Direktør sikrer seg flere Jinhui-aksjer


Direktør sikrer seg flere Jinhui-aksjer.
Redigert 29.04.2019 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
BUBBAN
29.04.2019 kl 07:47 2347

Xi sikrer 555 milliarder til sitt Silkevei-prosjekt

Kina har underskrevet avtaler til en verdi av tilsvarende 555 milliarder kroner til det gigantiske infrastrukturprosjektet Belte- og vei-initiativet.

ledelsen sørger for lav aksjekurs med skyhøye bonuser for oppkjøp av aksjer, genialt!... men bare for de utvalgte..
nucleus
29.04.2019 kl 08:23 2292

Synes jo åpenbart hvem, som tjener på å ha Jinhui aksjer.
BUBBAN
29.04.2019 kl 10:53 2220

Hvem er det som selger dem disse billige aksjer og hvorfor?
Redigert 29.04.2019 kl 11:11 Du må logge inn for å svare

Ja vi nordmenn er virkelige naive, det er helt klart. Når vi drar på ferie blir vi loppet for masse penger når vi drikker oss fulle og blir offer for scam som er organisert på forhånd. Vi blir nok lurt av ulik ulovlig innvandring også av folk som har klart å få troverdige dekkhistorier. Men det skal vi ikke diskutere her. Men på toppen av det hele så blir vi også lurt litt på vår egen børs med at vi er nede på pris bok 0.5 i den aksjen når snittet er 2 på OSE forøvrig. Ja tror vi snart kan opprette en egen høyskole retning i Norge der vi tar for oss alle disse naive problemer vi setter oss selv i.
thepower
29.04.2019 kl 16:17 2133

Was thinking about getting back into JIN. Are the owners still ripping off the shareholders? not paying dividends but lining their own pockets with huge amounts of cash?

Husker jeg feil når jeg synes å huske at vi for år tilbake kalte alle norske redere for skurker??? Hva med aseatene da? BWLpg og JIN?
Fredriksen og hans Advance får følge med, men igjen merkelig at NAS får på kjeften hele tiden av børs og departement, mens.....!!!!
ruda
29.04.2019 kl 21:06 2016

Tror JIN kommer som en kule fremover

re thepower
Dividend of USD 0.023 per share to be approved on May 15th, the second such dividend to be paid since september 2018. But please stay away, thepower. I know you from the Photocure-threads, and sorry to say but you`re kind of annoying :-)

Direktøren har nå kjøpt ca 220k aksjer ila det siste halvåret.

Jeg så forresten litt på Eagle Bulk sin årsrapport i går. Ganske sammenlignbar med Jinhui. Nesten rendyrket supramax-rederi. Nesten likt antall skip (Eagle har vel ca 27 vs Jinhui 20). Driftkostnadene på skipene sil Eagle var på ca 4700 USD/dag, mens Jinhui lå på 4000 USD/dag. Resultatet husker jeg ikke nøyaktig i farten, men tror det var Eagle ca 11 mill vs Jinhui 8 mill USD. Begge hadde forøvrig skipssalg som ga salgsgevinst. Eagle hadde 3 (mulig det ene regnskapsføres i 2019), mens Jinhui hadde 3-4 stk. Så spørsmålet mitt blir: Hvem er det som er svindleren i Eagle?

Proposed Dividend amount: US$0.023 per share
Proposed currency: US$
Last day including right: 15 May 2019
Ex-date: 16 May 2019
Record date: 20 May 2019
Payment date: On or about 5 June 2019
Date of approval (AGM): 15 May 2019

https://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20190228.OBI.20190228S23

Jinhui har brutt motstanden på 8.4 så nå skal den ifølge teknisk analyse gå som en rakett oppover. Ja det er jo lov å håpe på at dette stemmer. Det er uansett masse som trekker opp nå. 2 nye skip mange rapporter som sier det blir økt behov for tørrlast. Det er rett og slett en ny positiv element over tørrbulk i media nå. Men det er klart det vil fort vise seg om ratene følger etter i sommer. Så det er helt klart gode triggere selv for Jinhui nå som 16 mai betaler utbytte også.

I tillegg er det snart tallslipp for Q1 i Jinhui og Gogl. For Jinhui skal dette gå greit med positivt resultat pluss minus investeringer de har gjort i Asia både med eiendom og aksjer. Derimot så blir Q1 en real kalddusj for Gogl det er det ingen tvil om. De håper på på 10 til 20 millioner USD i negativt resultat men jeg tror det fort blir opp til 50 millioner USD for Gogl i Q1 så får vi se åssen markedet reagerer på dette i slutten av Mai

I den grad det er en debatt mellom Golden Ocean og Jinhui, så kan vi jo ta med oss denne fra i dag:
http://www.shippingherald.com/bimco-rising-deliveries-of-capesize-ships-pose-a-threat-to-the-already-fragile-market-balance/
Demolition activity may rise somewhat with the upcoming implementation of the IMO’s 2020 sulphur cap and Ballast Water Management convention.
Even if new regulation leads to more demolition, the market for large dry bulk ships is likely to face continued pressure as there is little potential for substantial growth on the demand side,” says Peter Sand.
Prospects for dry bulk ships smaller than Capesize, are less concerning, as the market conditions are more stable. Despite some disruption to trade lanes due to the trade war, the markets for these smaller ships face fewer disruptions on both the demand and supply side.

Med andre ord også positivt for Jinhui med sine Supraer. Mange triggere her nå som en person savnet her på forumet..
coccoman
01.05.2019 kl 15:17 1496

Supert, det var meg! Endelig begynte aksjen å røre på seg, det var på tide. Utbytte blir supert. Og hvis ratene forbedrer seg ytterligere blir jeg optimist igjen ;O)! Hau, hau
ruda
02.05.2019 kl 09:06 1355

Nå begynner JIN å tjene penger, så de som vil være med på oppturen, må gå på toget nå

Det er lenge siden de "gikk på toget". De sitter faktisk i selve lokomotivet, 2 stk. som har forsynt seg med intet mindre enn i overkant av 600 millioner i bonuser siste 10 år. Ledelse kalles de.

Røverselskap!

Nå må du slutte å forpeste Jin tråder JimJonny du satt selv fullt lastet i Jinhui og var klar over hvordan selskapet drives. Gogl har steget mye så nå skal Jinhui opp enda mer. De to aksjene har en historisk evne til å følge hverandre opp og ned.
Natt1369
02.05.2019 kl 17:05 1201

Handelslogg Jinhui 16:28 Volum: 250 000 aksjer, kurs: 9,16
Derivates trade, noen som sitter med opsjon på at handelskrigen skal få en ende.
Redigert 03.05.2019 kl 16:47 Du må logge inn for å svare
ruda
02.05.2019 kl 19:01 1154

Klart vi skal over 10 nå