Avance fremstår som billig, mest attraktive på OB


Ja, da får vi en kraftig korreksjon etter lang tid med oppgang. Årsaken til denne korreksjonen? Tja, får vel anta at det er gevinstsikring. Jeg ser ingen grunn til dette fallet helt oppriktig. Avance har en enormt stor oppside, med økende rater og generelt mange triggere innen shippingsektoren. Innen 1-2 måneder vil mest sannsynlig en Handelsavtale være på plass, og dette vil slå veldig godt ut for shippingselskapene. En handelsavtale tørr jeg å påsta er garantert. Avance er godt eksponert, og posisjonert for videre oppgang. Rent teknisk er aksjen superbull, og jeg betrakter dagens korreksjon som penger på gaten.

Ser ut til at folk ikke vurderer utsiktene, men kun her og nå, noe som er svært korttenkt. Pilene peker oppover når det gjelder ratene, og ettersom shippingsektoren har vært inne i en tøff periode vil pilene kun peke oppover i 2019/2020 ->

Mitt råd er, kjøp så mye som overhodet mulig. I neste uke er fallet hentet inn betraktelig og innen slutten av Juni står Avance i 30+.

Ratene opp 10% siste uken.
Redigert 30.04.2019 kl 13:15 Du må logge inn for å svare
HP17
29.04.2019 kl 11:29 5596

Ingen tvil om det. Slutter nok rundt 24 i dag.
msmekk
29.04.2019 kl 11:38 5508

Baltic opp 10% sist uke. ref oppdatert chart idag. Her gjelder det å laste opp!
https://www.avancegas.com/
Omaha
29.04.2019 kl 11:41 5485

Lastet opp med noen flere aksjer på 22 blank, veldig fornøyd med det.
Når ratene er opp 10% siste uken, og har mer enn doblet seg de siste månedene så er 10% korreksjon helt vanvittig. Virkelig penger på gaten.
Redigert 29.04.2019 kl 11:50 Du må logge inn for å svare
china
29.04.2019 kl 15:50 4870

Kjøpte denne i håp om mulig doblingskandidat!!! Kjempe smell,raser nedover hver dag
ronny40
29.04.2019 kl 16:04 4784

Her må det være noe som ikke er kjent i markedet. Enten emisjon for å dekke inn scrubbere eller så er det svake rateutsikter som er skissert....
Kursen er jo på nivå med 20 april 2018 ?? og i tillegge ligger vi på gode rater pt. Ugler i mosen !!!

BWLPG faller like mye, så det er neppe selskapsspesifikt. Kanskje rateutsikter?
Titleist
29.04.2019 kl 16:31 4661

Kan godt hende ratene vil korrigere litt tilbake, det er insdiskontert i disse kursene og vel så det. Mye større sjanse nå for at vi skal stige til 30 enn at vi skal falle under 15 kr.

22 er direkte billig her nå.

Sikkert masse dumme shorts også..
Torine
29.04.2019 kl 16:33 4642

Avance ned 9,43% i dag. Dorian Lpg (USA) hittil ned 0,74%. Hadde det vært betydelig ratefall ville vel Dorian Lpg på fredag og i dag falt mer markert.
Allegro
29.04.2019 kl 16:39 4618

Er det ingen som vet hva ratene er?

Det eneste jeg vet er at Oslo Børs er en av verdens verste legale spillebuler. Nå hersket over av millilardinvesterte datamaskiner med algoritmeprogrammer. Og hvem leder kappløpet??? Er det ikke våre venner USA?
Vi får jo ikke vite det mere. Børsen har jo "klappet igjen" den informasjonen. Noen som vet hvem som bestemte det?
Redigert 29.04.2019 kl 16:51 Du må logge inn for å svare
Omaha
29.04.2019 kl 16:58 4517

BW LPG sitt fall i dag har ingenting med Avance eller ratene å gjøre. Les dagens FA om BW LPG's strid med tidligere Aurora-eier som mener de må betale 500 millioner som følge av brudd på tilbudspliktreglene i 2016.

At Avance detter 10% i dag er kun en gavepakke. Ingen årsak til at denne skulle ned såpass mye, og ratene er peker oppover.

Dorian er nå i 0%. Hva eller hvem holder helvete med de andre? Noen skriver her at vi nordmenn er naive. Tror nok det, men husk at vi er omgitt av kjeltringer på Oslo Børs, både egne og ikke minst andres. Og hva bidrar børsen og departementene med?????
29.04.2019 kl 17:04 4495

Har ikke avance doblet seg på et par måneder nå?
Tændis
29.04.2019 kl 17:06 4473

VLGC: $47,997/d (-3.5%) Baltic VLGC

Ikke akkurat noen stor krise

Dorian opp 0,5% nå. Shortersvineriet på Oslo Børs er en vederstyggelighet.

Det hadde vært veldig greit om noen kunne legge ut et nettsted som viser daglige rater. Om enn med forsinkelse.
Tændis
29.04.2019 kl 17:38 4345

Da må du være kunde av ett større meglerhus for og få det daglig!

Litt merkelig, siden dette burde være informasjon som skal tilfalle alle. Ett eller annet sted publiseres det vel? 15 min forsinka.
Men samme det.
Dorian går i alle fall bra i US i kveld.
habbiten
29.04.2019 kl 18:14 4218

Alle som vil betale eller eventuelt klarer å tenke seg frem til å google finner nok ratene.

Selvsagt. Men mener bare at kursdrivende info bør være klart og tydelig tilgjengelig for alle.
ronny40
29.04.2019 kl 19:19 4061

1 uke gammel info
habbiten
29.04.2019 kl 19:44 3998

Infoen er tilgjenglig for alle som gidder, men hadde jo selvsagt vært fint med en nettside som skaffet oss all mulig informasjon som kunne være kursdrivende, men tviler på at vlgc-rater hadde blitt prioritert.

Ser vel litt bedre ut nå, på rød børs. Utsiktene til løsning av handelsproblemene mellom USA og Kina er jo positivt. Får håpe ratene også snur opp i dag.
msmekk
30.04.2019 kl 09:40 3432

I 2 års chartet til Avance har det nå utviklet seg en stor OHS med potensiale i første omgang opp til 32 kroner. 22 Kr tok imot støtten ok bekreftet med dette signalet.
Omaha
30.04.2019 kl 11:08 3269

Var penger på gaten i går ja. Fikk lastet godt opp, fornøyd med det!

Må man ikke levere tilbake penger man finner på gaten? :-)
Null
30.04.2019 kl 15:02 2982

ned er til sammen null

det er mulig å tjene håper vi får ny topp
davan
15.05.2019 kl 08:15 2066

Hvilken vei går kursen i dag? ikke godt å si, men tror vi fortsetter oppgangen fra i går.

Rapporten er knallbra etter det jeg har lest. Trodde Q1 ville bli verre:)
Det er supergode signaler her.

BERMUDA, 15 May 2019 - Avance Gas Holding Ltd (OSE: AVANCE) today reported
unaudited results for the first quarter 2019.

Rates rebound with higher US activity - Marcus Hook volumes come on stream

* The average time charter equivalent (TCE) rate for the fleet was
$11,133/day, compared to $12,637/day in Q1 2018 and $21,314/day in Q4 2018.
* Daily operating expenses (OPEX) were $7,952/day, down from $8,183/day in Q4
2018.
* A&G expenses were $1.1 million or $907/day, down from $995/day in Q4 2018.
* Avance Gas' available liquidity at quarter end was $65.2 million, following
drawdown of revolving credit facilities of $25 million during the quarter.
The cash position at the date of this release is approx. $67.3 million.
Key events after quarter end:
* Received commitments for a $515 million credit facility, enabling full
refinancing the company's outstanding debt, evidencing the strong support
from the shipping banks, maintaining attractive cash break even of
$22,500/day.
* 66% of total Q2 2019 ship days have been fixed at a rate approx.
$26,000/day.
* Agreed with the Wartsila group to acquire two exhaust gas cleaning systems,
with the option for further six units. The estimated total project cost is
$2.9 million per unit.
* Mr. Ulrik Andersen appointed new CEO of Avance Gas, starting in August 2019.
We normally see lower trading activity in the first quarter as colder weather
increases domestic demand in exporting regions, impacting product prices and
trading activity. Further, Middle East normally performs maintenance on
exporting facilities, reducing export volumes.

Middle East LPG exports in Q1 2019 were 7.7 million tons, down 1.6 million tons
from Q4 2018. Compared to three year average exports for Q1, volumes are down by
1.2 million tons. Exports volumes vary between the main export terminals but
compared to three year averages, 2019 volumes generally indicate lower Saudi
Arabian and UAE exports, while Qatar have maintained higher volumes on a
relative basis. Iran exported 1.1 million tons in Q4 2019, in line with 2018
average. Average monthly cargoes exported was 59, down from 62 in Q1 2018 and
down from an average of 64 cargoes per month in 2018.

US Gulf and USEC VLGC exports were 6.9 million tons in Q1 2019, slightly down
from 7.1 million tons in Q4 2018 but up from 6.2 million in Q1 2018. As for
2018, the Q1 US exports were impacted by a period of cold temperatures in
February, resulting in higher domestic consumption and increasing LPG prices. In
March, operational problems caused lower than expected exports and delays, at
the same time causing freight rates to improve due to lack of available
tonnage.

After recording 55 cargoes in January, US Gulf and USEC VLGC exports fell to 37
cargoes in February. March volumes rebounded to 56 cargoes, of which 7 cargoes
were lifted from Marcus Hook terminal, as the Mariner East II pipeline commenced
operations. The average of 50 cargoes in Q1 2019 compares to 46 cargoes in Q1
2018 and 50 cargoes per month in 2018.

Per year end 2018 the global fleet totaled approx. 265 ships with an orderbook
totaling 38 ships (14%). During the quarter, three ships have been delivered,
leaving 15 ships due for delivery for the balance of the year. Three new orders
have been placed, bringing the global fleet and orderbook to 268 and 38 ships
respectively at quarter end. As we move closer to implementation of the IMO
2020 emission rules in January 2020, we expect to see further ships removed from
active trade. This may be further emphasized as US sanctions on Iranian trade
are intensified.

The full report and interim financial statements are attached to this press
release.

For further queries, please contact:

Peder C. G. Simonsen, CFO and Interim CEO
Tel: +47 22 00 48 15
Email: p.simonsen@avancegas.com


ABOUT AVANCE GAS

Avance Gas Holding Ltd operates in the global market for transportation of
liquefied petroleum gas (LPG). The company is one of the world's leading owners
and operators of very large gas carriers (VLGCs), operating a fleet of 14 modern
ships.

For more information about Avance Gas, please visit: www.avancegas.com.

FORWARD-LOOKING STATEMENTS

Matters discussed in this announcement may constitute forward-looking
statements. Forward-looking statements are statements that are not historical
facts and may be identified by words such as "anticipate", "believe",
"continue", "estimate", "expect", "intends", "may", "should", "will" and similar
expressions. The forward-looking statements in this release are based upon
various assumptions, many of which are based, in turn, upon further assumptions.
Although Avance Gas believes that these assumptions were reasonable when made,
these assumptions are inherently
Redigert 15.05.2019 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
msmekk
15.05.2019 kl 09:13 1774

La merke til setningen "Trade war will have limited impact on VLGC market as China has only imported 1 US cargo since July 2018."
ArtDude
15.05.2019 kl 09:17 1755

Motsatt, de er en opsjon på at ting løser seg. Når USA er en større eksportør, så vil det være en vinn-vinn at Kina importerer miljøvennlig fra Statene.
d12m
15.05.2019 kl 09:28 1698

Data from the Panama Canal Authority (ACP) confirms that VLGC transits have not declined since the imposition of the Chinese tariff, which implies that the LPG shipping sector’s ton-mile equation has not been curbed.

José Ramón Arango, liquid bulk specialist at the ACP, told FreightWaves, “Increased LPG imports to Japan and [South] Korea offset the imports to China, and there was basically no effect in terms of [canal] traffic.”
Serboss
15.05.2019 kl 09:31 1680

BWLPG :
Break even ca. USD/day ca.22.000

22.000 USD/day pr skip i overskudd.
----
AVANCE :
break even of
$22,500/day. * 66% of total Q2 2019 ship days have been fixed at a rate approx.
$26,000/day.
-----
Er det slik at Bwlpg er i langt bedre situasjon i og med at Avance har 'fixed rate' (kun $3500 p/d/ship)...?

danm
15.05.2019 kl 09:40 1644

Jeg tror mest på BW, den har heller ikke været så hipet, så her er der meget mere at hente på kursen.
ArtDude
15.05.2019 kl 09:41 1639

..Så har de safet deler av 2Q, men dette handler og Q3 og fremover nå. Ikke minst hvis man får USA opp på eksport når de inngår avtale med Kina.

De sier at totalt 66% av Q2 har en snittpris på 26.000.Denne vil selvfølgelig stige nå som ratene er høyere. Litt forsinkelser i spotratene da disse kontraktene ble signert noe før den store oppturen.Når disse båtene har leert og laster på nytt,vil de få høyere pris.De har ikke fastpris