Tts....billigsalg !

Hartepool
08.02.2018 kl 09:17 9024

At budet tilsvarer over 8,-/ aksje er jo bra, men demonstrer for allverden hvor fraværende styret o ledelse har vært som aldri harfått frem disse verdiene.
Prisingen av finske Cargotec viser i tillegg at TTS går på billigsalg, styret og aksjonærene er lei og kapitulerer
Redigert 19.01.2021 kl 15:29 Du må logge inn for å svare
riskypick
24.03.2018 kl 21:53 6552

Hei
Det skjer ikke noe med Tts aksjer etter salget. Det blir bare navnebytte. Du beholder samme aksjeantall. Vi får et utbytte og da vil aksjekursen falle tilsvarende det utbytte blir fastsatt til. I teorien hvertfall.
Nå blir det jo imidlertid gitt mer info i samme slengen,så da får vi se hvordan markedet tolker det som kommer.
Følgende står:
In addition to continuing the development of the Syncrolift business, the Company will seek new investment opportunities building on the heritage of TTS, access to exciting technology and knowledge clusters in Norway, together with a strong and committed management team.

Det burde være gode muligheter for Syncrolift og det vil naturlig nok bli økt fokus og mer ressurser i den retningen etter salg. Fortsetter ordreinntak på samme måte som siste to år,blir det en god butikk tror jeg.
Ruzzky
24.03.2018 kl 21:31 6572

Kan noen forklare hva skjer med TTS aksjer etter salget er gjennomført, blir disse repriset til Nekka verdi?.

Ellers tror jeg at utfordringen for den nye Syncrolift blir kanskje størrelse på selskapet, syncrolift i seg selv er vel en lite ingeniør selskap med få ansatte som har brukt gruppen til alt mulig....
zxcvbnm
07.03.2018 kl 08:02 6808




TTS Group ASA has secured new contracts for delivery of winches to three ship
building projects at Hyundai Heavy Industries in South Korea, of which two
projects are for container ships, whilst the third project is for VLCC tankers.

Total order value is MNOK 55.

The winches will be delivered during 2018 and 2019.


Bergen, 7 March 2018.

TTS Group ASA
http://www.ttsgroup.com
riskypick
28.02.2018 kl 15:56 6990

Vel,nå er jeg ikke noe mer enn en amatør jeg heller. Så det er absolutt mulig jeg tar feil. Og proffene tar feil de også. Dessuten kan det skje uforutsette ting. Det er jo ingenting som er sikkert på børs.
Jeg tror ikke det er frykt for at salget skal avlyses, bare i liten grad i så fall. Ikke sikkert alle setter seg like godt inn i det. Dessuten var det et litt dårlig q4 og også dårlig guiding q1 på den delen som skal selges. Likefullt føler jeg meg trygg på at vi ender over disse 6,6kr/aksje som er nevnt.
Noen vurderer kanskje Syncrolift som ubetydelig. I børsmelding 8/2 står det dessuten at Syncrolift utgjør bare 10% av totalen. Det er riktig forsåvidt,men det er den delen med best ordreinntak,marginer og også den delen som vil oppleve størst vekst fremover. Hvis man ikke får med seg dette,er det logisk å tenke:ja,ja,10% rabat er OK for meg,får 6,6kr nå isteden for å vente på bare bittelitt ekstra om et halvt år.

Så er det selvfølgelig enkelte som skal være smarte å trade inn disse pengene i andre selskaper. Det burde imidlertid ringe noen bjeller når en av de(Skorstad)med best forutsetninger for å trade på kort sikt går inn og handler millioner av aksjer på 6,5kr.
Aleksss
28.02.2018 kl 12:38 7027

Ok takk for svar,
Merkelig at ikke flere ser potensialet her.
Er det pga frykt for at salget skal bli avlyst at kursen ikke går høyere ? Med dagens kurs så priser jo markedet syncrolift til 0 kr,
Og syncrolift er vel den bedriften i Tts group med best marginer ?
riskypick
28.02.2018 kl 12:28 7035

Veldig sentralt spørsmål. Nå liker jeg å være optimistisk. Jeg ønsker ikke si noe konkret,men det er egentlig ingenting som bekymrer meg med Syncrolift,så da burde vi kunne anta p/e på 10. Jeg tror Syncrolift klarer minst 0,5kr/aksje i 2019. Dvs jeg har forventninger om ytterligere 50% avkast fra dagens nivå på ett års sikt. Og det vil være strålende avkast for min del. Har snitt på 4 som deg omtrent og ser mao for meg 10kr INK utbytte vi får på ett års sikt.
Aleksss
28.02.2018 kl 11:43 7063

Godt at noen kloke huer kan berolige meg litt,
Jeg er bare en amatør som hadde flaks, snittpris på 4.18,

Vilke verdier tror du ligger igjen i syncrolift etter salget riskypick ?
riskypick
28.02.2018 kl 10:47 7088

Sship kom med tall. Ta en titt. Altså det er ikke noe felles der driftsmessig med Syncrolift,men omsetning,ebitda,ordrebok,ordreinntak og outlook er rimelig sammenlignbart med Syncrolift. Ebitda og backlog er helt likt.
Men vi har fremførbart underskudd.
Mcap sship er 370-380 mill.
Mcap Syncrolift er 0.
Bare ville nevne det:-)
Redigert 28.02.2018 kl 10:47 Du må logge inn for å svare
riskypick
27.02.2018 kl 21:20 7162

Da foreligger q4. Liten reaksjon kursmessig. Heller ikke omsatt mye aksjer. Ser ut som 6,6 har svekket seg noe til 6,47 får jeg. Men jeg har fortsatt tro på at dette vil overstige 6,6kr ved overtagelse,selv om jeg innser at jeg nok var litt optimistisk her før rapport.
Hva gjelder Syncrolift derimot er jeg mer optimistisk. Det ser ut til å være skalerbart og lite kapitalkrevende. Marginen økte fra 10% i 2016 til 15% i 2017. Og det på en omsetningsøkning fra 179 til 204. Ordreinngang,ordrebok og forventninger er veldig gode her. Ser også ut som Sorte har rett i fremførbart underskudd. Jeg ser for meg omsetningsøkning og enda bedre marginer her i 18 og 19. Fortsetter ordreinntaket i samme takt blir dette meget bra på sikt.
sorte
25.02.2018 kl 20:25 7305

Enig i det. Om selskapet skulle selges måtte de ha over 90% aksept. Men ved å selge innmaten er det vel nok med 66,67, som de allerede har som du skriver. Og ekstraordinær generalforsamlingen er en ren formalitet.

Men det ser ikke ut til at markedet er helt sikker på at avtalen går igjennom. Og har nok siste forsøk friskt i minne. Da halverte jo aksjen seg i etterkant, når det ble klart at Palfinger kastet kortene..
Så jeg tror vi vil få en oppgang når det er 100% sikkert at avtalen gjennomføres.

Er vel et par små usikkerheter som gjenstår. Konkurransemyndighetene, at de største eierne vil stemme likt med det de tidligere har gitt fullmakt til. Og at kjøper gjør opp for seg. I tillegg så kan vel kjøper trekke seg om det oppdages svært store avvik i den økonomiske situasjonen i de ulike selskapene i forhold til på avtale tidspunktet.

Men det er vel over 99% sikkert at avtalen går igjennom. Men markedet ser ikke ut til å være overbevist. Med dagens prising så får man jo et utbytte opp mot dagens pris, i tillegg så beholder vi jo aksjene våre. Aksjen blir jo priset med en rabatt på 5-6 kr slik jeg ser det..Hvorfor ?

I og med at tallene for Q4 ikke blir presentert før i morgen så har jo ikke de største eierne som også sitter i styret hatt mulighet til å kjøpe aksjer i etterkant av at salget ble presentert. Så det er jo godt mulig at vi vil få endel innsidehandler i etterkant av presentasjonen i morgen.
Om rabatten er for stor og de har kapital tilgjengelig, så vil de nok handle tenker jeg.

Var jo noen som kjøpte 2 mill aksjer på 7,00 da børsen åpnet. Så er nok flere enn meg som mener at aksjen fortsatt er feilpriset.
Redigert 25.02.2018 kl 20:37 Du må logge inn for å svare
Hartepool
25.02.2018 kl 19:18 7337

Eidesvik har levert , ingen tvil om det.
Forøvrig har tilstrekkelig antall aksjer gitt tilslutning til avtaln, slik at gf er kun formalsak.
sorte
25.02.2018 kl 15:53 7421

I og med at TTS Group ASA beholdes, så vil man jo også sitte igjen med utsatt skattefordel i morselskapet. Jeg kom tidligere frem til at ikke bokført utsatt skattefordel har en verdi på ca 60 øre per aksje. Som også er noe å ta med seg. Resterende virksomhet vil jo levere betydelig overskudd fremover, og er jo greit å slippe å betale skatt en periode. TTS Syncrolift as går jo så det griner for tiden. Driftsmargin på over 20% og en vekst på over 100% det siste året. Med ny stor ordre inne, så kan vel ikke 2018 bli annet enn fantastisk.

Tror markedet er litt avventende til salget er endelig godkjent av generalforsamligen, vi husker vel alle hvordan det gikk sist... vil nok få en kraftig oppgang etter at brikkene faller på plass og alle formaliteter er i orden.

Jeg har et kursmål på 10-12 kr (inkludert det varsledet utbytte).

Skal bli spennende å se om den gode trenden for TTS fortsatte i siste kvartal 2017. Vi vil jo også få en mer nøyaktig beregning av hva salget betyr i verdi for oss aksjonærer. Og kanskje også noe mer antydning om størrelsen på utbytte. Om de har penger til overs så er det vel ikke helt utenkelig at vi vil få et mindre ordinært utbytte nå, og så et ekstraordinært når oppgjøret kommer. Men det har jo i og for seg ikke så stor påvirkning på kursen skulle man tro. Totalt utbytte vil jo ikke bli større av den grunn.

Det blir skrevet at TTS ikke akkurat har levert tilfredstillende de siste årene. Helt enig i det. Men dagens CEO, Eidesvik har jo til gangs levert resultater etter at hun tok over roret. Og jeg håper de blir henne som tar selskapet videre, men det er vel heller noe usikkert.
riskypick
12.02.2018 kl 23:16 7814

Det er ikke noe problem å forstå hvorfor Skorstad har hamstret på 6,6. Rabatten er for stor. For det første kommer vi til å ende godt over de 6,6kr/aksje,pga cash flowen fra q3-17 frem til oppgjør i q3-18. Dernest kommer nye Nekkar til å være gjeldfritt og cash positiv utover de 840 mill fra oppgjøret. Etterpå det sitter man igjen med verdien på Syncrolift butikken. Den er ca. 300 mill.

6,6kr er for billig rett og slett. Mulig scenarie er jo at de selger Syncrolift til slutt. Hvis ikke er det likefullt en interessant business som med en gang potensielt kan gi gode utbytter eksempelvis.

Negative momenter er
Mulig forholdsvis høye overheadkostnader på Nekkar.
Tillit til at nye Nekkar vil kunne skape verdier i etterkant
Risiko for at konkurransemyndigheter ikke godkjenner. Men ville tro det undersøkt litt på forhånd.
Blir utbytte lite blir tillitsspørsmålet mer sentralt selvsagt

Jeg er nok nærmere 10kr/aksje i fair value per idag.
Hartepool
12.02.2018 kl 17:02 7897

Dersom pengene ikke deles ut , skiftes styret ut....
Ingen,absolutt ingen er fornøyd med TTS` performance de siste årene.
Tror neppe et flertall av aksjonærene vil tiltro styret og ledelse videre « lek» med sine penger nå som de snart ligger på bordet.
zxcvbnm
12.02.2018 kl 16:29 7914

Risikoen kortsiktig her er er størrelsen på utbyttet. Jeg ser ikke annet en at det er varlet et ekstra ordinært utbytte, kan ikke se at dette utbyttet blir 6.6 kr.
Håper på svar på dette til onsdagen. Hva om utbyttet blir "kun" 3-4 kr?
Hartepool
12.02.2018 kl 14:38 7954

På dagens ferske aksjonæroversikt som ikke tar med seg handel etter oppkjøpet står Tigerstaden oppført med 1,98% av aksjen.
Det må bety at Tigerstaden har kjøpt over tre mill aksjer på ca 6,60.
Han pleier jo og operere sammen med Norges mest profilerte aksjehandlere...dette kan bli spennende.
Slettet bruker
10.02.2018 kl 21:23 8104

Mange nye smarte investors er kommet til i den senere tid.
Barrus Capital eid av oilservice- gründere , Harald Espedal med Salt og Espedal & co . Kjetil Skorstad .
Tipper at ingen av disse har posisjonert seg av beundring for hva Skeie & co har fått til, snarere at det kunne ikke bli dårligere, det var på nivåer rundt 4,- kun oppside.
Nå som selskapet snart kun består av kontanter og Syncrolift er verdiene veldig synlige og lett å få ut.
Muligens ligger det noe fremførbart underskudd i tillegg (ledelsen har jo ikke evnet å tjene penger på mange år).
Så kan man jo spekulere på hvem som har storkjøpt siden salget og hva hensikten er ....
nr1hagen
10.02.2018 kl 20:11 8133

alltid lurt kjøpe det som er gått over 50% på kort tid
kjelli84
10.02.2018 kl 19:34 8147

Var det ikke Syncrolift Palfinger var mest interessert i? I så tilfelle er kaken nå ferdig delt. Pakninger er hjertel7g velkommen å by 2.5-3 kr for resten. Burde prøve å selge resten og. Blir for dyrt å drive den str børsnotert når man ser hva ledelse og styre skal ha sitt....pluss noteringsavgift etc. Mye går til spille i et lite konsern
riskypick
10.02.2018 kl 08:31 8269

Etter det jeg forstår er 840 MNOK fastlagt. 6,6kr/aksje er imidlertid basert på finansiell stilling ved q3-17. Så er det justering i forhold til hva Tts får til frem til overtagelse. Noe burde det bli,så man får god,etter min forstand veldig god rente kompensasjon på disse 6,6kr. I praksis blir det vel det Tts klarer å ned til bunnlinjen fremover.
kjelli84
10.02.2018 kl 08:28 8274

Det beste ville vært å selge Syncrolift også helt klart, avvikle selskapet og betale ut kapitalen. Å drive et såpass lite selskap på børsen er dyrt. Noteringsavgifter, dyrt styre og ledelse med en gang de kan sminke seg med at det er børsnotert. Burde være en perfekt match til et av verftene vi har i Norge , Røkke eller Ulstein. Da sparer de fort 15 millioner i noteringsavgift, ledelse og styre. Trenger ikke 2 av alt for en "pølsebod" i denne sammenheng. (En lønnsom pølsebod")
Aleksss
09.02.2018 kl 13:55 8383

Aleksss skrev Innlegget er slettet
Opp
Hoff@
08.02.2018 kl 23:56 8547

Syncrolift er verdt mellom 2 og 3 kroner alt etter hordan er regner, så om en er lur og har litt talmodighet sitter en og får Syncrolift gratis i tillegg til 6,6 kroner
sorte
08.02.2018 kl 23:19 8575

Det blir skrevet at TTS selger ca 90% av innmaten til TTS Group ASA. Men det spørs jo hva de da har tatt utgangspunkt i. Er det virksomhet som står for 90% av omsetningen, eller virksomhet som opptar 90% av arbeidskapitalen, eller 90% av bokførte verdier ?? Syncrolift har jo ikke allverden med omsetning etter at virksomheten i Finnland ble solgt tidligere. Men det viktigste her er jo at det som er igjen er den delen som går best. Ordre reserven har økt mye, og det blir også spesifisert i dag at aktiviteten er ventet å øke betydelig for resterende virksomhet. Og ser man på TTS totalt, så er det jo Syncrolift som desidert har de største marginene. Selskapet er superlønnsomt i dag, og med betydelig vekst, så vil det trolig generere ennå større overskudd.

Det står vel heller ikke noe om bankbeholdningen til TTS Group ASA. I tillegg så ser det også ut til verdien av avtalen er basert på Q3 tallene. Altså vil overskuddet i Q4 komme oss aksjonærer til gode. Og jeg har tro på at det blir gode tall. TTS skuta har virkelig snudd det siste året.

Denne gangen selger man innmaten og ikke hele selskapet. Slik sett trenger man bare minst 75% av stemmene og ikke minst 90% som sist gang. De tørr nok ikke å undervurdere småaksjonærene slik som sist.. Men ettertiden har jo vist at budet var et skam bud.

Når man ser på salget i Finnland for en god tid tilbake, sammen med at de sitter igjen med syncrolift, så tyder det på at forberedelser til dette salget har vært planlagt i veldig lang tid.

Jeg forstår ikke at enkelte selger seg ut i dag på priser som tilsvarer utbyttet vi vil få. Om man venter til utbyttet kommer så beholder man jo aksjene sine gratis. Når man ser på resterende virksomhet og den økte aktiviteten som er ventet, så vil aksjene fort være verdt noen kroner utover de 6,60. Så at noen kaster ut under 6,60 er veldig rart.

Det har jo vært større kjøpere som har hamstret millioner av aksjer rundt 7,00 i dag, og dette er ikke noen hobbyspekulanter.. her er det folk som kjenner detaljene i avtalen og hva TTS totalt er verdt !
Slettet bruker
08.02.2018 kl 23:19 8576

Avtalen er i boks.
Men når Trym Skeie at man nå gjennom rest- TTS skal skape et nytt og lønnsomt selskap er det til å le seg ihjel av.
Siden Skeie overtok har kursen falt fra rundt 20,- til 4,- ( før oppkjøpet)
Skeie skapte aldri lønnsomhet i TTS...men nå skal han plutselig klare det gjennom et mini-foretak notert på børsen.
Aksjonærene bør selge resten å ta pengene .
Tviler på at denne Trym får mange med seg i sine visjoner.
Redigert 08.02.2018 kl 23:20 Du må logge inn for å svare
Hoff@
08.02.2018 kl 20:49 8647

Sist gang strandet avtalen med Palfinger grunnet manglende tilslutning fra aksjonærene, denne gang har selskapet fått aksept for mere enn 2/3 flertall fra aksjonærene – så da er avtalen i boks og godkjent.

Slettet bruker
08.02.2018 kl 19:02 8698

Hva er syncrolift verdt?
6,60 + verdien av Syncrolift = kursen på TTS.
Redigert 08.02.2018 kl 20:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.02.2018 kl 17:56 8749

Hvem solgte i går..?

:)-

Ps. Unnskyld.
Redigert 08.02.2018 kl 18:12 Du må logge inn for å svare
Hoff@
08.02.2018 kl 16:48 8793

verdien tilsvarer 6,6kr fullt utvannet, da er Syncrolift gjeldfritt.

10kr ++ er fair value.
Hartepool
08.02.2018 kl 16:14 8822

6,60 i kontanter pluss rest TTS burde gi fair value på 8,5 til 9
giving
08.02.2018 kl 15:08 8865

man kan jo nå skjønne hvorfor ledelsen i barrus Capital har kjøpt seg opp med 4 milloiner aksjer siste året.....
Hoff@
08.02.2018 kl 09:26 8957

Her er det bare å sitte stille i båten, noen er utålmodige og selger seg ut - ikke lenge før de er vasket ut, da vil vi få en ny reprising mot reelle verdier
Redigert 08.02.2018 kl 09:26 Du må logge inn for å svare