ELE: - Inn i en ny fase med operasjonell gruvedrift og vekst

Slettet bruker
ELE 30.04.2019 kl 20:06 45994


ELE melder i dag at selskapet er på vei inn i en "ny fase med fokus på operasjonell gruvedrift, omstrukturering og vekst"

I den forbindelse vil administrerende direktør Cecilie Grue fratre og ELE vil ansette en mer operasjonell leder.

Cecilie Grue vil bidra til selskapet videre:
"- Jeg er fortsatt lidenskapelig opptatt av Element, mulighetene og våre prosjekter", sier Grue.

Styreleder i Element, Thomas Christensen er optimistisk:
"- Vi ser frem til å presentere selskapets prosjekter og fremtidsutsikter på den planlagte kapitalmarkedsdagen i juni", sier Christensen.



https://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20190430.OBI.20190430S194
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
rischioso
11.05.2019 kl 12:07 3417

Du kan jammen spøke og som de sier i Thailand - same same but different … ;)
Sorlandsinvest
11.05.2019 kl 12:17 3411

Rikstoto,
NAV = (Assets - Liabilities) / Total number of outstanding shares
NPV=Today’s value of the expected cash flows−Today’s value of invested cash

Dette fra egne notater fra forelesninger og asset management.

Og dette fra melding fra AMI
«Pelletmarkedet er et premiumpriset marked med begrenset tilbud hvor kontrakter skreddersys for hver enkelt stålprodusent og prisene er derfor ikke identiske over alt. Det har imidlertid blitt gjennomført transaksjoner av DR-graderte pellets til priser så høyt som 300 USD/dmt (transport ekskludert) i 2018», sier styreleder D Saradhi Rajan i AMI.

AMI kommuniserte i første halvdel av 2017 at de var komfortable med at prisene på «premium pellets» ville fortsette å handles rundt de 10 siste års gjennomsnittspris på 130 USD/dmt. På grunn av dette justerte Ambershaw i fjor sitt prisestimat for interne budsjettformål fra historisk lave 95 USD/dmt til 130 USD/dmt, noe som ga en netto nåverdi (NPV) på USD 499 millioner."

Ellers vil jeg bemerke at du er norgesmester i å snu deg etter vinden. Jeg (og alle andre) vet at i det du har kjøpt, så er AMI verdens beste ressurs, og et par uker senere, etter at du har solgt, er AMI verdiløs og kommer aldri til å bli realitet. Så på'an igjen to uker senere. Synes denne nyanseringen i postene dine ødelegger ellers flere gode poeng du har hatt gjennom tidene, og muligheten for påfølgende diskusjon.
nopetter
11.05.2019 kl 13:28 3379

Veldig bra.

Jeg giddet ikke å utdype dette nærmere da man kan se de enkelte produktene i pellets og andre segmenter beskrevet på Alibaba.com. Der kan den enkelte kjøper kommunisere direkte med leverandøren om skreddersydde produkter. Max Prisene for noen av disse produktene er steget noe vanvittig ca 250% på noen måneder.
Redigert 11.05.2019 kl 14:14 Du må logge inn for å svare
oddivar
11.05.2019 kl 16:01 3323

Interessant observasjon, Idiotikontroll.

Vi får se om dette blir fulgt opp med noe mer håndfaste og troverdige planer relatert til Token prosjektet. Krypto-segmentet ser ut til å våkne til live etter å ha 'sovet' noen måneder - mer modent kanskje?
nopetter
11.05.2019 kl 16:15 3321

Dette var nytt der de har kun beskrevet asset backed token i iron med link til Element, selv om man ikke skal trekke likheter så har Kryptovaluta markedet har gått bananas den siste tiden.
rischioso
11.05.2019 kl 16:49 3299

RE - IRON is well suited for an asset backed token. As can be seen from the table, both IRON and COPPER have annual production in the $100-300 Billion range annually on a global basis. However, financial bets on these GDP growth bets are very different. Whereas Copper financial bets are $ 13,000 Billion annually, Iron financial bets are only $3 Billion. The difference is probably due to the fact that iron rusts and has a lower value pr. ton. These facts creates a fantastic opportunity for investors, if a trusted IRON asset backed token is created.

* Noterer meg at ELE ikke er nevnt med et ord og videre legger jeg merke til spesielt denne:

"These facts creates a fantastic opportunity for investors, if a trusted IRON asset backed token is created"

Hva har så ELE gjort?

(1) Kjørte på med lovnader om en asset backed token, men fant ut at de ikke klarte å møte de regulatoriske kravene som for eksempel garanti for leveranse.

(2) Endret så til den strukturerte token - altså utility token som ikke er regulert på samme måte som en reell asset backed token hvor selskapet ikke garanterer levering, men kun på visse betingelser hvor gjennom et slikt stunt så tar man bort insentivet for å investere …

(3) Så har vi ikke hørt noe mer om utility token heller så man kan vel gå ut i fra at selskapet omsider har forstått at det er den asset backed token som gjelder, men igjen de kan ikke møte kravet om garantert levering så lenge de ikke får satt spaden i jorden hvor en begrenset og midlertidig permit som AdEx heller ikke vil kunne garantere levering frem i tid.
Hvor det kun er en varig produksjonslisens som kan det og som vi kjenner til så er den ute i det blå og vil være det lenge …

(4) Så er det tilliten da eller rettere sagt mangelen på akkurat det - det tar som kjent lang tid å bygge opp tillit, men kun et feilsteg for å ødelegge den og selskapet har dessverre mange slike feiltrinn ...

rischioso
11.05.2019 kl 16:56 3300

SI,

RE NPV/NV

dette har du nå bekreftet at du ikke du noe greie på … ;)

RE Verrdiløse Mindoro og AMI

* Begge er uten diskusjon nærmest verdiløse når man ikke får hentet ut noe som helst. Det bekrefter også prisen de måtte gi for 50% eierandel - 7,6m/usd for 50% eierskap når det er påvist verdier for milliarder - det er ingen som gir noe som helst ved dørene og det er alltid en grunn for det noe vi kjenner til nå gjennom at det ikke gis en varig prod lisens ...
nopetter
11.05.2019 kl 17:01 3294

Får de den midlertidige Adex lisensen så får de den permanente lisensen også. Det de må levere til indianer grupperingene er vannprøver fra mining stedet fra produksjonen av de 100k tonns de må bevise at gruven ikke lekker ut forurensninger ut i vannveiene. De har allerede levert vannprøver gjennom et bore program i lang tid. Det er disse prøvene som skal kulminere til den midlertidige lisensen.
Dette er noe stort vissvas fordi alle vet at en gruve vil måtte lekke over tid til vannveiene.

Egentlig er det snakk om hvor mye penger de må legge inn til stammerådene for at de skal bli fornøyd.
Sorlandsinvest
11.05.2019 kl 17:40 3268

ELE er nevnt, nederst hos harmony chain.

Og hvor mener du jeg tar feil med formlene mine?
HP17
11.05.2019 kl 19:03 3237

ELE er helt i knestående med svært lite sannsynlighet til å lykkes. I mellomtiden tjener ABO grovt på døddspirallån.
Nedsiden i ELE er etter min vurdering nesten større enn noen gang?
Slettet bruker
11.05.2019 kl 22:09 3178

Komisk hvordan det er baisserne som bruker mest tid på ELE. Selv på en lørdagskveld :D
innregistrert
11.05.2019 kl 22:41 3159

?ja interessen er stor for de vil inn?
rischioso
11.05.2019 kl 22:41 3155

RE - Får de den midlertidige Adex lisensen så får de den permanente lisensen også

* Det hadde jo vært kjekt om det var noen automatikk i det, MEN det vet vi jo at det ikke er siden de i 2017 hadde en midlertidig lisens og selv etter 2 år så har de ikke fått noen varig lisens men søker om nok en midlertidig lisens - det bekrefter jo at det ikke er noen automatikk i det ...
rischioso
11.05.2019 kl 22:43 3155

Så langt jeg har fått med meg så har du ikke kommet med noen formler - det var det inord og jeg som gjorde .)

nopetter
11.05.2019 kl 23:00 2938

Dessverre finnes det ikke noen snarvei rundt d i sse grupperingene. Dette prøvde de på men som i monopol så måtte de rykke tilbake til start fordi stammerådene stoppet hele greia slik de gjorde det med de forrige som prøvde å starte dette prosjektet Bending Lake Iron mine
Redigert 11.05.2019 kl 23:04 Du må logge inn for å svare
rischioso
11.05.2019 kl 23:03 2932

RE - ELE er nevnt nederst på siden

* Ja, du refererer sikkert til denne setningen:

"For more information, check out our partner Element."

MEN hvor er det blitt av nyhetsartiklene om ELE som var postet under News hos HarmonyChain?

Hvor er det blitt av artikkelen som fortalte at ELE skulle lansere asset backed token i 2018 postet under News hos HarmonyChain?

Hvor er det blitt av presentasjonen av ELE hvor Zachrisson - CEO i HarmonyChain selv var med som også i sin tid var postet under News hos HarmonyChain?

Alt virker å være slettet fra HarmonyChain sine sider om og rundt ELE med unntak av den ene setningen - ringer det noen bjeller …

https://harmonychain.com/tvnews/
Redigert 11.05.2019 kl 23:04 Du må logge inn for å svare
nopetter
11.05.2019 kl 23:13 2917

Det sier seg selv. De hadde null å komme med angående asset backed token i iron fordi hele WP var svada fra ende til annen og finanstilsynet godkjente aldri lisensen de søkte om i asset backed token. Ergo må Element hoste opp en ny WP søknad når de har noe å levere. Derfor måtte Harmonychain bare slette hele informasjonen om dette fordi de kun hadde en lisens til utility token.

Derfor prøver vel de med en revitalisering av hele avtalen NÅR de endelig klarer å levere noe fra Bending Lake gruven og kommer med en ny lisens beskrivelse (WP) som finanstilsynet endelig kan godkjenne og som kjøperne av tokens kan stole på at de får the real deal

Og du prøvde å bløffe meg om at utility tokens var like god ordning som asset backed token da du var inne i aksjen og var over positiv, og da skrev jeg til deg at dette ville ikke f.eks Harmonychain godta . Nå er jo verden en helt annen for deg.
Redigert 11.05.2019 kl 23:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.05.2019 kl 23:24 2908

Ja, det ene vil lede til det andre og ELE kommer inn i en god steam.
rischioso
11.05.2019 kl 23:31 2900

RE - Og du prøvde å bløffe meg om at utility tokens var like god ordning som asset backed token da du var inne i aksjen og var over positiv, og da skrev jeg til deg at dette ville ikke f.eks Harmonychain godta . Nå er jo verden en helt annen for deg.

* Rett skal være rett - jeg bløffet ikke om utility token, men sa klart i fra om at den ikke ville generere på langtnær det en asset backed ville gjøre nettopp fordi det ikke ville bli annet enn på kommisjonsbasis for andre iron prod.

Nå er det gått en tid og når ingenting skjer så er det vel naturlig å endre mening. Av samme grunn er jeg ute noe som er en naturlig følge av akkurat det.

Om ikke asset backed token ble noe av så burde i alle fall utility token blitt det, men heller ikke det klarte de i motsetning til alle andre som klarte det. Vi ble lovet at samarbeidsavtaler var rett rundt hjørnet og som vi kjenner til så har de ikke en gang tatt seg bryet med å melde noe i denne sammenheng.

Slikt skaper ikke tillit og som en konsekvens av det så har jeg heller ikke tro på at AdEx lisensen kommer i dette kvartalet og om den kommer overhodet i dette året gjenstår og se …

Så ingen bløff her i gården - det er det andre som står for … ;)
Redigert 11.05.2019 kl 23:32 Du må logge inn for å svare
nopetter
11.05.2019 kl 23:43 4701

Ris

Grunnen til at utility tokens ikke ble noe av var at Beitnes og Grue bløffet markedet om at de klarte å levere FE62 til kjøperne fra Kina. Noe denne typen tokens gir rom for. Det gjør det ikke i asset backed token lisensen.

Det du har rett i er at alt dette er ute i det blå så lenge de canadiske myndighetene gir indianer grupperingene fritt spillerom i å rote med dette i evigheter.

Du prøvde deg det er din greie ris så enkel er det
Møyfrid
12.05.2019 kl 08:38 4642

"asset backed token"

And the crowd goes wild.

:-)
badkrukan
12.05.2019 kl 08:43 4638

Hvor mye var det nå som "brenner inne" i sommer?

HELE mannskapet har hoppet i sjøen, og svømmer som gærninger.... men la oss feire at jernprisen stiger. MY GOD!
Redigert 12.05.2019 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
rischioso
12.05.2019 kl 18:33 4516

RE - Grunnen til at utility tokens ikke ble noe av var at Beitnes og Grue bløffet markedet om at de klarte å levere FE62 til kjøperne fra Kina. Noe denne typen tokens gir rom for. Det gjør det ikke i asset backed token lisensen.

* Dette stemmer jo ikke hvis jeg forstod deg rett - at det går på jernkvaliteten av hva som kan tokeniseres. Både asset backed og utility linked token kan backes eller linkes opp i mot F62 og/eller hvilken som helst annen kvalitet, men forskjellen går på at de gjennom utility token så får ELE kun kommisjon av salget da det ikke leveres fra egen gruve i tillegg til at utility token ikke gatanterer leveranse noe som igjen gjør den mindre interessant i motsetning til den asset backed token som garanterer leveranse frem i tid.

En annen viktig ting når det kommer til utility token og samarbeidet med andre gruveeiere som skulle levere var at ELE blir utsatt for en prisflukturering hvor de risikerer å kunne sitte igjen med svarteper om prisendringen går i deres disfavør.

Av samme grunn snudde ELE på flisa (igjen) og tenkte å lansere en hub slik at de skulle få en kommisjon pr handel noe som dessverre også bare ble med tanken.

RE - Du prøvde deg det er din greie ris så enkel er det

* Nå er det andre gangen at du insinuerer at det foreligger en bløff fra min side, men det gjenstår å dokumentere og det får bli din greie - så enkelt er det … ;)

Men for all del - timer man riktig på intradag trading så kan det fortsatt være noen kroner å tjene på denne, men å tro på caset slikt det har utviklet seg kan fort bli dyrt - meget dyrt.

For når vi kjenner til hva som kan komme og som er det eneste som holder liv i selskapet (AMI) så MÅ det foreligge en varig prod lisens og som vi også kjenner til så vil det være avhengig av en feasibility studie som selskapet (AMI) meldte for ikke lenge siden hvor timeline er godt over året før den er ferdig og det går fort ennå et år før man kan forvente at det blir gitt en varig lisens - tidligst.

En midlertidig AdEx permit for prøveprod vil ikke gi inntekter, men utgifter ei heller vil AMI kunne børsnoteres basert på en prøvelisens...

Så kan man jo da tenke seg til hva som vil kunne skje i mellomtiden med kursen hvor det blir ren gjetning om hva som kommer først - en varig prod lisens eller avvikling ...

Fortsatt god helg!
Redigert 12.05.2019 kl 18:39 Du må logge inn for å svare
nopetter
12.05.2019 kl 18:53 4499

Takk for det ris

Det jeg mente med at de to bløffet markedet var at de to destinasjonene i Kina som de skulle levere malmen fra hadde de ingen avtale med. En annen grunn er at kineserne hadde på den tiden total forbud mot all krypto handel uansett type. Dette kom fram senere. De brukte ca 9 mnd på å få fram et WP der de håpet på å gå produksjonslisensen I Canada noe de aldri fikk. Og for å komme markedet i møte så måtte de legge fram et WP der FE68 aldri ble beskrevet, kun FE62. Enda Beitnes hadde lovet markedet at et tokens salg i iron skulle gjennomføres ca februar 2018 med produktet fra AMI.

Noen avvikling av AMI kommer nok ikke men hvor lenge de kan holde jævelskapet i gang er vanskelig å si. Det som er utrolig er at disse grupperingene mener at de har for lite å si og kritiserer myndighetene med det utroligste. Det er 10 ganger flere gruve konsepter til behandling hos indianer grupperingene enn det er gruver I drift i Ontario. Lenge leve galskapen
rischioso
12.05.2019 kl 20:24 4462

Ja - da virker vi å være enige i det meste (av galskapen) ...:)

Nå har nykomlingen Thomas Christensen lovet å komme med en oppdatering i juni når det kommer til prosjekter og fremtidsutsikter, men det kan jo i utgangspunktet ikke være mer kjøtt på bena enn det vi allerede kjenner til med forbehold om at de ikke har funnet ut at de skal investere i noe annet som skal erstatte det som nylig ble forkastet - CMT.

Gjør de ikke det og det snakkes kun om Mindoro og AMI så ser det alt annet enn bra ut ...
Redigert 12.05.2019 kl 20:25 Du må logge inn for å svare
nopetter
12.05.2019 kl 20:53 4431

I realiteten er det kun snakk om AMI. Mindoro gidder jeg ikke å snakke om. Det er å se om de bare har utsatt CMT syntes er var merkelig at Brexia ikke har bøttet ut alle aksjene i Element siden de har brutt sin del av JV avtalen. Brexia har kjøpt de 18,5% som de ble enige om. Element har vel ca 4,5%.Tror de vil kvitte seg med BO først og håpe på at de får igang AMI gjennomføre en snarlig IPO og håpe en token lansering i FE68. Og derfra å kjøpe de resterende aksjene i CMT.

Selvfølgelig bare en teori
Inord
13.05.2019 kl 07:41 4281

De som gjettet på at Mindoro ble stoppet pga lokalvalg, har nok rett i det:
Elendig oversettelse, men meldingen om Intex (som datterselskapet på Filippinene heter), er ganske klar.

https://www.facebook.com/ReyUmaliOnline/videos/vb.1440546389501680/2588329481194495/?type=2&theater

https://www.facebook.com/pg/ReyUmaliOnline/posts/

(postet 10. mai)

hva sier ru om den oppdag åpne pit gruvedrift i villa rosebelle, victoria?
• min vilje er opprørt fordi det er lenge siden vi motsetter oss dette, jeg husker gina lopez sekretær av denr og samlet rally her og på lenge, det tillater vi virkelig ikke, vi har en moratorium men hvorfor gjorde de det Det, jeg vet ikke og hvordan jeg skal skje dette er bare en av mine tanker fordi de som eier direktøren for intex ressurser inc., det er visepresidenten i pdp vår motstander fest og det er den som støtter de pdp kandidatene det der Vi er fiende, så jeg tror at så dette skjer er motstanderen vi flytter om dette til denne minang, så det skjedde med å skje.

4. hvis min kommer til å lage hva som kan skje i provinsen?
• hvis denne min er utsatt, tror jeg vi ikke kan gå bort fra marinduque, det som skjedde med marinduque er at vi også vil ha vår knipe og det er det jeg ikke vil tillate og tillate det. Fordi jeg er den jeg vil tagge denne provinsen som er gruvedrift fri sone og du kjenner meg, jeg er modig hvis jeg ikke slo tilbake på store mennesker som ombudsmann to sjef samt formannen i den comelec som pina riksrett meg Vær så snill. Da jeg var (ble) formannen formann i komiteen på rettferdighet. Dette er jeg vil ikke tillate og kjempe for meg jeg vil iproprosecute dette når den tid kommer spesielt og mer er jeg faren til provinsen orientalsk mindoro.

5. hva vil ru si til ordtaket at de 25 årene moratorium ikke er gyldig mot mina?
• du vet at en av forespørslene om lov for gruvedrift er den sosiale aksept eller sosiale aksepten og selvfølgelig vil det bli berørt av hele mindoro som ikke bare er en barangay og det er det provinsen vår er imot, derfor har vi En moratorium og det er den som er folk motsetter seg selv prester er imot det, så vi vil aldri tillate det og vi vil gjøre det ytterste.

6. melding av ru på saken om gruvedrift.
• denne den som har gjort dette vil vi jage og si at jeg er iproprosecute, jeg er ikke redd fordi jeg ikke er i takknemlighetsgjeld til noen særlig de høye tjenestemenn og her i vår regjering til de som reklamerer for det og lurer folk i nasjonen og de kastet Ute er de anti gruvedrift, men ikke i det hele tatt. De ser ut til å gi opp til de høye menneskene som har ansvaret for vår regjering som reklamerer for dette for meg at jeg vet de er direktøren for intex ressurser og de eier de store delinger av aksjer her i aglubang eller i intex gruvedrift, så de Vil være klar fordi de vil være ansvarlig for meg.


rufus01
13.05.2019 kl 16:09 4159

Hei Risch! Hvordan har det egentlig gått med gullkalven din Element den siste tiden? Har ikke hatt tid til og følge med...
rischioso
13.05.2019 kl 16:13 4152

Vi kan vel sammenligne det med utviklingen i Biotec Pharmacon ... ;)

Juni er nok måneden ting kan endre seg i dette caset - til det værre eller mye bedre avhengig av hvilken kanin som blir trukket opp av hatten ...
Redigert 13.05.2019 kl 16:15 Du må logge inn for å svare
rufus01
13.05.2019 kl 16:31 4128

Ok lykke til ! ;)
Slettet bruker
13.05.2019 kl 19:01 4053

Dagens aksjonæroversikt viser at det lastes opp blant Top 20 - eierandelen økte også denne uken. Bl.a. Six-Seven øker.
Samtidig er det ingen bevegelser på shortlisten siden i april. Så hvem er det da som styrer med aksjekursen.
Bulldog
14.05.2019 kl 05:58 3947

Tja, hvem står egentlig ved roret i Element når største eier ikke har 5% engang. Er jo mer som et spøkelsesskip som driver rundt i tåka.
Element skulle hatt en sterk og troverdig eier. Når ikke det skjer så er det ikke et sterkt og troverdig selskap.
Slettet bruker
14.05.2019 kl 11:19 3813

Er enig i at eierstrukturen virker noe svak, og uten en markant skipper bak roret. Undrer meg litt over strategien til Auplata. De virker ekstremt tålmodige. Nesten som meg selv :-). Hva slags godsaker er det de venter på?
tuja
14.05.2019 kl 11:48 3794

Må vel begynne å følge med på ELE inn i juni mnd. Da skal det holdes en kapitalmarkedsdag som skal informere om selskapets prosjekter og fremtidsutsikter.
Da er det nok full fokus på AMI. Må vel ta ett par lodd igjen.

:)
innregistrert
14.05.2019 kl 11:56 3784

Jepp??her ventes good news!
Idiotikontroll
14.05.2019 kl 12:08 3769

Beklager, men jeg sliter med å skjønne hvilken kanin selskapet skal dra opp av hatten på kapitalmarkedsdagen. Alle bløffene er liksom gjennomskuet. Tokens, 500 tonn fra mindoro, gruvetillatelse AMI ila 2018, CMT på kredittkort osv. Hva nytt kan komme bortsett fra en nyansettelse eller 2.
rischioso
14.05.2019 kl 15:07 3705

Ja, lurte faktisk på det samme da det ligger i kortene at det vil komme noe nytt for det er jo ingen logikk i at man skal presentere det gamle ... :)
nopetter
14.05.2019 kl 15:15 3694

Kursen vil duppe ned mot 3,0 det er bare et lite tidsspørsmål til det skjer. Så får man ta det derfra