PHO - Ny oppblomstring for PHO kommende vinter!

Slettet bruker
PHO 28.04.2019 kl 10:26 12983

Kechup effekten kommer høyst sannsynlig senest innen et år fra mai 2019.
I mellomtiden tyder alt på at den akselererende veksten fortsetter i økende tempo til ketchup-effekten vil vise seg i løpet av vinteren, eller senest til våren.

De følgende 2 børsmeldingene fra selskapet de siste ukene sier det meste om selvsikkerheten i fagmiljøet rundt blærekreft-problematikken, og hvor komfortable dette miljøet er blitt med BLC med Cysview på relativt kort tid ( Den akselererende perioden vi har sett fra Q2 2017 til Q4 2018).

Noe helt nytt på AUA 2019 er at BLC med Cysview vil få mange timers oppmerksomhet.
Jeg trodde nesten ikke det var sant når jeg så programmet for AUA 2019, og så at Photocure sin BLCC-metode har fått en så dominerende rolle som det vi kan se av programmet.

Her er børsmeldingene man skal legge merke til, og som kan legge grunnlaget for at veksten kan gå betydelig raskere enn både guiding fra selskapet og Edison-analysen skulle indikere:
______________________________________

Photocure: New Data on Cysview® to be presented at the upcoming AUA 2019 Annual Meeting.
Oslo, Norway, April 8, 2019: Photocure ASA (PHO:OSE) announced today that
Photocure will be exhibiting Blue Light Cystoscopy (BLCT) with Cysview in Booth
2214, during the American Urological Association Meeting (AUA 2019) in Chicago
May 3rd-6th.
On the booth urologists will have the opportunity to experience BLC with
Cysview, using both the rigid and flexible equipment.

BLC with Cysview will also be presented during plenary and poster sessions at
the AUA annual meeting including:

May 3, 2019 (FRIDAY)

· 10:25 AM to 11:40 AM: Blue Light Cystoscopy for the diagnosis of Bladder
Cancer by Dr. Badrinth Konety from University of Minnesota (Minneapolis, MN),
MCP S105
· 4:45PM - 5:45 PM: Surgical Techniques: Tips & Tricks: Oncology Dr. Lotan,
UTSW, (Dallas Tx) will present BLC with Cysview Flexible during the session
W375e

May 4, 2019 (SATURDAY) 3:30 PM - 5:30 PM: Poster presentation: Flexible Blue Light Cystoscopy with
Hexaminolevulinate provides opportunity to finalize Diagnosis and Treatment of
Non-Muscle Invasive Bladder Cancer in the Outpatient Clinic. Results from a
Nordic Registry Study, W181ab

https://newsweb.oslobors.no/message/473933

____________________________________________

25/04-2019 09:44:07: (PHO) Photocure - Urology Experts publish guidelines for best use of BLC with Cysview® in the surveillance of bladder cancer
Oslo, Norway April 25th, 2019, Photocure ASA (Photocure, PHO: OSE), today
announced an Expert Consensus on the optimal use of Blue Light Cystoscopy (BLCT)
with Cysview® in Nature Reviews Urology.
An expert panel published their consensus opinion regarding when and how to use
Cysview, to detect bladder cancer using a flexible cystoscope. Link: Nature
Reviews Consensus (https://go.nature.com/2GxBrWB)

The expert panel of Urologists discussed key factors that must be considered to
use BLC with Cysview in everyday practice after an extensive review of
literature, their key conclusions were:

A strong recommendation for:

· the first follow-up cystoscopy at 3 months after TURBT for intermediate and
high-risk patients
· at the 3 and 6 months surveillance cystoscopy, and then every 6 months for
high risk patients in the first two years

Most recommended:

· prior to intravesical therapy if there is concern for residual disease after
TURBT
· use at time of office fulguration and/or biopsy for low grade tumors

In addition, it was concluded that BLC with Cysview may have a role in
evaluating patients with a positive cytology or equivocal lesions on WLC.

https://newsweb.oslobors.no/message/475066
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
bravi
29.04.2019 kl 15:38 5290

thepower, I don't know, we will see.
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
Computum
29.04.2019 kl 15:31 5308

Det er liten tvil om at stigningen har sammenheng med kommende presentasjon. Så forventningene er nok ikke fraværende. Så spørs det om Schneider leverer noe som imøtekommer forventningene. Neppe. Så da blir det knall og fall igjen. Jeg vet jeg vil angre som en hund at jeg ikke selger noe nå, men jeg er villig til å la meg filleriste ett par ganger til før all tålmodighet er oppbrukt. Men hyggelig å se papirformuen vokse, så lenge det varer.
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
Hayen
29.04.2019 kl 15:31 5307

Bravi,

Stadig høyere bunner.
Underliggende trend har vært positiv siste 1,5 år.

Og kjøret sist høst var sikkert MWs verk i før de satte short
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
29.04.2019 kl 15:31 5312

Det må være slitsomt å se halvtomme glass uansett hvilke vei man snur seg. Ut fra de rammebetingelsene PHO er blitt tildel de siste to årene så finner jeg det fascinerende at det finnes såpass mange skeptikere til PHO. Skulle gjerne visst om det i de hele tatt finnes selskaper på OSE som har en fremtid foran seg, i deres verden?
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.04.2019 kl 15:30 5314

How much would you take Bravi?
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
bravi
29.04.2019 kl 15:26 5330

Hvis man ser på utviklingen side september har det blitt satt stadig lavere topper. Tror oppkjøp er den best muligheten for å få noen kr ut av dette caset.
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.04.2019 kl 15:17 5361

Why 13kr more than Edison verdsetter det til?
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.04.2019 kl 14:41 5443

Forskjellen denne gang er at absolutt ingen forventer positivt resultat og således er ikke aksjen hausset.
At den stiger nå i forkant av AUA til helgen bør heller ikke overraske noen, selskapet har kommet ut med to børsmeldinger i forkant av den årskonferansen.
Edison mener at selskapet nå burde verdsettes til NOK 57 pr. aksje, synes ikke det er rart at aksjen stiger, burde vært nærmere 70 på nåværende tidspunkt.
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
Sydney
29.04.2019 kl 12:48 5608

Fint med oppgang. Men de to siste kvartalene har vi gått til 50 og så rast nedover etter q tallene. Hva med dette kvartalet??
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
29.04.2019 kl 12:15 5678

49 nå? Når 50 lappet kommer og den er trolig like rundt hjørnet, da blir terrenget bedre kursmessig. Når 60 blir en realitet da kan det bli rally i de svenske skoger, noe magefølelsen kjenner på..
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
risksøker
29.04.2019 kl 11:34 5784

Mental Mania skrev Hvilke konkurrenter? :)
Det er noen som har markedet i dag, hva gjør de?
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
Mental Mania
29.04.2019 kl 11:26 5812

Hvilke konkurrenter? :)
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
focuss
29.04.2019 kl 11:25 5838

risksøker
Det finnes ingen konkurrenter.
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
risksøker
29.04.2019 kl 11:20 5852

Da blir vi kjøp opp konkurrentene vil ikke sitte stille å se på
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
trigger1
29.04.2019 kl 10:54 5932

Meldingene som har kommet den senere tid bidrar til at vi nærmer oss standard care for visse pasientgrupper. Da kan vi begynne å snuse på tanken om at muligheten for malpractice-søksmål begynner å kunne aktualiseres - i alle fall i enkelte stater. Uansett antar jeg at både sykehuseiere og praktiserende urologer forøvrig innen ikke alt for lang tid vil måtte ta denne problemstillingen på alvor. Da vil det gå fort i svingene.
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
risksøker
29.04.2019 kl 10:44 5967

Da er vi i et fin driv oppover, 53-54 neste.
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
29.04.2019 kl 09:55 6059

SomSa tror ikke det er noe marked for biler som har hovedlys (nær- og fjernlys), for alle biler har parkeringslys.
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.04.2019 kl 09:42 6094

Håper vi slutter over 47 i dag, og godt over 50 på fredag.

Det ligger forventninger i luften når et gjelder annual meeting i AUA 2019.
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.04.2019 kl 23:44 6255

Reminds me of a plane with too many fatties onboard........always on the runway unable to take off
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
focuss
28.04.2019 kl 22:56 6365

Så er det dette med terapeutisk effekt av Cysview som de tror på men ikke har bevist med den nødvendige dokumentasjon foreløpig, men de har svært gode indikasjoner noe som gjorde at de var usikre på om de skulle kjøre fase 3 studiet som terapi eller diagnose. Så valgte de diagnose drug/device av strategiske årsaker. Hvorfor tror de på terapeutisk effekt?

1) De opplever at med BLCC Cysview så får de lengre tid til tilbakefall enn hva som kan forklares med mer komplett fjerning og mer effektiv operasjon alene.
2) De har gått tilbake til laboratoriet hvor forsøk viser at kombinasjonen blått lys og Cysview på dramatisk vis dreper kreftceller.
3) Cevira som er et produkt de har og som er klart for fase 3 med klarsignal fra FDA bruker midlet for terapi og ikke for diagnose.

BLCC Cysviews potensiale som terapeutisk medisin har blitt beskrevet i den mest prestisje fylte fag litteraturen. Jeg sendte inn spørsmål til Schneider om dette til facebook seansen. Han forklarte da at dette var det eneste de vurderte å gjøre noe med foruten det kommersielle arbeidet som nå har pri1. Det ville selvsagt hatt stor verdi som et ledd i markedsføringen av Cysview.
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
focuss
28.04.2019 kl 22:36 6436

Så har Pafo mange ganger gjort det klart at forsikringsselskaper ikke vil akseptere at pasientene innlegges for alle TURBT prosedyrer da det kan gjøres veldig mye billigere poliklinisk med flex scope og Cysview. Så kan jeg legge til at Medicare neppe er mer interessert i å kaste penger ut av vinduet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
focuss
28.04.2019 kl 22:28 6476

Å benytte BLCC i arbeid med blærekreft vil bli like naturlig som å bruke røntgen apparat for vurdering av bein brudd. Det er en stor fordel å se hva man driver med.Ikke minst når de driver å roter inne i blæra til folk.
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
CanonBoy
28.04.2019 kl 22:26 6475

SomSa. Slik jeg forstår dette:
BL ser alt som WL ser + mer av kreften. De opererer eller fjerner aldri kreften under blått lys. De begynner med WL og fjerner den kreften som er enkel å oppdage. Så skrur de over til BL for å finne kreften som WL ikke oppdager. Når denne er identifisert switcher de tilbake til WL og fjerner kreftcellene som ble identifisert med BL.
Anbefalingen som kom nå i Nature gjelder High/medium risk med recurrence og er basert på en kost/nytte vurdering. Det er ikke slik at WL oppdager noe som BL Ikke oppdager.
Her kan det komme videre anbefalinger på et senere tidspunkt. Blir spennende å se hva som kommer på AUA2019.
AUA er en treg og konservativ organisasjon, men når de først kommer med anbefalinger lytter hele «menigheten».
PS: dette er min personlige oppfattelse av situasjonen, kan ta feil. Dette er en Step by Step prosess og vi er ikke kommet til målstreken enda. Så langt ser dette veldig positivt ut for BLCC.
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
focuss
28.04.2019 kl 22:23 6524

Så kan man tenke at den gode effekten kan redusere behovet etterhvert for Cystoskopier. La oss tenke at de kan redusere behovet med 50% da for å ta i litt. Det vil i så fall bli ett kjempe argument for å benytte BLCC og det skal godt gjøres at BLCC da ikke tar hele markedet. Dette i tråd med hva to såkalte Top American Cancer Doctors mener.En slik situasjon vil også gjøre det naturlig å revurdere prisen på Cysview.
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
focuss
28.04.2019 kl 22:09 6581

Somsa
Det er utrolig tynn suppe du presenterer. Det har aldri vært meningen å erstatte hvitt lys med blått, KS scopene leverer begge deler og det er kombinasjonen som er basis for de gode resultatene som oppnås. De bytter mellom blått og hvitt i den samme prosedyren ved å trykke på en bryter mens scopet er inne i blæren. Du skriver at tallene som PHO viser er for hvitt lys. Bare tull. Tallene er for antall cystoskopier i TURBT og Surveillance. Så er du veldig opptatt av at ekspertgruppen har sin sterkeste BLCC anbefaling for pasientene for høy til middels risiko. Ja det er riktig men denne gruppen representerer ca 40% av pasient grunnlaget eller det dobbelte av hva som kreves for kurs 1900 regnestykket. Så er det slik at selv for gruppen med lavere risiko så halverer de sin sannsynlighet for tilbakefall om BLCC benyttes. Halvering av risiko tror jeg de fleste ikke ser på som en bagatell. Men Somsa jeg antar du kommer til å fortsette å skrive sludderet ditt uansett. Dette fordi du nå har skrevet det samme veldig mange ganger og hva motargumentene er synes ikke å bry deg det minste.
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
SomSa
28.04.2019 kl 21:35 6649


Jeg har forklart mange ganger hva jeg mener om 76%, bare med refusjonsordningen gjeldende fra januar 2018 måtte omsetningen øke med minst 200%. Det vil si med samme antall skop og selgere som i 4Q 2017 skulle salget økes med 200%. Er det så vanskelig å forstå dette? 2017 uten refusjon, 2018 med refusjon + flere selgere + flere skop. Hva er vitsen refusjon? Staten betaler og ikke pasienter og forsikringsselskaper. Dette betyr at lønnsomheten blir mye lavere enn vi trodde og som sa aksjer prises etter lønnsomhet....

---------------------------------------------
Oppgang Kommer
Tidligere har jeg skrevet mange innlegg om dette + spesialister i ulike sykehus som brukere BLC sier hvor fantastisk Cysview er + mye mer. Mange er skuffet over salget og guidingen og spør jeg etter det reelle pasientgrunnlaget for BLC nå. Pasientgrunnlaget som PHO nevner i sine presentasjoner gjelder for WLC. Når man tar i betraktning den lave brukerfrekvensen, pasientundersøkelsen og den siste meldingen om "risiko pasienter" er jeg redd for at pasientgrunnlaget er mye lavere enn PHO har kommunisert med markedet. Dersom noen skal møtte opp på 1Q presentasjonen kan stille spørsmål om dette og tvinge fram et svar.

-----------------------------------
Fra pasient undersøkelsen
600 bladder cancer patients
438 diagnosed at one facility, but then went to another
Kun 162 pasienter ble behandlet i sin egen klinikk: 600 - 438 = 162 og 600/162= 3,7
Det vil si et skop på en klinikk behandlet 1 egen pasient + 2,7 fra andre kliniker uten BLC:

Fra SørenE
Fakta tal:
Q2 brugerfrekvens 14,8
Q3 14.2
Q4 13,8
https://forum.hegnar.no/thread/5236/view/0/0?page=11

Hva vil skje med brukerfrekvensen dersom en nabo klinikk får installert skop? Går ikke drastisk ned siden pasienter bruker sine egn klinikker? Kan man forklare den lave brukerfrekvensen pga at det reelle pasientgrunnlaget for BLC er mye lavere enn vi har trodd? Samtidig er BLC + Cysview et fantastisk produkt for pasienter med høy risiko og alle som trenger får denne behandlingen. For meg er det galskap at pasienter ikke får BLC+ Cysview behandling når det finnes refusjonsording og de klinikkene som bruker er fornøyde. Det lave pasientgrunnlaget kan forklare det vi har lurt på lenger, nemlig den lave brukerfrekvensen og hvorfor refusjonensordningen ikke alene har økt salget kraftig.

Ennå tror jeg på PHO men jeg har mye lavere forventinger og ser større risiko i aksjen enn før. Villaen i Karibia kan bli et rom uten bad i Tyrkia, feriebolig er feriebolig!
----------------------------------------------
Helme5

" Forstår ikke dit argument - at fordi BLC ikke bruges alene men sammen med WLC, så er patientgrundlaget mindre - HVORFOR tror du det..??"

Slik jeg har forstått BLC kan aldri bruke alene men i kombinasjon med WLC

Fra PHO:
During a cystoscopy where blue light technology and Cysview are available, they are used in concert with white light. The urologist first views the bladder with white light, then switches to blue light to see the bright pink tissue areas that Cysview has caused to fluoresce. The doctor then switches between white and blue light to perform whatever procedures are necessary.
https://www.cysview.com/info-for-patients/what-is-a-cystoscopy/

Alle pasienter skal undersøkes med WLC, men kun pasienter innen risikokategorien får tilleggsundersøkelsen med BLC. Det vil si det pasientgrunnlaget som PHO har nevnt i sine presentasjoner gjelder ikke for BLC og kan være en brøkdel av dette. Dersom jeg tar feil kan noen korrigere meg og jeg blir kjempeglad.

I begynnelsen trodde jeg at BLC skulle erstatte WLC, senere trodde jeg at WLC måtte kombineres med BLC...... Jeg har ikke legeutdannelse men en amatør, og en amatør kan ta mye feil. Uansett skal jeg sitte med mine PHO aksjer og ser hva skjer i 1Q og 2Q 2019. Dersom det kommer gode signaler skal jeg øke min beholdning, eller skal redusere med dårligere signaler og nye lovnader. Vi kjøper aksjer for å tjene mest mulig penger og ikke noe annet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
Helme5
28.04.2019 kl 20:17 6745

Forstår ikke dit argument - at fordi BLC ikke bruges alene men sammen med WLC, så er patientgrundlaget mindre - HVORFOR tror du det..??

På Photocure fremgår tydeligt

Cystoscopy, considered the gold standard diagnostic tool for bladder cancer, lets the doctor inspect the bladder lining very closely for signs of any abnormal growths or suspicious areas.

Standard white light cystoscopy involves a cystoscope with a lens and a white light for visualizing suspicious lesions. Once lesions are identified, the urologists can surgically remove cancerous tissues, through a procedure called a transurethral resection of the bladder tumor (TURBT). However, there is a high risk of missing tumors, especially the flat and aggressive carcinoma in situ (CIS) lesions. Enhanced technologies for better detection have been developed.

Blue Light Cystoscopy (BLC™) with Hexvix®/Cysview® is a technology that significantly improves the detection of non-muscle invasive bladder cancer compared to traditional white light cystoscopy alone. Studies show that 25%-30% more patients with bladder cancer are detected – patients who would have been missed under standard white light and sent home as cancer-free. (Source: Burger et al, Eur Urol 2013)

https://photocure.com/bladder-cancer/blue-light-cystoscopy/

Hvad er argumentet for at TRO, man IKKE ønsker at vælge BLC med tanke på “”..25-30 more patients with blander cancer are deceted”” - uagtet om man er ledelse i PHO, ikke mindst patient, eller flertallet af os herinde - eller kan du forklare om jeg måske har overset noget SomSa....
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.04.2019 kl 13:38 7002

Det er noe helt nytt innenfor blærekreft at pasientene har dannet en egen interesseorganisasjon for å fremme sin interesse for å motta den beste behandlingen for sykdommen sin.
Etter alt som har kommet frem av artikler som omhandler emnet det siste halve året , og når den ene profilerte urologen etter den andre uttaler seg varmt om BLC med Cysview, så er det nok snart ikke mange det måtte angå som ikke vet hvilken metode som er sikrest og best når det gjelder å oppdage blærekreft, og mest mulig av den, så å si alt faktisk.

Det er også helt nytt av dato at at fremtredende urologer går sammen om anbefalinger for bruk av BLC med Cysview til store pasientgrupper, og får dette publisert i fremstående tidskrifter.

I mitt hode vil alt dette måtte gi raske og gode vekstvilkår for Photocure.
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.04.2019 kl 13:14 7046

SomSa,

"Mest latterlig at folk støtter Daniels påstand om veksten i 4Q 2018 i forhold til 4Q 2017 var fantastisk."

Det mest latterlige er vel at du mener at 76% vekst ikke er bra i det hele tatt, hvor tar du alt fra?
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
SomSa
28.04.2019 kl 12:34 7107


I 20 år, og år etter år har vi ventet på Kechup effekten etter mange fantastiske børsmeldinger, til og med refusjonsordningen fra januar 2018 hjalp ikke mye. Mest latterlig at folk støtter Daniels påstand om veksten i 4Q 2018 i forhold til 4Q 2017 var fantastisk.

Hvis man leser "high-risk patients" forstår man hvorfor salget går jævla treg. Spørsmålet er hvor mange pasienter kategoriseres inne "high-risk patients". Eter min mening må PHO komme med det reelle pasientgrunnlaget for Cysview + BLC og ikke hvor mange pasienter undersøkes med White Light Cystoscopy (WLC) hvert år.

BLC brukes sammen med WLC og kan ikke brukes alene mens WLC brukes alene. Det er fantastisk at ingen har stilt spørsmål om dette og har krevd korrigering av pasientgrunnlaget. Pasientgrunnlaget kan være en brøkdel av det PHO hevder og det betyr at aksjen ikke har så stor potensial slik vi trodde før.

Hvis den opprinnelige pasientgrunnlaget er veldig lav så vil dette gå utover lønnsomheten i USA. Aksjen prises etter inntjening per aksje og ikke haussing. 1 Q og 2Q 2019 resultatene blir meget viktig for selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
mofi1
28.04.2019 kl 12:10 7143

Selskapet er lite, og fremstår nå som svært billig. Til tross for dette er omsetningen av aksjer på børsen lav, og interessen tilsynelatende laber.
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.04.2019 kl 12:04 7156

Hvem vet???
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
mofi1
28.04.2019 kl 12:00 7174

Gitt det betydelige potensialet man aner konturene av, hvorfor er ikke oppkjøp av selskapet et mer diskutert tema?
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.04.2019 kl 11:39 7233

Neste uke kan ikke gå fort nok..
Det skal bli spennende å se hvilke reaksjoner som kommer i etterkant av AUA.
Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare