TOP20 - 18 af 20 forøger

dkinvestor
EAM 02.05.2019 kl 10:18 9460

Sammenlignede netop TOP20 fra 23.04 med 29.04 listen på baggrund af PACTUM har solgt sig ned fra 6,84% til 2,82 .
Viser sig dog at selvom den samlede TOP 20 beholdning er faldet har 18 ud af top 20 selskaberne forøget deres beholdning. ONSAGER AXEL NORDGREN er ude og erstattet af Hamang A/S. Nyeste liste er at finde PÅ EAM Solar.
23.04.oversigten kræver at man tager skærmprint som jeg gør regelmæssigt.
Jeg betragter det som en indikation af, at der bør være gode nyheder i vente til mødet kl. 1130.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Gullhjertet
08.05.2019 kl 13:51 3032

Alt jeg skrev ovenfor kommer direkte fra CEO, Viktor.

Det kommer veldig liten erstatning fra kriminaldommen, kanskje det kommer 10m EUR til, men det tror jeg er max. Hovedbulken av en eventuell ertstatning kommer i en separat sivilrettslig sak, basert på dommen i kriminalsaken. Tidshorisonten for oppstarten på en sivilrettslig prosess i Italia er slutten av 2019, en dom vil ligge langt ut i 2020 tallet.Dette er kun hvis dommen i kriminalsaken er optimal. Hvis suboptimal eller elendig, kommer det kanskje ingen sivilrettslig sak i Italia i det hele tatt.

Sannsynlighet for forlik akkurat nå må kunne sies å være nær lik null. Ingen av partene har hatt noen som helst kontakt(hverken i eller utenfor rettslokaler) siden mars 2018.
hgul
08.05.2019 kl 14:11 2995

Takk for svar! Så du tror om dommen i kriminalsaken er suboptimal eller elendig, da er eventyret ute? Og sivilsak gjelder Italia og ikke Luxembourg? Og en eventuell dom i sivilsaken ut i 2020 vil vel ankes, og da leser vi vel fort 2021.
Slettet bruker
08.05.2019 kl 14:17 2988

Faller og faller... Hanler og handler ;-)
[ Leasing ]
08.05.2019 kl 14:25 2965

tidspunktet for sivilrettslig er ikke i slutten av 2019, det er i praksis nå. Det viktige var å få bekreftet involveringen i dom, det er nå på plass. Prosessen er nok allerede i gang om en skal tolke det Viktor sa.
Slik det står skrevet nå er det ingenting som tyder på at den endelige dommen blir suboptimal. Den blir nok ganske klar. Slik Viktor snakket var det mer et spørsmål om ordlyden og innhold som kunne gi ulike muligheter. Husk at det ikke bare vil følge en sivilrettslig proses i Italia, det vil også følge andre prosesser for å få maksimalt ut av dette ;)
tuja
08.05.2019 kl 14:27 2954

Du er ikke alene. Nå er vel omtrent nada(kun 6-7kr pr aksje) innpriset for at EAM skal få penger tilbake i erstatningssøksmålet. Selskapet er tilkjent en dom der de er offer for svindel. Skulle tro noen må ta støyten for ivertfall deler av tapet som er påført selskapet.
Møyfrid
08.05.2019 kl 14:29 2951

Se der! Jammen fikk vi ikke se 20% ned jeg spådde for noen dager siden.

Neste blir 16, men det tar nok litt tid.
Slettet bruker
08.05.2019 kl 14:51 2911

Her var det en god del å sette fingeren på.

For det første. Å tro at de kun vil få 10M EUR til er å tro på julenissen. Det kommer garantert til å bli høyere enn dette. Jeg tror på en plass rundt 50M-100M EUR. De tar neppe så store beslag og idømmer såpass stor midlertidig erstatning om det totale beløp skulle være 15M EUR...

For det andre så har de vel allerede gående saker i Luxembourg og Sveits som står på pause på grunn av at de venter på resultatet fra kriminaldommen.

At du tror på en suboptimal dom må jeg le av. Dommen er klokkeklar. Direktørene og Aveleos er skyldig i svindel og bedrag. Om du tror Encevo og Avelar kommer unna fordi det var et JV så tar du kraftig feil. Det er ikke en rett eller dommer som ikke vil gi erstatning hvis de bak er dømt skyldige, og ryktet til Encevo og Avelar vil få seg en stygg knekk om de kommer seg unna dette på "teknisk" grunnlag... Ingen som vil drive business med et firma som gjemmer seg bak JV for å komme unna. Litt mediestorm mot disse så betaler de fort for å få saken ut av verden...

Og det at "markedet" priser aksjen såpass lavt må man jo egentlig bare takke for. Jeg kommer til å kjøpe hver eneste måned fremover så mye som jeg kan. Denne er jeg bombesikker på at jeg vil tjene masse gryn på...

Forøvrig betyr jo innen 90 dager at den kan komme når som helst innen disse 90 dagene... Det trenger ikke ta så lang tid, og kan i grunn komme når som helst...
Redigert 08.05.2019 kl 14:56 Du må logge inn for å svare
BioPro
08.05.2019 kl 14:54 2906

Leger merke til at ingen av de som baiser refererer til å ha vært på informasjonsmøtet.
Bare en observasjon
[ Leasing ]
08.05.2019 kl 15:07 2880

Utkant,
ad JV. det er i tidligere saker kommet frem at de er ansvarlig. Det er også verdt å merke seg at det ikke var noen ansatte i selskapet, de arbeidet alle 5 i moderselskapene, ved korrespondanse ble til og med epost adressene til moderselskapene brukt. Dette er noe EAM arbeider med å få videre belyst, og vi kan håpe dette også blir påpekt i rettskaftig dom. Ref. innhold og ordlyd i dommen.

BioPro, alle som baiser har et formål. Billig inngang er et av dem ;)
tuja
08.05.2019 kl 15:12 2871

Ser ut som vi bunner rundt 27kr. Det er en fantastisk inngang etter at EAM fikk medhold i retten. Gratulerer for de som fikk ny inngang.
Slettet bruker
08.05.2019 kl 15:16 2431

Da må man nesten ha betalt en dommer under bordet for å komme unna! Skal veldig godt gjøres. Gleder meg til dommen er ferdig. Det blir nok interessant å se kursutviklingen etter det for jeg tror motparten mer enn gjerne vil komme med et forliksforslag...
tuja
08.05.2019 kl 15:51 2399

Satser på at EAM blir like bra som kampen i går. YNWA :)
lolle02
08.05.2019 kl 16:08 2379

Spot on :)
YNWA250505
08.05.2019 kl 16:35 2342

Salgsviljen under 27,50 var ikke stor på slutten i dag. Lå på kjøp med 3k på 27,50 og fikk kun 102 stk. Men er det kun denne erstatningen som EAM kan lene seg på. uten den går de da konk eller hva er greia. Ingen skriver noe om EAM, kun om rettssak og en erstatning. Noen som har lyst til å fortelle litt enkelt om potensialet til EAM på kort sikt. Noe annet en denne rettssaken?
YNWA250505
08.05.2019 kl 19:12 2248

hmmmmm tolker stillheten som at EAM kun lener seg på erstatningen og velger derfor å ikke kjøpe mer i morgen
tuja
08.05.2019 kl 19:25 2232

EAM drifter selskapet med en solpark som er estimert til å ha en verdi i bunn på 18-20kr pr aksje. Det snakkes om å eventuelt dele selskapet i 2 deler, der den ene delen går på drift av eksisterende solpark, og den andre på erstatningssøksmålet/rettslige prosessen. Når en erstatning eventuelt blir utbetalt til EAM, er det antydet at det vil utbetales som utbytte. De har inne søksmål som totalt ligger i nærheten av 330 mill eur. Får de halvparten, eller bare 1/3 av søksmålet, går aksjen til himmels. Det er nok tidsaspektet som er usikkert. Men innen noen mnd kommer dommen fra kriminalsaken iht størrelse på erstatningen. EAM har fått medhold i at de er utsatt for svindel. Pr i dag er kun 5mill eur i erstatning inkludert i kursen. Resten er verdi av selskap. Det er ditt valg om du vil kjøpe flere EAM-aksjer. Personlig har jeg akkumulert hele veien ned, og har ett godt antall aksjer i femsiffret nr.

Håper du fikk litt ut av det. Du kan jo søke opp gamle tråder. Mye godt stoff, både der og på EAM`s heimeside.

Happy hunting :)
Redigert 08.05.2019 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Gullhjertet
09.05.2019 kl 01:20 2115

Jeg tror jeg avslutter besøket på HO med ønske dere lykke til videre.

Dere spiller en vital del i aksjemarkedet. Ikke gi opp.