1 P reserver 16 600 000 fat olje

$OSLO$
PEN 30.04.2019 kl 12:45 34974

Skal ikke 1 p reservene gjenspeile børsverdi marked caps?
Ta for eksempel aker bp som har 700 mill barrels i 1 p reserver og m børsverdi på ca 110 mrd.margin 20 dollar pr barrels.fullverdi i henhold til 1 p reserver ikke sant.
Dno har 240 mill barrels i 1 p reserver m børsverdi 17 mrd dem skal ligge med selskapsverdi på 40 mrd, så kursmålet på 28 stemmer meget bra i henhold til 1 p reservene.Halv pris på dno er dette pga område dem oppererer i eller?

Panoro vs Dno.
Dno omsettes til halv pris eller 50%, mens PEN handles til 30 %,her er det bare å kjøpe pen med begge hender, denne skal opp.

Panoro har 16 600 000 barrels i 1 p reserver.børsverdi 1 mrd.si margin 20 dollar pr barrels og vips ny børsverdi 2.8 mrd eller 51 nok pr aksje.denne aksjen er Gull.
Redigert 21.01.2021 kl 08:20 Du må logge inn for å svare
Trond.heim
13.05.2019 kl 11:34 6139

Undrer meg over dette veldige fokuset på "manglende meldinger". Selskapet melder 4 ganger i året, ved kvartalsrapportene. Dersom det skjer noe ut over det som er meldt eller forventet, så blir dette meldt på annet tidspunkt. Det er ingenting å melde dersom der ikke er nyheter. Penger på konto fra redusert Dussafu andel kommer når det er klart. Beslutninger om endringer på AJE meldes når konklusjon foreligger.
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
Davinci_me
13.05.2019 kl 13:47 6035

Er diverre mange utolmodige sjeler. Det blir mye borring i sensommer/høst. Høyere oljepris og solide overskudd. Kommer til å gå som en kule. (Hvis disse ordene kan hjelpe på en stakkars utolmodig investor). Vi har nok en gang satt en solid bunn på 15.60. Slutter vi over her i dag - indikeres det stigning fra disse nivåene. Ogdet kan bli bratt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
piff
13.05.2019 kl 13:58 6029

For meg er det inntresant og se om pen klarer og holde kostnadene ned i admistrasjonen/selskapet , nå som pengene begynner og tikke inn på konto ved økende produksjon.
Men regner med det kommer betydelig økte utgifter også. Og ser gjerne Pen er på hugget vidre framover med tiltak/kjøp av andel i allerede produserende lisenser.
Klarer de og nå en stabil produksjon på ca 10 000 boe om to tre år fram i tid begynner det og lukte utbytte som monner.
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
Alby
13.05.2019 kl 15:21 5973


Ingen flere som tør prøve seg på et tips før 1 juli :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
bmw5
13.05.2019 kl 16:16 5906

Aksjen ble kjørt ned på grunn av kina`s straffetol, men hva har det med oljeaksjer å gjøre, Oljeprisen er på 72 usd og stigende og det er vel det beste for Pen aksjen. Så får handelskrigen med Kina rase videre. Q1 blir bra uansett om Kina og USA høyner tollen til 50 % slik vi har det på enkelte vare i Norge.
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
toddB
13.05.2019 kl 16:18 5921

Sånn som kursen beveger seg nå kan vi jo like godt være på 10 som 20 1 juli. Men tror nok det er endel som må svelge noen kameler av de som har solgt nå i det siste nå som q1 bør vise positive tall. Men personlig tror jeg fort det er 20 hvis q1 leverer. Og olja har jeg tro på området 70-80 ut året. Men skal bli gøy å se hvem som får rett, for det kan bli meget pent hvis vi fortsetter på samme måte som BWO har levert frem til nå. Men det føles rart å stå så nærme også får vi fremdeles juling som om alt holdt på å rakne, og nei Mimsa Tunisia vil ikke bli den verkebyllen du atter prøver å påstå, men du må gjerne oppgi adresse så kan jeg være snill og sende en kalkulator i posten for det er tydelig at du ikke har brukt en i det siste.
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
Davinci_me
13.05.2019 kl 16:21 5934

Kina og USA kommer til å ha Mexican standout i 4-5 uker. Ingen er tjent med krig. Tar 8000 PEN aksjer i sluttauksjonen - og sender en takk til Xi. Ja Trondheim. Blir sepnnende å se - gleder meg som et barn til Q1 og kartlegging av selskapets utgiftsstrutur.
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
gunnarius
13.05.2019 kl 16:41 5887

Resten av dagen og avslutningen på Wall Street vil angi videre kurs for den aller nærmeste fremtid. Holdt seg realtivt stabilt siden åpning ned. Men her kan kurven gå begge veier for resten av handelsdagen.

Både USA og Kina har nå sluppet katta ut av sekken for denne gang. Så kommer det ikke flere store overraskelser, kan dette se greit ut i fortsettelsen. Men vil først ha unnagjort denne dagen og helst morgendagen, før prognose for kortsiktig fremtid kan forsøkes bli vurdert.
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
Alby
14.05.2019 kl 09:05 5646


Vi får håpe mange vil inn før resultatet legges frem 23 mai.
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
bmw5
14.05.2019 kl 10:22 5560

Pen aksjen følger det samme mønsteret som den har gjort de siste måneder og av den grunn er den lett å trade inntil fremleggelsen av Q1. Mange har tjent noen kroner på denne traden. Olje prisen er på ca 70 usd og vil antagelig stige på grunn av Iran konflikten. For pen sin del er det oljeprisen som teller, ikke handelskrigen med Kina.
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
Alby
14.05.2019 kl 10:45 5518


Der datt vi under 15,- ?
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2019 kl 10:56 5499

18,17,16,15,14.........5kr nov2019
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
14.05.2019 kl 12:20 5394

Lekoil trekker tilbake søksmålet mot myndighetene ang. overtakelsen av Afren sin eierandel vdr. deres konkurs.

Come Thursday, May 14, Lekoil said it had received a letter from the Ministry of Petroleum Resources relating to an application for an extension (re-award) to the OPL 310 license.

According to Lekoil, the Letter notes that the OPL 310 license expired on February 10, 2019, “and ownership of OPL 310 has accordingly reverted to the Government in line with Petroleum Act.”

The letter further sets out, Lekoil says, that the re-award will not be considered by the Honourable Minister of Petroleum Resources until such point as the suit filed by Lekoil against the minister is withdrawn by Lekoil and other parties to the action.

https://www.offshoreenergytoday.com/lekoil-withdraws-legal-action-in-nigeria-over-offshore-block/
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
Xito
14.05.2019 kl 13:02 5338

De som selger seg ut nå er nok fremst småinvestorer som er blitt skremt av børsuroen. Jeg må si jeg er blitt litt bekymret jeg og. Hvis børsen går inn i en sikkekelig korreksjon så er det ingen steder å gjemme seg. Uavhengig av bransje, eller hvor mye selskapet er direkte påvirket av handelskrigen.

Derfor selger seg mange ut ur Panoro. For å være på den sikre siden. Panoro er fortsatt en veldig liten aksje med høy risiko, uansett hva vi sier her :-) Det er ikke en aksje man ønsker å sitte i i urolige tider, hvis man ikke liker høy risiko. Helt greit. Selv om det er kjedelig å se aksjen gå ned, så blir det sånn når en gruppe småinvestorer skal ut samtidig. Ikke noe overraskende altså og helt naturlig i en liten aksje med så liten daglig handelsvolym.

Så ut teknisk som den var klar å bryte opp fra den sidelengs retktangelformasjonen/pennant. Men handelskrigen fikk den rett og slett og bryte ned isteden. Ser ut som gulvet rundt 14,90 fra januar fortsatt er inntakt dog. Så hvis oljeprisen ikke faller mer og Kina og USA roer seg ned så kan PEN nok snu opp igjen nå. Ser forøvrig at PEN følger for eksempel BWO tett nå- så dette fallet er altså ikke noe unikt for PEN. DNO blanst annet har korrigert ned kraftig og.

Hvis jeg hadde hatt cash så hadde jeg kjøpt mer PEN nå, men kjøpte meg opp i BWO på 45-tallet forrige uken med de siste pengene (noe minimal risikospredning å fordele pengene litt mellom de to i hvert fall :-) ). Føler at jeg tar ekstrem risiko akkurat nå, med stort sett null cash (har ikke noe gearing dog). Men det er jo Q1 og de første ordentlige regnskapsmessige resultatene fra Dusafu jeg har ventet på nå i 7 måneder... Selve investeringscaset og grunnen jeg gikk inn i PEN i det hele tatt. Da kan man ikke selge seg rett før grunnet støy årsaker av Trump (på lang sikt er det støy, selv om det på kort sikt kan være katastrofe for mange børser og aksjer). Men tror oljeprisen vil holde seg nå, i motsetning til hva som skjedde oktober-desember ifjor. Ikke minst på grunn av at Trump (den mest inkompetente presidenten noensinne) syns det er en god idé og eskalere sanksjoner og konfliktene med både Venezuela og Iran- SAMTIDIG som en av de største handelskonfliktene i modern historie begynner å ta fyr på alvar...

Så, jeg gambler ganske stort på Q1 nå, og resultatene fra fremst Dusafu. Tar høyde for potensieøt stor nedside dog... Spesielt hvis ikke oljeprisen holder seg.
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2019 kl 13:22 5300

Q1- 2019 blir spennende - både tallmessig, produksjonsmessig og nyhetsmessig. Første kvartal med produksjon fra alle tre land (Nigeria, Gabon og Tunisia).

Positivt resultat - hvor mye?
Husk at til neste år kan produksjonen vært doblet fra 2500 til 5000 fat/dag og produksjonskostnadene per fat vil ikke gå opp tilsvarende, slik at kost per produsert fat vil gå drastisk ned.

Hvordan holder produksjonen seg på de to brønnene på Fase 1 Tortue?
Hvor skal letebrønn i Gabon bores? Når starter boring av Fase 2 på Tortue?

Når starter brønnoverhalinger i Tunisia og boring av letebrønnen på Sfax?

Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
gunnarius
14.05.2019 kl 14:28 5227

Forsøker etter beste evne å tolke de signalene som kommer ifm. Trump/USA vs. Kina i handelskrigen. Er primært dette som nå utgjør en trussel mot en videre og stabil vekst.

Slik jeg ser ståda er det det nå dags for måtehold fra partenes side, slik at de globale børsene ikke trues eller skremmes mer enn strengt tatt nødvendig. Det er slik jeg leser Trumps aller seneste utspill. Ditto fra kinesernes side. Slik det nå ligger an, neppe mer støy før tidligst on noen uker. Dvs. Panoro og Q1 med tilhørende oljepris bør i utgangspunktet få utvikle seg i fred fra trussel om uro i børsmarkedet, annet enn hva som allerede foreligger.

Futtene er grønne og da blir det trolig med skrellet på WS i går. Litt svingninger må alltid påregnes, men neppe skrell med mindre det rasles med sabelen fra Trump eller fra kinesisk hold.

Tror meget sterkt på reprising av aksjen. Legger ikke særlig vekt på øretrillingen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
mimsa
15.05.2019 kl 16:22 4953

Blir ganske lei av å høre på disse håpløse analysene igjen og igjen. Oljeprisen har holdt seg stort sett rundt 65-75USD (nå71USD) siste par månedene. Aksjen har falt 20%, og unskyldingen er geo-politisk, investorer flest har ikke forstått potensialet i aksjen, osv. Det er nesten ingen som har anefalt aksjen de siste månedene. En stund lå disse analytikerene langt opp på 20-30 tallet og enda høyere. Gunnarius holder fortsatt fram med hausingen. Selv fluefiskeren trakk seg ut en stund pga lite seriøse innlegg. Tunisia trekker som forventet ut i langdrag, ikke et ord om Tullow. De har en ekstra lifting å raportere, men jeg tror det blir røde tall igjen og aksjen går ned på 13tallet. Da kan vi begynne å tenke på andre kvartal som blir blodrødt siden vi kan forvente kun 2 liftinger, turistsesong i Tunisien osv. Så får vi vel høre samme gnellet som sist fra Gunnarius om at PEN blir shortet. Foreslår at Gunnarius skifter hausing over på IOX og lar oss slippe å høre hakket i plata. Konklusjonen er vel at det er for mange forståsegpåere på denne tråden, og resten av markedet er dumme som ikke ser potensialet i PEN. Når det gikk bra var ledelsen til stadighet ute med presentasjoner, nyheter etc. Denne tausheten minner meg om tiden før og etter emisjonen på 0.42. Ledelsen har nok gapt over altfor mye. Om de ikke hadde fått voksesyken i Tunisien og kun satt med BWO/Dussafu, kunne vi satt å ventet på første av en lang rekke utbytter. På tide å kvitte seg med noen av disse gamle utslitte traverene fra Lundin og ikke minst franskmannen også, som sikkert var instrumentel i å komme seg inn i sin gamle koloni og være en del av det frankofone miliøet. Tristere kan det ikke bli.
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
polion
15.05.2019 kl 19:39 4843

Ja, ikke bare trist, men direkte sørgelig. Er det da slik å forstå at man helst bør selge seg ut på disse nivåer? Det er klart at en aksje uten potensiale bør ut av porteføljen snarest mulig. Gruer meg nesten i hjel til Q1-fremleggelsen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
Jajaja
15.05.2019 kl 20:04 4813

Heisann mimsa!
Jeg leser her at du er lei av å høre analyser om og om igjen. Jeg har også fått med meg at du har tatt på deg oppgaven å "balansere aksje-tipsene". Og denne gang forteller du at aksjekursen skal til 13-tallet (i 1.-2. kvartal??). Kortsiktig? Utålmodig? Hva med medium el. lengre sikt?
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
mimsa
15.05.2019 kl 20:31 4787

Tror nok at vi kommer til å slite i Tunisien i lang tid, så det vil nok legge en demper både i det korte og lange bildet. Dessverre!
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.05.2019 kl 21:07 8011

Leser som vanlig at du er negativ til det meste rundt PEN, men sjelden er det noe konkret du peker på annet enn at Tunisia er en gedigen tabbe. Mulig du sitter på mer informasjon enn meg / er mer oppdatert på hva som rører seg der - er det mulig for deg å forklare nøyaktig hvor ledelsen har bommet med å gå inn i dette markedet? Er snart q1, og som mange andre er jeg fryktelig spent - og forventer egentlig blå tall. Setter pris på nyanserte meninger i begge retninger når det gjelder kursen - men ønsker å vite hvorfor man mener det ene eller andre ...
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
polion
15.05.2019 kl 23:22 7907

mimsa, dette skal jeg selvsagt undersøke nærmere, men jeg har hørt noen ville rykter om at det faktisk er funnet olje i Tunisien. Det siste ryktet sier utrolig nok at PEN allerede lifter noe av denne oljen. Nesten for godt til å være sant, ser slett ikke bort fra at det hele er regelrett oppspinn. Tunisia skal nemlig være fiasko, og ikke business.
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
Xito
15.05.2019 kl 23:32 7908

Mimsa- mange som poster analyser her går veldig i dypet og er konkrete. I finanssammenheng betyr dette gjerne spesifikke tall som grunnlag, verdsettelser av assets, cashflows, capex/opex, produksjon, juridiske og politiske avgjørelser. Alternativt tekniske analyser av aksjekursen.

Hadde satt stor pris om du med hjelp av disse nøkkeltermene kunde utdype det du sier om Tunisia, samt ditt kursmål. Har egentlig ikke klart å finne noe spesifikt, hverken kvantitativt eller kvalitativt, som du presenterer som grunn for dine meninger.

Som tungt investert i PEN for tiden, og med den ekstreme kortsiktige risikoen det innebærer, hadde jeg satt veldig stor pris på spesielt tall som eventuelt motsier min egen analyse om at PEN med en produksjon på 5000 fat/per dag i 2020 og oljepris over 65 $ sammen med nåværende skattenivå og oppgitt opex (og der faktum at opex/fat vil synke for hver fat produksjonen øker).

Mener du at skatt eller opex i Tunisia vil øke dramatisk det nærmeste året? Andre engangskostnader?
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
Jajaja
16.05.2019 kl 01:01 7881

Polion Det er ikke ville rykter, men et kjent faktum i og med kjøpet fra DNO (et gammelt funn). Der skal settes produksjonsboring. Ellers .....fra de oppkjøpte produserende brønnene i Tunisia viser statistikk fra årsskiftet og fram til 12. mai en produksjon på i snitt 3933 fat/døgn, som PEN skal ha 49% av. Edit: Eller er det 60% - det var det sist)
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
Alby
16.05.2019 kl 08:52 7756


God 17 mai til dere alle ???? Vi får håpe på en god dag i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
JUICEitUP
16.05.2019 kl 09:48 7656

Re jajaja

Du har vært lenge nok på dette forumet til at du burde vite at stort sett hvert eneste innlegg fra polion, spesielt innlegg som er svar til mimsa, oser av ironi. Polion kjenner godt til ståa i Tunisia, men han som flere blir vel noe oppgitt over "tomme" spådommer fra mimsa hvor alle mulige påstander slenges ut uten engang et forsøk på begrunnelse. Ironi blir vel da hans måte å håndtere frustrasjonen på.

Når det er sagt er buen spent høyt i forhold til resultatet på torsdag. Blir det ikke blåe tall denne gangen tror jeg at dette blir verre en hva selv mimsa spår som kurs. Tror imidlertid ikke at det er behov for det store overskuddet så lenge tallene er blå. Har derimot ledelsen klart å surre bort så mye penger på G&A og lønn i Tunisia at vi ender med røde tall denne gangen bør de få marsordre ut døra på dagen for da er de ikke riktig ledelse til riktig tid.

Jeg klarer ikke å se at det går an å styre skuta så dårlig at tallene blir røde denne gangen så jeg blir sittende med min, for meg, alt for store post i PEN (dog ikke gearing :-)).
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
mimsa
16.05.2019 kl 11:53 7546

Tallene og svarene får du om en uke!!!! Jeg må si at tausheten og nyhetstørken er svært unormal i forhold til i 2018, og dersom alt skulle være så rosenrødt med en oljepris som snart har steget over 40% siden nyttår, da burde vi vel sett noen insidehandler når kursen er så lav. Dersom det er som mange av dere tror, at markedet er så uopplyst at de ikke ser at det er tilfeldigheter som gjør at vi får en ekstra lifting og derfor muligens et litt bedre resultat en forventet, det ville forundre meg stort. Fest sikkerhetsbeltene for her blir det bråbrems.
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
rek1
16.05.2019 kl 11:59 7530

Jeg tror du tar feil Mimsa....
men du som solgte alt av PEN ,kan jo ikke være spesielt intressert i aksjen,hvis du da ikke har en annen agenda da??
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
piff
16.05.2019 kl 12:07 7515

Som jeg husker fra DNO og Tunisia bråket ang arbeiderene ,nekt Dno og betale lønn til disse. Hvordan utfallet ble er jeg ikke kjent med. Kan og være en av faktorene for at eiendelen og lisensen med produksjonen ble billig og med et kontant beløp som skulle tilfalle denne tvisten.
Korriger meg om jeg huske feil.
Leverer Pen røde tall denne gang med tre liftinger så blir jeg overrasket ,med dertil følger.
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
Phoenix
16.05.2019 kl 13:04 7473

Mener det var i Jemen DNO hadde en konflikt, ikke i Tunisia. Q1 blir veldig viktig for veien videre. Blåe tall vil overbevise markedet om at de er på rett vei / har gjort mye riktig. Røde tall vil skuffe enormt... Jeg har troa på blåe tall, selv om vi trekker fra den fjerde liftingen, som vil være med å gire opp Q1 kunstig mye.
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
ronny40
16.05.2019 kl 13:56 7419

Panoro Energys første oljelast, på om lag 151.000 fat med Rhemoura-olje, har blitt løftet fra La Shkirra-terminalen i Tunisia, ifølge en melding fra selskapet mandag.

Prisen på lasten ble basert på Rhemoura-olje som er en beskjeden rabatt til brent, opplyses det. Panoros netto i løftingen er på 60 prosent.

I tillegg ventes det at om lag 40.000 fat råolje, netto til Panoro, vil bli løftet fra Aje-feltet, offshore Nigeria, i mars.
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
polion
16.05.2019 kl 14:34 7377

Og hvorfor er noen av PEN-aksjonærene adskillig mer avslappet enn andre PEN-nere (i forhold til Q1)? Og hvorfor begynner noen av de som ikke har PEN-aksjer, faktisk også å bli urolige? Har sagt det før, dette er definitivt ikke et selskap for truseskvettere, kjerringer, puddinger og pyser – selg dere ut.

Hva gjelder Q1, så er det alltid slik at noen vet mer enn andre. Skal garantere at aksjen kommer til å løfte seg flere hakk før morgenen den 23.
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.05.2019 kl 15:21 7314

Q1 blir nok ett katastroferesultat. Snakkes på 5Nok og fair value
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
Alby
16.05.2019 kl 15:35 7285


Idiot
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
slejpner39
16.05.2019 kl 16:23 7240

Bmwi8
Ja og i næste uge fås Statoil/Equinor på billigsalg til 3Nkr pr aktie.

Er sikker på du må være en af de store guruer på IOX trådene med den indsigt.
Du skriver/taler som de gør.

Du må absolut være en fattig mand, med den store viden om investering. :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
Jajaja
16.05.2019 kl 20:12 7093

"Tunisien"...."slite"? Hva tenker du på? Jevnt produserende brønner + boring i 4. kvartal. Bør du ikke vente og se om boringa går skeis, før du maler med svart? Før resultat av boringa er klart, så har du lite fakta å bidra med - mest gjetting og synsing.
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
mimsa
17.05.2019 kl 00:37 6961

For en tid tilbake var det mange som sa at PEN tråden var bra. Dssverre er den blitt mye dårligere med veldig lite informasjon . Et eksempel er Alby som aldri har bidratt med en eneste refleksjon og mening om noe som helst, kun ting som: "håper det går bra neste uke", "hva tror dere", og masse andre intetsigende. I det minste kommer Bmwi8 med et innspill, muligens litt overdrevet kr5,-, og blir så kalt "idiot" av Alby. Jeg var stort sett den eneste som fikk tyn for et år siden når jeg snakket om kurser mellom kr 7.50 og 12.50. Jeg fikk rett, aksjen falt fra topp 23kr og var nede på 10 tallet. Må si at det er litt underlig at vi aldri hørte noen komme med noen kritiske utsagn til de som snakket om kurser på 30-40 tallet, ja endog 60-80-tallet. Her har du Jajaja, Polion, (Alby virker litt imbisil så ikke medregnet) som framsnakker og så langt har vært heilt på bærtur, aksjen er fortsatt under emisjonskurs. Så har vi Gunnarius som har predikert stigning og løft i hver eneste kvartal og kommet med all verdens globale analyser om Trump etc, som; hvis, dersom det og det skjer så vil sån og sån skje. Hvor er vi, jo vi er fortsatt på 15tallet under emisjonskurs og oljeprisen ligger 40% over hva den var ved nyttår. Det er aldri noen som stiller spørsmålstegn ved Gunnarius sine feilaktige analyser, ikke engang hans referanser til analytikere som ser aksjen i 60kr også videre. Når jeg skrev i et innlegg for et par dager siden at jeg tror vi ser aksjen på 13 tallet etter neste kvartalsframleggelse (første kvartal) blir jeg latterliggjort og bedt om å legge fram tall som kan begrunne dette. Jeg har som de fleste andre ikke noen sikre tall, det er det forhåpentligvis kun styre og ledelse som har. Jeg baserer mine vurderinger i PEN på ytre faktorer (som vi alle kan tolke på vår måte som oljepris, konflikter, handelsavtaler, Trump etc), så har vi ting som er mer spesifik informasjon i markedet som MX oil, BWO, Tunisia meldinger etc. Så har vi informasjon internt fra PEN. I de 3+ årene jeg har fulgt selskapet (stort sett samme styre og ledelse) så har de vært aktive med informasjon når ting går bra, og tilsvarende tilbakeholdene når ting ikke har sett så bra ut. De har stort sett foretatt innsidekjøp i forkant av gode nyheter (har til tider tenkt at de vet mer enn oss dødlige, jfr kjøp av Flygeren sine aksjer). Siste kvartal har det stort sett vært dødt, noe jeg har tolket som negativt. Jeg kunne satt meg ned og skrevet masse vas om at jeg tror den går flere 100% etc, som flere gjør her på tråden, men det tror jeg ikke skjer en gang til. Selv om Polion, Jajaja og noen andre mener at jeg ikke når et par tidligere Lundin ansatte til ankelen, har jeg tilbragt et par ti-år i en rekke afrikanske land, og har en far som har drevet handel med Tunisia i en mannsalder og mener selv at jeg har litt innsikt i de landene PEN opererer. Jeg tror Gabon er en vinner, Nigeria er svært krevende selv for de store aktørene og Tunisia er rein gambling, og mye sendrektighet. (Hadde håpet at franske Julian hadde gode kontakter i Tunisia, men det ser ikke sån ut). Da får vi bare smøre oss med tålmodighet å se hva som raporteres om en uke). Ha en riktig god 17 Mai alle sammen. Mimsa
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
Jajaja
17.05.2019 kl 03:59 6923

MIMSA - Sist du lira av deg uredelig selvskryt her, så sa jeg til deg at det trengtes en liten kvalitetssikring av fakta - en liten faktasjekk på PEN trådene. Du fikk da muligheten til det, men da ble det helt tyst fra deg. Og nå kan jeg lese at du ikke tok det til deg i det hele tatt.

Så her kommer, et knippe utvalgte historiske "kurstips" fra mimsa - fra året i 2018: I januar er tipset "6-tallet", i april "7-tallet", i begynnelsen av mai opplyser mimsa at alle hans aksjer legges for salg til "9,20" og til "9,50" (og benevner samtidig de som tror på 2 og 3 dobling som "tullinger". Og om seg selv: "Jeg må faktisk innrømme at jeg er ganske god å tippe", seinere i mai-tippekonkurransen tipper mimsa på: "7,60 ved slutt på 2018". (Antagelig har han solgt da). Men dette skjer: Kursen går rett opp til vel 23 kr og deretter oljeprisfall - og PEN-kurs ned til rundt 10 - og ved årsslutt er kursen kr 12.
Slett ikke usannsynlig at opptil flere har gått glipp av både 2-3 dobling av egne midler, ved å følge mimsas-"kurstips".

I desember 2018 erklærer mimsa seg som vinner av nevnte tippekonkurranse vedr. PEN-kurs ved årsavslutning. Utrolig nok, ettersom vinneren var deltaker med nick: oto. Hva får man seg ikke til når man heter mimsa.

Ja, det kan godt hende at PEN-trådene har mista kvalitet. Antagelig hjelper det lite på akkurat det med gjentakende løgnaktig selvskryt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
gunnarius
17.05.2019 kl 08:18 6845

Forsøker etter beste evne å la mimsa´s stigmatisering og personbetraktninger passere i stillhet.

Problemet og utfordringen som mimsa sliter med, er at han kun i ettertid kommer med sine angrep om forumskribentenes kvalitetsnivå og substans.

Det hadde således vært langt mer nyttig for forumets og debattens del, inkl. høyne nivået som mimsa selv forfekter nå holder et lavere kvalitetsnivå, å være på hugget og fortløpende som tidsriktig levere sine innspill. Da får debattantene det er snakk om til enhver tid mulighet til å forsvare seg. Slik mimsa nå agerer ved sine samleangrep i ettertid - har liten eller ingen bevis- eller nytteverdi.

Det registreres at mimsa har interesse av PEN som selskap og tidvis putter sine penger i aksjen. Hva mer skal man kunne forlange?

For en flott morgen, solen skinner, kaffen er super og det er 17. mai. Gratulerer med dagen!
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare
bmw5
17.05.2019 kl 09:49 6794

Husk at alle kan skrive på dette forumet med eller uten kunnskap om olje \ gass relaterte virksomheter, så Alby fortsett å skriv. Dette er et fritt forum og vi trenger investorer som mimsa og alby. Mimsa fikk rett med den store nedgangen, men den kunne de fleste se da aksjen var shortet samt lav oljepris. Om selskapet kommer med røde tall eller blå denne gangen vet jeg ikke, men alt skulle tyde på et blått Q1. Pen er i fremgang og vil bli et selskap som leverer varene i tiden fremover dersom verden ikke går til helvete, det er det ingen tvil om. Vell jeg satser på at det blir blå tall og så kommer resultatet den 23
Redigert 21.01.2021 kl 06:01 Du må logge inn for å svare