Nel! It’s HAMMER time! ?

JosefK
NEL 30.04.2019 kl 20:29 6677

Jøjje meg!

Her spretter Nelen min til himmels! Og jeg kan ikke annet enn å glise over Hammers, skipssjefen, larson, investorxyz, backcliff og alle de andre som har hjulpet til å dra fram Nel... ?

Man får litt heebee jeebees av å tenke på at man var med spettet og haudemann å dra skapningen på børs.

Jeg kan fælt lite om teknisk analyse, men jeg bruker å dra fram chartet av og til. Og det jeg ser er tindrende klart: man kjøper Nel når den ramler ned mot 30-dagers linja. Så holder man.

For det var vel å gjøre det som markedet sier dette med TA, var det ikke det, Hammers? Jeg mener du har hovert med det i alle år. Og nå er det vel på tide å gjøre som markedet?

Vel, vel. Vi får kikke ut i den store verden, siden jeg er mer opptatt av fundamentale forhold enn av linjalstreker:

https://www.electrive.com/2019/04/29/korea-gas-plans-construction-of-25-hydrogen-production-facilities/

https://www.gasworld.com/aberdeen-to-become-hydrogen-hub/2017103.article

http://www.hydrogenfuelnews.com/california-continues-to-be-the-fuel-cell-electric-vehicles-capital-in-america/8537426/

https://www.motoring.com.au/chinese-hydrogen-fcev-cars-coming-to-oz-118236/

https://www.esi-africa.com/industry-sectors/future-energy/%EF%BB%BFafricas-energy-future-100-renewable-is-feasible/

Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.04.2019 kl 20:31 6026

Får jeg provisjon av å hjelpe NEL frem?

SS
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
JosefK
30.04.2019 kl 20:33 5959


Nei, stryk det. Men du skal få linjal.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.04.2019 kl 20:39 5922

Ikea linjalene som dere bruker?

SS
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
JosefK
30.04.2019 kl 20:42 5851


Linjal er linjal. Så lenge den er rett, duger den.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
cath
30.04.2019 kl 20:48 5780

Hvor tid får vi emisjonsaksjene på vps kontoen
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Framtia
30.04.2019 kl 20:51 6008

De burde vært der nå...Har du fått tildelingsbekreftelsen?
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Breikjeften
30.04.2019 kl 21:06 5910

optimist68 skrev Innlegget er slettet
Så,så, ha medlidenhet med en "angrende synder"
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.04.2019 kl 21:09 5885

Her er det bare å si Hallelujah....
Hørte rykter om at 68 modellen ble rimelig nervøs da den tikket ned under 7 kr, og solgte mesteparten, og måtte løpe nervøs etter NEL igjen.
Håper mange benyttet dagen til å ta pengene av bordet. Dette her vokser ikke inn i himmelen.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.04.2019 kl 21:17 5803

Gäääsp....ikke så dålig trådstart.. men tråden i stort sliter. Burde diskuteras mer om de 200 miljoner underskudd.

Og lite om rotolyzer som krydda er aldrig fel.

Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
brummen
30.04.2019 kl 21:39 5700

Investor xyz . Ikke er du svensk og ikke forstår du aksjemarkedet. Kan du ikke bare holde deg unna nel trådene hvis du har så lite tro på nel. Hvis du ikke forstår kapital markedet og hvordan vekstselskaper skaper verdier så bruk energien på ett tradisjonelt industriselskap. Du forstår jo ikke mekanismene i aksjemarkedet. Det er rett og slett pinlig.
Du kommer med tåpelige innlegg mens vi andre som har investert penger i nel tjener penger hele veien. Hvem har rett.........jo det er markedet det . alltid
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
brummen
30.04.2019 kl 21:41 5682

Investor xyz . Ikke er du svensk og ikke forstår du aksjemarkedet. Kan du ikke bare holde deg unna nel trådene hvis du har så lite tro på nel. Hvis du ikke forstår kapital markedet og hvordan vekstselskaper skaper verdier så bruk energien på ett tradisjonelt industriselskap. Du forstår jo ikke mekanismene i aksjemarkedet. Det er rett og slett pinlig.
Du kommer med tåpelige innlegg mens vi andre som har investert penger i nel tjener penger hele veien. Hvem har rett.........jo det er markedet det . alltid
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Anywhere
30.04.2019 kl 22:31 5467

Markedet har alltid rett i den forstand at markedet til enhver tid betaler det markedet vil gi. Når man kjøpte REC for noen år siden på 280 så hadde markedet rett. Det har hatt rett siste året på 70-80 øre for REC også. Det betyr ikke at markedet priser en aksje rett basert på hva selskapet kan få til fremover.....Det er nok dessverre flere historier om hvor feil pris markedet gir (for høyt) for en aksje en dag i forhold til hvor overraskende lavt markedet gir for samme aksje noen år frem - fremfor historier om det motsatte. Dette til tross for at aksjemarkedet generelt vokser....

Det er rett å ri en hype når den er der, det har jeg også gjort, men når hypen ebber ut står.substans tilbake. Blir spennende å se med NEL fremover-som selskapsmessig ikke har levert noen verdens ting de siste 50 år som skulle tilsi en solid prising...

Det mest interessante, synes jeg, er om det kan gjøres noe kombinert med Ørsted...
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
JosefK
30.04.2019 kl 23:10 5346


Vel. Ikke et vondt ord om Ørsted, men hvis det var det eneste halmstrået å klynge seg til, ville jeg solgt på flekken. Men det er ikke det. Jfr linkene litt lenger opp ☝?☝?☝?
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Wrold
30.04.2019 kl 23:39 5228

Anywhere
Du må jo glem noen av årene kansje 47 av dem,hydrogen er jo blitt gangbart nå. Det er nå den grønne siden slår til,miljø miljø og atter miljø.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Anywhere
30.04.2019 kl 23:58 5140

Ørsted er ikke eneste halmstrå, men jeg har gangbare tanker i den retning. Forøvrig har ikke H2 vært i skuddet lenge, nei, men forretningsdrift har vært i skuddet lenge, og der har NEL til nå kun feilet....
Glemmer vi de 47 første år av de siste 50, står vi vel igjen med de 3 verste hva gjelder cashburn i rene prosjekter, og da snakker jeg ikke om investeringer....
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Wrold
01.05.2019 kl 00:16 5067

Og i mens stiger aksjen.
Det er jo mange store som kjøper seg inn,di kan da ikke ta feil alle sammen.
Dette er ja drevene forretningsfolk.
Wrold
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
JosefK
01.05.2019 kl 06:18 4806


Du snakker som om du kjenner 50 år historikk i et privateid selskap. Det tviler jeg sterkt på at du gjør. Fakta er at Nel måtte på børs for å finansiere ambisjonene. Og en etter en faller brikkene på plass. Det koster, men så er også ambisjonene å være en ledende global aktør.

Og det er Nel. Takket bære heftig satsing er de blant de få som leverer alkaliske og pem elektrolysører. De har den største fabrikken i verden for hydrogen fyllestasjoner. De bygger verdens største fabrikk for elektrolysører på Notodden. Og de har landet verdens største kontrakt for elektrolysører.

Om du er så tett at du ikke greier å se forskjellen på det knøttlille bakgårdsfirmaet spettet halte på børs, så må du nesten ta et kurs. For de hadde aldri fått gjort annet enn å fylle en liten nisje der de var.

Hvis det er noen som er i tvil: klart det må en større kritisk masse til for en kraftig økt organisasjon. Helt klart. Men den kommer. Og det kommer til å bli revet vekk større og større ordrer etter hvert som tiden går. Det finnes ingen tvil om det.

Jfr linkene mine der oppe. ☝?☝?☝?
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Norviking
01.05.2019 kl 07:25 4679

Drister meg innpå her med en liten kommentar da jeg er NEL aksjonær selv.
Jeg mener i anstendighetens navn at enkelte på Hegnar Forumet bør virkelig ta seg sammen
Det gjelder også og i særdeleshet på NEL tråden.
Her er det hussing og verdensmestere i fleng og er det noen som har en eneste liten bekymrings-kommentar eller en negativ vinkling så skal dem trøkkes ned og idiot-ærklæres.
Jeg kjenner ikke alle som skriver her men jeg kjenner noen av nickene og det er faktisk folk med lang erfaring fra børs og investormarkedet.
Disse kan altså ikke skrive sin mening uten at det skal komme en masse ukvemsord og nedlatendheter fra en haug med genierklærte kjøkkenbords-investorer.
Ta dere nå sammen litt da.
Det blir jo ikke noen diskusjon om alle skal være enige !
Og om jeg skal si min mening om NEL så er det.
Aksjen er overpriset så det holder.
Nå er den tuftet på luft kjærlighet og håp x 10 gangen.
Det er ikke noe fundamentalt som skal tilsi en slik prising overhodet.
Så hvorfor sitter jeg i NEL da ?
Jo fordi aksjen går som et helvete...
Den er herlig å trade ( jeg trader ofte men deler av beholdningen )
Min strategi :
Bli med så lenge som mulig og ta så mye penger av bordet som mulig.
Jeg kommer til å bruke et par enkle verktøy for å lykkes og håper dere andre også vil gjøre ei NEL kule.
Vil til takke både Hammers og Skipssjefen med flere for å være motpoler i NEL diskusjonene ( for det trengs )
Så lytt til hva folk sier og skriver folkens , Gjør opp dine egne meninger og skriv gjerne motargumenter om du ikke er enig men hold dere for gode til nedlatenheter og vås.
Det blir ikke noe godt forum å lese om det fortsetter slik.

Mvh
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Framtia
01.05.2019 kl 08:29 4472

En voksen person på HO er sjelden kost! Her er mottoet "provoser" og la deg "provosere"...Jeg må innrømme at jeg av og til ikke klarer å dy meg fra å komme med "små"-spydigheter...Dette gjelder begge leire...Du etterspør et seriøst forum, der sak diskuteres, men her har vi enkelte tråder, der det kun er drittkasting og fraværende sak...Mitt budskap blir da; Dersom man ikke har noe saklig å skrive, så la vær...Dette gjelder begge leire! Vi behøver ikke erklære noen for idioter( ...enn så fristende!), men vær saklig skeptisk/ positiv og prøv å begrunn, med litt vidsyn...Det siste betyr at H2 vs batterier ikke er svart/ hvitt!...Til sist; Ett skritt tilbake og pust ut om du føler deg provosert?
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
MrPutter
01.05.2019 kl 08:41 4400

Jeg er ikke uenig i det du anfører Norviking. Men for å forstå hvorfor enkelte reagerer som de gjør på noe av baissingen i dette forum så er det fordi noe av det heller ikke holder mål. Noe av det som blir servert er rett og slett blank løgn og det er heller ikke bra i et forum for den "folkeaksjen" NEL har utviklet seg til å bli. Dette fordi det bidrar til å skape ubegrunnet frykt blant de som kanskje står i en aksje og på børs for første gang. Og disse to retningene og avstanden mellom dem har fått vokse på grunn av manglende moderering. For begge sider kommer med usakligheter innimellom. Det finnes også rutinerte børsere som fremsnakker NEL i disse dager også i dette forum så det står noen på begge sider. Men når alt dette er sagt så mener jeg vel at dette forums påvirkningskraft på NEL aksjen er svært begrenset. Om noen. Så som du sier vi må alle gjøre opp vår egen mening om ferden videre. Jeg sitter fortsatt trygt i båten med langsiktig horisont fordi NEL er etter mitt syn på vei inn i et eksplosivt marked som på grunn av at jorda må forbli beboelig for oss mennesker. Og jeg tror at denne settingen og ferden også vil omdefinere en del børstekniske ting som i dag blir benyttet for å skape et inntrykk av en ny dot.com boble er i ferd med å blåse seg stor.

Men nå får man vel jobbe litt. Det er tross alt arbeidernes dag i dag. Hehehe.

MrPutter
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Wrold
01.05.2019 kl 08:53 4331

Markede bestemmer?
Kan vi sammenligne børsen i dag med i gamle dager. Datamaskiner shorting og andre teknikker så hva er det som bestemmer,markede eller?
Jeg bare spør
Mvh
Wrold
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Ypsilon 7
01.05.2019 kl 09:04 4260

Forumet er vel for diskusjoner om og rundt selskapet og ikke bare for NEL aksjonærer? Da er det lov å ha meninger i alle retninger ...
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
SHARE-IT
01.05.2019 kl 09:30 4141

NEL aksjonærene ser nok det samme som oss skeptikere. Intet fundamentalt forsvarer dagens kurs. Derfor blir de sinte/aggressive når noen minner dem om de reelle forhold. En vanlig reaksjon. Jeg ble med NEL til bortimot NOK 6. Trodde ballongen ville sprekke da. Turde ikke som en over her følge hypen ytterligere. Den har fortsatt. Mao har jeg bommet på psykologien i aksjen, ikke forståelsen av økonomien i den, mener jeg. Ære være dem som bedre forstår psykologien. Noen skriver om at det må komme store ordre for at det skal fortsette. De ordrene må være STORE og mange etterhvert. En ordre på NOK 500 mill er jo for intet å regne i forhold til kursen. Lykke til videre dere mye dristigere enn meg. Håper dere ikke går på en smell, jfr REC som skrekkeksempel. Skulle NEL lykkes veldig slik at økonomien også kan forsvare kursen ville også det gledet meg.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Keirax
01.05.2019 kl 09:48 4055

Det holder vel strengt tatt ned en ordre i Nikola som er i nærheten av det som har vært nevnt når avtalen mellom dem ble offentliggjort. Da ble det nevnt multi-billion det er store tall. Så er det jo opp til hver og en å ta sjansen på om dette blir en realitet noe siste dagers kursstigning tyder på at flere og flere har tro på.
https://www.schjodt.no/aktuelt/nyheter/nel-asa-sikrer-milliardkontrakt/

Og kontrakter vil komme fra Nikola. Spørsmålet er bare når og hvor store de er ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.05.2019 kl 09:58 3999

Problemet er ikke om nel får en order på 1 miljard eller 2 miljard.

Det finns kort sagt 2 stora problem.

1. Nel tapper penger på allt de säljer. Affärsmodellen er ikke hållbar.

2. Man uppfyller inte de tekniska specifikationerna som kunden krävt, jfr h2v, og man har inte förmåga att anpassa produkt, jfr h2v, eller färdigutveckla produkter, jfr rotolyzer.

Detta leder oss till kursmål 2 kr
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Admoff
01.05.2019 kl 10:10 3948

Tror det som provoserer er at enkelte kritikere kommer inn i forumet kun med den hensikt om å provosere. Det er disse personer som fremprovoserer irritasjonen/aggresjonen hos både undertegnede og andre.
Heldigvis klarer noen her inne å komme med reflektert informasjon og tanker men klart at når disse innleggene blir møtt til tider tomprat, tull og tøys blir bikuben provosert.
Når det er sagt tror og håper jeg at alle spådommer om:ballongen, kan ikke forsvare prisen, tjener ikke penger etc. ikke vil medføre at dette selskapet tar en u-sving.

Så langt har mine 3 år vært fine? og takk til min reflekterte geofysiker venn. Satser på at hans kunnskap om fremtiden, stemmer bedre enn det de mest hardnakkede skeptikerne her inne mener. Svaret får vi nok om ikke så lenge.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Nanoq
01.05.2019 kl 10:33 3860

SHARE-IT:

Prøv å se NEL som en fusjonspartner/oppkjøpsemne for f. eks. for franske Air Liquide eller den japanske industri og energi-giganten Mitsui & Co., Ltd. som har store business-interesser i Japan, Syd-Korea og Kina, og som allerede er storaksjonær i Hexagon og som bl.a. har startet et tett samarbeide med amerikanske FirstElement Fuel, Inc. (FEF), den største hydrogenstasjonsoperatøren i California.

Dagens NEL-pris vil være peanuts å betale hvis det kan sikre dem en enda bedre plattform for hurtig og sterk ekspansjon av hydrogen-businessen, ikke minst i Nord-Europa og USA. NEL med sine mange års hydrogenerfaring, kvalitet, mange patenter og store produksjonskapasitet har mye å tilby i et sånt scenario.

Og så har jeg ikke nevnt det kjempestore Nikola-potensialet de neste mange årene.




Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Framtia
01.05.2019 kl 10:38 3834

Bra reflektert...Jeg sitter enn så lenge! Har dog vært med på mang en opp og nedtur ila 4+ år, så jeg står vel av en eller to nedturer til?Jeg mener også at kursen isolert er utfordrende, men dersom Nikola leverer etter plan, vil Nel forsvare kursen med 2-3 i margin...Nå snakk er vi litt fram i tid...Jeg satser langsiktig, men merker at jeg er litt mere avventende med å øke ytterligere..Kjøpte sist på 5,66 etter dipp...
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Keirax
01.05.2019 kl 11:23 3686

Dette er direkte løgn fra deg nok en gang. Dokumenter løgnen i punkt 2. eller slutt med tullet ditt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.05.2019 kl 11:57 3633

Punkt 2 er så väldokumenterat att jag ikke ids lägga mer tid på det. Hvis du hänger med i media og läser rapporter som oss andra så blir det enklare. Tex gå på presentationer eller se de via internet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Admoff
01.05.2019 kl 12:13 3588

Når en forumdeltagere setter kursmål på 2, sier det sitt at fremtidige innlegg fra samme person bør filtreres godt, eller overses. ?
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
SHARE-IT
01.05.2019 kl 12:40 3510

Admoff, med kurs 2 prises NEL til ca NOK 2,5 mrd. Det tilsvarer en årlig oms på omtrent det samme med 10% margin, eller oms på NOK 5 mrd med 5% margin. Urealistisk? Kursen nå gir en MC på bortimot NOK 9 mrd! Vet du sannsynlig margin på NELproduktene under stabil produksjon? Ikke jeg. Selv om NEL fikk alle Nikolaordrene som er antydet på NOK 10 mrd ville det bare være ca ett års produksjon om de ga ca 10 % margin for å forsvare dagens prising (uten hensyn til at det tar tid å nå målet, det tilsier lavere kurs NÅ). Jeg har ikke sett noen analyser (heller ikke fra sjefshausser Molnæs) hvor det er gjort konkrete økonomiske analyser som legges til grunn for kursmålene Med kr 11,95 i kurs (uten ny emi) som Molnæs har nå er MC bortimot NOK 15 mrd!. Hva er produksjonskapasiteten og oms.mulightene? Ordrereserver? Historiske tall? Jeg ber bare noen forklare meg dette uten ved at H blir stort, NEL er fantastisk osv.. Kan noen gi meg underliggende tall for kursutviklingen?
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Keirax
01.05.2019 kl 13:16 3415

Vis meg den NEL- presentasjonen som sier det var tekniske spesifikasjoner som gjorde at h2v avtalen ble brutt, og ikke kom med sitat fra Richard Espeseth i HydrogenPro.
Vi har fortsatt til gode at du kan dokumentere at NEL ikke Har teknologi til å takle strøm fra fornybar energi. Hiv på dette samtidig...
Du kan jo fortsette med å dokumentere dine tidligere påstander om at Løkke & Co driver med svindel overfor aksjonærene.
Jeg har lest rapporter, og hørt/sett de fleste av Løkkes presentasjoner enten online eller live de siste 3 årene, og har fortsatt til gode å se at han sier h2v kontrakten ble avsluttet fordi teknologien til NEL ikke holdt mål.

Til slutt, hvis du har lyst, kan du jo forklare oss rasjonale bak st du fortsatt er aksjonær til tross for alt nevnt ovenfor +++.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
OZZY
01.05.2019 kl 13:37 3339

xyz juger og slenger ut løgn som om det er en sannhet. makan.
på duppen på fredag tipper jeg vi ble kvitt sånne som xyz.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.05.2019 kl 13:58 3283

Vet inte hur många gånger jag sagt detta, men ukerna innen nel blev av med h2v- kontraktet så spurten nån på en presentation hur det gikk med det projektet og nels svar var att det gjenstod en del utveckling. Og då hade de slitit med saken i ett år.

Jag er fortsatt aktionär ja. Jag er en så kallad aktiv investerare som er med og hjälper og ställer krav, bland annat på att de ska renodla verksamheten. Sen finns det investerare som hyllar allt vad nel säger och gör.

Det är väl två olika filosofier antar jeg, jeg liker at bidra till bedrifter jeg investerar i.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
oppvigår
01.05.2019 kl 14:02 3273

Nå har du sjans til å vise at du har baller. På nettmøte med NELs CEO Jon André Løkke kan du konfrontere ham med dine påstander.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.05.2019 kl 14:04 3264

Ska kolla upp tid og plass jobbar ganska mycket nu. Kan man skicka in frågor? Så vi får svar en gång för alla!
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Keirax
01.05.2019 kl 14:07 3252

Det siste som ble sagt var at de jobbet med kontrakten og at grunnen til forsinkelsen var at det var en stor og omfattende kontrakt. Ingenting om at teknologien ikke holdt mål.
I tillegg var dette et utviklingsprosjekt som aldri var blitt utført tidligere. Da er det ikke rart det gjenstår utvikling omtrent frem til prosjektet er ferdigstilt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare