Pho: https://www.nature.com/articles/s41585-019-0184-4

Sydney
PHO 30.04.2019 kl 01:30 1688

Det er så mye sprengstoff i artiklen fra nature.com at det nesten ikke er til å tro.

Panelet anbefaler stort sett cysview til alle turbt og alle oppfølgning i High og medium risk.

Dessuten sier de at det kan være greit med blc i lpw risk også fordi de ikke vet om det gir bedre resultater men at det sannsynligvis gjør det.

Siste stykket er vel også sprengstoff.

En studie på 17 pasienter der de blir utsatt for lysterapi gjennom en dose cysview og lys som gir gode resultater.

Det har vel vært debattert noe før. Men det er så masse godbiter i denne artiklene at jeg nesten ikke tror det.

Den nye standard og care og vel så det.
Redigert 19.01.2021 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
Sydney
30.04.2019 kl 01:51 1677

Studien ang terapeut iskrem effekt er riktignok fra 2013...
SørenE
30.04.2019 kl 06:19 1583

Hej Norge

Sydney: tak for link/henvisning -- noget lang artikel fra 24. april i år , sjovt at ikke nogen har set det før -- det går vejen for PHO

Har læst artiklen nu 7:30 (det meste) noget af det er jeg ikke helt klar på -- det er klart mange godbidder til BLC -- WLC bliver nævnt som "guldstandart" -- det skal blive BLC som er den nye Guldstandart, det er bare spørgsmål om kort tid før WLC er kørt ud på et sidespor.

Mere at tilføje på AUA i San Francisco kommende weekend -- kan se at ovenstående artiklen er på PHOs news pr 25. april :-)

Dansken
Stadig optimistisk -- tålmodighed 4-6 kvt :-)
Redigert 30.04.2019 kl 07:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.04.2019 kl 07:15 1503

Jeg må erkjenne eg leste bare første del før ned til bilderne, men det var jo bare en liten del av artikkeln. Det er en fantastisk
god sammensettning av så godt som all informasjon av verdi.Du finner beskrivelser av de meste nær det gjeller behandlingen
og resultater.Sender du denne artikkeln til urologer og sykehus og ber dem høre av seg om de ønsker vite mer.
Så er det i alle fall klart att de ikke ser til pasientens beste om de ikke viser interesse.

Jeg kan ikke se annet en att de blir nødt til att innføre BLC behandling snart. Vilke de vil eller ikke. Det er helt meningsløst att
holde fast på WLC og efterbehandle med BCG i TURBT. Da det blir mye dyrare og tar mer tid og gir dårlige resultat.
Må seie eg trur de skjer mye og snart, da det har byggt seg opp så mye fakta og økonomiske førdeler før att bruke BLFC
att det blir umulig att stå imot i lengden.
Slettet bruker
30.04.2019 kl 07:37 1447

Søren,

"sjovt at ikke nogen har set det før"
Joda, den er delt på FB gruppen den 25.4 så mange har sett den.
SørenE
30.04.2019 kl 07:53 1405

Hej Norge

AH: er ikke på Face Book -- har fravalgt :-)

Dansken
SomSa
30.04.2019 kl 07:58 1390

Kan Sydney fortelle oss hvor mange pasienter dreier dette seg om av det totale pasientgrunnlaget for turbt som PHO nevner i sine presentasjoner? Dette var var en jævla dårlig nyhet etter min mening.
Er ikke 10%-20% av pasientene innen high-risk gruppen slik jeg leser? I artikkelen nevnes ikke medium risk. Kanskje bør PHO barbere pasientgrunnlagt. PHO hadde tenkt å ta 20%-30% markedsandeler. Hvor mye blir 20%-30% av 10%-20%? Ikke rart at Edison har regnet peak sale USD 45 mill eller 45.000 pasienter.

"Approximately 75% of newly diagnosed bladder cancers are not muscle invasive at presentation1. Non-muscle-invasive bladder cancer (NMIBC) has a high recurrence rate (50–70% of patients), and 10–20% of NMIBCs (especially high-risk disease) will progress to muscle-invasive disease (depending on stage and grade at diagnosis)"
Redigert 30.04.2019 kl 08:02 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
30.04.2019 kl 08:03 1366

Et fornuftig valg, Søren.

Du er ikke alene som mener at BLC blir ny gullstandard, og jeg tror dette kan skje langt raskere enn vi forventer. Det er innlysende svært mye som skjer på det amerikanske markedet for tiden og BLC opplever kraftig økende oppslutning fra såvel urologer som pasienter. Rene vekkelsesbølgen som skyller over det amerikanske kontinent! Men enn sålene er det kun et relativt beskjedent antall investorer som forstår konsekvensene av det som nå foregår i USA. Dette er vårt mulighetsvindu!
Slettet bruker
30.04.2019 kl 08:12 1330

Har du ikke lest vad AUA og SOU sier som representerer alle urologer i USA. De sier att alle med NMIBC kreft skall tilbys
BLC i TURBT. Det er 250.000 bare i turbt. Så kommer surveillance i tillegg, der Medicare betaler merkostnaden før cysview,
så det blir nok brukt der forsikring og pasienter bestemmer.

Du må få med hele bildet.
focuss
30.04.2019 kl 08:13 1324

Somsa
Det står da noe annet enn hva du legger i det. "10–20% of NMIBCs (especially high-risk disease) will progress to muscle-invasive disease (depending on stage and grade at diagnosis)" Dette viser at det 10-20% av NMIBC pasienter vil utvikle seg til MIBC. Det viser hva som risikeres ved ikke å være nøye med oppfølging og fjerning. Når sykdommen har spredd seg til MIBC så er det for sent, da er det lite BLCC kan bidra med. Så med opp til 20 % sjangs for å miste blære eller liv så tenker jeg pasientene foretrekker en undersøkelse hvor de i størst mulig grad kan stole på resultatet.
focuss
30.04.2019 kl 08:22 1280

Forøvrig er det klart man må prioritere da man foreløpig ikke er i nærheten av en situasjon hvor alle kan tilbys BLCC. Det er det hverken utstyr eller personell til, men det er det PHO jobber for at det skal bli etterhvert.
Londonmannen
30.04.2019 kl 08:30 1243

De må jobbe raskt for etterspørselen er sterk økende og markedet er stort....;-))
SørenE
30.04.2019 kl 10:21 1064

Hej Norge

LondonMannen :-) godt med egne valg :-)

Er der nogle på forum der har anelse om hvor mange Urologer som læser Nature articels??

Dansken
Stadig optimist