Archer 2019

china
ARCHER 02.05.2019 kl 18:41 12072

Kjøpte akkurat Archer og hva tenker dere om neste 6 mnd potensialet?
Redigert 21.01.2021 kl 08:52 Du må logge inn for å svare
danm
03.05.2019 kl 12:30 5681

Jeg nævner blot olieprisen, fordi det oftest hænger sammen med disse udsving. Jeg er helt med på, at Archer eller branchen som helhed ikke behøver mere end 70$, men jeg tror, den kommer højere hen over sommeren. Vi skal huske, at det er småsparer og daytradere, der giver disse udsving. Don`t worry, be happy :-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
Anywhere
03.05.2019 kl 12:14 5731

Jeg kan selvsagt også legge til litt tekniske saker omkring Archer akkurat i dag, som gir overvekt av kjøp for øyeblikket, men det er en aksje som egentlig ikke gir nok volum for troverdige tekniske vurderinger;
Aksjen har bunnet og har dannet en kile med divergerende topp og bunn der man må forvente breakout snarlig opp eller ned.
Jeg finner da de tekniske signaler til å gi sannsynlighetsvekt mot oppsiden:
Dannet et ørlite golden cross for halvannen måned siden - da 50-dagers glid passerte 100 dagers.
Aksjen støttes akkurat rundt 5,30 på glidende snitt.
Svært positiv volumbalanse - stiger solid på stort volum, faller alltid tilbake på små volum.
RSI ligger like rundt 50 og i stigneden trend. Kan ha satt ny bunn i går over foregående, men må karre seg over 50 for å tilsi høyere stigningstakt.
MACD realtivt nøytral.
Aksjen i stigende trend over siste 4 mnd med stadig høyere bunner.
Teknisk motstand rundt 5,90 og 7,5.
Støtte 5,30

Anywhere
03.05.2019 kl 11:04 5782

Danm, Archer trenger ikke høyere oljepris for gode forretningsvilkår fremover. Skulle vi ligge mot 70 dollar, så er det flust av behov for Archers tjenester.
Selskapet har jobbet godt i forhold til å være en foretrukken leverandør på boretjenester, og har hanket inn lange kontrakter siste halvåret både for Equinor og Chevron. Selskapet viser en ledelse og operativ performance som har tillit og troverdighet i markedet. Så det begynner å bli en god base å gjøre en forventet refinansiering dette året på. Det haster imidlertid ikke og det beste for selskapet vil være å bruke god tid på å finne rette motparter (konsolidert gruppering) på dette.

En refi og kostnader i forhold til lånefinansiering blir helt klar lavere enn i dag med god kontraktsbalanse og høy gjeldsreduksjon som vi ser løpende pr i dag.
Archer kan lykkes med å heve kontraktsbalansen et hakk eller to over dagens nivå før man spikrer refi. Dette dersom modulærrigger kan komme i arbeid. Det vil selsavgt booste inntjening, men det vil samtidig gi en svært mye høyere posisjon å forhandle gjeldsstruktur fra. Da tror jeg man heller ikke vil tenke salg av QES eller andre posisjoner, men se de muligheter som eierskapene representerer.

Jeg mener at man skal kjøre trades på dagens kurs og se frem mot neste ukes kvartalstall før man vurderer noe videre. Husk at dette er siste økonomiske info fra selskapet da Q4 var passert (og dette bildet kontinueres til forbedring fremover):

· Revenue of approximately $233 million
· EBITDA before exceptional items of approximately $27 million
· EBITDA of approximately $24 million
· Net interest bearing debt reduced to approximately $586 million
· Robust liquidity of approximately $139 million

Financial outlook 2019

Recent oil price volatility creates uncertainty regarding operators 2019 budgets, but Archer expects continued growth in 2019 on the back of strong backlog:

· Revenue set to increase moderately 4-6% over 2018
· EBITDA margin about 10-12%
· Capex 3-4% of revenue
· Robust liquidity and strong operational cash flow generation
danm
03.05.2019 kl 10:51 5805

Nu har vi set disse udsving 3-4 gange i år og vi ligger stadig med solid stigning så langt. Det gælder for øvrigt de fleste offshore aktier der debatteres her. Intet tyder på, at opturen i olie er forbi foreløbig. Man må se tingene i et perspektiv, der er længere en blot nogle få dage, men det er netop folks korte udsyn, der er vand på daytradernes mølle. Tag det roligt og lad Jer ikke påvirke af nogle få tosser, der blot skal have dagen til at gå.
Slettet bruker
03.05.2019 kl 09:55 5869

Det samme tøvet har du kommet med i åresvis og alle ser selv hvor mye det har vært verdt! Absolutt ingenting og det eneste du kommer med, er at alt skal bli bra om en stund. Du må ha tapt sykt mye penger, hvis du har lyttet på dine egne løgner.
danm
03.05.2019 kl 09:47 5894

Olieprisen vil stige igen. SA har meldt ud, at den ekstra produktion skal gå til eget forbrug. Produktionen vil stadig være under det aftalte, så der kan hurtigt blive højere priser, når vi samtidig får "driving season". Nye brønde er planlagt over hele verden og specielt Nordsøen er godt med. Der efterspørges arbejdskraft over hele linien i olieservice, så bare hold på aktierne, vi er i bunden af denne cyklus.
Slettet bruker
03.05.2019 kl 07:35 6033

Du skal selvsagt få gjøre akkurate det du vil med dine egen penger, men siden du spør, så skal du få et godt råd. Du bør snarest selge det du har kjøpt, dette selskapet er skjørt som et luftslott og har i tillegg en ledelse som er både udugelig og aksjonærfiendtlig. De som sier noe annet,har en egen agenda og ønsker selv å komme seg ut. Du kan jo sjekke kursutviklingen siste 12 måneder og sammeligne den med kursutviklingen på Oslo Børs. Eller så kan du se kursutviklingen de siste dagene, har falt cirka 5 ganger mer enn børsen. Selskapet har ingen CEO, ingen vet hvorfor han forsvant, det bryr ikke ledelsen seg noe om å fortelle. Det kan bli emisjon, det kan bli refinansiering, ingen vet. Ledelsen har ingen tillit i markedet og de som ønsker å lure deg inn, pakker det inn på sin finurlige måte, men tror du selv at de beste tallknuserene ikke ser at dette er et gullegg, hvis det faktisk hadde vært det? Tror du selv at det er noen figurer her inne som ikke kan ledelse eller kan underbygge noe som helst, som er de som er de eneste som forstår kurs og påstår at det er verdi? Ønsker deg uansett lykke til og håper at du tar valg basert på egne vurderinger.
Rakettrally
02.05.2019 kl 21:55 6188

Velkommen om bord. Du har fått en fin inngang
klassisk
02.05.2019 kl 20:38 6278

MAX10 kan ikke forklare. Han disser Archer og har alltid gjort det...
I den grad han har eid aksjer i Archer så sitter han short... Det er bare å se på tidligere innlegg og historikk fra MAX10 :)
Tipper du vil gjøre gode penger da selskapet har fått orden på inntjening og kursen er latterlig lav uansett hvordan man måler og priser.
Den største bekymringen i Archer, i forhold til kortsiktig avkastning, er at ett eller noen meglerhus leker seg med kursen og at de andre husene ikke oppdaterer sin guiding på selskapet. Når det kommer, så kommer aksjen til å gå opp...
Selskapet er priset lavt uansett hvordan man regner på det, men det kan ta noe tid før du kan le hele veien til banken...
Det er hva jeg tror!
china
02.05.2019 kl 19:55 6323

Max10 forklar litt nærmere?
Max10
02.05.2019 kl 19:52 6332

En dårlig investering tenker jeg... Med mindre en ønsker å bli med videre ned under 5 tallet vil jeg nok kvittet meg en av Ose sine mest depressive aksjer så fort som mulig i morgen tidlig..
Vikusen
02.05.2019 kl 19:45 6345

Snart Q1 så får du avkastning på di flotte inngangene som ble tilgjengelig i dag. Levere gode kvartal nå og fremtiden ser meget lys ut. Snart blir det refinansiering og reprising da kommer også volumet så er vi i 8+ rimelig kjapt. Er penger på gata nå, vanvittig billig.
Slettet bruker
02.05.2019 kl 18:51 6409

Tror det blir veldig bra, men skal muligens litt mere ned. Nå går olja ned og USA er ned, men mye kan skje før åpning i morra. Selv har jeg også kjøpt i dag, så for vi se i hva som skjer.