1 P reserver 16 600 000 fat olje

$OSLO$
PEN 30.04.2019 kl 12:45 34945

Skal ikke 1 p reservene gjenspeile børsverdi marked caps?
Ta for eksempel aker bp som har 700 mill barrels i 1 p reserver og m børsverdi på ca 110 mrd.margin 20 dollar pr barrels.fullverdi i henhold til 1 p reserver ikke sant.
Dno har 240 mill barrels i 1 p reserver m børsverdi 17 mrd dem skal ligge med selskapsverdi på 40 mrd, så kursmålet på 28 stemmer meget bra i henhold til 1 p reservene.Halv pris på dno er dette pga område dem oppererer i eller?

Panoro vs Dno.
Dno omsettes til halv pris eller 50%, mens PEN handles til 30 %,her er det bare å kjøpe pen med begge hender, denne skal opp.

Panoro har 16 600 000 barrels i 1 p reserver.børsverdi 1 mrd.si margin 20 dollar pr barrels og vips ny børsverdi 2.8 mrd eller 51 nok pr aksje.denne aksjen er Gull.
Redigert 21.01.2021 kl 08:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.05.2019 kl 17:27 6898

Tak for den bmw5

Jeg tror Q1-2019 bliver som en våd raket -->pufffchh!
Jeg tror på samme resultat som da First oil AJE var en realitet.
Aktionærer kunne ikke forstå hvorfor Pen ikke steg, da first oil var en realitet. Kursen lå relativt stille.
First oil var forventet og Surprise NOT!
Markedet og de fleste investorer forventer blå tal Q1-2019 og derfor bliver blå tal Surprise NOT! Kommer der derimod de vanlige røde tal. Er det Surprise YES! og Pen får relative store kurs tæsk.
Der er relativt nemt at regne sig frem til den forventede indkomst, også uden at jeg gør det for jer.
Pt. har Pen en netto olieproduktion på ~2600bbl/d.
Der er folk på Pen trådene der hævder noget andet, de må sidde på inside informationer!

*Olie produktion kendes ~
*Oliepris ligeså
*Guided margin på oliesalg
- voila!

Det der driller er udgifter og andre usikkerheder.

- Aflønning ny stor ansat stab?
- AJE Fase-2? Nyt JV? Capex? Salg?
- Sfax ny PSC? Penalty $12M?
(310718: Panoro Energy Announces Closing of the Acquisition of DNO Tunisia AS; ~10md siden??)
- Salloum Fase-1? Capex?
- Dussafu Fase-2; Capex ~$21M
- Hammamet Permit; Penalty $2M
- TPS optimeringer; Capex?

* Cash last presentation ~$24M
* Junior Loan facility for a further USD 4.8 million
- The Junior Loan facility remains undrawn as of December 31, 2018 and available up to six months from December 17, 2018.

* Tullow’s køb af Pen’s 0.83% Dussafu interest $.$M?
Afdrag på gæld til JV AJE!
Afdrag på gæld til BWO, Dussafu Fase-1 (All Pen’s share of Cost-oil)
Afdrag på gæld TPS køb.
* Adolo Flow
* info Dussafu Fase-2
* Info Tunesien
Det er meget spændende tider i Pen.

Obs: Håber på mr.Swinson går hårdt til Mr. Hamilton til Q1-2019
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
Alby
17.05.2019 kl 21:07 6772

mimsa.

Vel, jeg ser at du omtaler meg som" imbisil " det sier nok ganske mye om deg og ditt forhold til fremmedord. Du har helt rett når du sier at jeg ikke bringer faglig stoff til tråden, dette har jeg før bekreftet og har aldri påropt meg en viten jeg ikke har. Jeg er godt fornøyd med å delta på mitt enkle nivå og har nok fulgt Pen betraktelig lenger enn deg.
Men samtidig vil jeg forbeholde meg retten til å reagere på for meg håpløse uttalelser, så kan du mene hva du vil, det betyr null for meg.

Håper du har hatt en god 17 mai.
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
mimsa
17.05.2019 kl 22:16 6736


Alby,

Jeg beklager den, men ble bare litt provosert av din uttalelse til Bmwi8.
Håper du hadde en fin dag også.
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
slejpner39
17.05.2019 kl 23:07 6709

mimsa

Jeg undres til stadighed hvorfor du følger/er investor i Pen med din negative indstilling.

Nøjagtig samme negative indstilling har du i North Energy hvor du hævder du er investor.

Det samme så jeg i DNO for år tilbage. Tror det var i 2014 da olieprisen kørte nedad, Da var DNO med et det værste møkk papir ifølge dig.
Jeg kan sagtens se din agenda, det er ret nemt. Altid dejligt at få lidt ekstra billige aktier i et papir der har stort potentiale.
Personligt lytter undertegnede aldrig til dig da du aldrig underbygger dine luftkasteller med nogen form for substans eller tal.
Det eneste du kan håbe på med din store energi er at fravriste nogle få uerfarne deres aktier.

Kan kun sige at med alle disse negative vibrationer ser jeg dig som fejlslået investor.
Du har selv truffet disse valg og har kun dig selv at takke for disse papirer.
Nogle få sjældne gange får du ret. Klart.. da du altid påstår det samme. Vil bare sige: Blind høne finder også korn.
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
mimsa
18.05.2019 kl 08:05 6616

Slejpner39,

Hvor får du dette fra? Jeg har aldri vært i DNO og har ikke skrevet et ord om dem. Angående North Energy har du rett at jeg er negativ. Har aldri hatt noe til overs for styre og ledelse som setter egeninteresser forran aksjonærenes. I PEN har jeg nok til tider gått litt langt, men har ikke klart å la være å slenge med leppa over den evindelige framsnakkingen og hausingen av aksjen. Jeg bør nok flytte det lille jeg har igjen i PEN før 23 mai, over i BWO, så kan jeg fortsatt ta del i Dussafu og samtidig slippe å irritere meg over Tunisien.
Ha en strålende dag!!!

Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
piff
18.05.2019 kl 09:40 6546

Stå på mimsa. ( og alle andre)
Vi trenger alle her inne for og belyse begge sider av selskapet . Er selv i tvil hva Tunisia kan bidra med til pen økonomi ,det gjenstår og se.
De siste 6-9 mnd var nok forutsett hva gjelder kursutvikling ,sidelengs. Men Regner sterkt med vi for en økt inntresse for selskapet de neste kvartal framover.
Ved økt produksjon bør det slå ut i aksjekursen om Tunisia leverer og Aje avklaring kommer. Pr i dag er det Dussafu som holder kursen opp alene. Har klokke tro på BWO sine framtidsplaner for lisensen, her ligger nøkkelen til pens framtid.
Har slev økt betydelig i BWO den siste uke, men ikke på bekostning av Pen.
Svarene kommer de neste dagen hvordan stå er.
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
Trond.heim
18.05.2019 kl 10:21 6503



Det er noen merkelige innlegg fra Mimsa.

Han selger seg helt ut av aksjen, og gleder seg over et vellykket salg på høyt 16 tallet før 8.5

Deretter spår han aksjen på 13 tallet før Q1. (23.5)

Plutselig har han fortsatt en rest å selge før 23.5

Disse må han ha kjøpt i perioden etter at han spådde aksjen i 13

Mimsa skrev 8.5
Tar med meg en lett fluestang ned til det isfrie vannet og filosoferer litt over hvor fantastisk smart jeg var når jeg solgte ut min siste rest på øvre halvdel av 16 tallet

17.5: Når jeg skrev i et innlegg for et par dager siden at jeg tror vi ser aksjen på 13 tallet etter neste kvartalsframleggelse (første kvartal) blir jeg latterliggjort og bedt om å legge fram tall som kan begrunne dette. Jeg har som de fleste andre ikke noen sik

18.5 : Jeg bør nok flytte det lille jeg har igjen i PEN før 23 mai, over i BWO, så kan jeg fortsatt ta del i Dussafu og samtidig slippe å irritere meg over Tunisien.
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.05.2019 kl 10:46 6480

Boers = Manipulation = Mimsa = Alle investorer;
Trust no one but yourself, Surprise NOT!
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
slejpner39
18.05.2019 kl 11:16 6460

Muligt jeg husker fejl med DNO, mente bare det var dit nick.
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
mimsa
18.05.2019 kl 11:51 6436

Jeg ser den der. Satt med noen og tyvetusen aksjer og etter nedsalg sitter jeg fortsatt med 5000. Tenkte da at jeg skulle fortsatt ha en liten nostalgisk post, det er jo alltid vanskelig å forlate en aksje helt etter så mange år. Så de siste 5000 PEN blir nok til rundt 1600 BWO på mandag. Forøvrig gikk mye av de jeg solgte for vel 2 uker siden in i Napatech og litt i Hoegh, noe som så langt ikke har vært noen genistrek. Da får vi se neste uke hvem som sitter med Svarte-Per, dere PENere eller Mimsa.


Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
Spitzer
18.05.2019 kl 23:11 6307

Noen som kjenner igjen denne karen?
https://www.nrk.no/rogaland/det-nye-lykkelandet-1.14508844
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
19.05.2019 kl 11:33 6159

Solbrække ja. Han var jo CEO i Panoro i en del tid etter splittelsen fra NEC. Tror kanskje han var CEO helt fram til Hamilton overtok, men mulig jeg husker feil der. Jeg synes som jeg har sagt tidligere at han var en bra CEO. Det var han som sørget for at vi trakk oss ut av Ajapa og MKP i Congo Brazzaville. Det har vel i etterkant vist seg å være gode avgjørelser. Han fikk også til en kjempegunstig deal på de tre runde 9 lisensene i Brasil. Det ble ikke noe kommersiell olje riktignok.

Likte han for han var rett fram i det han kommuniserte og la intet lokk over hvilken frustrasjon han følte over myndighetene i Congo Brazzaville.

Husker han fortsatte i Brasil og var en talsmann for norsk- brasilianske samarbeid. Uttalte seg også ifm. den tragiske flyulykke som kanskje noen husker.
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
Alby
19.05.2019 kl 19:14 5989


Saudi . Arabia på vei ut i et internasjonale markedet på leting etter mer olje .
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
Spitzer
20.05.2019 kl 02:11 5805

Bravo Fluefiskeren. Du følger med. Solbrekke var CEO fra da PEN ble fisjonert fra Norse Energy Corp (NEC) og like etterpå fisjonert med Pan Petrolium i 2010. NEC og PEN skulle "kjempe" om hvem som først kom opp blandt de "store gutta". NEC gikk som kjent konkurs etter å stadig møte veggen i jakten på tillatelse til fracking i NYS.

I 2012 ble imidlertid Solbrekke erstattet av Jan Kielland. Det var i Kielland-perioden PEN nesten gikk dunken og hvor de fattet investeringsbeslutning på AJE - noe som i ettertid sålangt har vist seg å ikke være lurt. Lett å være etterpåklok, men PEN har pøst mye inn i AJE, uten at de sålangt har noen utsikter til å få tilbake investert beløp.

Men ting kan ennå ordne seg. PEN har heldigvis nå fått kjøpt seg betydlig produksjon i Tunisia som skal gi selskapet FCF til videre organisk vekst. Selv om vi har en beskjeden eierandel i Dussafu så står vi nå foran ett år med stadige meldinger om nye brønner, økt produksjon for håpentligvis økte ressurser og nye felt.
Tror det nå begynner å stramme seg til for PEN (positivt) i forventning om en utad aktivt og spennende 12-mnd fremtid.
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
Spitzer
20.05.2019 kl 02:17 5802

Mimsa med flere har kommentert at PEN i Tunisia nå har en veldig stor og kostbar stab. Det er riktig at det fulgte med en betydlig stab knytte til de produserende eiendelene i Tunisia (og også noen fra tidligere DNO Tunisia). Men det kan jo være greit å nyansere det hele litt i stedet for å si at PEN nå skal lønne 150 personer i Tunisia.

PEN eier 60 % av en selskap og partner Bendeer eier resterende 40 %. Dette felles JV eier tidligere DNO Tunisia hvor det der er noen ansatte, men de fleste ansatte er knyttet til selskap(er) som PEN/Bendeer eier ca 50 % av. Selv om det er en del ansatte i Tunisia-virksomheten så er det tross alt her største delen av inntekter og FCF vil komme i 2019.
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
gunnarius
20.05.2019 kl 07:44 5681

Å eie aksjer i disse dager betyr så uendelig mye mer enn navlebeskuelse av interne forhold, slik som bl. a. mimsa oppstiller. Man må se det store bildet og forsøke å sette det hele inn i en setting, hvor man vurderer O&G selskapenes muligheter eller begrensninger. Dette kan være oljepris, makro, regulatoriske forhold etc.

Hvorfor det nå kan bli en endelig løsning på Ajes utfordringer skyldes neppe mangel på interessenter eller kapital, men det faktum at Aje lisensen nylig har blitt fornyet med 20 år. Se hvordan Lekoil sliter med myndighetene og sin Lisens - OPL 310 (Ogo), som for all del ikke direkte kan sammenlignes med vår OML113. men nettopp det faktum at Aje nå har myndighetenes blessing, vil trolig medføre at om litt så blir det fyr i teltet, slik som MXO aksjonærene nå opplever. Det grunnleggende er på plass.

May 17, 2019 01:30:38 AM

Lekoil Withdraws Suit Against Nigerian Petroleum Minister

By Anil Mathews

The dispute between Lekoil and the Minister for Petroleum Resources dates back to 2016.

Siste avsnitt:

But the Lekoil CEO captures the Nigerian petroleum industry problem well when he says, “The single biggest challenge we have faced as a company has not been technical, it has not been money, it has been regulatory approvals.

https://www.oilmonster.com/article/lekoil-withdraws-suit-against-nigerian-petroleum-minister/1107?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Basert på bl.a. følgende holder oljeprisen seg høy.

JMMC postpones output recommendation till June

The JMMC put overall conformity with the production cut agreement at a record high 168pc in April, and 120pc on average in the first four months of the year.

Al-Falih also moved to reassure consumers that Saudi Arabia would stand ready to quickly increase output to meet additional consumer demand if requested, pointing to the fact that Saudi oil output in April and May stood at "around 9.7-9.8mn b/d," some 500,000 b/d below RIyadh's 10.3mn b/d production cap under the Opec+ agreement. He said that volume could be made quickly available to consumers and was "a large amount of oil."

For alt:

https://www.argusmedia.com/en/news/1905717-jmmc-postpones-output-recommendation-till-june

Oljeprisen over $73 og ha en spennende børsuke!
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
Ruter8
20.05.2019 kl 09:29 5535



Arctic gjentar i dag sin anbefaling:


PANORO: BUY!
1) Plenty of triggers coming up, especially with news on Dussafu and Tunisia!
2) From a fundamentally point of view, the oil market looks strong
3) With an FCF yield of 30% on our 2020 estimates, and the fact that PEN now trades below 20e EV/EBITDA of 1.0x – this looks like an attractive entry point to me!
4) We have a BUY and target of NOK30
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
JUICEitUP
20.05.2019 kl 09:43 5490

Vet at mange er kritiske til slike innlegg, men for meg ser det nesten ut til at noen forsøker å holde kursen i sjakk. Med en gang vi får litt oppgang og det er mulig å stagge denne ved å legge ut noen få aksjer på salg så skjer dette, nesten uten unntak. Deretter legges det ut en stor chunk for å skremme kjøperne lavere hvorpå denne chunken reduseres gradvis da det ikke er planer om reelt salg. Ved å skremme kjøperne lavere får de også presset frem reelle selgere som i utgangspunktet ville selge høyere opp.

Hvorfor gjør de dette? Eneste grunnen til å holde på slik er for å få tak i flere aksjer "billig". Ved å legge ut poster som "skremmer" kjøperne lavere kan de selv kjøpe aksjer til lavere kurs enn de ellers måtte gjøre.

Jeg satser på at forventningene inn mot torsdagen nå blir større og større slik at postene som legges ut til salgs faktisk absorberes av markedet slik at "skremmerne" får smake sin egen medisin ved at aksjer som de egentlig ikke ønsker å selge forsvinner til andre kjøpere.
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
Alby
20.05.2019 kl 10:13 5417


Ju. Det er jeg enig i har lurt på det samme !
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
20.05.2019 kl 10:42 5359

Spitzer

Ja, glemte Kielland i farta.


Jeg er vel en av de som har vært litt skeptisk til Tunisia. Hvorfor velge et usexy araberland når man har så mye annet. Håper jeg kmner til å ta feil, men jeg reagerer på at Tunisia nærmest anses som Kardemommeby. Det er mye demonstrasjoner og er omringet av land hvor det har vært mye terror. Det påstås også at det bedrives utstrakt tortur i fengslene og det er ikke et land verdig synes jeg.

https://www.theguardian.com/world/2019/mar/26/tunisian-president-accused-of-complicity-in-torture-report


Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
gunnarius
20.05.2019 kl 10:49 5540

Det er volumet som må opp. Hva enn som holder denne tilbake, tror jeg vi er like før den tar av.
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
piff
20.05.2019 kl 11:11 5499

Pen . fra den forsvunnet tid , under kallanavn " aksjen fra helvete " . mønstret de siste mnd er litt lik den forsvunnet tid . -:)

Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
20.05.2019 kl 11:16 5488

Piff

Tror den dårlige utviklingen først og fremst henger sammen med nyhetstørke. Når juli kommer (om ikke før) så både håper og tror jeg situasjonen er en annen.
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
rek1
20.05.2019 kl 11:42 5430

Det ligger ute 100000 aksjer tilsalgs nå på 15,68,hvis den blir "Spist opp" begynner jeg å få troen...:)
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
Øretriller
20.05.2019 kl 11:46 5417

Hm, skikkelig "plugg" satt der ja....
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
SinnaNecer'n
20.05.2019 kl 11:56 5385

Posten flyttes stadig nedover.......15,46 nå og 103000 aksjer
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
rek1
20.05.2019 kl 12:27 5324

Å her sitter vi å prøve å finne ut hvorfor ---hvordan PEN oppfører seg sånn som den gjør!!!
ikke noe med Oljepris ,rapportering og annet snakk...
denne er i hendene på en viss pengesterk manipulator som ..egentlig gjør som dem vil med PEN.
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
JUICEitUP
20.05.2019 kl 15:06 5168

Jeg må si at jeg er en smule overrasket over nedgangen gitt at det er bare noen dager til resultatet for Q1 og oljeprisens ferd da det tross alt er den som bestemmer inntektene til PEN. Samtidig er jeg ikke så veldig overrasket da jeg opplever at salgssiden ligger inne med "unormalt" store ordre som jeg ikke tror er reelle samt at ledelsen ser ut til å gi fullstendig blaffen. Så få og intetsigende meldinger som har kommet de siste 9 månedene er omtrent straffbart. Jeg sitter med en uggen følelse av at de har tvinnet tommeltotter stort sett hele tiden, mens de sitter og hever store lønnsposer som egentlig er dine og mine penger. De må da kunne jobbe på en slik måte at det skapes reelle resultater som det går an å børsmelde i stedet for å kværne på det gamle intetsigende mølet om og om igjen.

Får de ikke til noe annet støtter jeg en tidligere skribent i at de i det minste burde kjøpe noen egne aksjer på dagens lave kurs. Er klar over at de stort sett trenger de pengene de har, men når kursen går under emi. kurs tenker jeg at det burde være mulig å bruke noen kroner. En skarve halv million dollar til aksjekjøp har de råd til, noe som ville røsket bort alt av falske sperrer og inndekning av short posisjoner, hvor det virkelig kunne blitt fyr i teltet. Men den gang ei.
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
batterivann
20.05.2019 kl 16:56 5031

Gi nå bare faen. La dem holde prisen nede noe jeg antar at dem gjør for å kunne kjøpe massivt hvis Q1 innfrir eller bedre. Går Q1 til helvete så slipper vi i tillegg å bli skuffet når prisen allerede er hvor den bør være hvis Q1 bare er ræva. I mens får vi gå ut og nyte sola og vente på torsdagens bingo resultater. Husk at det er bare penger og har ingenting med fotball å gjøre.
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
gunnarius
20.05.2019 kl 17:14 5004

Som Spitzer er inne på ifm. topp 20 denne uke på en annen tråd, så er det all grunn til å se nærmere på endringene. Dvs. om det flyttes eller hva som egentlig skjer.

Uansett, netto endring topp 20: +335.478

Vil ikke forundre meg mye om en eller flere på topp 20 kommer frem med økningen og at dette også denne gang kan skyldes hardkjør i aksjen for å tyne den, deretter å kjøpe. Ref. Sveaas og deretter omtale i media ved forrige anledning.

Nå får vise om dette her med nedkjøret på relativt lavt volum er et stunt og posisjonering like før Q1 eller om det fortsetter også i lang tid videre. Jeg tror at det posisjoneres og at økningen på +335.478 aksjer kan benyttes som argument. At Sneve øker med snaut 100T aksjer sier iallefall meg at han har troa og har langt tettere kontakt med selskapet enn du og meg. Hans interesse ifm. Q-res. og Q&A vitner om en meget aktiv aksjonær.

Den lille og angstfylte aksjonær taper, men kan jo rimeligvis skyldes at de små frykter oljepris og makro.
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
hjk
20.05.2019 kl 17:49 7330

virker som om noen vet noe vi ikke vet??
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
Alby
20.05.2019 kl 19:09 7242

hjk
Hva skulle det være ?


Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
vestre
20.05.2019 kl 23:27 7061

At bånnlinjen er knallrød, at det kommer skuffelser og ikke en opptur som alle tror.
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
Alby
21.05.2019 kl 08:57 6887


Venstre

Ja,ja det tror jeg ikke på men nå får vi snart svaret ?
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
Icaria
21.05.2019 kl 09:36 6798

Se mitt innlegg av 16.05.19 kl 11.28
Pirater holder kursen nede inntil Dno kjøper selskapet.
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
Aqualight
21.05.2019 kl 09:59 6750

Under 10000 stk. Solgt indenfor den 1 handels time, det er de få små handler der sætter dagsorden igen i dag, at der er sælgere til denne pris kan jo skyldes at nogle små er blevet skræmt, det sker jo ofte ? intet nyt er normalt godt nyt, og skulle der sidde nogle med oplysninger enten om minus regnskab eller om opkøb, har vi virkelig et sikkerheds brist, og den tror jeg ikke på, det er vist temmelig strafbart selv i Norge ?
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
Xito
21.05.2019 kl 10:14 6700

Det är ingen som håller kursen nede. Än mindre pirater, lol.

Volym 10 000 hittills. Till och med lilla jag skulle kunna dumpa aktier nu och därmed få ned aktiekursen... Förövrigt, tror ni ordföranden, Sveaas med fler skulle sitta stilla i båten om du tror någon försökte ödelägga deras verdier? Neppe. Sveaas blev inte miljardär genom att vara snäll och passiv direkt...

Gå in på Shareville och sök på Panoro. Där kan alla se med egna ögon att det är en massa små privata investorer som sålt sig ut sista veckorna. Och topp 20 har plockat upp en del av dessa aktier.

Många investorer (både stora och små) önsksr helt enkelt inte sitta i ilikvida aktier i så pass extremt oroliga tider i världen som dette. Man vill kunna komma sig snabbt och omärkbart ut ur en position om Trump plötsligt gör något dumt och utlöser en börskorrektion. PEN är för liten för detta. Självklart hoppas vi alla här att Q1-rapporten ändrar på det, och ger ny risk-reward-bild av caset...
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
Ruter8
21.05.2019 kl 10:18 6685

. Minner litt om poker der størrelsen på haugen av sjetonger skal virke skremmende i seg selv.,.. Om den aktør ville dumpet pga lekkasje hadde vi sett et annet volum. Tror en må puste og syne evnt. bløff.
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
Xito
21.05.2019 kl 10:31 6645

Q&A after Q4 2018:

Q: "So should we expect positive net income in the first quarter '19 at the current oil price level?"

A: "In respect of your second question, yes, I mean, I think quarter 1, the way I like to look at it is quarter 4 was a bit of a -- the financials, of course, matter, but it's basically Aje plus the very first Dussafu lifting, and I think you'll see in the first quarter is when we really become a company where the financials are going to generate a lot more interest from the likes of the analysts and the shareholder community.

As Qazi has said, the revenue recognition is around the lifts. So quarter by quarter, we expect that there is going to be some variation in terms of how many lifting is in the quarter. We could have, depending on where the lifts of Aje, Dussafu and now Tunisia are, you could have situations where certain quarters are lumpy either negatively or positively. So I think that what we're going to need to do is to work with the analyst community a little bit as we get into this first quarter, try and really guide where we see that happening. We've tried to give a couple of yardsticks out there in the recent announcements. So we had a lifting in January, early February at Dussafu. We expect a lifting during the month of March in Aje, and we expect a lifting of our first lifting in Tunisia during the month of March. So I think we'll expect three lift -- if everything goes to plan, three liftings during the current quarter. So hopefully it gives you an indication, Teodor, and we can continue to work with you and the other analysts to make sure we start trying to manage the information flow as we're coming into this new phase for the company."

Det är absolut ingen som har fått någon som helst information om att denna guidning är ändrad. Så tror neppe de plötsligt kommer överraska med blodröda tal på torsdag.
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
bmw5
21.05.2019 kl 10:46 6600

Når man studerer Q4 rapporten og legger til salg av oljen burde det bli blå tall dersom oljesalget har kommet med i regnskapet. Dersom Pen ikke har fått oljesalget inn i regnskapet vil det bli et eventyrlig Q2. Xito skriver et godt innlegg som jeg er enig i.
Redigert 20.01.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare