftet. Å tro at Nikols og NEL skal klare det alene er i beste fall svært naivt. Dette er gofe nyheter for fokus på H2 i transportbransjen

MrPutter

Dette var positivt. Nå er det så mange som kaster seg på hydrogen, at dette toget lar seg nok ikke stoppe så lett. Eller båter og biler. Den nye olja. ( Hydrogen-elektrisk er jo 2-3 ganger så effektivt som olje- forbrenning i transport. )
At Nel er blant fronten, og vel så det, er selvfølgelig også positivt.
davan
25.04.2019 kl 20:30 2831

Noen som har fått emialsjer på konto?
JosefK
25.04.2019 kl 20:37 2790

Litt rart da når han omtaler Toyota, en presumptivt større konkurrent slik:


«I love what Toyota is doing, and even if they threw $5 billion or $10 billion into this thing it would only help us. The market is huge. Toyota’s main goal is to get hydrogen everywhere. They don’t look at us as a competitor. We’ve had talks with them; they’ve been very friendly. They tell us, ‘Hey, if you can build hydrogen stations, we’ll use ’em. Please build ’em.’»


https://www.google.no/amp/s/www.trucks.com/2019/02/18/qa-nikola-founder-trevor-milton/amp/

Videre: jeg kan ikke huske ett eneste skotsk lastebil firma i historien. Mulig det vil endre seg, men dette er et rent skrivebordsforetak med fine renderinger. Det er langt igjen.

Enda videre: om du tror ikke Nikola kommer til å tjene penger på mersalg av hydrogen, må du gå en tur med deg sjøl. Eller lese et par Nel slides og sammenstille dem med Nikola World info. Jeg gidder ikke hjelpe deg,
MrPutter
25.04.2019 kl 21:36 2621

Jada. De er på plass. Har du sjekket vpskontoen din?

MrPutter

Skrivebordsforetak... Har du noen gang sett en Nikolabil eller lastebil?

Jeg forklarte ganske godt en grunn til at andre hydrogenkonsumenter vil velge andre leverandører i Oregon og Washington på en annen tråd...

Har nevnt det et par ganger allerede, men tror det kan sies enda en gang. Mange av dere tar alt for god fisk når det kommer fra NEL eller Nikola. Litt kritisk tenking og kildekritikk kan være lurt.
dotcom
25.04.2019 kl 22:19 2410

Hvis dere ser på historikken til nicket TigerFacts så vil dere se at han ikke gjør noe annet enn å skrive svada om NEL.
Min anbefaling er å blokkere nicket, som jeg har gjort. Jeg har bare blokkert et par nick på HO og jeg misstenker at et av dem er den samme "figuren". På et eller annet tidspunkt blir nok administratorene oppmerksomme på ham og sletter ham. I mellomtiden er det lite vits i å gi ham oppmerksomhet.
J B God
25.04.2019 kl 22:33 2353

TigerFacts er VELDIG ofte på forumet her og kommenterer - og stort sett bare negativt - mulig han har noen poenger, men jeg lurer på agendaen hans....

Agendaen? Sitter med mye penger. Men vil ha kursen en god del ned før han entrer Nel toget. Da gjør han som Spetalen, og prater kursen opp.
davan
25.04.2019 kl 23:14 2167

De skulle jo bli lagt sammen med de tidligere aksjene, men de vises ikke i beholdningen!!
MrPutter
25.04.2019 kl 23:45 2060

Jada. Det lurer jeg på også. Har ved flere anledninger utfordret ham uten at det har kommet noe svar. Om han har penger aner jeg ingenting om, men er fristet til å tro at han får betalt av noen for å holde på sånn. Litt rart egentlig å hevde at man snakker fakta når det fra hans munn er det bare negative sådanne. Det er egentlig trist fordi noen av dem som bare leser her og kanskje sitter med sparepengene sine i NEL blir skremt vekk av dette nett-trollet som kanskje også soper opp aksjene til dem som ikke tør å vente lengre....

Do not feed the troll........

MrPutter
Redigert 25.04.2019 kl 23:46 Du må logge inn for å svare
Framtia
25.04.2019 kl 23:48 2046

Hvor har du lært d!? Jeg tenker kritisk tenkning osv.!? Du fremstår jo som en kverulant og kan desverre ikke tas på alvor! Hva tilsier at man kan være mindre kritisk til dine kilder/ kritikk etc. enn det som fremmes generelt om Nel!? Jeg tror de fleste aksjonærene i NEL, som i andre selskaper er godt nok skodd til å stille kritiske spørsmål, der det er behov...Det du leverer er desverre så ensidig farget ene veien, at ingen vil tillegge det noe vekt...
Du er fullstendig gjennomsiktig!
JosefK
26.04.2019 kl 00:06 1993


Men å slenge fram ting fra Internett du har brukt 3 min på å fordøye er bedre? Jeg har tygd på Nel siden børsintroduksjonen. Og tilhørende nyhetsbilde.

Og gjett hva? Det Nel gjør er riktig posisjonering ift det som skjer. Så får man se hvordan det går. Så langt vil jeg påstå det går veldig bra.
26.04.2019 kl 00:23 1956

At tiger fact må kommer med superbulle tråder er en endring.
Takk tigern.
Blir opp 18 øre på dette i morgen!
meocon
05.05.2019 kl 20:59 1535

Det er sunt med konkuranse, heter det !
Kampen gjelder først og fremst for hydrogen-kjøretoy, og ikke for el-kjøretoy.
Ikke sant !
Framtia
05.05.2019 kl 22:26 1413

Det årlige salget sv trekkvogner i USA alene ligger på mellom 200- 300 tusen...Jeg gjentar! "Det årlig salget! "

Ikke bare er det sundt med konkurranse. Dette vil ogzså sørge for at kvalitet, kapasitet. og ikke minst pris sammenlignet med fossilt. Det vil være enkelt for politikere å regne på CO2 besparelsen. Det stilles world eide krav fra neste generasjon nå som om få ord også er inne i det politiske systemet og vil være med på å bestemme

Unnskyld at jeg bryter inn i denne høyt økonomiske intellektuelle samtalen på morgenkvisten, men jeg kan ikke la være.
HVIS det mot formodning er noen her som tror at de som har mye penger operer her på foraet for å få ned kursen så er nok dette et feilspor av dimensjoner. Tror ikke de med store penger bryr seg det døyt om Hegnar foraet. Tror ikke en døyt av det vi skriver her på foraet påvirker kursen en millimeter. At noen her tilsynelatende tror det får være opp til dem å mene. Nei, dette foraet er nok bare interessant for amatører og småaksjonærer som liker å ta seg selv høytidelig og mener at de på en eller annen måte kan påvirke osb. Nix og svada, spør du meg. Ellers er foraet for de som liker å innhente relevant info, det er dette jeg bruker det til.
Slike som Tigeren er gode å ha, han graver fram absolutt alt, så er det opp til meg å sile ut hva jeg vil ta til meg og hva jeg slipper gjennom. Men igjen, de store er nok stort sett fraværende her på foraet. Det er nok noen her inne som har en del aksjer og som anser seg som store aksjonærer, men tror fortsatt ikke de kan påvirke kuren hverken opp eller ned. Dette er min mening og den står jeg for fullt og helt.

Løkke til.
13.05.2019 kl 08:04 789

Takk til Tiger F. for superbull news.
Dette er meget bra news for hydrogen og noe vi har forutsett lenge.
Tydeligvis kjøpt seg inn nå.
Grattis.

Kursen er vanvittig opp siden tråden ble startet.

Forøvrig enig med Rogneveien.
Ikke en kjeft her inne påvirker kursen.
Redigert 13.05.2019 kl 08:07 Du må logge inn for å svare