Hjertesukk fra en greker. Lenge leve friheten og demokratiet, om du ser det noe sted, ring meg!

Evolusjon eller degenerasjon?

For noen tiår siden kjørte «diktatorer» rundt i åpne biler, men nå bor "påståtte folkevalgte" i festninger med væpnet vakthold. De transporteres i panserbiler i rettstatene og demokratiene sine. Folket stemmer på dem fortsatt?

Hele Europa er ræv-kjørt.
Hvis det er noen som bør overvåkes, så er det myndighetene, og ikke folket. Folket bør overvåke myndighetene. Globalt er det nå stadig flere eksempler på at nettopp det er helt nødvendig. Hitler kjørte rundt i åpne biler, men hva gjør de «folkevalgte» her i alle EU reservat/koloniene sine? De er ikke folkevalgt engang.
Redigert 26.04.2019 kl 14:35 Du må logge inn for å svare

http://www.nyhetsspeilet.no/2009/08/fascisme-overtar-for-demokrati-i-norge/
Mens lederne i våre halvstatlige bedrifter har til salt i såret, blir folket plyndrer fremme og bak. Fordi staten har splittet opp luftfartsverket og etablerte aksjeselskapet Avinor m/fl. Statsaksje selskapet trenger nå mer penger hvor staten selv eier alle aksjene, men hvem er staten i demokrati folkestyret og det innskrenket monarki, kongedømmet Norge, om det ikke er folket?

Men skal FOLKET betale og «betale» uten å få avkasting for hva folket i generasjoner har bygget opp og investert? Etablering og Grunnkapital har folket innbetalt i flere generasjoner, men folket må på nytt «betale en papirfille som staten kaller for penger, både for driften» og utbyttet til «staten» her i folkestyret. I henhold til Grunnloven §.1 er et innskrenket monarki. Som Emigrant var den med i krigen?

Dette gjelder de øvrige (delprivatiserte AS statsforetak også). Pave Frans advarte Medlemmer av mafiaen og andre organiserte kriminelle grupper, at de kan havne i helvete? Det var da enda bra at han også tok med «andre organiserte kriminelle grupper», for det bør da gjelde for flere enn bare Mafiaen? Både Paven og lederne i våre hel og halvstatlige bedrifter har da til salt i såret.
http://www.dagbladet.no/2014/03/22/nyheter/kristendom/pave_frans/utenriks/vatikanet/32436878/
Redigert 27.04.2019 kl 04:51 Du må logge inn for å svare

Etter 5 års såkalt «krig» var Norge i bedre forfatning etter, «enn før denne krigen» tok til. Dette er det tørre tall på. Tall som alt omregnes i. De som ødela noe var de av våre egne, som oppfordret de krigs-erklærende «stater» (som var de samme stater, som hadde sultet oss alle ut 120 år før. Les Terje Viken av H. Ibsen) å bombe folk og fedreland der de selv satt seg til, trygt og godt i sofaen i USA Canada og England. Du snakker for noen fordømte meitemarker. Felttoget oppsatt av NSB (hvor skinnegang og togsett var bygget av tysk Krupp-stål) ligner mye på en meitemark, der de snor seg mot Elverum i 1940. For hurtigs mulig å ankomme Tromsø der de den 7/6- 40. der ble de alle bannet ombord i de skipene av selveste Winston Churchill, han hadde sent for å avhente dem. Dritpakk dengang som nå.
Redigert 27.04.2019 kl 05:07 Du må logge inn for å svare

Finnes det nasjonal narsissisme?
La meg stille følgende retoriske spørsmål: Eksisterer det en nasjonal narsissisme i Norge?

Hvis så skal være tilfelle, fordrer det at "hele" befolkningen, sammen med landets maktapparat og massemedia, deler en følelse av å ha en helt unik rolle her på jorden.

Det må i så fall være en følelse av å være kapabel til å utrette store ting, ved enten å påvirke eller initiere politiske prosesser, på en slik måte som ingen andre ville klart det.

Dette forutsetter en sterk og levende tro på at nettopp dette landets ledelse og befolkning har egenskaper som i internasjonale sammenhenger kan utgjøre "den lille forskjellen". https://www.nettavisen.no/nyheter/den-saernorske-narsissismen/3423674488.html

En gang var vi et fattig land
Vi har lett for å glemme at en gang var Norge et fattig og ubetydelig land i ytterkanten av Europa. Riktignok var vi noen kløppere i langrennssporet, men det var et faktum som verden ikke verdsatte nok. (Det var det nok mange som følte.) Men Verden måtte reddes, og det ble Norges skjebne å skulle opptre som redningsmannen. Men det var en kvinne og ikke en mann

Narsissismen tar form
Da Gro Harlem Brundtland https://www.nettavisen.no/nyheter/den-saernorske-narsissismen/3423674488.html

https://www.dreyersforlag.no/det-internasjonale-gjennomashybruddet.6026531-401548.html

Det kan være greit å gjenta det vi unngikk ved USA-valget. Det var ikke bare slik at vi fikk Trump som uønsket president, men vi slapp den gjennomkorrupte Hillary Clinton. Det er i det minste noe vi kan glede oss over. Denne artikkelen har tidligere vært offentliggjort på derimot.no.

Vi merker oss at Hillary Clinton møtte ledere i DNA på kvinnedagen. Det forteller alt om forståelsen i Arbeiderpartiets ledelse av hvem hun er og hva hun representerer. https://www.derimot.no/clinton-fondet-norges-bidrag/

Regelverket som de selv har innført, blir galt form dem selv? Uten konsekvenser.
Her ser man hva en teflonbelagt person ansvarlig for å voldta det norske forsvaret med sine vanvittige disposisjoner. Før kamp og angrepsfly kjøpet til 100 talls milliarder besørget sekretær jobben i NATO, fikk han solgt og omgjort militære forlegninger til asylmottak. Solgte Olavsvern, en ubåtbase som kostet over 4 milliarder å bygge/rehabilitere. Ble solgt for kun 38 millioner. Pluss de vanvittige investeringene i marinebåter som plutselig ble tatt ut av tjeneste, lagt i opplag eller solgt til mafiaen i Nigeria. Mannen er ikke snau.
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Stoltenberg-Fullt-mulig-a-bruke-17-milliarder-mer-pa-forsvar--8043674.html
https://steigan.no/2018/10/nato-leder-jens-stoltenberg-knuser-gjerne-libya-igjen/
https://www.nrk.no/norge/sju-forsvarsministre-ma-svare-for-14-ar-forsinkede-skandalehelikoptre-1.14403252
https://www.nrk.no/norge/forsvarsministeren-grillet-om-skandalekjop-av-helikoptre-1.14403731
https://www.tu.no/artikler/da-det-forste-nh90-helikopteret-skulle-leveres-oppdaget-forsvaret-over-800-avvik/456577
https://www.dagbladet.no/nyheter/full-oppvask-om-skandale-helikoptrene/70705685
Noe etter fregatten til over 4 milliarder ble hevet og Oljefondet har tapt over 545 milliarder, begrunner Sentralbanksjef Egon Olsen i Olsenbanden AS rentehevingen med at Norge går godt? Du snakker om å leve i et akvarium.

Gullsalgets skyldige.
https://no.wikipedia.org/wiki/Svein_Gjedrem
https://no.wikipedia.org/wiki/Kjell_Magne_Bondeviks_andre_regjering
https://no.wikipedia.org/wiki/Per-Kristian_Foss
https://no.wikipedia.org/wiki/Lars_Sponheim
Mye av de samme folkene, fra de samme partiene har fratatt store deler av sitt eget folk "et minimum av midler" for overlevelse og livsopphold? Og dette søppelet blant menneskeheten, har noen gått inn i et valglokale og stemt på?

Til tykker lovbok, til flere kjeltringer mest uskyldige da selvsagt. Der scorer rettstaten Norge stort. Moensaken er "unik" i europisk rettshistorie. Unik er ikke, av postiv valør.

De ti bud inneholder 25 ord. Den amerikanske uavhengighetserklæringen 200 ord. EU direktiver for høns og fjørfeoppdrett hele 200 000 ord.

"Vi er så få her i landet" er jeg vokst opp med. Når tid inntraff det tidspunkt vi her i lille Norge, kunne avgi sine egne unge menige soldater for å krige i fremmed land? Samtidig importerer vi unge krigerske menn (som vi selv henter med båt i Middelhavet) som vi betaler, fra de samme stater og land ". NB Muhammad Ali nektet militærtjeneste og for det risikerte han 4 års fengsel. Til sitt forsvar sa han "hvorfor skal jeg drepe noe fattigfolk i Vietnam på oppdrag av en stat, som har holdt meg og mine forfedre som slaver i over 400 år"?

Galsskap: Korsika ble for liten for Napoleon, som Østerrike ble for Hitler. Lille Norge ble for” ynkelig” for vår alles” store” landsmoder Gro, til hun ble Dr. Who. Men Selv Frankrike ble for” smått” for Pol Pot. Den franske staten har en sjelden dragning for og av despoter. Enten kommer de derfra eller så reiser de dertil........

narsissisme
Redigert 27.04.2019 kl 09:54 Du må logge inn for å svare


Narsissisme

Fra domsopplesning av Lagmann og dommer Erik Solem som selv er, i sin samtid og ettertid en skam for sin stand. «En skamløshet over alle skamløsheter. Hans omtale av Quisling:” Han hadde storhets tanker om seg selv og Norges betydning i Europa”, men dette er jo ikke enestående for Quisling, det lider de aller flest norske «folkevalgte» fortsatt av den dag i dag. Norske kastrat EØS politikere ikke minst. I serien var det flere fakta feil også løgn (som det er mye av i Norge) blant annet påstand om at Quisling ønsket fred med Tyskland noe Hitler ikke ville gi han? Norge inngikk fredsavtale med Tyskland den 10. juni 1940

Lagmann og dommer Erik Solem er en utgave av menneskeheten som en 3 seters utdass i seg selv. For sin folk en 6 kubikk Sepik. https://no.wikipedia.org/wiki/Erik_Solem
Selv Oberst Eriksen var han frekk ovenfor. https://no.wikipedia.org/wiki/Birger_Eriksen
Redigert 27.04.2019 kl 10:15 Du må logge inn for å svare
MERLOT
27.04.2019 kl 10:17 267

Allerede i 2004 brant de dukker på Sri Lanka som skulle forestille Erik Solheim. Solheim selv vedgår at det var mye som gikk galt i denne prosessen. Heldigvis hadde ikke Erik Solheim noen skyld i dette. Ifølge Erik Solheim.

I 2014 ble Hilde Frafjord Johnson regelrett kastet ut av landet. (Og hun hadde ikke en gang rukket å bli nominert til Nobels fredspris!)
Hun har siden innrømmet at det meste gikk galt i Sør-Sudan, men heldigvis var ikke noe av dette hennes feil. Mener Frafjord Johnson.

Libya er i dag en failed state, noe også norske politikere innrømmer.
Men heldigvis har de ingen skyld i dette. For det har Stortinget nå bestemt.

Hehe.....knakende godt skrevet av Fred Heggen.
.777.
27.04.2019 kl 10:44 258

Oliver har du oversikt over hva tyskerne bygde her i landet under de fem årene med krig?

På programmet «Nazistenes byggverk» sa de at hovedutfordringen for nazistene i Norge var at det ikke fantes veier mellom byene. De nevnte at det ble bygget havner, jernbane, veier, og rundt 90 flyplasser?

Jeg lurer på om alle disse eldgamle veiene (de har eksistert så lenge jeg har levd) jeg kjører rundt på og som nå skal få bommer, ble de bygd av nazistene under krigen?

De råeste veiene i verden, tyske autobahn med fri fart, ble jo også bygget under disse fem årene. Det er 75 år siden, tenk på det.

Jeg tenker at hvis det er sånn at nesten all infrastruktur ble bygget på fem år med krig, og vi ser på hvor lite som er bygd på de etterfølgende 75 årene med fred, så må denne krigen være ytterst pinlig for politikerne i Europa?

Tenk om vi tar utvikling av skattenivået med i betraktningen, for totalbeskatningen har vel 3-4 doblet seg i denne perioden, da må man jo spørre seg hvordan det er mulig å få til så utrolig lite med så vanvittig mye?
.777.
27.04.2019 kl 10:51 257

Vi skal jo heller ikke lenger tilbake enn til 70-80 tallet, den gangen ble det jo bygd lokale skoler, barnehager, lensmannskontor, svømmebasseng, kommunehus, osv.

I dag er det ikke engang penger nok til å vedlikeholde bygningsmassen, eller å opprettholde driften, så nå er det nedleggelse og sentralisering som gjelder.

Selv veier som jeg mistenker ble bygd av nazistene må vi snart betale bompenger for å få lov å ferdes på.

Totalbeskatningen har aldri vært høyere og oljepengene spruter opp av bakken. Hva er det de driver med, de såkalte folkevalgte?

Hvor blir det av alle pengene?

Hva er dette for slags idioti og molbopolitikk?
.777.
27.04.2019 kl 10:56 256

De skryter av at Norge er verdens rikeste, og vi er en oljenasjon, men hva har vi, folket, igjen for all rikdommen og olja?

Verdens høyeste kostnadsnivå og totalbeskatning, og 17 kr literen for bensinen?

Andre oljenasjoner har null skatt, gratis offentlige tjenester, subsidierte biler, og 2-3 kr literen for bensinen.
MERLOT
27.04.2019 kl 11:19 247

Fram til 1941 lot den tyske okkupasjonsmakten Vegvesenet arbeide videre etter sine veiplaner fra før krigen. De doblet veibudsjettet sammenliknet med førkrigsårene. Resultatet ble, ifølge den offisielle statistikken, ikke mange nye veier, men utbedringer av eksisterende veier. De viktigste satsningene var å forbedre og lage nye traseer til de viktigste riksveiene, det vil si mellom Oslo-Stavanger, Haugesund-Bergen, Oslo-Bergen og Oslo-Kirkenes.

Med den tyske okkupasjonsmaktens hjelp ble riksvei 50 – dagens E6 – gjennom Finnmark ferdigstilt i 1941, et år før den opprinnelige planen. Flere veier ble utbedret og fullført på Vestlandet.
https://www.norgeshistorie.no/andre-verdenskrig/artikler/1767-vegvesenets-samarbeid.html

Og i dag har vi maskiner som kan laste opp grus på lastebilene, slik at de ikke behøver å bruke 140 000 tvangsarbeidere til dette....

"Ved krigsutbruddet var norsk infrastruktur mildest talt beskjeden sett med tyske øyne. For alle store anlegg måtte den derfor bygges opp fra grunnen, og dette forteller også noe om tyskernes evne til planlegging og gjennomføring. Strøm-, vei- og jernbanefremføring, vann- og avløpsfremføring foruten dreneringsanlegg inngikk i de forberedende arbeidene. Det samme gjaldt telefonnettet og andre sambandslinjer foruten anlegg av havner, kaier og lagerområder. Også etablering av steinbrudd hørte med i mange tilfeller."
https://www.forsvarsbygg.no/no/verneplaner/landsverneplan-for-forsvaret/artikkelsamling/det-tyske-militarbyggeriet-i-norge/

https://www.tu.no/artikler/her-ligger-norske-oljemilliarder/237359
Mens veiprosjekter her hjemme finansieres med skyhøye renter, får tyskerne låne norske oljepenger nesten gratis til veibygging.

Innen utgangen av tredje kvartal(2011), har Oljefondet (Statens Pensjonsfond - utland) lånt den tyske stat 61 milliarder kroner til en rente som for tiden ligger på 1,8 prosent.
Til sammenligning legger norske myndigheter til grunn en rentebinding på 6,5 prosent på veiprosjekter her hjemme.

Bompengeselskapene, som finansierer veiprosjektene, har i dag betingelser som gjør at de kunne ha finansiert prosjektene med de gunstigste betingelsene som kan oppnås i Norge i dag. Men fordi myndighetene sier at det ikke skal være noen risiko forbundet med finansieringen, tvinges man til unødvendig høye rentekostnader.

Oljefondet til Tyskland blant annet brukes til å finansiere statlige utgifter som inkluderer vei og jernbane.
– Det er blant annet veibygging slike statsobligasjoner finansierer. Det tyske statsbudsjettet for 2012 er på ca 1150 milliarder euro, og 94,3 milliarder euro – 8,2 prosent av budsjettet – går til det tyske samferdselsdepartementet.

Logikken rundt infrastruktur her hjemme henger ikke på greip, noe stadig flere blir klar over. Det norske oljefondet er en del av en global oversparing og underforbruk, en slags boble som etter all sannsynlighet vil briste. Vi våkner nok en dag og sier: Tenk så mye veier og jernbane vi kunne ha fått for de pengene Oljefondet har tapt på de internasjonale finansmarkedenes kasino, sier Erik S. Reinert.
Redigert 27.04.2019 kl 11:38 Du må logge inn for å svare
MERLOT
27.04.2019 kl 11:52 239

Torpederingen av Rio de Janeiro
58 tyske krigsskip ledet sjøinvasjonen og var 8. april på vei for å overfalle Norge med 8850 soldater.
Det fantes også mange skip som skulle støtte invasjonen. Om natten 6. april 1940 forlot Rio de
Janeiro byen Stettin i Tyskland og satte kurs mot Bergen. Det opprinnelige linjeskipet for last og
passasjerer var rekvirert av den tyske krigsmarine og i anledningen gjort om til troppetransportskip.
Skipet var et av mange transportskip på vei mot Norge. Som de andre skipene i sin gruppe, 1.
Sjøtransportdivisjon, førte Rio de Janeiro flagg fra nøytralt land. «Rio» skulle imidlertid aldri nå sin
destinasjon. Ferden stoppet langs den ellers så fredelige, da vinterkledde, sørlandsskjærgården,
nærmere bestemt utenfor Justøya ved Lillesand.5 Den polske ubåten Orzel, som hadde rømt fra det
tyskinvaderte Polen og deretter kjempet på britenes side, stanset skipet ved kl. 11.15-tiden.
https://www.arkivet.no/files/Artikkel-om-Rio-de-Janeiro---Simen-Zernichow.pdf

Polen ventet i sin tid på rødepesten som skulle befri dem fra svartedauden. Norge som opphav til det hele, har slått på repeat knappen.

Før helte krigen emigrantstaten etterpå, mente den var med i ble folket (for gullkjøp) utsultet av den norske staten. Under krigen fikk det norske folket tildelt et rasjoneringskort, for nødvendig basis i form av mat eller annet. (noen røkte og spiste mindre og motsatt), men rasjoneringskortene var dengang gangbar mynt. Noe intet var et 10 året før. I edru tilstand bante Winston Churchill det norske statssøppelet ombord i båten han hadde sendt for å avhente dem. Folkeveksten i Norge økte i det norske statsdrittpakket fravær. For den gang greide nordmenn dette selv. Vi ble flere i antall, samtidig et sunnere folk. Driten vi jubler over den 17 mai. Er hva om ikke……..

Redigert 27.04.2019 kl 12:44 Du må logge inn for å svare

Kongen minnes terrorofrene etter angrepene på Sri Lanka – nå hylles han av folket. Alle ofrene etter freds-nobelbombene til kongeriket Norge, som de skapte i Libya blir aldri mer nevnt.
https://no.newsner.com/de-kongelige/kongen-var-til-stede-for-a-minnes-terrorofrene-etter-angrepene-pa-sri-lanka-na-hylles-han-av-folket/

GlobaliseringsNorge
I dag hadde da en institutt-direktør, Henrik Thune, en prangende kronikk i Aftenposten som het «Når en verdensorden tar slutt» som inneholdt så mye ekstremt sprøyt at det ville ta dagers arbeid å gjennom gå alt dette kritisk. (27 april 2019)

Men her leser vi da at denne Thune er direktør for noe som kaller seg «Norwegian Centre for Conflict Resolution» og dette Senteret har jeg aldri hørt om, så jeg måtte lete på nettet.
https://www.derimot.no/jan-harstad-nar-det-gjelder-globalisme-er-norge-verdensener/

Jernbaneutbygging
Under krigen tok tyske styrker kontrollen over NSB. Det ble innført restriksjoner på energibruk, noe som ga jernbanen tilnærmet monopol på transport. Passasjertallene på jernbanen steg, og enkelte banestrekninger som alt var påbegynt ble fullført i tysk regi. Den tyske okkupasjonsmakten hadde behov for transport av tropper og militært materiell i det Norge, og la store planer for jernbaneutbygging i landet.

I 1940 åpnet Flåmsbanen, Nordlandsbanen nådde Mo i Rana i 1942, og i 1944 ble hele Sørlandsbanen åpnet til Stavanger. Totalt ble jernbanenettet utvidet med 450 kilometer, mens 200 kilometer ble elektrifisert i krigsårene.
Det største prosjektet var Polarbanen til Narvik, en strekning på omkring 420 km. I utgangspunktet var planen å bygge jernbane helt til Kirkenes, nær den viktige Litsafronten mot Sovjetunionen. Men de ytterligere 1000 km med jernbane var altfor omfattende og målet for tyskerne ble moderert til å fullføre jernbanen til Narvik innen juni 1945. Dette klarte de ikke, men det finnes en rekke jernbaneanlegg gjennom nordre Nordland som viser at planene var seriøse.[trenger referanse]

Byggevirksomhet og fiske
Den tyske okkupasjonen innebar også gode muligheter for bygg- og anleggsvirksomhet og for salg av fisk til tyskerne. Allerede høsten 1940 begynte betydelige tyske bygg- og anleggsarbeider. Dette skapte fra 1941 en høykonjunktur i bygg- og anleggsbransjen. Mesteparten av norsk næringsliv var underlagt strenge reguleringer under okkupasjonen, men dette gjaldt i mindre grad bygg- og anleggsbransjen. De første årene av okkupasjonen tjente bedrifter og ansatte godt på arbeid for tyskerne. Det samme gjaldt fiskeri. Fiskeprisene økte, og det var også mulighet for svart omsetning til enda høyere priser. Den tyske okkupasjonen innebar i det hele tatt bedre økonomi for mange, spesielt i kyststrøkene. Arbeidsledigheten, som hadde vært stor i 1930-årene, gikk ned, og bedrifter og kommuner fikk nedbetalt mesteparten av gjelden.[60]

Den tyske okkupasjonsmakten etablerte verdens mest avanserte fiskeindustri for dypfrysing av hovedsakelig torsk, hyse og sei i Trondheim, Bodø, Svolvær og Melbu med en total årlig (teoretisk) kapasitet på 300 000 tonn ferdig dypfryst fisk. https://no.wikipedia.org/wiki/Norge_under_andre_verdenskrig