Star Bulk Carriers


Star Bulk Carriers går under radaren hos mange.
Redigert 30.04.2019 kl 13:11 Du må logge inn for å svare
Empire
30.04.2019 kl 18:03 1553

Mange er opphengt i Golden, med god grunn. Andre famler i Jin mørket. Star Bulk tror jeg vil nok gå mer enn Golden fremover, selv om Golden ligger nærmere hjertet :)

Det er alltids lov å ri flere hester, men ikke snakk så høyt om det. La de andre kjøpe på topp ;)
Redigert 30.04.2019 kl 18:05 Du må logge inn for å svare

Har begge, men stor overvekt GOGL. Problemet med SBLK er likviditet(i aksjen, ikke selskapet). Russiske prosenter begge veier med eller uten grunn.

Men over lang tid kommer forhåpentligvis avkastningen og utbyttet. Tenker å holde ut til høst -20 minst.
kentove
01.07.2019 kl 19:02 1187

star bulk har en mer diversifisert flåte enn gogl, som har mest cape... flott oppgang i det siste, men synes det var rart det ikke stod noe om tilbakekjøpsprogram i innkallelse til GF... merkelig de ikke fortsetter det programmet, må vel snart ha tilbakekjøpt for den halve milliarden de hadde lov til... kan jo være pengene heller brukes på scrubbere, men her er de allerede veldig godt i gang, og klar til å utnytte det markedet som nå kommer om analytikere tar rett angående imo2020
fdawg
01.07.2019 kl 22:17 1120

Scrubbere er 100% finansiert. Med aksjekurser 30-40% under VEK har ledelsen sagt at de vil vurdere å selge skip (til attraktive priser) for å finansiere ytterligere tilbakekjøp av egne aksjer. Veldig positivt slik jeg ser det
jippi1
04.09.2019 kl 23:15 802

SBLK på Nasdaq $ 10,92, drøyt 830.000 aksjer omsatt, dobbelt av snittet. Ser vi kr100 i morgen? Håpløst liten omsetning i Oslo
Redigert 05.09.2019 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
cinet
07.10.2019 kl 17:55 516

Hva er status scrubbere ? Må alle innføre dette ? Og hva vil det medføre av potensielt konkurransefortrinn /økte rater ? Er det en «påbud» innen 1.1.20?

Det er IMO som innfører kravet, dvs at så lenge man skal handle med siviliserte land gjelder krav om maks svovelutslipp. De fleste forventer at tungolje faller i pris og gassolje, som er alternativet uten scrubber, øker i pris. SBLK skal ha scrubber på alle skip og er tidlig ute så i så fall ligger de godt an.
cinet
07.10.2019 kl 20:10 453

Innføres det fra 1.1.20?
Skogens
24.10.2019 kl 15:58 286

Fra Shareville/Shipbroker91/Tradewinds:
Star Bulk could generate $300m in scrubber savings
Deutsche Bank says current fuel spread means company could achieve zero debt and target consolidation

Deutsche Bank believes Greek owner Star Bulk Carriers could enjoy a $300m surplus cash flow from its scrubber programme.
Analysts led by Amit Mehrotra hosted investor meetings in New York on Wednesday with president Hamish Norton and co-CFOs Christos Begleris and Simos Spyrou.

The bank said the listed company uses 1.2m tons of fuel per year, translating to $300m of surplus cash flow annually at the current $240 per ton spread between low and high sulphur fuel.
Returning this cash to shareholders appears to be the first step in bosses' broader vision for the company, Mehrotra added.
"Sustainable and noteworthy dividends should allow for shares to continue moving higher relative to net asset value, ultimately allowing SBLK to earn a perpetual capital base to deleverage from today’s very manageable 50% LTV level to zero net debt, bring down breakeven levels (from today’s very attractive $11,200 per day including debt repayment), and consolidate the market via highly accretive ship-for-share deals," he said.
Analysts came away from the meetings believing Star Bulk will maintain its discipline on dividend payments.

Discipline needed
"While we remain bullish on the outlook for SBLK shares, our positive takeaways from today’s meetings are more related to management’s capital allocation priorities," Mehrotra said.
"Specifically, we believe management will be disciplined, choosing to allocate surplus cash flow (ie. above debt service and repayment) towards dividends within a framework/formula that is variable and sustainable."
Deutsche Bank said this could start as early as the first half of next year.
The company is tipped to become a platform for profitable and sustainable growth in shipping, "something that had not existed in over a decade," the bank added.
It has maintained a buy rating on the stock.