REC Silikon - videre ned fra 0.9445 eller rett opp mot 1 kr?

Slettet bruker
REC 07.02.2018 kl 06:23 3934

Ja hva skjer i dag for oss som trader i REC. Dette er altså dagen, føre dagen føre den store dagen :-) som dem sier i eventyret.

Q- rapportering på fredag

Vi endte i går på latterlige lave 0.9445 og dette minner meg om den tiden vi tradet REC på 0,8x øre og trodde når den steg opp mot siste EMI nivå (1,50) at det aldri ville skje igjen at den ville gå så lavt. Det ville ikke skje!! Vi skulle rett over 1,50 og videre opp over 2 kr minst! :-)

Nå er vi der snart kansje igjen (på 0,8x) og i går var vi nede på latterlige lave 0,91 på dagen.

Ja har kan man bare spekulere og det som er sikkert er at nå som US gikk rett i taket i natt så tror jeg at REC løfter seg fra start men kansje at den faller noe tilbake ut over dagen. Men ikke sikkert. Og vi bør ende i dag med en sluttkurs nærmere 1 kr enn 0,9445.

REC sin frykt indeks er høy om dagen nå som alle de finansielle likene har falt ut av skapet. Nå er det bare at det til slutt ender godt i TOLL saken og TT sin administrering av selskapet i fremtiden - vi må stole på.

Happy REC trading i dag.


---------------
Og jeg regner med at dere har sett denne nyheten:

---------------

Rec Silicon ASA : annual earnings release

02/06/2018 | 09:15am EST

The company will report its earnings for FY 2017 on 02/09/2018. Generally, the company reports earnings worse than estimates. In recent months, the 6 analysts from Thomson Reuters consensus have revised their EPS estimates downward.

Annual earnings per share is expected at -0.07 USD for 2017 (+ 22.5% from 2016). A summary of annual publications and estimates is available below.

http://www.4-traders.com/REC-SILICON-ASA-1413255/news/Rec-Silicon-ASA-annual-earnings-release-25939701/
Redigert 07.02.2018 kl 06:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2018 kl 06:47 3887

REC RSI 14 days på lave 28.39.

Forklaring:
RSI rating is based on the ranking of the security in the panel studied according to the mathematical
indicator RSI 14 period. The more the rating is high, the more the stock is in oversold position.
Conversely, if the rating is low, it indicates a relative overbought situation.


REC har i det korte bildet motstand på kurs 1.19 og støtte på kurs 0,94

http://www.4-traders.com/REC-SILICON-ASA-1413255/charts/


Forklaringer:
http://www.4-traders.com/pdf/Market%20Screener.pdf
Redigert 07.02.2018 kl 06:51 Du må logge inn for å svare
Odi.1
07.02.2018 kl 07:24 3819


rec har ikke noe historie på at gode resultat viser igjen på aksjekursen.

for langsiktig tenking vil det kanskje være lurt å selge for så å kjøpe inn lengre ned, Rask og co har vel oppgitt 70 øre for Rec.?
Ikke minst får en god skattevinst 2019 om en selger nå med tap, og går inn igjen i håp om at det kan stig lengre ut på slutten av året?
Slettet bruker
07.02.2018 kl 07:40 3778

Odi1 - kloke tanker og da tenker vi likt :-)

Forstår du sitter både long og at du også trader i rec. Har du rundt 50% / 50% eller?

Selv har jeg opp gjennom årene erfart at i REC tjener jeg mye mer på å bare trade raske handler og aldri sitte long. Blir lett nervøs.

Men det er flere gode rec strategier og det viktigste er at man har tro på det man gjør. Happy rec trading :-)
Redigert 07.02.2018 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
Odi.1
07.02.2018 kl 07:47 3765

70 long/ 30 inn og ut.. er forferdelig dårlig på trade, er på lærling nivå, og en skal jo ha tid til det og ikke minst lyst :)
Ble enklere når jeg fikk denne ASK. Uansett er det kun tålmodighet som gjelder i aksjer, sammen med å lese rapporter og presentasjoner.

Uansett er det å komme seg i 0+ med long nå, så pelme det ut. Har ingen fremtid før om flere År REC nå, om ikke Moses Lake starter opp 100% og
de kan vise til ett kundegrunnlag for hele produksjonen med en god margin på produktene.
Ledelsen bør selge hele REC til noen med nok kapital, og greie på denne typen industri, til å ta det videre. Sikre hele delen av JV ,og få Kunder til ML.
Redigert 07.02.2018 kl 13:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2018 kl 08:10 3726

Ja Odi1 der ser du hvor ulik strategi vi har. Selv er alttid på daytrading og kort i disse øres aksjene på ose. Jeg har også sluttet å sitte long i de sikre aksjene (index aksjene) på ose.

Jeg leser aldri selskapsrapporter eller analyser selskapet og er bare opptatt av de korte TA bildet og om det er en aksje som normalt svinger mye ila en dag eller to.

Har gjort en kule de siste mnd i både REC, PLCS, DOF og EMGS med denne strategien.

Og når det gjelder day trading i REC så må man stole på at man innstilt "handelsverktøyet sitt" riktig og trimme dette fortløpende. Mye SL & TP i pyramideform.

Happy rec trading i dag :-)
Slettet bruker
07.02.2018 kl 12:31 3488

Da ble det jo en fin trading dag også i dag for oss Recère :-)

Happy rec trading
Skalleknarp
07.02.2018 kl 13:19 3369

Synes det er merkelig at det er mye større bud enn tilbud på REC aksjer hele tiden uten at dette har noen nevneverdig innflytelse på pris.
Hvordan kan dette forklares. Hadde det vært en annen aksje hadde pilene mest sannsynlig pekt oppover....
Slettet bruker
07.02.2018 kl 13:25 3360

Skalleknarp, du har vel lest de siste guidingene på rec. Katta er ute av sekken nå. Bilr jo guidet ned på 0,80!!

Og når PV insight melder ned så lider REC kursen.

Nå blir det å trå vannet frem til fredag. Da kan det fort gå begge veier opp/ned. I mellomtiden så får vi rec trade litt...
Redigert 07.02.2018 kl 13:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2018 kl 13:28 3353

Ja nå har vi følgende REC aksjekurs prisutvikling siste uke

1 uke. -17,86% rett ned
Høyeste kurs 1,1810
Laveste kurs 0,9120

Det lover ikke bra for dere som er long i REC. Kansje det snur snart og krona brytes?
Redigert 07.02.2018 kl 13:30 Du må logge inn for å svare
AntonBerg
07.02.2018 kl 13:36 3332

Hva har dette med long å gjøre? Vi som har vært og kommer til å være i REC i mange år har vært igjennom slike svigninger tusen ganger før. Det er jo disse svigningene vi tjener mest penger på. Dette går ut over tradere med kort perspektiv og som reagerer impulsivt og panikkfult på dagsaktuelle begivenheter som ikke alle er like relevant for REC.

Vi som er long i REC har spesialkompetanse på å rumpekjøre shortere og tradere. Det er dere som er vårt investeringsobjekt. Så lenge dere virrer i alle retninger tjener vi penger på dere. Den dagen dere blir rolig, rasjonelle og fornuftige... den dagen kommer vi til å frykte. Da blir det en kjedelig aksje som er overpriset uten rom for å tjene penger.
Redigert 07.02.2018 kl 13:45 Du må logge inn for å svare
tommy00
07.02.2018 kl 15:00 3198

USA har siden 2012 ilagt toll på kinesiske solcelleprodukter på ca 12 milliarder kroner. Det er på tapetet å forhandle med kineserne om at denne særtollen på kinesiske paneler skal bortfalle og at pengene som allerede er samlet inn skal tilbakeføres til kinesiske og amerikanske selskaper som har vært skadelidende av denne handelskrigen. Kina skal som en del av en slik eventuell avtale fjerne tollen på polysilikon.
Trump har etter min mening en mye større evne til å avslutte denne handelskrigen enn Obama/Clinton, og jeg ser vedtaket i Suniva saken som første step i disse forhandlingene, der Kina for øyeblikket må betale både 30% generell toll og denne spesielle tollen som ble igangkjørt i 2012 og fortsatt vedvarer. Trump har altså gjennom Suniva vedtaket skaffet USA en forhandlingsplattform som gjør at han kan forhandle reelt med Kina, og ikke bare prate som demokratene gjorde...

Since 2012, the U.S. has been collecting duties on panels imported from China. American solar companies are pushing to divvy up that money between manufacturers and suppliers in both the U.S. and China as part of a deal that, they say, could effectively reset solar-trade relations between the two nations.
XL11
07.02.2018 kl 15:05 3182

Dow futures signal another bumpy ride on Wall Street, so fasten your seat belts!
AntonBerg
07.02.2018 kl 15:10 3163

@tommy

Det tror jeg er en realistisk og god vurdering av situasjonen.

................................

USA kommer til å vakle frem og tilbake en periode nå. Spesielt vil mange belånte aktører måtte dekke seg inn, hvilket fører til ustabilitet på børsen. Det underliggende fundamentale er derimot positivt. Enhver dupp gir dermed kjøpsanledninger i aksjer som da straffes hardt på psykologien. Dette smitter over på OSE og på tradingaksjer som REC.
tommy00
07.02.2018 kl 15:23 3110

personlig solgte jeg en skau på veien ned, og nå kjøper jeg inn igjen, så da var den måneden reddet også. Fint at recerne får så lett panikk, det er det som gjør aksjen så interessant :)
rischioso
08.02.2018 kl 13:17 2880

Ser vi 80 øre eller 1nok i morgen - hva tror folket?
Odi.1
08.02.2018 kl 13:20 2878

hehe omg.. dere sitter å tror at selskapene skal få igjen fra denne tollen.... SERIØST ?
AntonBerg
08.02.2018 kl 13:41 2822

Vi vet jo hva resultatet blir i dag... hvorfor skal vi gidde å betale mer enn 0,96 i morgen? Jeg kjøper da heller aksjer i dag for de neste tre månedene enn å kjøpe aksjer senere når dere blir i bedre humør. Vi kan heller utnytte nervøsiteten deres til å få dere ned til 0,80. Det er en mye bedre kortsiktig tradingsstrategi.

Hva vil målsettingen med å være positiv i morgen være? Skal dere opp til 1,05 igjen??? hurra, liksom!\

Når dere samlet sett opptrer så useriøst på børs som dette, så må dere vite at alle reaksjoner har motreaksjoner. Det er konsekvenser av å holde på slik. Og tradere har en tendens de å være impulsive og seleketive i hva de vil ta hensyn til et gitt tidspunkt. Knekker man traderne i REC har man full kontroll. Og nå er traderne knekt og slitene stakkars. Det er ingne bull-tradere her og det er ingen av dere som har nok krutt til å krige dere skikkelig oppover og stå i mot motangrep fra downtradere og shortere. Dere er sveklinger. Derfor bør ikke dere eie REC-aksjer. Dere bør selge under krona og komme dere vekk.
Redigert 08.02.2018 kl 13:43 Du må logge inn for å svare