Skyhøye billettpriser og stappfulle fly for Norwegian


Ingen flexbilletter ,ingen billigbilletter og nesten ikke seter å oppdrive ut neste uke.
Snittprisene er ca 200% høyere i denne perioden enn en vanlig uke, i tillegg er fyllingsgraden 100% .
Skulle fly Oslo -svg i dag, men Omtrent alle seter revet bort til « idiotiske priser».
Mandag er de tre første avgangene utsolgt og billigste alternativ er 3299,- mot normalt 779.- på avganger midt på dagen.
....og sånn går hele uken...
En fenomenalt god start på høysesongen, og neste trafikktall inneholder påske og SAS-streik....så kan jo tryllekunstneren i ABG trylle videre med sin regneark (trylleark ?)
Redigert 28.04.2019 kl 20:25 Du må logge inn for å svare

Merkelig at nas kan kjøre inn så mye ekstrakapasitet med 18 Max på bakken.
Den første uken etter groundingen måtte nas kansellere en hel del innenriksruter.
Det kan kun bety at de har løst resceduleringen og kan erstatte Max med egne fly pluss kun 5 wet-lease og den større Dreamliner overseas , blir jo dette en vinn-greie for nas.
Sas må uansett øke prisene etter et dyrt oppgjør , noe som kommer nas tilgode.
I tillegg er det lavere kapasitet over hele linjen grunnet Max-groundingen, noe som også løfter prisene.
dial
28.04.2019 kl 20:44 4623

Kjekt å se at Norwegian kan stille opp og hjelpe alle de reisende som trenger et alternativ til SAS. Og naturligvis en fantastisk mulighet for Norwegian til å tjene noen gode penger siden markedet for tiden tillater bedre priser.
Hektar
28.04.2019 kl 21:06 4570

Påvirkningen på yield burde bli betydelig som en følge av dette. Kursmessig spørs det bare hva gribbene pønsker på.
thypoon
28.04.2019 kl 21:12 4491

Fløy med Norwegian i dag, stappfullt fly! Streiken til SAS kom som manna fra himmelen til Norwegian. Blir nok greie passasjertall i neste måned.
Hektar
28.04.2019 kl 21:35 4398

SAS-ANSATTE TIL LEGEVAKT ETTER PRESS
SAS-ansatte har blitt sendt til legevakten etter massivt press fra sinte passasjerer, melder TV 2. Informasjonssjef Knut Morten Johansen sier til kanalen at belastningen på selskapets informasjonsarbeidere er stor og at noen har fått illebefinnende.


Fagforeninger hører fortiden til.

Skulle hjem fra London , men fulle fly søn/ man ...først tirsdag er det ledige seter....til priser over 6000,- en vei.
signum20
28.04.2019 kl 22:35 4169

Det er dette Oslo fiffen finansene ønsker bare negativitet om NAS de springer shorterne sitt erend
netrom84
28.04.2019 kl 23:26 4058

Denne konstante sytingen over pressen sin kritikk av Norwegian faller på sin egen urimelighet. Det er Norwegian alene som har sørget for de negative oppslagene. At Norwegian sitt Argentina-eventyr står i fare for å bli kortvarig er da meget interessant lesing. Dette ble jo solgt inn som det nye store markedet som skulle bli en pengemaskin.

SAS-streiken er nok en positi nyhet for NAS, men mange av flyene til Norwegian er langt fra fulle. Mange fly har gått halvfulle og det er mye innenrikskapasitet ledig neste uke. De har nok lagt seg litt for høyt prismessing om de ønsket 100% kabindekning. Men inntjeningmessig vil de nok ha en god måned.
28.04.2019 kl 23:32 4031

Sier det samme, de har ikke fått lønnsjustering på flere år.
28.04.2019 kl 23:33 4018

Kjenner noen som reiste med SAS til Nord-Norge, og bestilte NAS hjem i tilfelle det ble streik. Smart.
Redigert 28.04.2019 kl 23:34 Du må logge inn for å svare

??? Takk for en god latter ? hadde NAS hatt fyllingsgrad på 50% hadde de nok vært konk for 20 år siden! ??

Laveste fyllingsgrad ever 76,7, høyeste 95.
Easy og Ryan var nede under 70 på det laveste under ramp up og ligger nå på 93/95....
Norwegian er ferdig med ramp up og har nå et veldig stort rutenett som er testet ut.
Nå er det bort med alt ulønnsomt og strømlinjeforming av det lønnsomme....som Easy og Ryan gjorde.
Sånn er det med satsninger og investeringer, ulønnsomt i begynnelsen , for så å gradvis bedres....ikke lett med utålmodige investors som styrer etter månedlige trafikktall.
Anyway, yield og fyllingsgrad for april vil vise høyest ever for måneden .
I tillegg er majors en smule pissed på at nas på rekordtid har erobret US-East cost.
netrom84
29.04.2019 kl 08:48 3703

Skrev jeg fyllingsgrad på 50%????

Nei. Jeg skrev at mange fly var halvfulle. Men den totale fyllingsgraden er langt høyere enn 50% selvsagt.
dor123
29.04.2019 kl 09:09 3647

WOW! 35kr før 10:00?
Hektar
29.04.2019 kl 09:16 3634

https://e24.no/naeringsliv/boeing/boeings-737-max-kan-snart-vaere-paa-vingene-igjen/24610722

Auda. Det er ikke god baissing av E24.

Ble endelig litt kjøp her på 37,70-ish. Så får me sjå.

Går NAS rett tilbake over kr 42 i dag?
Kan se ut som shortere er i ferd med å dekke seg inn igjen

Ikke lenge før den er langt over 43
HP17
29.04.2019 kl 11:32 3344

Kommer til å bli en kraftig shortinndekning fremover. NAS tjener et betydelig antall millioner ekstra på bunnlinjen hver eneste dag og Pareto har kursmål kr 100.
HP17
30.04.2019 kl 09:27 3113

Nå kan det være bunnfiske i NAS. Å få kjøpe på 36 tallet når pengene ruller inn i NAS og annet kan løse seg og pareto har kursmål kr 100 må jo være en gavepakke de lux.

Et kjapt lite regnestykke: I dag har selskapet så langt 16 fulle fly til hhv Bergen, Trondheim og Stavanger. Hvis vi regner 180 pax i en 737 x kr 3600 i snitt pr billett får vi inntekter så vidt under 11 mill. Sett i perspektiv er jo det j... bra. Sjekket tilfeldig London og der er nesten alle avganger utsolgt i dag. New York med tre fulle avganger i dag så langt. 7 fulle avganger til Stockholm og København så langt i dag. Alt er beregnet bare en vei.Hva med alle andre ruter? Her er det bare å gni seg i hendene. Inntektene må jo være eventyrlige!
Redigert 30.04.2019 kl 11:30 Du må logge inn for å svare
lektor79
30.04.2019 kl 10:35 3028

Vi får se når vi hører passasjertallet da vettu :)
lektor79
30.04.2019 kl 10:48 2967

NAS Greier seg selv pr dags og er ikke avhengig av Boeing.
HP17
30.04.2019 kl 11:25 2900

Pengene renner inn i NAS om dagen og stappfulle fly til høye priser går rett på bunnlinja. Begynner shortere å dekke seg inn nå?
Jeg tror det

De har en større obligasjon som må innløses ila året. Da kommer siste dagers omsetning bra med tenker jeg.

I tillegg vil jo mange fortrekke Norwegian nå. Ingen som tør å bestille med SAS når de ikke vet hvor lenge streiken vil vare.... Så jeg tror effekten av SAS streiken vil følge Norwegian for hele Q2! Etter streiken må SAS ta høyre priser for å dekke en del av tapet. Noe som igjen NAS kan tjene på!

Perfekt melding for NAS.
Alle piler peker i rett retning for NAS nå, snart vil det nok gi solide hopp oppover i kursen for NAS

30/04-2019 12:03:57: (SAS-NOK, SAS.ST, SAS.ST) Ytterligare inställda flyg på grund av den pågående pilotstrejken
Tool
30.04.2019 kl 12:49 2705

NAS utnytter altså en situasjon med streik for å "tjene" penger, det er virkelig en nobel beslutning.
Når de selv har sine årlige problemer er det visst umulig å oppdrive ekstra kapasitet. Er rart med det.

OSE har to flyselskaper, ett med en seriøs struktur som tjener penger og her en god yield, og ett med en råtten struktur som taper penger og har en forferdelig dårlig yield. Men hvis, at, bare, dersom så kan jo det siste være et foretrukket valg :)


Litt mer trafikktall: 8 fulle avganger i dag fra London fordelt på CPH og Arlanda.....så langt. 6 fulle så langt til Oslo og 5 til Bergen. Jiippii.
Redigert 30.04.2019 kl 13:20 Du må logge inn for å svare

Veldig synd de ikke svarer mer på spørsmålene rundt denne. Det skaper masse usikkerhet
lektor79
30.04.2019 kl 13:56 2554

Takles denne krisen, så vil Norwegian gå helt bananas. Vannvittig nervepirrende..
lektor79
30.04.2019 kl 14:07 2521

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/04/Norwegian-fortsetter-med-ekstra-avganger

Kanskje gjelda kjøres inn før midten av mai?? Spennende å høre passasjertallet nå. Tipper svært positivt

Måtte bare: 4 fulle fly til LAX fra Oslo2.mai. 291 pax i hvert fly til snittpris kr 7.000. Det blir litt over 8 mill det. Bare 1 vei på ei rute 1 dag! Det blir pæeng av sånt.
Redigert 30.04.2019 kl 16:46 Du må logge inn for å svare
olhonga
30.04.2019 kl 17:06 2379

Selv om det er blodpriser nå, skal vi være takknemmelig for at vi har to store flyselskaper som flyr innenlands.
Hadde vi bare hatt SAS hadde det knapt nok vært mulig å fly innenlands idag, alternativt så hadde bare SAS trukket på skuldrene og imøtekommet kravet til flyverne i trygg forvissning om at de bare kunne velte alle kostnadene sine over på oss reisende.
Eller, er jeg den eneste som husker prisen på innenriksflyvinger til SAS frem til slutten på 80 tallet?

NAS er latterlig billig på dagens nivåer, balanse på 36 kroner.

Spørsmålet er om NAS tjener penger på dagens priser og med MAX på bakken i høysesongen, de er helt avhengig av dette i kombinasjon med god kontroll på kontantstrømmen.

Blir spennende torsdag.

Ser det fylles opp med økende priser fra midten av neste uke også,,,, da nærmer vi en halv måned med supermarginer!!!

Skal SAS redde Norwegian denne gangen?