IOX - Nå løsner det

Kivad
IOX 29.04.2019 kl 23:54 18245

Endelig en positiv melding fra IOX!
Det blir spennende å se hvordan markedet reagerer på meldingen i morgen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:51 Du må logge inn for å svare
Ransen
30.04.2019 kl 16:46 5456

Det blir nok en jevn stigning i dagene fremover. Normalt sett burda aksjen ha steget 40-50 % på denne meldingen
Tigerberget
30.04.2019 kl 16:46 5453

Dagens børsvinner med soleklar margin.
Er jo ikke hver dag et selskap på randen av konkurs havner der..???
OddHarker
01.05.2019 kl 01:51 5024

Vi har sett flere ganger i IOX at oppgangen fordeles noenlunde jevnt over flere dager. Så dagens oppgang på nesten 60 øre var en relativt grei start, og vi bør vel kunne vente oss minst en krone til oppgang resten av uken.

Vi ble kanskje holdt litt tilbake av at stemningen bare dagen før var litt laber fordi folk hadde håpet på noe mer fra årsrapporten og noen kanskje trodde de justerte reserveestimatene omfattet "gullegget", noe de ikke gjorde.

Meldingen om nysatsingen viser et offensivt selskap i vekst, der ledelsen jobber seriøst og solid, steg for steg, og i et passende tempo. Det er det samme vi har sett i arbeidet med transportløsninger for Colombia og annet. Og årsrapporten gir også en god pekepinn på situasjonen for kommende borekampanje og hva som gjenstår. I motsetning til meldingene ved juletider beskriver samtalene nå som konstruktive og fokusert på å finne datoer som passer med værforhold og utstyrstilgjengelighet. Jeg tror vi kan vente oss snarlige nyheter også om denne borekampanjen.

For aksjonærer som kjeder livet av seg hvis de ikke får nyheter hver dag blir det bedre tider med flere prosjekter og jern i ilden for IOX.
Redigert 01.05.2019 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.05.2019 kl 02:47 5003

Jeg har noen aksjer i dette selskapet. Trolig ikke blant de største, men likevel. Er det ikke sannsynlig at hos IOX er det mye mer jern i ilden enn man skulle tro? Melding om etablering i Argentina blant den største aktøren innen olje var nok ganske overraskende vil jeg tro? Flere tror jo at iox er på randen med både det ene og det andre, men så kommer dette, en satsing som svært få kunne se komme. På meg ser det ut som om det er mer med iox enn hva man skulle tro. Det er noe uforløst her som mange investorer ikke har sett. Jeg velger å tro at dette er svært positivt, mer kommer i løpet av mai :)
kaunis
01.05.2019 kl 09:18 4824

Argentina er ikke noe nytt, det har selskapet postet tidligere, men at det kom akkurat no er litt overraskende men ikke uventet.Du er inne på noe når du tror det er mere "jern" her en vi ser for øyeblikket.Det er jo akkurat det som pirrer en sulten investor til å handle aksjer i slike selskaper, men noe riski er det. Meldingen viser at ledelsen i IOX både tenker og arbeider til det beste for selskapet, og ligger ikke på latsiden og sutrer. Det er ikke alltid lurt å komme med meldinger på ting som er på gang uten å ha kommet langt nok til at det gir en posetiv mening og er relevant. Vi har opplev flere ganger mye negativ omtale av selskapet i den senere tid, og det fordi det ikke kommer meldinger på løpende rad. Noen er her inne, fordi de bare har glede av å baisse og å gjøre ander usikre, og det harr vært mye av det før denne meldingen. No er det bare å senke skuldrene og vente på neste kapittel. Dette ser ut til å gå riktig bra.
helloween
01.05.2019 kl 10:33 4674

Meldingen var noe overraskende, men dog fantastisk for oss som er langsiktige ?det kommer nok mye mer fremover.
I rapporten som kom for ett par dager siden stod det at de jobbet med Argentina så kom dette rett etter på.

I rapporten står det at forhandlingene om lla-47 boringen er ferdig, men har ikke satt noen dato på grunn av tilgjengelig borerigg(er) og været.
Denne meldingen er eg rimelig sikker på kommer snart?

Psykologien er snudd i iox, så her kan kursen klatre høyt.
Og tørr ikke tenke på hva som skjer når lla-47 bore programmet får en endelig dato??
Andyo
01.05.2019 kl 10:41 4654

helloween.

Enig. Man forventet noe vedr. LLA-47 men fikk Argentina først, som jeg tørr påstå er sunnhetstegn og nok aldri ville blitt gjennomført uten visshet om at de har kontroll på alt annet.
helloween
01.05.2019 kl 10:49 4636

Andyo

Tenker også at denne dealen ikke kunne blitt gjennomført uten god kommunikasjon med obligasjons eierne ?etter dette er eg ikke bekymret for forfallet som er i 2020.

Dette har iox kontroll på, vi må bare la dem jobbe så får vi betalt?
Slettet bruker
01.05.2019 kl 10:50 4630

De har brent fingrene på å informere om flere planer som legges fremover, jfr. Oppstart borekampanje LLa 47 å f.eks. Gasplant til Mana anlegget. Da dukket det opp strukturelle,værmessige å sosial/lokale utfordringer som forkludret en del. Men de har taklet store utfordringer å landet dem en etter en. De melder om fremdrift å nye planer. Det styrker også min tro på at jeg skal eie aksjer her fremover. Har sett potensialet lenge (altfor lenge kanskje), men papirgevinsten er allerede god, å det er nå det starter for fullt. Så for meg er det bedre at ledelsen jobber å takler de utfordringer slik de må for å bringe selskapet nærmere neste vekstfase. Bedre enn p rope etter daglig oppdatering, som desverre noen gjør hele tiden. Tror mange forledes til å tro at de skal bli rik hvis de kjøper ene uka, så selger dem kort tid etterpå! Noen får til å gå inn å ut i korte intervaller, å har nok tjent penger på det. Derfor er IOX også blitt en aksje der mange tenker kortsiktig.
Uansett det er nær en oppstart av videre satsing på Lla 47, spennende inngang til allerede produserende felt, med mulighet til nye funn i Argentina. Dette er ikke et selskap på konkursens rand. Noen er interessert i å få dette selskapet til å vokse til et større å mer betydelig selskap. Mye av min risikotenking, ved mitt eierskap, er betydelig redusert etter siste melding om Argentina satsingen. Den kommer som lovet av selskapet. Å finansiering er ok. Å den som har fått med seg tidligere utsagn innen strategisk satsing å npværende eiere i Aksjen, så er det sagt at de ønsker å bygge IOX til et større å mer betydelig oljeselskap i sør amaerika. Det er det vi ser skjer nå fremover. Dette har vært kommunisert som antagelser å spekulasjoner, tidligere på forumet. Å se at de lange linjer nå iverksettes, gir meg stor tro på mitt eierskap fremover.
Har troa på ledelsen, spennende tider nå. Håper på flere godmeldinger etterhvert nå. Våren er ei fin tid ???
elhumme
01.05.2019 kl 10:58 4609

Blir spennende å se om det er en plan for å sende gas plant til Argentina, som en annen skribent spekulerte i. Som Interoil melder, så er omtrent halvparten av gass forekomstene i landet i det området man nå har lisenser.
NullBull
01.05.2019 kl 11:03 4599

Jeg tenker kanskje feil her men ble skeptisk. Min tanke var at vår verdifulle lla47 har blitt byttet i noen andeler i Argentina som kan gi 220boed. Trodde vi drømte om lla47 var verd milliarder og gi 5000-10000 fat om dagen. Nå er 25% av disse verdiene gått over på lokale hender, som for øvrig ser seg tjent med å eie i IOX enn i Argentina. 220boed i Brasil (som ikke strømmer nå) må vel da divideres med 0,25 (25% eierandel), så får vi ca 1000boed. IOX produserer 50% mer allerede. Så blir de i TILLEGG 25% eiere av lla47 som vi håper kan gi 5000-10000 boed. Har de lokale byttet vekk verdifulle funn i Argentina mot en dårlig deal i iox, eller er det oss hvite ansikter som blir lurt? Sitter de i samme kontorbygg og har planlagt denne Argentina dealen lenge for å loppe oss, eller jobber vår ledelse for det beste til den hvite mann på motsatt side av kloden? Har en del aksjer men lite greie på det som nå skjer.
Redigert 01.05.2019 kl 14:06 Du må logge inn for å svare
Falketind
01.05.2019 kl 11:25 4535

De fleste avtaler har en oppside/nedside. For IOX har obligasjonslånet og tynn kapitalisering ligget som en hemsko for videre utvikling og satsning. Med Argentina dealen viser at styret jobber målrettet og har full kontroll på resten. Risikoen er med dette tatt betydelig ned i aksjen og veien videre blir svær interessant for oss langsiktige aksjonærer. ??
bacrus
01.05.2019 kl 11:30 4521

Etter denne operasjonen gjenstår det 9,78 mill av emi fullmakten på 32 mill. For min del håper jeg de brukes til finansiering av operasjonene i Colombia
elhumme
01.05.2019 kl 11:31 4518

Nå er vel ikke produksjonen på lla-47 all verden enda. Argentina gir 8 millioner fat i konvensjonelle reserver ( men enn 25% av lla-47 sine 30 millioner fat). Argentina gir i tillegg et stort ukonvensjonelt potensiale, diversifisering og mulig nyttiggjøring av gas plant. Kanskje man også unngår et Duya-lignende tilfelle.
PEK68
01.05.2019 kl 13:37 4349

Tror att slut på 2019 kan bli intressant for aksjonerer och for IOX forståss, håpas bara att huvudfront for styreledelsen blir fortsatt Colombia - kan ge snabbaste pengar .Vi trenger mer prod och hojere oljepris i praktiken tillbaka till full prod på Vikingo + nya bronner, Oljepris på rett vei
PEK68
01.05.2019 kl 13:42 4332

vi vet ingenting om lokalt infrastruktur i Argentina , man far sana grejer "på kopet" , Duya -liknande giriga idioter finns overallt.Livet.
Namtrah
01.05.2019 kl 13:58 4293

Hvordan kan du ha aksjer her? Snakker om dividere med med 25% og olje i Brasil? Tror du må lese meldingen på nytt.
NullBull
01.05.2019 kl 14:22 4231

Jeg snakker om at oppgjøret var i kontanter og ca 25% eierandel i IOX via rettet emisjon. Er ikke det noenlunde korrekt Namtrah?
Namtrah
01.05.2019 kl 14:35 4195

Det stemmer, men det er slik at produksjonen i Argentina kommer opp i 220 bopd i løpet av året, så hvorfor deler du dette på 0.25?
qestador
01.05.2019 kl 18:05 3986

han Mata Magallanes Oeste (produksjon) og Cañadón Ramírez (leting) er
tilstøtende blokker, som dekker nesten 380 kvadratkilometer i den vestlige delen av
den svært produktive Golfo San Jorge-bassenget i den sørlige delen av Argentina.
Dette bassenget sies å holde omtrent halvparten av Argentinas gassreserver og
tyve prosent av landets oljereserver. Interoil blir operatør
og hold en 80 prosent arbeidsinteresse i disse lisensene i et joint venture
med Selva Maria Oil SA og Petrominera SE, det statseide selskapet av
Chubut-provinsen der blokkene ligger.

La Brea-blokken (produksjon) dekker 112 kvadratkilometer i Jujuy
Provinsen i Nord-Argentina, og består av to lovende strukturer, La
Brea Este og El Oculto. Interoil vil også bli operatør og holde 80
prosent arbeidsandel i et joint venture med Selva Maria Oil SA og JEMSE,
det statseide selskapet i provinsen Jujuy.

Det er endel arealer også
Redigert 01.05.2019 kl 18:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.05.2019 kl 18:16 3970

Få eller ingen kjenner Sør-Amerika betre enn "Integra Oil and Gas S.A."!
Når dei godtek 7.777.648 IOX lutar som delbetaling for verdfulle og profitable lisensar i Argentina, må det vere fordi IOX leiinga har gjeve forpliktande garantiar om gode IOX intensjonar om å utvikle LLA47, at Integra har "kjøpt" desse, og er 99% sikre på at IOX har ei stor og trygg framtid..... og at investeringa i IOX dimed vil gje Integra god profitt på sikt!

Konkl.: Det som er godt nok for Integra, er godt nok for Abu, og strategien min blir å sitje musestille i godstolen .....og når oppturen kjem, holde godt fast i solide IOX-bukkehorn!
Elles vil eg gjerne gratulere med dagen og ynskjer alle ein fin 1. mai kveld!
Redigert 01.05.2019 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.05.2019 kl 19:29 3831

Blir spennende å se hvordan markedet reagerer når denne avtalen begynner å sige inn. Avtalen hadde aldri blitt signert om det hadde vært den minste tegn til problemer med bondholderene.
stark
01.05.2019 kl 20:01 3762

Jeg synes også, at det er mega spændende.

Mange tak for div. oplysende indlæg.
Holder mine aktier.

Stark
qestador
01.05.2019 kl 20:01 3760

Ja tilsammen er det et område på grovt 5mil langt og 1 mil bredt av Argentina.?
kaunis
01.05.2019 kl 20:02 3756

Jeg ser for meg at jo mere som blir analysert av denne avtalen/kjøpet/samarbeidet og Argentina, tenker jeg flere 10kroners stigning allerede i dette året. Når det er boret noen hull til både i Argt. og venez. kan det være mye gass og olje som IOX eier eller har deler av. Her må det frigjøres kapital for å komme inn på dette lave nivået. Kansje mange har brukt denne dagen til å fordøye caset og ha tatt et valg på at fremtiden kan bringe så mye interessante muligheter for både olje og gass at dette vil de være med på? Denne vil så absolutt stige i kurs krone for krone, vi har en relativ høy oljepris som kan bli høy (over 65$ fatet) i lang tid fremover.
Silom3
01.05.2019 kl 20:15 3728

ÅDette var veldig bra og for min del også overraskende at kom nå. Dog tenker jeg at det virker tilsynelatende som om ledelsen og diverse partnere og andre ledd, f.eks Integra oil and Gas, har arbeidet målrettet, konstruktivt for fremtidsrettet sikkerhet. ILA-47 mv ...;). Pensjonsaksjer? Er i førtiåra...
Ivertfall som jeg og andre har ment er at tillit til ledelsen og godt håndverk har de bevist ved å se på historien. Meldinger kommer når de kan og skal komme...

Eh en annen ting, var krass mot Ransen for noe tid siden. Var for krass. Litt mener jeg dog ift. retorikk noen ganger høres nedlatende ut. Dog har du kommet med mye som jeg også har lært av.
Beklager det Ransen??
Mvh
Redigert 01.05.2019 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
qestador
01.05.2019 kl 20:25 3708

Det jeg synes er morsomt er at her er stateide firma knytte opp i geskjeften.
helloween
01.05.2019 kl 20:33 3685

At vi ligger på skarve 4 kroner etter denne dealen er for meg en gåte, men som dere sier når folk får tygge litt på den så vil vi nok fly etterhvert ?
Namtrah
01.05.2019 kl 20:58 3611

Jeg tenker markedet er avventende, med rette, for å se hva som vil skje med de nye aksjene. Slenges de ut med en gang kan vi gå et stykke ned. I tillegg så vil det nok komme mer informasjon om dette senere
OddHarker
01.05.2019 kl 21:08 3585

Ja, jeg tenker at det også trenger et par dager på å synke ordentlig inn, og at stemningen dagen før også var en del av grunnen. Men 60 øre oppgang var en grei start. Nå har folk hatt en dag til å sette seg inn i nyheten, så vi skal nok videre opp resten av uken, særlig når vi tenker på at vi også nettopp fikk en oppdatering av status for kommende borekampanje som gav en god pekepinn på at det nå står på datoer, utstyr og værforhold. Vi kan altså vente oss nyheter om dette med det aller første vil jeg tro.

Boring i Colombia + nytt Argentina-prosjekt + dagens oljepris burde ta oss langt over 10-tallet der kursen stod med halve oljeprisen, cor-6 uløst, ikke noe Argentina, ingen rørtransport eller alternativ vei, og mindre å vise til ellers.
Redigert 01.05.2019 kl 21:10 Du må logge inn for å svare
Frodo1
01.05.2019 kl 21:23 3854

Mye usikkerhet er nå fjernet, så vi kan få en reprising.
Slettet bruker
01.05.2019 kl 21:24 3853

Ja planene har vært langsiktig, investorene har jo vært i kulissene å i Bonds m.m i ei god tid. Det gir trygghet at pængfolket er med videre å har trua på at IOX vil bli ei flott oljebie eller større,til og med.
Gratulerer med dagen til deg også. Godt å ha noen med troa her inne.
helloween
01.05.2019 kl 22:02 3762

Bra oppsummering ?potensiale i iox hatt økt betraktelig etter Argentina dealen.
Slettet bruker
02.05.2019 kl 07:20 3498

Artig om det hadde komt en ny positiv melding på morrakvisten! Da eksploderer kursen.
Ransen
02.05.2019 kl 08:30 3296

Det er ikke om den kommer, men når. Vi kan vente oss noen høydare i nærmeste fremtid...
kaunis
02.05.2019 kl 08:43 3221

Mye avhenger jo også om oljeprisen holder seg over 70$ og at den stiger mot 75-.80$ mot høsten. Får vi et slikt leie på olja og der bores en brønn med god flow over 1000fat dagen, eller to brønner tilsammen over 1000fat dagen, er vi allerede langt på vei til ganske høg aksjekurs. Ja, aksjen den er mye sikrere og mye mere attraktiv en i forrige uke. Denne er no et troverdig papir for mange og fremtiden ser faktisk god ut, men noe tolmodighet må det legges inn.