"Avis" eller "kampanjeblogg" - Who cares ?

brahman
25.04.2019 kl 19:33 648


Statssekretær Rotevatn (V) gjør det..

" - Jeg forsvarer til døden Resetts rett til å ytre seg, men jeg liker ikke at de seiler under falskt flagg. Det er bra å få fram i det offentlige rom at de ikke er en avis, men en kampanjeblogg."

(som han sier i NRK.no-artikkel.)

Velgern
25.04.2019 kl 22:14 622

Resett tar opp viktige saker og har funnet sin plass der PK-media feiger ut.
Det må være en selvfølge at kritikerne gis tilsvarsrett i Resett og det gir meningsmangfold og gode debatter.
atnorhe
25.04.2019 kl 22:19 617

"Jeg forsvarer til døden Resetts rett til å ytre seg," For en oppblåst pompøs nisse. En statssekretær (regjeringsmedlem) som driver med aktivisme for å knekke et nettsted han ikke liker, skjer kun i diktaturer.
Dette kunne ikke skje i et annet vestlig demokratisk land, uten klare konsekvenser for både aktivisten og regjeringen. Det er fullstendig uhørt, men ble behandlet i debatten som "kanskje litt over streken"

Og noen lurer på hvorfor det er så mye mistro til den styrende eliten.
HP17
25.04.2019 kl 22:24 612

Rotevatn ble fullstendig avkledd i debatten. Tipper Erna også har gitt han en kraftig smekk på fingeren på kamerset.
atnorhe
25.04.2019 kl 22:40 602

"på kamerset" holder ikke her. Erna skulle gått ut offentlig og tatt fullstendig avstand i fra aktivismen en statsekretær har drevet med i det skjulte. Dette er fullstendig uakseptabelt i fra begge to.
kokkohill
25.04.2019 kl 22:53 587

Tv2 ,Helskog går gjennom Giskesaken og VG. Vg kampanjeblogg ,den største i norge ?
Slettet bruker
25.04.2019 kl 22:54 585

Rotevatn hadde i hvert fall sin kampanje klar: "Resett er ikke nettavis, men kampanjeblogg!"

Var det ikke hans partileder som nektet å gi pressestøtte til Resett. Hvordan i all verden skal noen bygge opp en ny avis i Norge i dag når man ikke får statsstøtte og regjeringsmedlemmer attpå til går aktivt ut og får stoppet reklameinntekter for nettstedet?

Takke faen Rotevatn at jeg nå blir nødt til å bytte strømleverandør. Jeg har vært i kontakt med dem angående denne saken, og de var svært på defensiven. Men det hjelper ikke. Dessverre bruker jeg lite strøm med A-stemplet leilighet, så det betyr ikke stort, men jeg gidder ikke bruke en leverandør som ikke forstår uavhengighet og ytringsfrihet!

Sørgelig for Rotevatn at TV2 kjørte Giske-programmet som virkelig viser at de "seriøse" mediene er ti ganger verre med sin kampanjejournalistikk - så der mistet han sitt poeng. Verre er det at ikke Akerhaug hadde forberedt en kommentar om det, for Resett har balansert ut den saken mot de andre mediene.

Men det som slår meg er hvor lite man faktisk kan være fri til å si i Norge om man ikke følger den smale PK-korridoren - m.a.o. INGEN REELL YTRINGSFRIHET I NORGE!
kokkohill
25.04.2019 kl 22:57 584

Helt riktig Havfruen ,tatt på kornet igjen.
Slettet bruker
26.04.2019 kl 00:20 550

Det ble nevnt at Lurås ikk ble opptatt i redaktørforeningen. Begrunnelsen var :

"Det begrunnes med gjentatte brudd på Vær varsom-plakaten, tilbudet om formidling av et stort pengebeløp til et ønsket intervjuobjekt og oppfordring av boikott av andre medier."

https://journalisten.no/resett-norsk-redaktorforening-harald-stanghelle/resett-redaktor-helge-luras-nektes-medlemskap-i-norsk-redaktorforening/334120
Sotah
26.04.2019 kl 04:15 529

Jeg legger meg på gjengs HO-nivå og går direkte på utseende. Slipset til Akerhaug er for stramt. Han sliter med å puste, og hjernen får ikke nok oksygen. Såpass lubne folk bør bruke genser. Så får det stå til om jeg blir outa på bloggen.
børst
26.04.2019 kl 07:51 506

Og hva er så Klassekampen om ikke en kampanjeblogg for ytre venstre? Likevel fikk de 43 millioner i pressestøtte i fjor.
kokkohill
27.04.2019 kl 09:54 470

Den "politisk korrekt vegg" msm setter opp må snarest rives. NRK skatten som de borgerlige sosialistene nå skal innkreve vil gå til armering av denne veggen.

Dette trenger vi ikke....