Hva skjer?

china
APCL 02.05.2019 kl 18:44 32165

Skulle ikke den falle kraftig i dag?
Redigert 21.01.2021 kl 09:25 Du må logge inn for å svare
klaesp
29.06.2019 kl 19:40 5053

Noni, ta helg fra forumet. Takk på forhånd
Redigert 20.01.2021 kl 20:29 Du må logge inn for å svare
Noni
29.06.2019 kl 19:43 5045

Røreinnleggene mine? Da får jeg la være å svare da. Er det bedre? Synes ikke det
var hyggelig sagt. En nød er det uansett. Får stadig kritikk for at jeg ikke svarer.
Redigert 20.01.2021 kl 20:29 Du må logge inn for å svare
Hostesaft
29.06.2019 kl 20:34 4994

Rart hvordan det dukker opp nye skribenter, når vi nærmer oss noe.
Ser det som positivt uansett om det bare er surr enkelte kommer med. Skriver aldri her selv men følger daglig med, må si warom er blant de mer troverdige her helt utrolig hva han finner ut av.
Tror vi går en fin sommer/høst i møte, først fusjon funn på rop også forlik.
Redigert 20.01.2021 kl 20:29 Du må logge inn for å svare
Noni
30.06.2019 kl 08:27 4574

Kan bare si beklager alt rotet. Skulle gjerne ha vært det foruten. Men hadde satt pris på å blitt orientert
først, da hadde vi sluppet rotet. Det er meg som taper.
Slettet bruker
30.06.2019 kl 12:50 4402

Er det ikke noen som kan hjelpe denne noni å få noe avføringsmiddel?
Noni
30.06.2019 kl 13:00 4387

Det var stygt sakt. Men jeg skal slutte å kommentere, ville bare hjelpe. Beklager! Tar hintet
skjønner at jeg er uønsket her.
Redigert 30.06.2019 kl 23:53 Du må logge inn for å svare
Warom
30.06.2019 kl 15:27 4266

Petronor E&P Transaction Update
Reference is made to the extended stock exchange announcement released on 19 March 2019 by African Petroleum Corporation Limited (“African Petroleum” or the “Company”) (OSE ticker: “APCL”) regarding the agreement to combine with PetroNor E&P Ltd for an all share consideration of c. 816 million shares in African Petroleum (the "Transaction") and the subsequent announcement released on 30 May 2019 stating that completion of the Transaction (“Completion”) was targeted to occur by the end of June 2019.

African Petroleum advises that significant progress has been made towards fulfilment of conditions required for Completion; however, a number of key documents required by the Oslo Børs in order to confirm that the listing status of the combined company will be maintained are still being finalised.

Accordingly, subject to fulfilment of the conditions for Completion as further set out in the extended stock exchange announcement, Completion is now targeted to occur during August 2019.

Jens Pace, CEO of African Petroleum, commented:
“Completion is taking longer than previously anticipated; however, progress is being made and I take this opportunity to reassure our shareholders that the deal will complete as soon as the outstanding conditional documentation is finalised. We continue to work closely with the team at PetroNor E&P and the Oslo Børs as we seek to conclude this combination.”

Commenting on the update, Eyas Alhomouz, Chairman Designate of the combined company, said:
“We are wholly focussed on completing this transaction and are working diligently alongside African Petroleum to ensure all outstanding documentation is finalised in short order. We are also maintaining regular dialogue with the team at African Petroleum about the strategic priorities of the combined group so that we can move swiftly to deliver positive outcomes upon completion of the transaction.”

******
Møre75
30.06.2019 kl 15:31 4260

Ett par mnd til med venting da , skal gå så bra så
FkL
30.06.2019 kl 15:37 4240

Yepp, men denne meldingen så skal det nok gå veldig bra. Foruten å bekrefte at fusjonen går sin gang og at det står på papirarbeide, så kan man også lese andre positive signaler i meldingen. Altså, for de av oss som har Petronorbrillene på :)
thief
30.06.2019 kl 15:39 4232

Som de sa forrig gang,det er Oslo børs som tar lenger tid enn antatt🙂Altså ingen fare og fusjonen kommer,meget bra.Og denne gangen oppdaterer de også før deres egen timelimit har passert,også fremskritt,He.. He!!

Likte også denne meget godt fra styrelederen i petronor:

move swiftly to deliver positive outcomes upon completion of the transaction.”

Som jeg forstår mener han å levere positive resultater,så fort fusjonen er fullført,FORLIK???🙂🙂
thief
30.06.2019 kl 15:43 4221

Så da blir vi forhåpentligvis petronor i løpet av august,4-8 uker🙂Skal gå veldig bra,hvis forlik venter på andre siden!!
klaesp
30.06.2019 kl 16:03 4189

Ok, da fikk jeg rett:) Liker oppdatering svært godt.
thief
30.06.2019 kl 16:16 4168

Det gjorde du klaesp🙂Men ingen problemer med å vente noen uker til,etter denne oppdateringen.Den inneholdt det den skulle + litt mer,etter min mening.Fusjonen går som den skal,INGEN fare,det er OSE det står på.Apcl oppdaterer nå også til tiden og vi får et hint fra styrelederen i petronor,at det kan komme positive nyheter,så fort fusjonen er klar🙂Så kan bli trøkk i aksjen,for å være inne,når vi skriver august!Selv om ikke det var en melding om fullført fusjon,så syntes jeg verdien av oppdateringen var lik om ikke større,ref styreleder petronor.
thief
30.06.2019 kl 16:22 4170

Og verdien av et forlik, vil verdsette aksjen til over 2kr.Så her kan vi gå et stykke over krona,før august, hvis man tror styrelederen her mener forlik.Og hvorfor skulle han si noe sånt i denne oppdateringen,hvis ikke det var noe på gang🙂??Ingen som hadde reagert noe,om han ikke hadde sagt noe i denne meldingen til aksjonærene.Så her tror jeg vi får meget gode nyheter så fort vi blir petronor.
Opp+
30.06.2019 kl 17:16 4086

Hva med forlik også et oljefunn etterhvert?
Redigert 30.06.2019 kl 17:16 Du må logge inn for å svare
Noni
30.06.2019 kl 17:25 4061

Ja jeg vet ikke, har forbud mot å skrive her.
FkL
30.06.2019 kl 17:26 4065

Ja, det er virkelig spennende hva som skjer på ROP både borremessig og hvordan de skal løse floken APCL.
Slettet bruker
30.06.2019 kl 21:10 3845

Apcl var vel et veldrevet selskap inntil de kom i "uløkka" med Gambia og Senegal. Det er da ingenting som tilsier at Petronor har vært drevet dårlig det heller ! Hva skulle da tilsi at en fusjon vil bli et dårlig resultat? Tvert imot !!
Ut fra de tidlige meritter, skal det vel heller ligge til rette for at dette blir veldig godt. Med de resurser de besitter, og nå tilført kapital fra Apcl, tegner vel fremtiden å kunne gi stor suksess. Og som andre debattanter her har nevnt, så er det også gode utsikter for at oljeprisen vil stige. Skikkelig smør på flesket. Og ventetiden? Er nå den så lang? For min del syns jeg (med de forutsetninger som alltid ligger i en slik prosess, at det er sjeldent de går på skinner når tredjepart er involvert), syns jeg ikke tidshorisontene er, eller har vært avskrekkende. Jeg tror det vil komme meldinger i august, som kan være langt bedre enn noen tror. : )

Meldingen som kom i dag, bør heve kursen mange nivåer.
Slettet bruker
30.06.2019 kl 21:14 3837

Veldrevet med emisjoner i 10 år. Ikke en dråpe olje. At de nå gir bort selskapet, er et siste desperat forsøk på å redde stumpene selv.
Redigert 30.06.2019 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
Noni
30.06.2019 kl 21:14 3833

Jeg har ikke sett noen melding, men det var kanskje ikke meningen? Unnskyld at
jeg skriver her.
Har nå fått så mye negativ innspill, at jeg spør om jeg er uønsket på dette forumet?
Hvis det er tilfelle, tar jeg fram en bok og leser og lukker igjen PCen.
Redigert 30.06.2019 kl 21:23 Du må logge inn for å svare
thief
30.06.2019 kl 21:22 3815

Mer et desperat innlegg tenker jeg,sett deg litt mer inn i saken tror jeg hadde vært det beste🙂
Aldara
30.06.2019 kl 22:34 3682

Imorgen er det selvsagt dessverre!! noen som bare MÅ selge seg ut...
Nå får noen 1 mnd på å trøkke aksjen ned...hvis de vil...
Faen at ting tar så lang tid...
Jeg deler alle positive skribenters innhold men det er duket for nedgang nå...bare fordi ikke forventet mld kom!
Jeg sitter videre men er helt sikker på at alle ikke gjør det nå like før sommerferien/i sommerferien!
Jeg håper på at jeg tar feil men...... nei! Denne aksjen holder seg ikke på nåværende nivå en hel måned før ny mld foreligger!
Aldri i livet!
Det tør jeg nesten vedde 3 liter god rødvin på!!
FkL
30.06.2019 kl 22:36 3675

Noni skrev Innlegget er slettet
Vet ikke helt om jeg skal ta deg seriøst eller ikke Noni, men du skriver stort sett meldinger med teksten "hvem vet". Det er ikke så mye å bli klok av og jeg tror flere tror at du bare tuller. Dersom du ønsker å bli oppdatert på caset så er det så mye informasjon at du selv må lese i trådene. Ingen kan skrive noen få linjer og så er du der.
Redigert 30.06.2019 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
FkL
30.06.2019 kl 22:39 3668

Vi skal da ikke sørge for at noen går ut. Thats life. Dersom noen går ut så håper jeg de får med seg profitt. Tenk heller på hva som nå skal skje fremover.
thief
30.06.2019 kl 22:57 3633

Sikkert noen som skal ut og andre inn🙂Oppdateringen var da meget bra.Og gå ut nå og inn igjen om 2-3 uker,ser jeg ingen vits med.Ganske sikker på at kursen er høyere enn 0.95,når vi kommer til august Med petronor sitt hint om positive nyheter etter fusjon er i boks,tror jeg det er mange som vil være med.Og positive nyheter,kan jo ikke være så mye annet enn forlik.Og de sier at fusjonen burde være i orden i løpet av august,altså ikke slutten.Så har de tatt litt ekstra i denne gangen,kan vi fort få melding tidlig i august. Så dette ut og inn greiene nå,blir bare rør🙂
thief
30.06.2019 kl 23:04 3613

Jobben med å få til forlik har jo selvfølgelig holdt på hele veien,selv om fusjonen ikke er i boks.Men resultatet av denne jobben,blir ikke publisert før alt er i boks🙂Så forventningene om positive nyheter rett etter fusjonen meldes,må jeg si er veldig høye,spesielt etter dagens oppdatering.Det vil skyte fart i aksjen,og går det som vi tror,får vi en skikkelig rekyl i etterkant av fusjonen!!
Hostesaft
30.06.2019 kl 23:05 3606

Spørs om det ikke blir ekstra lang ferie. Hvis fusjon og forlik kommer i starten av august. Da tar jeg ihvertfall 1 år fri
thief
30.06.2019 kl 23:17 3580

Jeg tippet jo forlik i løpet av juli/august,basert på fusjon nå 1.juli🙂Må nå kanskje sette limiten til 1.okt,så tror vi får en meget hyggelig sensommer/høst.Virket jo som styrelederen i petronor gjerne ville si no,så forundrer ikke meg om de allerede har kommet til enighet med Senegal,og vi får bekreftet dette raskt etter fusjonen meldes.Så kan kanskje ta en høstferie i år,om spekulasjonene holder mål🙂
Slettet bruker
30.06.2019 kl 23:24 3557

Svada:
Virker ikke som du har noe som helst peiling på APCL, og du kjenner visst ikke til den sørgelige historien deres:
Redigert 30.06.2019 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.06.2019 kl 23:26 3560

Mitt tips er at det blir oppvask i retten mellom APCL og aksjonærer på et tidspunkt. Hvor lenge er det lov å markedsføre at man eier noe man ikke eier.
Slettet bruker
30.06.2019 kl 23:31 3541

De eier lisensene - sett fra selskapet synspunkt, vel og merke - inntil noe annet er avtalt eller avgjort i voldgift, eller av en domstol.
Så klart de kan hevde at de eier lisensene i "markedsføring" og overfor investors, på samme måte som S og G kan påstå det samme, så lenge sakene ikke er avgjort.
At aksjonærene tar de til retten er derfor heller tvilsomt.

Hadde de misledet aksjonærene og investors så hadde dette vært en sak for børsen, eventuelt.
Redigert 30.06.2019 kl 23:43 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
30.06.2019 kl 23:55 3495

Melding vil neppe være kursdrivende, rent teknisk stemmer dette. Aksjen gått noe opp på melding om at fusjon er i orden,det er den ikke. Vi får se fasiten i neste uke
thief
01.07.2019 kl 00:16 3458

Du sa den ikke ville gå over krona på fusjon,da dette var beregnet i kursen på 0.85,da den lå der.I etterkant har kursen gått til 0.95,og hadde lett gått over krona på fusjonsmelding i dag🙂Så jeg får nok rett!!Og i dag fikk vi i tillegg et lite hint om at det kan komme positive nyheter rimelig kjapt etter at fusjon meldes.Så når vi går inn i august,er vi nok enda høyere enn dagens 0.95,da flere vil hive seg på pga forventninger til forlik,som vil kunne gi kurs opp mot 2kr.Så om det nå blir 2-3 rolige uker pga sommerferie og ventetid mot august,burde det være en meget god kjøpsmulighet,hvis kursen skulle gå ned på lavt volum.For ser ingen grunn til å selge nå,da interessen ganske sikkert vil ta seg betraktelig opp like før vi går inn i august,altså om bare en 3 ukers tid🙂
Slettet bruker
01.07.2019 kl 00:24 3453

Utsettelser er ikke good news. Hvis det viser seg at det går i dass, er børsmeldingen villedende.
thief
01.07.2019 kl 07:08 3324

He..He,plutselig begynte du å skrive,bare rør du kommer med.Utsettelsen har ingenting med forholdet mellom apcl og petronor å gjøre,bare dokumenter ose skal ha,så bare å slappe av🙂Og oppdateringen var særdeles bra.De forsikrer om at fusjonen går i boks,de oppdaterer til tiden OG ikke minst petronor sitt utsagn tyder på meget spennende tider rett etter fusjonen er spikret.Så gårsdagens melding var av det positive slaget.Så fyker olja opp i dag også,3%!!Ose går nok kraftig opp i dag,får vi se hva apcl gjør,men mye tyder på en høy kurs i august.Det er bare 1mnd igjen,så ser ikke helt det store salgsptesset,heller at mange vil være inne når vi nærmer oss aug.🙂
klaesp
01.07.2019 kl 07:45 3265

Da må du lese melding og kunne tolke essensen ,så kan du gjøre deg en vurdering.. Fusjonen er et faktum i tillegg står det noe kursdrivende som selveste styreleder skiver ,han formulere seg på en slik måte at det kan leses mellom linjene.. kursen vil rase oppover