Giske avkler navnebyttene på statlige selskap.
-sannheten-
01.05.2019 kl 19:50
367
I sin 1. mai tale sa han at Equinor, Mesta osv. var navnebyttet for å gjøre
de lettere å selge.
Folket ser ikke noen grunn til å selge disse selskapene. Visse selskap er
det naturlig og nødvendig at staten eier, slik Norge er skrudd sammen.
de lettere å selge.
Folket ser ikke noen grunn til å selge disse selskapene. Visse selskap er
det naturlig og nødvendig at staten eier, slik Norge er skrudd sammen.
Giske får lengre og lengre skjegg. Litt til nå så mangler bare en snurr på hodet og sort kappe
Redigert 01.05.2019 kl 19:55
Du må logge inn for å svare
ladaen7,30
01.05.2019 kl 20:06
359
Ved å selge SAS så kvittet de seg med en stor utgiftspost, men å selge melkekuene som gir store utbytter hvert år er en heller dårlig ide.
Særlig gamle Statoil hvor de tar ut gedigne utbytter, men det spørs om ikke klimagjengen får presset det gjennom i klimaets navn da og milliarder går fløyten.
https://frifagbevegelse.no/nyheter/staten-har-tent-33-milliardar-pa-desse-selskapa-dei-siste-fem-ara-likevel-vil-regjeringa-selje-6.158.567075.9aaeba9874
Særlig gamle Statoil hvor de tar ut gedigne utbytter, men det spørs om ikke klimagjengen får presset det gjennom i klimaets navn da og milliarder går fløyten.
https://frifagbevegelse.no/nyheter/staten-har-tent-33-milliardar-pa-desse-selskapa-dei-siste-fem-ara-likevel-vil-regjeringa-selje-6.158.567075.9aaeba9874
Ladaen.
SAS var ikke så godt eksempel. Det ble ikke navneendret og staten hadde bare 1/7 av selskapet.
Eller kall det 2/7 av avtalt interskandinavisk kontroll. Nå har de gjenværende statene Danmark og Sverige bragt det oppover.
Men norske interesser har Norwegian, Widerøe og BRA. Viktig at Norden har kontroll på de
flyselskap som i hovedsak skal betjene Norden.
Av kryptiske navn klubben har vi : Entra (solgt), Virke, Rom, Bravida (solgt), Vy, Entur, Nye Veier, Avinor, Yara (tidl. del av Norsk Hydro), ...you name it.
NB. Når Entur googles, kommer God tur opp også. Det er ganske vilt hvordan de holder på. Å mikser
dette i hverandre. Statskriminalitet. Ta f.eks. Entra. De solgte et kriminelt reir med masse begått kriminalitet
på kjøpet.
SAS var ikke så godt eksempel. Det ble ikke navneendret og staten hadde bare 1/7 av selskapet.
Eller kall det 2/7 av avtalt interskandinavisk kontroll. Nå har de gjenværende statene Danmark og Sverige bragt det oppover.
Men norske interesser har Norwegian, Widerøe og BRA. Viktig at Norden har kontroll på de
flyselskap som i hovedsak skal betjene Norden.
Av kryptiske navn klubben har vi : Entra (solgt), Virke, Rom, Bravida (solgt), Vy, Entur, Nye Veier, Avinor, Yara (tidl. del av Norsk Hydro), ...you name it.
NB. Når Entur googles, kommer God tur opp også. Det er ganske vilt hvordan de holder på. Å mikser
dette i hverandre. Statskriminalitet. Ta f.eks. Entra. De solgte et kriminelt reir med masse begått kriminalitet
på kjøpet.
Redigert 01.05.2019 kl 20:53
Du må logge inn for å svare
ladaen7,30
01.05.2019 kl 20:30
346
Eksemplet SAS var et helt greit eksempel over hva de kunne selge for SAS var et pengesluk av de store, og hvorfor skal man holde på et pengesluk?
Men å selge industri som genererer gedigne utbytter hvert år er vel mindre smart.
Men som sagt, dette miljøhysteriet gjør jo snart så man selger alt som tjener penger
Men å selge industri som genererer gedigne utbytter hvert år er vel mindre smart.
Men som sagt, dette miljøhysteriet gjør jo snart så man selger alt som tjener penger
SAS virker å ha vært et lurespill. Danskene og svenskene har fått sving på det, etter
at den norske stat solgte seg ut på superbilligsalg. Men vi har Norwegian. Det må vi
hegne om, som Nordens klart største luftfartsland.
Hva har blitt solgt pga miljøhysteri ?
Vi må styrke forholdet privat/offentlig i Norge. Det er en helt
sentral utfordring og oppgave. Men det betyr ikke nødvendigvis
å privatisere offentlige foretak. Men få frem flere private foretak.
Og få frem mer privat initiativ.
at den norske stat solgte seg ut på superbilligsalg. Men vi har Norwegian. Det må vi
hegne om, som Nordens klart største luftfartsland.
Hva har blitt solgt pga miljøhysteri ?
Vi må styrke forholdet privat/offentlig i Norge. Det er en helt
sentral utfordring og oppgave. Men det betyr ikke nødvendigvis
å privatisere offentlige foretak. Men få frem flere private foretak.
Og få frem mer privat initiativ.
ladaen7,30
01.05.2019 kl 21:02
328
Hva har blitt solgt pga miljøhysteri ?
Ingenting, men de fleste har vel fått med seg at flere og flere partier mener at landet må bygge ned oljevirksomheten, og om det skjer så stenger de ikke boringen men selger den.
Er det det som er tanke i nær fremtid kanskje?
Ingenting, men de fleste har vel fått med seg at flere og flere partier mener at landet må bygge ned oljevirksomheten, og om det skjer så stenger de ikke boringen men selger den.
Er det det som er tanke i nær fremtid kanskje?
Prøver nok å ligne på Marx nå for å dra mer stemmer av sosialistene.
Næringsminister Monica Mæland vil få inn mest mulig «Mikke mus penger» på salget av de statseide selskapene. "Det er ikke meningen at nordmenn skal få kjøpe" hva Monica Mæland vil selge som egentlig er nordmenn sitt, «hun» skal selge som tilhører oss alle! Inviterer ikke det norske folket til aksjekjøp. Vi vil maksimere verdien, slår hun fast. http://e24.no/makro-og-politikk/maeland-vil-ikke-invitere-folket-til-aksjekjoep/23235936
https://www.dagbladet.no/nyheter/strid-om-vy-parodi---ikke-en-fair-fight/71031588
Og nå har det oppstått forviklinger rundt VY.
Og nå har det oppstått forviklinger rundt VY.