Dette går den rette veien!

snuffe
BIOTEC 30.04.2019 kl 09:47 2547

Vi har sannsynligvis vært vitne til en av de beste og mest positive presentasjonene på mange år! Optimistiske på alle felt, men likevel nøkterne. Skal vi endelig få en etterlengtet opptur og et større fokus på selskapet vårt???
Redigert 19.01.2021 kl 23:20 Du må logge inn for å svare
InVes1
30.04.2019 kl 10:21 2467

Outlook 2019 fra presentationen

• Management expect revenue growth in the two focus areas – ArcticZymes and Woulgan® to be strongest in H2 – whilst reducing cash consumption.
• ArcticZymes – objectives are to grow business organically, launching new products, whilst seeking inorganic growth opportunities.
• Woulgan® – focus on increasing sales in existing and new territories by identifying new partners.
• Woulgan® – expansion of portfolio to be launched after 2019.

Slettet bruker
30.04.2019 kl 10:24 2456

Ganske så interresant utvikling:)
BioNord
30.04.2019 kl 10:27 2443

Hyggelig at ting beveger seg i riktig retning i Tyskland.

Mai / Juni får vi vel resultatene fra den store evaluerings studien av WB
Positive nyheter der vil forhåpentligvis gi en ketchup effekt i UK
Slettet bruker
30.04.2019 kl 12:05 2327

Spændende regnskab. Mærkeligt, at markedet reagerer med at sende aktien ned på forholdsvis lav volumen. Jeg havde måske forventet en opgang på 2-4%.

Jeg hæfter mig ved de forbedrede udsigter, men jeg hæfter mig også ved, at omsætningen ikke rykker sig som forventet, og at vi, som det ser ud nu, ikke kommer op på 100 MNOK heller i 2019.

Godt at det går bedre for Woulgan, men tallene er stadig helt ligegyldige. Fra 500k til 1,2 MNOK betaler jo stadig knap nok for post-its, og Woulgan skulle jo være en blockbuster. Det er vi stadig med rette skuffet over, og der er intet i Woulgan, jeg pt. er fortrøstningsfuld med.

AZ går vel fremad - og det er godt. Der er en masse grund til optimisme i det forretningssegment. Men omsætningen er stadig skuffende.

Fint med forbedret high margin - det er det, selskabet skal overleve på, indtil omsætningen kommer. Omsætningen ER altså skuffende uanset hvad, men lad os se, hvad Q2 og Q3 kan præstere.
Fünke
30.04.2019 kl 12:44 2281

Det er OK. Begynner å få kontroll på cash og nærmer seg null resultatmessig. Ingenting som tilsier champagnefest. Jeg tror ikke jeg blir ordentlig fornøyd for selskapet forhåpentligvis får en vitamininnsprøytning i form av en lisens/partneravtale med en betydelig aktør. Da kan man begynne å snakke om " a testament to the quality and outstanding performance of our products". Det er klart det går fremover, men det blir ikke penger av en slik fremgang. Ikke engang med en 10 års horisont. Det skulle ikke forundre meg om "gjennombruddet" kommer i form av en adjuvant fremfor på Woulgan. Og da snakker vi enda noen år frem i tid.

Ja, jeg høres kanskje noe negativ ut, men det har vært mange skuffelser opp gjennom årene. Og det positive som begynner å etablerer seg nå, er et stykke fra å veie opp for alle skuffelsene som har inntruffet til nå. Men dum som jeg er så er enda troen på en bedre fremtid intakt. Jeg håper bare jeg tar feil og at den heller kommer før enn senere.
Gjern
30.04.2019 kl 17:41 2164

Jeg har nu set præsentationen og øvrigt materiale fra i dag og synes de gør et godt indtryk selv om jeg også havde håbet på større omsætning allerede nu.
Planerne for ikke-organisk vækst i Arktis Zymes delen overraskede mig lidt på den måde at mergers med andre firmaer også er en mulighed.
Er det nævnt som en mulighed før i dag ?
bj111
30.04.2019 kl 21:07 2046

Samme hvert kvartal iallefall på HO. Grunn til optimisme og det går fremover bla bla bla. Fakta er jo at det går nedover med aksjen og det er hva selskapets ledelse skulle vært målt på i mange år. Lien fikk fallskjerm for å ha dratt kursen opp fra gjørma og ned i gjørma igjen. Han leverte kr 0 i løpet av sine år. Jørgensen har så langt ikke løftet kursen med en krone men fortsatt der Lien slapp. At woulgan etter så mange år med godkjenning og så mange år kastet bort av patenttid ikke selger sier bare at her har man fullstendig bommet og man fortsetter med en håpløs strategi. Woulgan blir en suksess når patenttiden går ut om ikke alt for mange år og noen kopierer produktet og lanserer det for et større marked. Hadde tro på Jørgensen men han er i kategori Lien eller som treneren til Rosenborg når det kommer til å generere resultater. Klarer Biotec å komme ut av 2019 med enda lavere kurs enn ved inngangen? Trolig så klarer de dessverre det.
Slettet bruker
30.04.2019 kl 23:01 1984

Casen er overordnet næsten helt håbløs - det tror jeg de fleste kan se. Kun os tåber, der stadig sidder i aktien (mig selv inklusiv), sidder og prøver at finde lyspunkter i de enkelte kvartalregnskaber. Personligt gør jeg det for at afdække risikoen for endnu en emission - som jeg pt. endnu ser som middel (i den lave ende).

Prøv bare at se aktionærbasen generelt. Selskabets største aktionær har travlt med at promovere Woulgan på en Facebook-side, der har under 700 medlemmer. Det siger alt. TO er (ganske forståeligt) i total afmagt, for han har om nogen mistede penge på det her håbløse projekt.

Mit håb er, at aktien kan løfte sig til 6 kr. i løbet af 2019, hvorefter jeg sælger mig ud og tager skattefradraget. Det er udelukkende med de briller, jeg ser kvartalregnskaberne.
Slettet bruker
30.04.2019 kl 23:18 1965

Dette går den rette veien, samme vei som det har gått i mange år. Veien høna sparker.........
Snart.
30.04.2019 kl 23:28 1953

An agreement has been signed with the
Portuguese distributor Excelderma Unipessoal
Lda., which is expected to generate a positive
impact on sales efforts from the second quarter
of 2019. Discussions with other distributors are
ongoing.