***LISTHAUG*** NYE FORSLAG FOR EN BÆREKRAFTIG FREMTID - SPOT ON

Slettet bruker
02.05.2019 kl 20:05 613

Hei folkens:))

Og...som kjent har innvandringen til Norge de siste 30 år medført at bærekraften i velferdsordningene er under sterkt press - skattene for folk flest må økes og velferdsordningene vil forvitre - skadene er jo uopprettelige, men de nye innstramningene vil medføre at det blir mindre attraktivt å reise verden rundt for å komme hit opp til iskanten og søke asyl - for egen regning vil Tille Lullas forslag om ingen nyetableringer av Moskeer finansiert fra utlandet stå på egne ben:))...ZnageZz.....


* Dobbeltstraff for gjengkriminelle samt ytterligere dobbeltstraff dersom kriminaliteten skjer i et belastet område.
* Flyktningsstopp i områder der flyktningandelen er mer enn 15 prosent.
* Kommunene Oslo, Lørenskog, Drammen, Skedsmo, Rælingen, Ullensaker og Askim skal ikke bosette flere flyktninger.
* Kommuner med dårlige integreringsresultater og få muligheter på arbeidsmarkedet skal ikke kunne bosette flyktninger.
* Det skal etableres et integreringsbarometer som måler integreringen ut fra flere kriterier og over tid.
* For å kunne bosette seg i en selvvalgt kommune må man kunne forsørge seg selv.
* Dersom man ikke er selvforsørget, kan man etter ti års botid søke om å flytte til en annen kommune. Man kan ikke flytte til en kommune med bosettingsstopp. Kommunen man søker seg til, må akseptere flytting.
* Norge skal stoppe mottak av kvoteflyktninger til integreringen er under kontroll. Mer penger skal brukes til å hjelpe flyktninger i nærområder til land i krig og konflikt.
* Kvoteflyktninger skal signere en kontrakt med norske myndigheter før de får komme til Norge, der de aksepterer å respektere og etterleve norske lover, regler og verdier. Brudd på kontrakten kan føre til at man mister rett til permanent oppholdstillatelse.
* Kvinner som føder barn mens de er i introduksjonsprogrammet, skal få maks 12 ukers svangerskapspermisjon.
* Rett til kontantstøtte må opparbeides gjennom arbeid.
* Det innføres et tak på totale offentlige kontantoverføringer, som er noe lavere enn det familien kunne hentet i inntekter i det ordinære arbeidslivet.
* Kartlegging av og tilsyn med koranskoler.
* Helsekontroll av barn skal inkludere helkroppsundersøkelse for å kunne avdekke eventuell kjønnslemlestelse, mishandling eller overgrep.
* Tilskuddsordningen for trossamfunn fjernes.
* Det skal ikke være anledning til å bruke religiøse begrunnelser til å takke nei til jobber dersom alternativet er at man lever på offentlige ytelser.
* Forbud mot at barn skal faste i grunnskolen, for eksempel i forbindelse med ramadan.
* Sidestille arrangert ekteskap med tvangsekteskap
* Innføre et innvandrerregnskap i Norge som viser de årlige kostnadene ved ikke-vestlig innvandring.
* Publisere kriminalitetsstatistikk etter innvandringskategori og landbakgrunn.
* Rapporten fra utvalget skal legges fram på Frps landsmøte i helgen og deretter sendes på høring i partiet.

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 05.05.2019 kl 09:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.05.2019 kl 21:37 606

Hei folkens:))

Og...dette forslaget blir nok en hit i bunkerzen og applaudert av Arabermedløperne må vite:))..ZnageZz....

- Kartlegging av og tilsyn med koranskoler.

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Sotah
02.05.2019 kl 21:43 601

Har sagt det før, stakkars den som er muslim når det nærmer seg valg. Da kommer Lysende Sol frem fra glemselen og slenger dem veggimellom frem til valget.
Slettet bruker
02.05.2019 kl 21:44 601

Uten Sylvis stemme vs kommunist96 hadde jeg ikke vært så glad.
Skulle ønske hun hadde en lille-søster
2Xylvis
https://www.norwegian.com/magazine/features/2016/03/what-do-ylvis-say
What do Ylvis say?
Quite a lot, actually –
Slettet bruker
02.05.2019 kl 22:00 596

Hei Zoten/folkens:))

Og...du tar feil igjen, Zoten - stemmene hentes som innvandreragitator og Araberpopulist, ved naivizme og som Arabermedløper - da blir du heiet frem på kaffelatte bordene, Ark, MSM og facebook...ZnageZz....

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Sotah
02.05.2019 kl 22:04 593

Tror ikke jeg gidder å ergre meg for mye over dama denne gangen. Ring meg når hun har fått Siv med på forslagene. Så kan jeg more meg med å følge dialogen mellom Siv og hun som ikke hadde valgt akkurat de forslagene. Før den tid er dette bare meningsløst babbel.
Slettet bruker
02.05.2019 kl 22:08 590

https://www.youtube.com/watch?v=ussCHoQttyQ
Neutral Response
Biggy
02.05.2019 kl 22:09 588

Frps posisjon er kjent fra de siste 40+ år,men hvorfor våkner ikke velgerne til Høyre,Sp og andre partier?
At Listhaug vil stramme inn er velkjent,men Frp får jo ikke flertall om denne politikken.
Slettet bruker
02.05.2019 kl 22:16 586

Hei folkens:))

Og...hehehe - forslagene som ble latterliggjort og nazzestemplet for få år siden er i dag til og med Rødt enig i (innvandrere må ta norskkurs ble for eksempel sett på som razzisme) - forslagene vil nok være faset inn om noen få år:))...ZnageZz....

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
03.05.2019 kl 08:46 545

Hei folkens:))

Og...forslaget om tilsyn av koranskoler kommer i kjølevannet av de mange skremmende beretningene om radikalisering og hat retorikk som forekommer på disse stedene - selv Araberpartiet+++ klarer vel ikke å føle seg krenket og mobilisere Utøya ofrene mot dette betimelige utspillet...ZnageZz....


I november i fjor satte Frp ned et eget innvandringsutvalg ledet av nestleder Sylvi Listhaug. På Frp-landsmøtet til helgen legger utvalget fram en rapport der de foreslår å kartlegge og føre tilsyn med koranskoler i Norge, skriver Dagen.
– Det har kommet fram at i Drammen har de koranskoler som er drevet på en måte som er ganske skremmende. Barn som lærer ting som ikke er akseptabelt i forhold til norske verdier, sier Listhaug til Dagen.
https://www.dagen.no/Nyheter/politikk/2019-04-30/Sylvi-Listhaug-vil-f%C3%B8re-tilsyn-med-koranskoler-748229.html

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 03.05.2019 kl 09:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.05.2019 kl 09:09 537

Når skal Frp forstå at Schengen og EØS-avtalene i praksis betyr fri innvandring til Norge? Høyre avfeide lenge Frp med at det var bortkastet å stemme på dem. Ifølge Høgre mannen Arne Rettedal. Til Høyre for høyre, er det bare mørke. Jeg trodde det var kommet noe nytt inn i norsk politikk, men så var det bare vakuum partiet FRP som gikk ut.

I en skoleklasse på Vestlandet var det en gutt som kom på skolen og stolt fortalte at katten hadde fått kattunger, og alle skulle stemme på Arbeiderpartiet. Det syntes frøken var en skjønn historie. Noen uker etterpå kom Statsminister Jerns Stoltenberg på skolebesøk og frøken ba gutten å fortelle historien til Jens. Gutten så gjorde. "For noen uker siden fikk katten min kattunger og alle kattungene skal stemme FRP". Frøken ble litt forfjamset og spurte gutten om ikke det var Arbeiderpartiet han hadde sagt første gangen. "Jo sa gutten, men nå har kattungene åpnet øynene!" Jeg trodde det var kommet noe nytt inn i norsk politikk, men så var det bare vakuum partiet FRP som gikk ut.
Slettet bruker
03.05.2019 kl 09:21 531

I sin ungdom forvillet samferdsel-stuten fra FRP seg inn i et stuta-sjå på Vestlandet et sted. Der hadde han blitt avbildet av og i bygde-avisene med teksten under. Premieoksen og dens eier. "Stuten til høyre".
Slettet bruker
03.05.2019 kl 09:28 529

Hei folkens:))

Og...rapporten fastslår at koranskoler er dårlig for god integrering - det er derfor særdeles viktig med kontroll av hva som foregår innenfor veggene på disse stedene...ZnageZz....

I rapporten konkluderes det med at koranskoler ikke er noen god arena for integrering. Samtidig heter det at man har lite kunnskap om hvor mye tid barna bruker på koranskole og hva de lærer der.
https://www.dagen.no/Nyheter/politikk/2019-04-30/Sylvi-Listhaug-vil-f%C3%B8re-tilsyn-med-koranskoler-748229.html

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
03.05.2019 kl 09:51 521

Hei folkens:))

Og...i tillegg til de mange gode forslagene i Listhaugs "bærekraftutvalg" vil Gulati og sluggeren Carl i. Hagen legge frem et resolusjonsforslag med krav til innvandrerforeldre og oppdragelsesplikt med NAV ytelser som ris bak speilet...ZnageZz....



Jeg har fremmet en resolusjon som vil bli behandlet på landsmøtet, hvor jeg foreslår å knytte noen ytelser til foreldrenes oppdragelsesplikt og derfor ta barnetrygden fra foreldrene dersom mindreårige gjør noe kriminelt. Jeg gjør det fordi jeg opplever at det er et stort problem i enkelte innvandrermiljøer at foreldrene ikke bryr seg eller reagerer om barna deres begår kriminelle handlinger. Slik kan vi ikke ha det, sier stortingsrepresentant Himanshu Gulati.
Hagen: Skulle bare mangle
Han får full støtte fra tidligere partileder, gruppeleder for Frp i Oslo bystyre, Carl I. Hagen.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qLy0ww/vil-ta-barnetrygden-fra-foreldre-med-barn-som-begaar-kriminalitet

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
03.05.2019 kl 10:32 508

Hei folkens:))

Og...som kjent har det meste Carl I. Hagen predikert og ble razzifisert gått i oppfyllelse - nå vil den gamle sluggeren ta i bruk økonomiske virkemidler for å bedre integreringen - de fleste sier seg nok enig i at det må hardere lut til for å få orden på kriminaliteten i gettoene...ZnageZz....

Det skulle bare mangle at vi må kreve at foreldrene stiller opp når ungene begår kriminalitet. Gjør de ikke det, så er det alltid ett effektivt virkemiddel å frata dem trygd eller andre ytelser. Jeg er åpen for å frata dem både barnetrygd og sosialhjelp hvis de ikke stiller opp hvis ungene havner på skråplanet, sier Hagen.
– Og det er en politikk og en linje jeg har hatt tilbake til 80-tallet. Vi må kreve at de stiller opp og sørger for at barna lærer norsk og blir integrert i samfunnet vårt. Det er ikke holdbart at det begynner barn i 1. klasse født i Oslo eller Norge for øvrig, som ikke kan norsk godt nok, sier Hagen.
– Det er mange gulrøtter i det norske samfunn i dag og stiller ikke foreldrene opp, da må bruke litt pisk. Jeg mener det er for mange gulrøtter og for lite pisk. Et virkemiddel som alltid virker, er at ta penger fra folk når de ikke vil bidra til at norske lover og regler skal gjelde, sier Hagen.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qLy0ww/vil-ta-barnetrygden-fra-foreldre-med-barn-som-begaar-kriminalitet

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 03.05.2019 kl 10:33 Du må logge inn for å svare
polemiker
03.05.2019 kl 11:30 492

Mange knallgode forslag her.

Kan legge til et par til. Fjern ALL morsmålsundervisning i Norske skoler. Sosialister og "forskere" påstår at det er et integreringstiltak, men jeg vil påstå at det er det stikk motsatte. Alle vet at norsk språk er nøkkelen for å lykkest på skole og i arbeidsliv, så derfor må alle ressursene rettes inn på dette.

Om de vil lære seg morsmålet sitt får de gjøre det på fritiden. Når ungene begynner å snakke norsk hjemme vil mødrene også etterhvert lære seg språket, så dette er en vinn - vinn sak. Som en ekstra bonus vil ikke ungene heller skjønne en dritt av hva imamene preker i moskeene.eller kan lese fra koranen.

Innvandrerregnskap er vel og bra, men her bør det gjøres en eksakt beregning på hvor mye flyktningene koster det norske samfunnet årlig og summen bør i sin helhet trekkes fra bistandsbudsjettet. Det bør ikke lengere skilles på om bistanden til flyktninger gis her i landet eller i et annet land. Da vil det bli enklere for sosialistene å bedømme om man skal bruke pengene på en velferdsflykning her i landet eller hjelpe 100 i hjemlandet.
Slettet bruker
03.05.2019 kl 14:23 478

Fornuftige forslag, dette!

Ser med glede at min tanke er kommet med:
* For å kunne bosette seg i en selvvalgt kommune må man kunne forsørge seg selv.
En liten endring bare:
* For å kunne bosette seg i en selvvalgt kommune må man faktisk forsørge seg selv.

Det er ikke rimelig at mennesker skal kunne bosette seg i overbelastede kommuner som ikke klarer integrering. Mener å huske at gamle Aetat kunne tvangsflytte folk på ledighetstrygd hvis de fikk tilbud om jobb i annen kommune. Det er både rett og rimelig at mennesker som livnærer seg på fellesskapet skal tilpasse seg fellesskapets behov til gjengjeld og ikke finansiere sin samfunnsnedbrytende tilstand med samfunnets midler.

Jeg sier - KJØR PÅ FRP!
Redigert 03.05.2019 kl 14:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.05.2019 kl 14:36 469

Hei Hav/Pol/folkens:))

Og...glimrende innspill som vanlig Pol og Hav - stay tuned:))...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
polemiker
03.05.2019 kl 16:09 452

Mener å huske at gamle Aetat kunne tvangsflytte folk på ledighetstrygd hvis de fikk tilbud om jobb i annen kommune

Tror du har delevis rett i det, men det gjaldt vel bare etniske nordmenn? For asylanter og flyktninger var det diverse omstendigheter som gjorde at de ikke fikk de samme kravene. Vet ikke om de nå har fjernet denne praksisen for alle.
Slettet bruker
03.05.2019 kl 17:45 434

Hei folkens:))

Og...det er skremmende å lese kommentarene på den avsatte KRF leder Knut Arild Hareides Facebook side etter utnevnelsen av Listhaug som Eldre og Folkehelseminister - han fyrer opp under hatretorikk og kan ikke tilgi Listhaug for sin uttalelse om at han var mest opptatt av å sleike imamer oppetter ryggen - en av de som kommenterer på Hareides Facebookside folder sine hender og sier følgende om Listhaug...ZnageZz....

"En høyreekstrem rasist som sprer hat mot våre medmennesker...."

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
05.05.2019 kl 09:48 401

Hei folkens:))

Og...da er saken i boks - arverekkefølgen er staket ut og den tidligere Justisministeren som ville sette landets interesser foran terroristenes rettigheter, men som trakk seg frivillig da Araberpartiet med følge mobiliserte Utøya ofrene og ikke hørte hva som ble sagt fra Stortingets talerstol, er klar for oppgaven - snakk om oppreisning og pay back time - stay tuned...ZnageZz....

Når Sylvi Listhaug og Terje Søviknes søndag velges til Frps nye nestledere, er arverekken klar: – Jeg er ikke kronprins, men Sylvi kan bli leder, sier Søviknes.
Søndag blir de to etter alle solemerker klappet inn som henholdsvis første og andre nestleder på Frps landsmøte på Gardermoen. Men det plager ikke Søviknes at det er 41 år gamle Listhaug som løftes fram som Siv Jensen mest sannsynlige arvtaker, og ikke ham.
https://resett.no/2019/05/05/klart-for-ledervalg-i-frp-listhaug-forst-i-arverekka/

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
05.05.2019 kl 12:24 382

Hei folkens:))

Og...da er de tre S`ene tilbake i Norsk dagligtale - Siv, Sylvi og Søviknes ruler poletikken - Sylvi garanter også at Araberpartilederen med følge ikke vil få innflytelse på fremtidig samfunnsutvikling...ZnageZz....


I korridorene på landsmøtehotellet på Gardermoen spøkes det med at Frp nå har fått et superlag med tre S'er på toppen: Siv, Sylvi og Søviknes.
Mangeårig Os-ordfører Terje Søviknes og eldre- og folkehelseminister Sylvi Listhaug er innstilt som Fremskrittspartiets nye nestledere. Foto: Lise Åserud / NTB scanpix
Med sin nye rolle som både ny eldre- og folkehelseminister og første nestleder står Listhaug fremst i arverekkefølgen i partiet. Det plager ikke Søviknes at det er Listhaug som løftes fram som Jensens mest sannsynlige arvtaker.
– Jeg har ingen tanker eller ambisjoner om å aspirere i den retning, sier Søviknes til NTB.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2019/05/05/195575150/ny-ledertrio-klar-i-frp

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
05.05.2019 kl 14:33 373

Hei folkens:))


Og...da er Gjedda inne i Sentralstyret - de fleste er nok enig i at landet trenger ei vaktbikkje mot æreskultur og et foreldet kvinnesyn fra en idelogi fra kamelområdene - radizzene skjelver i buksene og hamstrer egg og tomater må vite...ZnageZz...


Christian Tybring-Gjedde fra Oslo Frp sikret seg en plass i partiets sentralstyre etter en kampvotering. Han lover å være en frontkjemper for det opprørske Frp.
Jeg vil være en representant for det opprørske og det bekymrede Frp i sentralstyret, sa Tybring-Gjedde, som trakk fram innvandring, og da særlig muslimsk innvandring, som noe han vil kjempe mot.

– Det skyldes ikke at jeg ikke liker muslimer, men det handler om verdisynet, om kvinnesynet og æreskulturen. Det er en stor bekymring for meg og for mange andre i partiet
– Og så er jeg klimaskeptiker. Oljen er en velsignelse for både Norge og verden. Klimatrusselen er en avgud for venstresiden, erklærte Tybring-Gjedde.
https://resett.no/2019/05/05/tybring-gjedde-vant-kampvotering-til-frps-sentralstyre/

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla